Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi pelasi yöllä luvatta, miesystävä lähti.

Vierailija
17.07.2019 |

Kouluikäinen lapsi oli juuri ostanut uuden pelin ja siitä intoutuneena pelasi ilman lupaa puolenyön aikaan. Pelikieltoa hänelle moisesta toki napsahtaa, mutta en oikein tiedä mitä miesystävästä pitäisi ajatella.
Tilanne siis se, että lapset ja miesystävä lomalla ja itse menen viideltä töihin, minä nukuin enkä heti herännyt pelin ääniin ja hihkumiseen. Herätessäni huomasin miesystävän olevan poissa ja kuulin naureskelua lapsen huoneesta. Menin käskemään pelit pois ja vein koneen johdot mennessäni rangaistuksena.
Laitoin miesystävälle viestiä, että olit lähtenyt ja hän vastasi menneensä muualle nukkumaan. Sanoin, että olisi vaan käskenyt laittaa pelit pois ja nukkumaan. Tähän hän vastasi, että ei ole hänen työ. Vastasin, että olisi sitten sanonut minulle, koska minun työni se on. Ei kuulemma viitsinyt sanoa, kun nukuin ja voidaan jutella myöhemmin asiasta.
Mitenhän tästäkin pitäisi ajatella ja asiaa miehen kanssa työstää. Vaikka lapset enimmäkseen toimisi kuin sovitaan niin kyllä aina tulee tilanteita jolloin töppää, kuten esimerkiksi edellä mainittu homma. Eihän tuossa ole järkeä, että mies sitten häipyy paikalta.
Mielipiteitä asian suhteen?

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies meni helpoimman kautta. Hänen olisi pitänyt puuttua napakasti lapsen pelaamiseen. Jos te olette pari ja teidän perheessänne on lapsi niin silloin jokainen aikuinen osallistuu tahtomattaankin lapsen ”kasvattamiseen” omalla käytöksellään ja esimerkillään. Vaikka varsinainen kasvatustehtävä olisikin yksin sinun. Nyt lapsesi sai aika erikoisen viestin siitä mitä tapahtuu kun ei tottele.

Mutta kuten mies sanoi, juttelette asiasta myöhemmin ja sovitte miten vastaisuudessa toimitaan.

Lapsi ei onneksi tiedä miehen lähteneen yöllä. Joku lapsi joka ei vanhemman kumppanista tykkää saisikin varmasti oivan kiusauskeinon tuosta, kun näkee toisen häipyvän jos käyttäytyy väärin.

Ap

Vierailija
22/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vingutko nyt siis sitä, että mies ei ole leikkimässä iskää siellä kotona lapselle vai mikä on ongelma?

Mies lähti, koska ei saanut nukuttua. Se on erittäin hyvä syy, koska ainakin minä arvostan itseäni ja unta niin paljon, että en ole kovin hyvällä päällä, jos herään yöllä täysin turhaan meteliin. Se, että hän ei herättänyt sinua, on sinun unesi arvostamista, mutta sinä se vain iniset siellä.

Saiko lapsi pelin sen takia, että hän olisi pois edestä?

Ei tarvitse olla isänä.

Minua tässä eniten harmittaa, että hän koki ainoaksi vaihtoehdoksi häipyä eikä minulla ollut mahdollisuutta korjata asioita siinä hetkessä sellaiseksi, että kaikkien olisi ollut hyvä olla.

Lapsi osti pelin omilla rahoillaan joita tienaa kotitöitä tekemällä. Hänellä on nyt se peli koska itse halusi sen ostaa.

Ap

Toivottavasti katoaa lopullisesti ja etsii itselleen jonkun ihanan aidon naisen. Hieman epätoivoiselta jampalta tyyppi kyllä kuulostaa, kun viitsii aikaansa viettää jossakin miniteiniperheessä.

Sitä paitsi jos hän olisi herättänyt sinut, niin olisit vonkunut täällä siitä kuinka ajattelematon miesystävä on, mutta kun hän lähti hiljaa, niin valitat siitäkin. Eikö miehellä ole enää omaa kämppää? Onko hän joku työtön heppuli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne uusiokuviot vaan toimi ei, kun pentuja kuvioissa. Ei, ei ja vielä kerran ei. Mies ei halua muiden pentuja harmikseen. Ei tässä muusta ole kysymys.

