Mitä mieltä olette Maria Nordininin sukupuoliriistaa käsittelevästä keissistä?
Kannatan sukupuolten, seksuaalivähemmistöjen jne. välistä tasa-arvoa, mutta nyt mielestäni trans-aktvisteilla alkaa mennä pahasti yli tuo maalittaminen. Tuollainen lynkkaus sinänsä kauniin tekstin takia!
Olen jossain määrin samaa mieltä Nordinin kanssa. Miksi sukupuolella ja sen ulkoisilla tekijöillä on NIIN paljon väliä? Eikö ihanneyhteiskunta ole sellainen, jossa vaikka naiseus tai sen kokemus ei ole kiinni rinnoista tai korkokengistä ja hameista?
Kommentit (128)
Kiinnostavia aikoja. Seta käy tekemässä tiedotustyötä alakouluissa, minkä jälkeen lapset tekevät nettitestin, joka kertoo heidän olevan transihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
"Ei meillä ketään maaliteta".
Toimittajat, tuomarit, papit, poliisit, yms. pitää turvata lain voimalla "maalitukselta". Sitten on "ne" ihmiset, jotka ovat vapaata riistaa, koska heillä voi olla väärät mielipiteet.
Transihmisillä on kehoristiriita ei sukupuoliristiriitaa. He tietää kyllä mitä sukupuolta ovat, mutta keho ei vastaa heidän kokemusta omasta sukupuolestaan eikä heidän roolinsa yhteiskunnassa tue tätä, koska he eivät omaa kokemalleen sukupuolelleen tunnusmerkillisiä piirteitä. Ei sotketa asioita.
Luin kirjoituksen. Itselläni hoidot ovat jo kaukana takanapäin, olleet jo vuosia, joten ehkä siksi en nyt jaksanut niin hirveästi provosoitua. Mutta myönnän, että ärsyynnyin hieman. Kaikista transihmisten vastustajista itseäni ärsyttää eniten juuri ne aidosti hyvää tarkoittavat, suvaitsevat nuoret naiset, jotka toitottavat, kuinka sukupuoliroolit ovat turhia ja voimme olla avoimesti omia itsejämme. Kyllähän minä nyt, omana itsenäni eli miehenä allekirjoitan tuon. En jaksa piitata sukupuolirooleista, ne ovat mielestäni naurettavia. Mutta valitettavasti olin aidosti transsukupuolinen, synnyin poikana ilman värkkejä. Minun ei olisi ollut mahdollista elää maskuliinisena naisena, koska en sellainen ole. Lesbona? Vähän vaikeaa, koska kiihotun vain seksistä, jossa vähintään toisella on penis. Valitettavasti sukupuolenkorjausprosessi oli välttämättömyys minulle, jotta kykenen tasapainoiseen elämään. Ärsyttää ja tunnen kateutta ihmisiin, jotka voivat suhtautua tähän noin kepeästi. Ja ärsyttää, että minun väitetään olevan sukupuolistereotypioiden orja, kun en sitä milloinkaan ole ollut.
Tässä julkinen avoin kirje, jonka allekirjoittajat syyllistyvät mahdollisesti kunnianloukkaukseen. Avoimen kirjeen väitteethän ovat melko villejä tulkintoja Nordinin sanomisista.
https://www.suomenuutiset.fi/wp-content/uploads/2019/07/65873282_227057…
Naurettavaa että nää transihmiset vertaa sukupuoli-identiteetin kokemustaan ihonväriin ja rasismiin että valkoinen ei voi puhua mitään rasismista kun ei tiedä siitä.
Asiassa on vaan se ISO ero että ihon väri on fakta eikän niinkään kokemus.
Kokemuksista me muut taas voidaan olla sitä mieltä että ne ei ole mitään objektiivisia faktoja. Eli voimme kritisoida niitä. Minä en hyväksy että on viisi sukupuolta vain siksi että joku hullu kokee niin.
Joudun elämään rikotussa kehossa loppuikäni (fysiologiset vaikutukset, transliikkeen vastuuttomuus)
67 704 näyttökertaa
Vierailija kirjoitti:
Lynkkausjoukot eli vihervasemmisto oli heti valömiina hyökkäämään, vaikkeivät edes ymmärtäneet kirjoitusta.
Tällainen toiminta vihervasemmiston ja sateenkaariväen puolesta on lopetettava, SINÄ saatat olla seuraavana, jonka työpaikalle soitellaan ja valehdellaan niin että saat potkut.
Koko Ltgt-porukka (mikä sitten onkaan tuo lyhenne oikeasti, tiedätte ketä tarkoitan) pitäisi sulkea mielisairaaloihin, ihan pimeetä sakkia, eivätkä KOSKAAN ESIINNY OMALLA NIMELLÄÄN JA NAAMALLAAN!
Moi Sebastian!
Vierailija kirjoitti:
Tässä julkinen avoin kirje, jonka allekirjoittajat syyllistyvät mahdollisesti kunnianloukkaukseen. Avoimen kirjeen väitteethän ovat melko villejä tulkintoja Nordinin sanomisista.
https://www.suomenuutiset.fi/wp-content/uploads/2019/07/65873282_227057…
Lol, apua! :D Tunnen yhden noista allekirjoittaneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihamielisiä, katkeria, kateellisi ihmisraunioita, sitä on sateenkaariväki.
-Heillä on mielisairaus, mutta sen sijaan että hoitaisivat sairauden, leikkauttavat sukupuolielimensä pois.
NÄITÄKÖ ihmisiä nyt pitää jalustalle asettaa ja kumartaa ylimyksinä?
EI TODELLAKAAN.
