Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenkkiasuntojen idiotismeja? Luetellaan

Vierailija
16.07.2019 |

- kokolattiamatot.
- ei eteistä lainkaan

Kommentit (397)

Vierailija
241/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä materiaalista Suomessa valmistetaan talojen väliseinät? Kipsilevy? Lastulevy? Teräs? Puu? Amerikassa käytetään kipsilevyä, ei pahvia, vaikka täällä niin väitetään. Suomessa tietenkin käytetään maailman parasta ja kestävintä materiaalia.

Vierailija
242/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulko-ovi aukeaa sisään päin.  Ovissa ei ole kahvaa, vaan tyhmä nuppi, jota ei saa esim. kyynärpäällä auki, jos on kantamuksia käsissä. Kylmälle ja kuumalle vedelle oma säädin hanassa. Heppoiset rakenteet, toisinsanoen väliseinästä pystyy lyömään nyrkillä läpi. Ja tietysti asukkaat.

Oletko katsonut USAlaisia remonttiohjelmia? Kylla siina moukaria tarvitaan ennenkuin seinasta paasee lapi. Eika taalla kuulu pissanlorotus tai naapurin puhe seinan takaa niinkuin Suomessa.

Juuri näin. Vaikka makuuhuoneet ovat vierekkäin, niin ei kuulu toiseen huoneeseen mitään. Jos haluaa äänensä kuuluville viereiseen huoneeseen, niin saa reilusti ääntänsä korottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Master bedroom on ajatuksena käsittämätön silloin, kun perheen lapset saavat vaatekomeron kokoiset huoneet. Lapset viettävät tyypillisesti eniten aikaa omassa huoneessaan, joten suurin huone olisi järkevintä antaa heille. Mitä aikuinen ihminen edes tarvitsee makuuhuoneeseen sängyn ja vaatekomeron lisäksi?

Kyllä amerikkalaisten kotien lastenhuoneetkin ovat isoja, ja niissä on omat kylppärit ja vaatehuoneet. Oma oleskelutila yläkerrassa on muuten tosi kiva jos on paljon yövieraita. (Amerikassa usein on, koska suku asuu tuhansien mailien säteellä) ja lisäksi talossa saattaa usein asua pari sukupolvea.

Lisäksi lasten kaverit usein hengailevat jonkun kotona. Samalla tavalla ei roikuta kylillä kuin Suomessa.

Kuka siellä uskaltaa edes kävellä minnekään, köyhien on silti pakko. Niin hullu maa sekoja aseiden kanssa täynnä.

Vierailija
244/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seikka, jonka luulin olevan vain TV:n sarjafilmien lavastajien juttu, mutta joka osoittautuikin todeksi: Tiskipöytä on ulkoseinää vasten, ja siinä kohdassa on iso ikkuna. Perusteluna kuulemma oli, että vaimo (nimenomaan vaimo) voi tiskatessaan katsella ulos siitä ikkunasta. Näin siitä huolimatta, että tiskikonekin oli.

Mikä tuossa on idiotismia? No perustelu vaimosta joo, mutta muuten tuo on mun mielestä kiva ominaisuus.

Sitä ikkunaa saa olla jatkuvasti pesemässä roiskeista.

Ja jos ikkunan aikoo avata pesua varten, pitää hana ruuvata irti.

Ikkunat aukeavat usein ylöspäin. Ei tarvitse hanoja irroittaa.

Vierailija
245/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaasuliesi, erikseen perhe- ja edustusolohuone, jokaista makkaria kohden yksi vessa. Ihan kiva kun käyttää, mutta hirveä urakka siivoamisessa. Keittiöstä puuttui kuivauskaappit, niillä samanlaiset telileen käytössä kuin meillä mökillä. Käsin tiskatut tiskit näkyy kaikkialle.

Kaasuliesi on itse asiassa erinomainen ja paljon nopeampi kuin sähköhella.

Nyt on tosi moni kehunut sitä nopeutta, ja mietin tässä juuri, että onko kyse kiireisistä kokkaajista, joilla ei ole aikaa kokata vai sitten niistä gourmet-kokkaajista, joiden mielestä jotain menee pieleen, jos jokin ei paisku 30 sekunnissa.