Vierailija
24/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä, kyllä aikuinen mies voi nukkua missä haluaa. Vastaisuuden varalle sovitte että mies mainitsee sinulle tai sanoo lapselle itse suoraan. Sovitte asian sitten kun kumpikin on nukkunut ärtymyksen pois.

Ei kai siinä oikein muu auta kuin sanoa, että tuossa vaihtoehdot jotka käytettävissä ja mikäli silti kokee parhaaksi ajella yöllä muualle niin menköön sitten.

Jotenkin tuli vaan pahamieli hänen puolestaan, mutta ei nuo lapset ole robotteja jotka toimii aina kuin ajatus. Koen huonoa omatuntoa tapahtuneesta. Olen parempi nukkuja enkä vaan havahtunut ääniin niin äkkiä.

Ap

Ei sinun tarvitse huonoa omatuntoa tuosta kokea, se on vaan asia joka teidän täytyy sopia. Luulisi olevan miehellekin helpompi kun voi itse sanoa asiasta lapselle eikä tarvitse lähteä yön selkään.

Vierailija
25/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen ei siis ollut sanonut kohteliaasti 11-vuotiaalle, että pelaamisesta tulee niin paljon ääntä, ettei muut saa nukutuksi?

Eihän tuo olisi vaatinut käskemistä, komentamista tai kasvattamista. Luultavasti olisi lapsi ymmärtänyt lopettaa tuosta. 

Vierailija
26/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne uusiokuviot vaan toimi ei, kun pentuja kuvioissa. Ei, ei ja vielä kerran ei. Mies ei halua muiden pentuja harmikseen. Ei tässä muusta ole kysymys.

Näin. Mutta ap tarvitsee miehen leikkakalukseen ja mieheksi, josta voi ystäville kertoa ja mies ei saa parempaakaan, joten puntit ovat tasan. Mies myös loisii ap:n kotona ilmaiseksi, joten varhaisteinit menevät kyllä.

Vierailija
27/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ei siis ollut sanonut kohteliaasti 11-vuotiaalle, että pelaamisesta tulee niin paljon ääntä, ettei muut saa nukutuksi?

Eihän tuo olisi vaatinut käskemistä, komentamista tai kasvattamista. Luultavasti olisi lapsi ymmärtänyt lopettaa tuosta. 

Lapsi ärsyttää tahallaan. Hänen elämä olisi paljon mukavampaa, kun äiti olisi äiti eikä jonkun naisystävä. Lapsi myös kosti ne öiset nusaamisäänet, jotka äipän ja tämän miesystävän makkarista kuuluu.

Vierailija
28/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on rankkaa sitten kun koulut alkaa ja lapsi pelittää vielä yöllä. Tosin saman pystyy tekeen kännyn kanssa.

Vierailija
29/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli lapsellinen. Kyllä, kasvatuksen päävastuu on sinulla, mutta jokaisen aikuisen on pelattava yhteisin pelisäännöin ja tarvittaessa komentaa eikä livistää paikalta. Sinun tehtäväsi ei ole pyydellä mieheltä anteeksi lapsiesi olemassaoloa ja kokea huonoa omaatuntoa siitä, että lapsesi on häirinnyt miestä. Mies itse tiesi, että sinulla ne lapset on, kun suhteeseen ryhtyi.

Vierailija
30/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vingutko nyt siis sitä, että mies ei ole leikkimässä iskää siellä kotona lapselle vai mikä on ongelma?

Mies lähti, koska ei saanut nukuttua. Se on erittäin hyvä syy, koska ainakin minä arvostan itseäni ja unta niin paljon, että en ole kovin hyvällä päällä, jos herään yöllä täysin turhaan meteliin. Se, että hän ei herättänyt sinua, on sinun unesi arvostamista, mutta sinä se vain iniset siellä.

Saiko lapsi pelin sen takia, että hän olisi pois edestä?

Ei tarvitse olla isänä.