PS Ovat niin pieni vähemmistö, että ketä kiinnostaa edes niiden mielipiteet?
-Älä anna transulle valtaa!
Aika vihamielisesti ja loukkaavasti kirjoitat ihmisistä. Oletko katkera tai kateellinen jostain? Transsukupuolisuus ei ole mielensairaus. Kaikki eivät todellakaan käy leikkauksia läpi.
Hoitamattako pitäisi jättää? Yritätkö asettaa itsesi asemaan jossa diktatuurin lailla luulet olevasi jonkin asian asiantuntija ja kaikella "viisaudellasi" saat luokitella ihmisiä hulluiksi ja jättää tämän perusteella auttamatta. Sinun kaltaisille ei todellakaan pidä antaa valtaa. T. Mielenterveys-diagnooseista vapaa sukupuolensakorjannut ihminen.
kyllä se vaan on psykiatristen sairauksien joukossa edelleen Suomen sairausluokituksessa.
Marian mielipiteitä saa vastustaa mutta kun lähdetään vaatimaan yrityksiltä irtisanoutumista yhteistyöstä hänen kanssaan niin menee pahasti fobian puolelle. Uskomatonta.
Kannattaa lukea se Daniel Nylundin vieraskynävastine, linkki on jutussa.
Mullakin on väärä keho. Ihan jonkun muun ruma ja köyhä keho, kun pitäisi olla kauniin ja rikkaan ihmisen keho. Harmillista, kun satuin syntymään vahingossa väärään kehoon.
Pitääkö tässä nyt sitten kaikkien valita puolensa? Olenko paha ihminen, jos en tuomitse Maria Nordinia?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on väärä keho. Ihan jonkun muun ruma ja köyhä keho, kun pitäisi olla kauniin ja rikkaan ihmisen keho. Harmillista, kun satuin syntymään vahingossa väärään kehoon.
Samoin minulla on väärä keho. Tunnen itseni latinoksi, mutta ihan suomalaiselta näytän. Saanko rusketushoitoja tähän väärään kehoon syntymisen vuoksi. Samoin identiteettini on 25 vuotiaan vaikka olen 60. Korvataanko minulle kasvojenkohotus?
Vierailija kirjoitti:
Luin kirjoituksen. Itselläni hoidot ovat jo kaukana takanapäin, olleet jo vuosia, joten ehkä siksi en nyt jaksanut niin hirveästi provosoitua. Mutta myönnän, että ärsyynnyin hieman. Kaikista transihmisten vastustajista itseäni ärsyttää eniten juuri ne aidosti hyvää tarkoittavat, suvaitsevat nuoret naiset, jotka toitottavat, kuinka sukupuoliroolit ovat turhia ja voimme olla avoimesti omia itsejämme. Kyllähän minä nyt, omana itsenäni eli miehenä allekirjoitan tuon. En jaksa piitata sukupuolirooleista, ne ovat mielestäni naurettavia. Mutta valitettavasti olin aidosti transsukupuolinen, synnyin poikana ilman värkkejä. Minun ei olisi ollut mahdollista elää maskuliinisena naisena, koska en sellainen ole. Lesbona? Vähän vaikeaa, koska kiihotun vain seksistä, jossa vähintään toisella on penis. Valitettavasti sukupuolenkorjausprosessi oli välttämättömyys minulle, jotta kykenen tasapainoiseen elämään. Ärsyttää ja tunnen kateutta ihmisiin, jotka voivat suhtautua tähän noin kepeästi. Ja ärsyttää, että minun väitetään olevan sukupuolistereotypioiden orja, kun en sitä milloinkaan ole ollut.
Kirjoitus ei varmaankaan ollut kohdistettu sinunkaltaisille joille auttaa vain radikaaleimmat hoidot kaikkine leikkauksineen vaan heille jotka kipuilee enemmän rooliodotusten kanssa eikä niinkään koe vahvaa inhoa synnyinvartaloaan kohtaan.
Naurettavaa touhua😂Hesarikin ihan tosissaan.
Ainakin itse leikin lapsena samoilla leluilla kuin veljet. Nykyisessä ilmapiirissä lapsi vietäisiin transhoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihamielisiä, katkeria, kateellisi ihmisraunioita, sitä on sateenkaariväki.
-Heillä on mielisairaus, mutta sen sijaan että hoitaisivat sairauden, leikkauttavat sukupuolielimensä pois.
NÄITÄKÖ ihmisiä nyt pitää jalustalle asettaa ja kumartaa ylimyksinä?
EI TODELLAKAAN.
PS Ovat niin pieni vähemmistö, että ketä kiinnostaa edes niiden mielipiteet?
-Älä anna transulle valtaa!
Aika vihamielisesti ja loukkaavasti kirjoitat ihmisistä. Oletko katkera tai kateellinen jostain? Transsukupuolisuus ei ole mielensairaus. Kaikki eivät todellakaan käy leikkauksia läpi.
Hoitamattako pitäisi jättää? Yritätkö asettaa itsesi asemaan jossa diktatuurin lailla luulet olevasi jonkin asian asiantuntija ja kaikella "viisaudellasi" saat luokitella ihmisiä hulluiksi ja jättää tämän perusteella auttamatta. Sinun kaltaisille ei todellakaan pidä antaa valtaa. T. Mielenterveys-diagnooseista vapaa sukupuolensakorjannut ihminen.
kyllä se vaan on psykiatristen sairauksien joukossa edelleen Suomen sairausluokituksessa.
Niin on koska sen poistaminen kuulemma suoritetaan kun sote on valmis ja sehän ei valmistu ikinä.