Itse olen sellainen tavallinen työssäkäyvä perheenäiti, joka kokkaa perheelleen erittäin tavallista suomalaista ruokaa, en koskaan mitään pihviä ja ylipäätään paistettuakin aika vähän (kun ei ole niin terveellistä). Käytän päivittäiseen ruoanlaittoon 15-30 minuuttia, joten hirveän kauan en siellä keittiössä nysvää. Pastakastike valmistuu nopeasti, kanafileet paistan uunissa tai grillaan, näin kesäisin keitän uusia perunoita ja lohi paistuu siihen sivuun uunissa. En todellakaan tajua tätä liesihifistelyä yhtään. Mutta sen tiedän, että kaasulieden puhdistaminen on vaikeaa, kun niihin väleihin ei pääse samalla tavalla kuin tavallisessa liedessä. Pelkkä pyyhkäisy ei riitä, kun siinä on sitä kehikkoa ja koloa. Tämän takia mikä tahansa muu liesi on minulle mieluisampi.

Millä tavalla kaasuliesi parantaa elämäänne ja ruoanlaittoa, jos olette myös tavallisia kokkaajia ettekä ammattilaisia? Nopeus ei riitä, kun saan ihan riittävän nopeasti kokattua tavallisellakin liedellä enkä todellakaan koskaan seiso vieressä odottamassa veden kiehumista vaan valmistan siinä salaatin, kastikkeen tai laitan tiskit tiskikoneeseen, joten minuuttiaikataululla en pelaa, vaikka muuten en aikaa ruoanlaittoon laitakaan.

Minäkin olen tavallinen perheenäiti, joka valmistaa tavallisia ruokia. Pihviä on harvoin.

Minulla on kaasuliesi enkä halua luopua siitä. Sinä voit toki pitää sähkölietesi, mitä se minulle kuuluu. Haluan kuitenkin vastata kaasiliettä koskeviin kommentteihisi.

Kaasuliedellä voi valmistaa tavallisia ruokia ihan yhtä hyvin kuin gourmet-herkkuja. En ymmärrä, miksi kaasulieden nopeus olisi mikään ongelma.

Kaasulieden etu on tarkka lämmönsäätely. Siihen ei pääse sähköliedellä.

Kaasuliesi on ihan helppo puhdistaa. En ymmärrä, mistä väleistä sinä puhut.

Vastaan meidän (= minä ja vaimo) ruokahuollostamme ja käytän kaasuliettä. Lämmönsäätelyn tarkkuus on suurin plussa. Haluan että lieden lämpö muuttuu silloin kun hanikkaa kääntää eikä hiljakseen seuraavan muutaman minuutin aikana. Ei maailma sähkö- eikä induktiolieteen kaatuisi mutta kun kerran voin valita niin valitsen kaasulieden.

Vähän hankala putsattava mutta ei myöskään pala ylikiehuneet murkinat levyihin eli niiden jynssäämiseltä säästyy. Polttimet voi purkaa aika pieniin palasiin ja laittaa metallikehikoiden kanssa astianpesukoneeseen. Riippuen viitseliäisyydestäni harjaan ne polttimoiden osat karkealla harjalla about kerran vuodessa.

En oikeasti yritä vakuutta sähkölieden tai induktiolieden paremmuutta vaan nimenomaan ymmärtää, miksi moni pitää kaasuliettä parempana jopa niin, että ei vaihtaisi tai suostuisi asumaan paikassa, jossa on ns. tavallinen liesi. On hienoa, että moni on tyytyväinen valintaansa, edelleen vain epäselväksi jää omalta kannaltani miksi. Se, että lämmön saa säädettyä täsmällisesti on varmasti hienoa mutta miten se tavallisessa kokkauksessa näkyy? Esim. ohjeissa ei koskaan lue, millä asteella keitoksen pitää kiehua, saattaa lukea hiljalleen kiehuen tms. En siis näe mitään etua siinä, että lämpöä voi säädellä tarkasti. Nopeuden ymmärrän, jos on kiire mutta edelleenkään se ei ole itselleni tärkein kriteeri muuten kuin etten suostuisi puuhellaa ottamaan, kun siinä on niin paljon työtä ennen kuin sen saa lämpimäksi. Arkikokkauksessa muuta puuhaa riittää aina, kun odottaa veden kiehumista tms.

