Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle sanottiin töissä vessakäynneistä. Housuunko pitäis pissata?

Vierailija
16.07.2019 |

Mulla on virtsanpidätysvaikeus ja joudun käymään vessassa noin 30-40 minuutin välein. Siihen käsi- ym hygienia päälle. Esimies huomautti asiasta. Sanoi mm että koittaisit olla juomatta ihan niin paljon.

Juon noin 3 litraa vettä työvuoron aikana. Se in terveellistä ja keittiössä on kuuma.

Tuli ikävä olo että minua kytätään. Laitoin ko meiliä luottsmusmiehelle, mutta hän on lomalla.

Mitä muuta voin tehdä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tämän tyyppinen trolli taas. Ei muka tajua itse että on idiootti, jotta saadaan palstalaiset kimppuun ja someraivoon. Hanki elämä.

Vierailija
42/47 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mussutusta ap:n juomasta määrästä. 3 litraa ei ole vielä edes paljon vaikka suositusten ylärajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsuuden virtsatitulehduksien takia, puoskaroiden kun rakkoa operoitiin ja monien vuosien esto lääkityksien takia ei ole pidätyskykyä niin että vessassa pitää juosta koko ajan. En voi juoda kahteen tuntiin mitään jos lähden kotoa ja sitten pitää heti löytyä vessa kun pääsen perille. Vaikka en joisi koko päivänä mitään niin täytyy päästä ainakin kahden tunnin välein vessaan. 

En tiedä mitä minulle lapsena tehtiin mutta järkyttävän kivuliasta ja huusin kuin syötävä sängyllä jalat leväälläni. Jotain letkuja työnnettiin virtsarakkoon ja on vaikeeta käydä gynegologilla vieläkin ja se on pilannut koko elämäni. Vanhempien eron takia vitsasin sänkyyn ja se oli minussa vika jotenka koitettiin minusta löytää vikaa vanhempieni riitaisaan eroon. 

Työskentelin kokki opiskelijana ja eikä olisi päästetty vessaan. Minä menin ja uhmasin kieltoa niin sitten en päässyt näyttöä tekemään. Vanha tiskari sanoi että täällä ei koneita laiteta seisoon sen takia että pitää kuselle päästä. Kaksi pomoa tuli katsomaan ja virnuilemaan siihen malliin. Sen jälkeen mulla vähän lipsahti niin että kallis kone hajosi. 

Ymmärrän ihmisiä joilla on näitä alapää vaivoja Ja mulle ei tulla vittuilemaan enään ollenkaan. 

Vierailija
44/47 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, tämän tyyppinen trolli taas. Ei muka tajua itse että on idiootti, jotta saadaan palstalaiset kimppuun ja someraivoon. Hanki elämä.

Mahdollisen trollin vika, että palstalaiset "hyökkäävät" kimppuun ja someraivoon? Osa vastauksista oli ihan asiallisia, niitä tarkemmin erittelemättä. Itsellekään ei tullut mitään tarvetta kimppuun menemiselle tai someraivolle. Mistä siis se oikeastaan johtuu tässä tapauksessa, oli kyseessä trolli tai ei?

Vierailija
45/47 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap ehkä onkin provo ja jos ei ole, on hänellä syytä käydä tutkituttamassa tuo pidätysongelma, niin on vessakyttäys ihan oikea ongelma monella alalla. Vessassa käyminen on kuitenkin jokaisen oikeus, ei ketään voi vaatia pissaamaan pöksyihinsä siksi, että pomo ei menetä arvokasta työpanosta niiden muutaman minuutin aikana kun siellä vessassa käy. Kahdessa entisessä työpaikassani vessakyttäys oli normi kaikkien paitsi yhden pomon aikana.

Yhdessä näistä työpaikoista ei vessaan olisi saanut työpisteeltä mennä lainkaan, ja jos oli ihan pakko, niin siitä syyllistettiin ja voivoteltiin kuinka tuhlataan muiden aikaa ja pitäisi käyttää tauostaan aikaa siellä käymiseen eikä tuhlata työaikaa. Menkatkaan eivät olleet "mikään syy", vaan olisi pitänyt antaa valua reisiä pitkin kun ei ollut osannut varautua oikeanlaisin suojin.

Toisessa työpaikassa oli valvontakamerat asennettu ihan vessan ovien eteen. Kameroiden valvontanäyttö oli pomon työhuoneessa ja hänellä olikin tapana kytätä vessakäyntejä näytöltä. Ainoastaan "parempia" töitä (toimiston puolella työskentelevät) saivat käyttää vessoja vapaasti, muille vessakäynneistä huomauteltiin ja valitettiin. Olin kyseisessä paikassa lomittamassa ja ennen lomille lähtöä tämä lomitettavani näytti "salaisen" reitin työpisteeltä toiseen vessaan, jonka luona kameroita ei ollut, jotta voisin käydä vessassa rauhassa.

Vierailija
46/47 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on niin hikistä että tarvitsee kolme litraa vettä kuudessa tunnissa, se ei missään nimessä saa olla pelkkää vettä. Liika vedenjuonti saa kehon suolatasapainon vituralleen ja se jatkuva pissahätä tulee siitä kun munuaisparat yrittävät korjata tilannetta. Siihen veteen on vähintään pantava ripaus suolaa, tai sitä jauhetta mitä apteekista saa ripuliin.

Itsellänikin on yliaktiivinen rakko, mutta kyllä sitäkin voi sentään hiukan kouluttaa että pärjää kaksi tuntia pissaamatta säännöllisissä oloissa. Ja jos hikoilee enemmän, jopa yliaktiivisen rakon omaavalla pissahätä vähenee. Joten ihan ei mene läpi tämä että on niin kuuma että on pakko juoda mutta kumminkin on pakko kusta myös koko ajan?

Jos ihan aikuisten oikeasti on noin kova jano ja pissahätä kaiken aikaa, on kiire lääkäriin. Kyseessä on joko diabetes tai joku munuaisvika -ja diabetes muuten pilaa hoitamattomana munuaiset hyvinkin pian.

Ongelma ei siis ole ikävä esimies vaan ap:n terveydentila.

Vierailija
47/47 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, hyvälle lääkärille. Tarvitset mahdollisesti lääkkeitä ja fysioterapiaa. Sekä kivemman työpaikan. T. Toinen vessassa ravaaja, jonka ongelmiin löytyi syy ja hoito.