Mie möi autonsa ja sanoo nyt että rahat on vain hänen
Mielipidettä asiasta:
Olemme naimisissa. Molemmilla omat autot. Minun auto on maksettu, mutta enää arvoltaan n. 2000e.
Mies möi autonsa, koska on tarkoitus ostaa uusi ja siihen ottaa taas auto laina.
Vanhasta sai noin 5000e.
Mies on maksanut noin 300e / kk autolainaa ja tämä summa on ollut pois yhteydestä taloudesta.
Tienaamme lähes saman verran.
Nyt mies käyttää näitä auton myymisestä saatuja rahoja ja sanoo että ne on hänen.
Eli tuhlattujen rahojen määrä pitää taas ottaa uuteen autolainaan.
Meneekö tämä asia ihan oikein?
Kommentit (63)
Se uusikin auto on jo maksettu. Nyt lienee jo kolmas auto kierrossa ..
Sinccis
Mitä helvettiä, miehen auto ja miehen rahat. Näpit toisten rahoista. Tienaa omat rahas, äläkä valita. Mistä näitä sikiää.
Kviik Kviiiii iii iiik
(lokin kirkuntaa)
Vierailija kirjoitti:
Minut siis leimataan lokiksi tässä tapauksessa kun minä olen maksanut sen 300e / kk enemmän sähköä, vettä, ruokaa jne. mistä ei jää mitään konkreettista maksamisen jälkeen.
Mies on kerryttäny saman summan verran varallisuutta itselleen tässä vuosien varrella. No toki auton arvo on laskenut, että ei kaikki autolainan lyhennys kuittantunut myydessä.
Lokki en ole, mutta sinisilmäinen ja tyhmä olen ollut.
Ap.
No miksi maksat ja sitten valitat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut siis leimataan lokiksi tässä tapauksessa kun minä olen maksanut sen 300e / kk enemmän sähköä, vettä, ruokaa jne. mistä ei jää mitään konkreettista maksamisen jälkeen.
Mies on kerryttäny saman summan verran varallisuutta itselleen tässä vuosien varrella. No toki auton arvo on laskenut, että ei kaikki autolainan lyhennys kuittantunut myydessä.
Ap.
Naisten geneettinen erityispiirre
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikesta muustako ap on maksanut tasana puolet? Meneekö miehellä satoja euroja vuodessa kampaajalle, meikkeihin ja rätteihin?
Lokkihuutelijoille. Toki naisilla menee enemmän rahaa terveyssiteisiin ja meikkeihin kuin miehillä, mutta vastaavasti miehet syövät enemmän ja lihapitoisemmin, käyttävät enemmän alkoholia ja tupakkatuotteita ja heillä on usein myös kalliimpia harrastuksia. Veikkaanpa, että naisen kulut ovat lopujen lopuksi pienemmät kuin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin ajanut miehesi autolla. Miehesi on ollut tyhmä, kun ei ole pyytänyt siitä vuokraa.
Ja mies on ajanut minun autolla ihan saman verran.
Kun tätä myytyä autoa oltiin ostamassa, niin olimme molempien nimiin ottamassa lainaa.
Miehen tulot yksin riitti, niin otimme sitten vain hänen nimiin.
Olen tässä vuosien varrella tyhmänä luullut että tämä on meidän perheen "yhteinen projekti" ja olen sen lainan osuuden verran maksanut enemmän laskuista.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Toinen lokki tuli kirkumaan.
Siinä olet kyllä väärässä. Ansaitsen 2x mieheni verran ja rahat ovat aidosti yhteiset. Tietysti koska olemme avioliitossa. Se tietysti helpottaa, että mieheni korkeasti koulutettuna ansaitsee itsekin hyvin ja molemmilla samankaltaiset kulutustottumukset.
Ei se oikein mene, jos mies pihtaa uuden auton rajat talousmenoista. Miehen rahoja ne on, mutta hän ilmeisesti luistaa perheen huollosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin ajanut miehesi autolla. Miehesi on ollut tyhmä, kun ei ole pyytänyt siitä vuokraa.
Ja mies on ajanut minun autolla ihan saman verran.
Kun tätä myytyä autoa oltiin ostamassa, niin olimme molempien nimiin ottamassa lainaa.
Miehen tulot yksin riitti, niin otimme sitten vain hänen nimiin.
Olen tässä vuosien varrella tyhmänä luullut että tämä on meidän perheen "yhteinen projekti" ja olen sen lainan osuuden verran maksanut enemmän laskuista.Ap.
No tiedät, että laitat uuden auton maksujen verran rahaa itseesi. Tai johonkin erotilille varmuuden vuoksi. Sitten kituutatte sillä, mikä molemmilta yhtä paljon liikenee talousrahoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Oletettavasti hän oletti auton olevan yhteinen ja laitoin sen verran rahaa yhteiseen hyvään. Pitääkö kaikki olla paperilla, eikä tuollaista yhteistä hyvää ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Jos auto oli miehen niin tietenkin rahat on kans.
Eli oletko sitä mieltä, että jos auto ja laina olisi otettu minun nimiin, minä saisin käyttää itseeni autosta saadun voiton ja ottaa kohta uuden autolainan ja maksaa taas monet vuodet "itselle" 300e/kk ja mies maksaa sen verran enemmän perheen kujuja.
Niin MINULLA lainattoman auton myytyä kaikki autosta saatu raha omaan käyttöö?
Ap.
Aloitus vuodelta 2004... kuka näitä nostelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Oletettavasti hän oletti auton olevan yhteinen ja laitoin sen verran rahaa yhteiseen hyvään. Pitääkö kaikki olla paperilla, eikä tuollaista yhteistä hyvää ole olemassa?
Ap kertoi itsekin ajavansa miehen autolla. Miksi tätä ei ole otettu laskelmissa huomioon?
Mä lyhennän autolainaa 200e kuukaudessa, aviomieheni 400e kuukaudessa. Hän tienaa nettona 4000e kuukaudessa, minä 1800e kuukaudessa. Minusta menee ihan oikein enkä mukise suuremmasta lainasta.
-omat tilit, yhteiset rahat-
Jos on yhteinen talous, lainat ja omaisuus ovat yhteisiä, vaikka olisivat vain toisen nimissä. Yhdessä ne maksetaan yhteiseltä tililtä, yhdessä niitä käytetään, yhdessä maksellaan kaikki laskut ja ruuat muutenkin.
t. yhteistaloudessa elävä parempituloinen puolisko
Vierailija kirjoitti:
Mä lyhennän autolainaa 200e kuukaudessa, aviomieheni 400e kuukaudessa. Hän tienaa nettona 4000e kuukaudessa, minä 1800e kuukaudessa. Minusta menee ihan oikein enkä mukise suuremmasta lainasta.
-omat tilit, yhteiset rahat-
En ikinä suostuisi tuollaiseen diiliin. Yhteiset kulut puoliksi ja loput rahat ovat kummankin omia. Tämä on kaikkein tasa-arvoisin malli.
En ikinä ottaisi naisen kanssa yhteistä tiliä.
Molempien autojen remontit ym. on maksettu yhdessä.
Ap.