Sitä en tiennyt, että niitä kehikoita saa irti. Kaverillani siis on kaasuliesi (varmaan aika vanha) ja siinä on niiden kehikkojen juuressa pinttynyttä likaa, jota ei vain saa jynssäämällä pois. Ei ehkä tiedä, että niitä kehikoita tai polttimoita voi irrottaa. Onko irrottaminen nopeaa, siis tyyliin saman kaltaista kuin nopea pyyhkäisy vai vaatiko se vähän enemmän aikaa? Tämä olisi minulle kynnyskysymys. En halua muuta kuin pyyhkäistä. Jos siis nykyisissä kaasuhelloissa puhdistus on helppoa, niin loppuu minulta ne argumentit, miksi en koskaan ottaisi kaasuhellaa. Edelleenkään en kyllä tiedä, miksi vaihtaisin siihen eli miksi se olisi niin paljon parempi kuin tavallinen mutta ehkä sitä pitäisi osata käyttää, jotta sen paremmuus jotenkin näkyisi arjessa. Olen siis kokeillut kaasuliettä vain joitakin kertoja.

Jos vaikka keitto alkaa kiehua yli, kaasuhellalla vain vaihdat pienemmälle kaasulle ja ylikiehuminen loppuu heti. Kun taas vastaavasti sähköhellalla, sun on nostettava se sivuun ja odotettava. että levy jähtyy tarpeeksi voidaksesi jatkaa. 

Ihan samalla tavalla se induktioliesikin toimii jos keitos kiehuu yli, kääntää pienemmälle niin ylikiehuminen loppuu heti.

Mita jarkea on hankkia induktioliesi kun taloon tulee halpa kaasu (jolla muuten lammitetaankin) ja kaikki asennukset ovat valmiina?

Ja sitten kun uhkaa kaasu loppua niin käydään jostain arabimaasta vähän hakemassa lisää.

Vierailija
246/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat inhokit:

-vessanpöntöissä vesi tosi korkealla. Miksi???

-korkeat patjavuorisängyt. Lyhyenä ihmisenä joudun kirjaimellisesti kiipeämään moniin jenkkisänkyihin.

- ei eteistä. Kurakaudella ja erityisesti koiran kanssa sotkupainajainen. Onneksi taloissa, joissa olen asunut ei lisäksi ole ollut kokolattiamattoa.

- suihku kiinteänä seinässä.

Vierailija
247/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää eniten hukkaneliöt noissa taloissa. Talossa saattaa olla 300 neliötä tilaa, mutta silti vain kolme makuuhuonetta, koska koko pytinki on täynnä kaikenmaailman aulaa, käytävää ja oleskelutilaa. Meillä on omassakin talossa aula (vanha talo, alunperin kahdelle perheelle suunniteltu), ja mieluummin mä sen otan kuin Suomessa yleisen tuulikaappi-käytävä-kombon, mutta jenkkitaloissa niitä läpikulkuauloja on vähän joka puolella taloa.

Päämakuuhuoneen koko jaksaa myös aina ihmetyttää, mutta lienee jonkinlainen statussymboli. Muuta järkeä mä en näe siinä, että makkari on isompi kuin olohuone, kun siellä ei ole edes vaatekaappeja, vaan vaatehuone on vielä erikseen.

Kun on tottunut asumaan valjemmin kuin mika on Suomessa yleista, alkaa henki loppua.

Meilla kahdella on kolmitasoinen talo, kolme makuuhuonetta, olohuone, ruokahuone ja keittio johon mahtuu ruokapoyta, kaksi kylpyhuonetta, sinun ja minun. Utility roomissa on lammitys, pesukone ja kuivuri. Alakerrassa iso familyroom jonka olen jattanyt mieheni kayttoon. Kummallakin on tarpeeksi tilaa, samaan aikaan voimme katsoa kahta eri TV ohjelmaa hairitsematta toisiamme.

Jos alkaa hermostuttamaan niin voi kadota talon uumeniin. :D

suuriosa amerikkalaisista asuu matkailuvaunuissa trailorparkeissa, paljon ahtaammin kuin minä suomalaisessa kerrostalokolmiossa.