Minua tässä eniten harmittaa, että hän koki ainoaksi vaihtoehdoksi häipyä eikä minulla ollut mahdollisuutta korjata asioita siinä hetkessä sellaiseksi, että kaikkien olisi ollut hyvä olla.

Lapsi osti pelin omilla rahoillaan joita tienaa kotitöitä tekemällä. Hänellä on nyt se peli koska itse halusi sen ostaa.

Ap

Toivottavasti katoaa lopullisesti ja etsii itselleen jonkun ihanan aidon naisen. Hieman epätoivoiselta jampalta tyyppi kyllä kuulostaa, kun viitsii aikaansa viettää jossakin miniteiniperheessä.

Sitä paitsi jos hän olisi herättänyt sinut, niin olisit vonkunut täällä siitä kuinka ajattelematon miesystävä on, mutta kun hän lähti hiljaa, niin valitat siitäkin. Eikö miehellä ole enää omaa kämppää? Onko hän joku työtön heppuli?

Aidoksi naiseksi olen kyllä itseänikin luullut ja ihanaksikin ajoittain väitetty. Eikä tässä ole kenenkään pakko olla.

En olisi vonkunut jos olisi herätetty. Haluan, että kaikilla hyvä olla, myös miesystävälläni. Kaikki täällä ovat samanarvoisia ja kaikkien pitäisi ottaa toiset huomioon. Siksi olisin mieluummin tullut herätetyksi jotta olisin voinut puuttua nopeammin epäkohtaan ja kaikki olisi saanut nukkua rauhassa.

Miehellä on kämppä ja sinne hän ajelikin yöllä. Ihan on kouluttautunut työtä tekevä ihminen, nyt kesälomalla.

Ap

Vierailija
31/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni lapset on ehdoton ei, saati jonkun toisen lapset. Kerran baarissa tuli semmonen mimmi iskemään, että se oli jalat alta ja menoa. No tietenkin hän oli Yh, yksi n 6v lapsi. No oli kyllä niin mun mieleen, etten ihastukselta nähnyt enkä ajatellut asiaa ja ensimmäinen viikko meni huumassa kun lapsi oli isällään. Seuraavalla viikolla oli tämä "helmi" paikkalla. Noin tunnin jälkeen yritin keksiä miten tilanteesta pääsee pois, sitten piti lähteä kauppaan, oli talvi ja lähtö operaatioon meni aikaa 2h tuntia, oli melkoista säätämistä. Lopetin tapaamisen siihen paikkaan. Kun ei lapset kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Vierailija
32/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten jos pelkkä lasten olemassaolo ilman vastuuta heistä häiritsee niin ei kannata olla ihmisen kanssa jolla lapsia.

Vierailija
33/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ilmeisesti saanut lapsista tarpeekseen. Ei taida olla takaisin tulossa.

Vierailija
34/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko mies. Pakeni. Jos minä tulisin yh äipän elämään jossa on poika niin minä otan sen perheen komentooni. Olen luja, mutta reilu. Ymmärrän toki pelien viehatyksen. Tykkään itsekkin.

Tämä. Tällainen lapsellinen ihminen on kokonaispaketti lastensa kanssa ja onpa omituinen aikuinen jos ei saa lapselle sanottua mistään asiasta. Toiseksi isäksi tai äidiksi ei pidä ja tarvitse ryhtyä, mutta kyllä voisi olla sellainen turvallinen aikuinen lapsen elämässä. Jos kovin aikuisen roolia vierastaa niin kannattaa valikoida lapsettomia kumppaneita.

Vierailija
35/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häipyy noinkin pienen asian ollessa kyseessä, niin miten toimii kun tulee vastaan sellainen ihan oikea ongelma? Mietipä ap sitä... Ja nainen hyvä, sun ei tarvii nyt selitellä eikä hyvitellä aikuista miestä.