Tuntuu vähän siltä että ketjussa pyörii jotain oman elämänsä täydellisiä naisia jättilukaaleineen, ei mitään käsitystä tavallisista amerikkalaisista huusholleista näilläkään, vaikka ovat niin usalaista niin usalaista olevinaan.

Mina kirjoitin tuon lainaamasi patkan. Ei asuta missaan jattilukaalissa vaan tavallisessa lahiossa suurkaupungin kyljessa. Samanmallisia taloja on talla kadulla kolme. Ja vahitellen (yli 40 vuoden maassa asumisen jalkeen) alkaa tosiaan tuntea itsensa enemman USAlaiseksi kuin suomalaiseksi. :D

Ai no sitten oot usalainen, mutta kuulostit joltain 22v kiekkovaimolta yms rinsessalta, joka on siellä ollut puoli vuotta leikkimässä barbieta keninsä kanssa.

Vierailija
248/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää eniten hukkaneliöt noissa taloissa. Talossa saattaa olla 300 neliötä tilaa, mutta silti vain kolme makuuhuonetta, koska koko pytinki on täynnä kaikenmaailman aulaa, käytävää ja oleskelutilaa. Meillä on omassakin talossa aula (vanha talo, alunperin kahdelle perheelle suunniteltu), ja mieluummin mä sen otan kuin Suomessa yleisen tuulikaappi-käytävä-kombon, mutta jenkkitaloissa niitä läpikulkuauloja on vähän joka puolella taloa.

Päämakuuhuoneen koko jaksaa myös aina ihmetyttää, mutta lienee jonkinlainen statussymboli. Muuta järkeä mä en näe siinä, että makkari on isompi kuin olohuone, kun siellä ei ole edes vaatekaappeja, vaan vaatehuone on vielä erikseen.

Kun on tottunut asumaan valjemmin kuin mika on Suomessa yleista, alkaa henki loppua.

Meilla kahdella on kolmitasoinen talo, kolme makuuhuonetta, olohuone, ruokahuone ja keittio johon mahtuu ruokapoyta, kaksi kylpyhuonetta, sinun ja minun. Utility roomissa on lammitys, pesukone ja kuivuri. Alakerrassa iso familyroom jonka olen jattanyt mieheni kayttoon. Kummallakin on tarpeeksi tilaa, samaan aikaan voimme katsoa kahta eri TV ohjelmaa hairitsematta toisiamme.

Jos alkaa hermostuttamaan niin voi kadota talon uumeniin. :D

suuriosa amerikkalaisista asuu matkailuvaunuissa trailorparkeissa, paljon ahtaammin kuin minä suomalaisessa kerrostalokolmiossa.

Tuntuu vähän siltä että ketjussa pyörii jotain oman elämänsä täydellisiä naisia jättilukaaleineen, ei mitään käsitystä tavallisista amerikkalaisista huusholleista näilläkään, vaikka ovat niin usalaista niin usalaista olevinaan.

Mina kirjoitin tuon lainaamasi patkan. Ei asuta missaan jattilukaalissa vaan tavallisessa lahiossa suurkaupungin kyljessa. Samanmallisia taloja on talla kadulla kolme. Ja vahitellen (yli 40 vuoden maassa asumisen jalkeen) alkaa tosiaan tuntea itsensa enemman USAlaiseksi kuin suomalaiseksi. :D

Ai no sitten oot usalainen, mutta kuulostit joltain 22v kiekkovaimolta yms rinsessalta, joka on siellä ollut puoli vuotta leikkimässä barbieta keninsä kanssa.

Thank you so very much, you made my day! You sure I sound like 22? WOW!

Vierailija
249/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kaasuhella ihmetyttää kyllä. Vaikka kaasu olisi kuinka halpaa, niin silti sitä on erikseen hankittava sen sähkön lisäksi. Kaasuhella on myös erittäin vaikea puhdistaa ja on oikeasti tosi rumannäköinen, ellei niihin hanki kantta, mikä sekin on taas yksi ylimääräinen lisä. En keksi yhtään hyvää puolta kaasuhellassa, en edes sitä wokkaamista, mikä tässä esitettiin. Mökillä on kaasuhella ja on mielestäni vain työläs ja ruma.

Mitä ihmeellistä kaasuhellassa on? Nehän ovat nykyään ihan yhtä helppoja käyttää kuin sähkökin, ja ulkonäkökään ei poikkea sähköhellasta. Ovat yhtä moderneja laitteita kuin sähköhellatkin. Siivoamisessakaan ei ole mitään erikoista, koska ei se hella sotkeudu sen pahemmin kuin sähkölläkään keitettäessä. Jos jokin häiriötila tulee, niin kaasun syöttö keskeytyy automaattisesti, koska meillä kaasu tulee taloon kuten sähkökin. Ei siihen hellan käyttöön mitään erikoista vaaratilannetta liity.

Mulla on Helsingissä kaasuhella, ja juu, ihan rakennusvaiheessa on tännekin kaasulinja ja putket vedetty. Minun hellani on - taivas - varmaan aataminaikuinen, mutta en osaa pitää sitä rumana. Tulta sille pitää antaa sytyttäessä, mutta on siinä sentään anturit, jotka havaitsevat mikäli tuli pääsee sammumaan. Silloin loppuu myös kaasun syöttö. Ihan helppo sen on pitää puhtaana, minun mielestäni jopa helpompi kuin vanhanaikainen valurautalevysähköhella. Vaaratilanteita ei ole ollut. Kerran pääsi liekki sammumaan ylikiehumisen ja vedon yhteisvaikutuksesta, mutta varotoimi pelasi kuten pitikin.

Kaasuhellat on vähän hankalia mutta kun on tottunut kaasulieteen niin sähköliesi on yhtä helvettiä. Minullakin ollut kaasuliesi parikymmentä vuotta mutta yhtäkään vaaratilannetta ei ole ollut enkä nyt oikein keksi että minkälaisia vaaratilanteita ne edes voisivat aiheuttaa.

Et keksi? Et ole kuullut kaasuvuodoista, -räjähdyksistä etkä niiden aiheuttamista tulipaloista tai häkäkuolemista?

Miksi on olemassa nestekaasuhälyttimiä? Eikö teillä ole?

Meillä on mökillä, koska siellä on kaasuhella ja -jääkaappi.

Täällä USAssa laki vaatii, että talossa on oltava toimivat palo- ja häkähälyttimet. Ne voidaan myös kytkeä hälytysjärjestelmään, jos haluaa hankkia sellaisen. Meillä kaasu tulee "seinästä" kuten sähkökin. Kaasulla keitetään ja paistetaan sekä tarvittaessa lämmitetään talo.

No ei ihme että siellä räjähtelee ja on tuhoisia metsäpaloja.

Kaasunkäytön takia varmaan hollywoodissakin keksittiin ne näyttävät räjähdykset actionelokuvissa, sekä hidastettu kävely pois päin siitä.

Monet on oikeasti saaneet juosta pois kodistaan, joka räjähtää... tai yhtäkkiä keskellä katua räjähtää, kas, kaasuputki....

Vierailija
250/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäviä ne kaasuhellat tosiaan. Miksei ne käytä sähköhelloja, idiootit.

Justiinsa kun näytettiin siitä viimeisimmästä USAn luontokatastrofista Kaliforniasta, niin kaasuputket vaan räjähteli ja palot levisi kun maanjäristys ravisteli tienoota.

Ja seismologin mukaan jälkijärustykset jatkuu vuosia. Ja kokoajan jotain, niin KAASUHELLAT!!!!!!

Sahkohella on HiDAS ja tehoton. Kaikilla ammattilais ravintolakokeillakin on kaasuhellat.

Induktioliesi on yhtä hyvä kuin kaasuhella, nopea.

Kaasuliesi on kuitenkin useimpien herkkuruokaa valmistavien valinta. Hyvin varustelluissa keittiöissä sellainen on.

Kammottava kapine.

Äitini asui hetken rivitalossa, jossa oli kaasuhella. Pelotti joka kerta kun väänsin kaasun päälle jacsytytin tikun, että kohta räjähtää. Tulen ja kaasun kanssa piti pelata, jotenkin takapajuista suomalaisessa kodissa.

Amerikkalaisissa kaasuhelloissa on elektroninen sytytys, ei tarvitse tulitikkuja.

Suomalaiten pelot:

Rumpukuivaaja

Automaattiauto

Kaasuhella

Subway Sandwich

Kaikki mika ei ole samoin kuin Suomessa.

Täällä USAssa kaasuliesissä ja -uuneissa on automaattisytytys, eli syttyvät itsestään kun levyn tai uunin panee päälle.

Ei se sitä vaaraa poista, kaasua siinä silti suihkuaa.

Joku kun viskaa kynttilän, avot.

Vierailija
251/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja laitan ajastimen paalle. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kaasuhella ihmetyttää kyllä. Vaikka kaasu olisi kuinka halpaa, niin silti sitä on erikseen hankittava sen sähkön lisäksi. Kaasuhella on myös erittäin vaikea puhdistaa ja on oikeasti tosi rumannäköinen, ellei niihin hanki kantta, mikä sekin on taas yksi ylimääräinen lisä. En keksi yhtään hyvää puolta kaasuhellassa, en edes sitä wokkaamista, mikä tässä esitettiin. Mökillä on kaasuhella ja on mielestäni vain työläs ja ruma.

Jokaiseen taloon vedetaaan kaasulinja jo rakennusvaiheessa, nuppia kaantamalla saa hellan paalle. Ei minun hellani ainakaan ole ruma, ala nimittele.

Just laitoin keittoa, kattilallinen vetta kiehui 5 minuutissa. Ei tarvitse edes vahtia kun tiedan taman ennestaan ja laitoin ajastimen paalle.

Nain kesakuumilla on myos mukavaa kun kaasun kaantaa pois paalta levyt eivat hohkaa kuumuutta.

En puhunut mistaan mokin kannettavasta kaasuhellasta, ihan on pysyva asennus.

Etkö osaa laittaa skandikirjaimia päälle?

En viitsi muutaman suomen kielisen lauseen takia kikkailemaan. Muuten niille ei ole mitaan kayttoa.

Ihan helppoa, muillakaan ei ole käyttöä tällaisille mutta parilla näpäytyksellä saan esimerkiksi tällaisia üœøòķßšõëę. Vai luuletko että antaa hienon vaikutelman kun kirjoittaa jenkkilästä ilman skandeja kuin 80-luvulla?

Voi jessus tätä AV:n ikuista pahansuopuutta ja pätemisen tarvetta. Ja muut tyhmät peukuttaa.

Vierailija
252/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä materiaalista Suomessa valmistetaan talojen väliseinät? Kipsilevy? Lastulevy? Teräs? Puu? Amerikassa käytetään kipsilevyä, ei pahvia, vaikka täällä niin väitetään. Suomessa tietenkin käytetään maailman parasta ja kestävintä materiaalia.

Aika hepposilta mörskiltä ne amerikkalaiset talot näyttää, olivat millasia ökylukaaleja tahansa. 

Suomessa tosiaan tehdään paljon vahvempia taloja.

Vierailija
253/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"suuriosa amerikkalaisista asuu matkailuvaunuissa trailorparkeissa, paljon ahtaammin kuin minä suomalaisessa kerrostalokolmiossa."

6%

Ymmärrätkö sanojen suuriosa ja suuriNosa eron? Et selvästikään.

Minä sanoin aivan oikein, suuriosa, toki sen voisi kirjottaa erikseen, ettei tyhmimmät hämäänny. Suuri osa. EI suuriN osa.

Vierailija
254/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa kun näytettiin siitä viimeisimmästä USAn luontokatastrofista Kaliforniasta, niin kaasuputket vaan räjähteli ja palot levisi kun maanjäristys ravisteli tienoota.

Ja seismologin mukaan jälkijärustykset jatkuu vuosia. Ja kokoajan jotain, niin KAASUHELLAT!!!!!!

Sahkohella on HiDAS ja tehoton. Kaikilla ammattilais ravintolakokeillakin on kaasuhellat.

Kaasuliesi on kuitenkin useimpien herkkuruokaa valmistavien valinta. Hyvin varustelluissa keittiöissä sellainen on.

Kammottava kapine.

Äitini asui hetken rivitalossa, jossa oli kaasuhella. Pelotti joka kerta kun väänsin kaasun päälle jacsytytin tikun, että kohta räjähtää. Tulen ja kaasun kanssa piti pelata, jotenkin takapajuista suomalaisessa kodissa.

Amerikkalaisissa kaasuhelloissa on elektroninen sytytys, ei tarvitse tulitikkuja.

Suomalaiten pelot:

Rumpukuivaaja

Automaattiauto

Kaasuhella

Subway Sandwich

Täällä USAssa kaasuliesissä ja -uuneissa on automaattisytytys, eli syttyvät itsestään kun levyn tai uunin panee päälle.

Ei suihkua mitaan ennenkuin  kaantaa katkaisijaa :). Eika meilla ainakaan viskella kynttiloita.

Vierailija
255/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulko-ovi aukeaa sisään päin.  Ovissa ei ole kahvaa, vaan tyhmä nuppi, jota ei saa esim. kyynärpäällä auki, jos on kantamuksia käsissä. Kylmälle ja kuumalle vedelle oma säädin hanassa. Heppoiset rakenteet, toisinsanoen väliseinästä pystyy lyömään nyrkillä läpi. Ja tietysti asukkaat.

Oletko katsonut USAlaisia remonttiohjelmia? Kylla siina moukaria tarvitaan ennenkuin seinasta paasee lapi. Eika taalla kuulu pissanlorotus tai naapurin puhe seinan takaa niinkuin Suomessa.

Niissä ohjelmissahan sen juuri näkee, että siellä on seinät ihan pahvia.

Tosta vaan vaikka vasaralla iso reikä seinään, jeee jee.

Vai oikein lorotus kuuluu, eiköhän se noista amerikan paperiseinistä paremmin läpi kuulu. 

Eri kelle vastasit

Vierailija
256/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottava kapine.

Suomalaiten pelot:

Rumpukuivaaja

Automaattiauto

Kaasuhella

Subway Sandwich

Ei suihkua mitaan ennenkuin  kaantaa katkaisijaa :). Eika meilla ainakaan viskella kynttiloita.

Sitähän mä tarkotin, sillon kun se kaasu suihkuaa sieltä. En keksi nyt parempaakaan sanaa.

Vierailija
257/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"suuriosa amerikkalaisista asuu matkailuvaunuissa trailorparkeissa, paljon ahtaammin kuin minä suomalaisessa kerrostalokolmiossa."

6%

Ymmärrätkö sanojen suuriosa ja suuriNosa eron? Et selvästikään.

Minä sanoin aivan oikein, suuriosa, toki sen voisi kirjottaa erikseen, ettei tyhmimmät hämäänny. Suuri osa. EI suuriN osa.

6% on sinusta suuri osa? Kuinka monta % suomalaisista asuu liian pienissa kerrostalohuoneistoissa?

Vierailija
258/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaasuliesi, erikseen perhe- ja edustusolohuone, jokaista makkaria kohden yksi vessa. Ihan kiva kun käyttää, mutta hirveä urakka siivoamisessa. Keittiöstä puuttui kuivauskaappit, niillä samanlaiset telileen käytössä kuin meillä mökillä. Käsin tiskatut tiskit näkyy kaikkialle.

Kaasuliesuhän on hyvä ja nopea! Ja tottakai makkarin yhteydessä vessa! Haluan oman yksityisyyden.

Kyllä minä ainakin haluan yksityisyyttä nimenomaan niin, että menen aamukakille mahdollisimman kauas huoneesta, jossa on joku muukin. Kiva olla istunnolla, kun toinen nukkuu miltei vieressä.

No jos noin pelottaa niin sitten voi mennä siihen vieraille tarkoitettuun kylppäriin olohuoneen vieressä. Tuskin yövieraitakaan kovin usein on.

Vierailija
259/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluais nukkua talossa, jossa on kaasupulloja. 

Ihan turha sellasta hehkuttaa täällä, suomalaisilla on "vähän" enemmän järkeä kuin amerikkalaisilla näissäKIN asioissa.

Vierailija
260/397 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottava kapine.

Suomalaiten pelot:

Rumpukuivaaja

Automaattiauto

Kaasuhella

Subway Sandwich

Sitähän mä tarkotin, sillon kun se kaasu suihkuaa sieltä. En keksi nyt parempaakaan sanaa.

Suihkuaa ja syttyy samalla palamaan, no problem.