Meillä uusiokuvio toimii, olen tehnyt kaikille osapuolille selväksi, että ttaloudessa asuu nyt 2 tasaveroista aikuista, ja heillä on molemmilla kasvatuksellinen vastuu ja oikeudet. Isäksi ei ole ryhtynyt, oma isä on isä. Kyllähän tuo joskus tulee mulle selvittämään, että lapsi sitä ja tätä, pitäisköhän niin ja näin toimia, olettaen siis, että minä olisin se joka toimii niinkuin hän sanoo. Siihen totean vaan useimmiten, että olit tilanteessa jossa asia oli kohdallaan, tee itse kuten katsot parhaaksi, en minä lähde jälkeenpäin komentamaan. Jos siis on kyse jostain arkisesta tilanteesta, toki jos vaikka teini tulee kännissä kotiin ja en itse ole paikalla (vuorotyö) niin ilman muuta sellaiset asiat ruoditaan läpi ja kunnolla.

Vierailija
36/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti törpöltä ratkaisulta. Itselleni olisi ainakin tullut huono fiilis jos mies olisi noin tehnyt. Kyllä miehellä olisi ollut oikeus komentaa kone kiinni. Ei olisi ollut suuri kasvatuksellinen saavutus se, vaan ihan normaalia elämää. Hirvittävän vaikeaa teidän elämä tulee olemaan jos tuolla tavalla ratkaisee ongelmat. Mies kuulostaa marttyyri hiirulaiselta.

Vierailija
37/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä, kyllä aikuinen mies voi nukkua missä haluaa. Vastaisuuden varalle sovitte että mies mainitsee sinulle tai sanoo lapselle itse suoraan. Sovitte asian sitten kun kumpikin on nukkunut ärtymyksen pois.

Ei kai siinä oikein muu auta kuin sanoa, että tuossa vaihtoehdot jotka käytettävissä ja mikäli silti kokee parhaaksi ajella yöllä muualle niin menköön sitten.

Jotenkin tuli vaan pahamieli hänen puolestaan, mutta ei nuo lapset ole robotteja jotka toimii aina kuin ajatus. Koen huonoa omatuntoa tapahtuneesta. Olen parempi nukkuja enkä vaan havahtunut ääniin niin äkkiä.

Ap

Ei sinun tarvitse huonoa omatuntoa tuosta kokea, se on vaan asia joka teidän täytyy sopia. Luulisi olevan miehellekin helpompi kun voi itse sanoa asiasta lapselle eikä tarvitse lähteä yön selkään.

Niin luulisi, ehkäpä tämä tästä juttelun jälkeen hyväksi muuttuu.

Ap

Vierailija
38/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin miehillä toimii ja ovat omasta halustaan lapsille tärkeitä kasvatusisijä ja jopa rakkaampia kuin oma isä ja sitten on näitä kyvyttömiä reooanoita, joiden ei pitäisi perheelliset naisen kanssa edes seurustella. Ketään ei toki saa pakottaa rooliin, jota ei halua ottaa, mutta kyllä sillä suhteeseen ryhtyjälläkin on oma vastuu tästäkin asiasta.

Vierailija
39/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Mutta ap tarvitsee miehen leikkakalukseen ja mieheksi, josta voi ystäville kertoa ja mies ei saa parempaakaan, joten puntit ovat tasan. Mies myös loisii ap:n kotona ilmaiseksi, joten varhaisteinit menevät kyllä.

Mikään leikkikalu ole. Tuskin kiinnostaisi, että joutui yöllä lähtemään jos leluna pitäisin.

Kyllä minä haluan miehen seuran vuoksi, kun nyt sellainen sattui löytymään jonka seurassa pääosin viihdyn.

Mies maksaa ruuista ja hänellä myös oma asunto niin en koe häntä loisena.

Ap

Vierailija
40/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsen kanssa tekemisissä oleva osallistuu kasvatukseen. Tuokin on tavallaan kasvatusta, näyttää että lähtee karkuun tilanteessa eikä saa suutaan auki. Taitaa miehellä olla sellainen periaatteellinen puuttumattomuus, tuosta tulee vielä ongelmia. Kyllä normaalissa perheessä kaikki saa suunsa auki jos joku asia ottaa päähän. Meidän uusperheessä tuossa tilanteessa mies olisi käynyt sanomassa napakasti että peli pois ja nukkumaan, sen jälkeen jatkanut uniaan. Jotenkin pidän sun miehen käytöstä vähän lapsellisena. Mielummin lähtee ajamaan kotiin kuin sanoo pari lausetta lapselle tai herättää sut... Mielenosoittaja. Keskustelkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi