Minulle sanottiin töissä vessakäynneistä. Housuunko pitäis pissata?
Mulla on virtsanpidätysvaikeus ja joudun käymään vessassa noin 30-40 minuutin välein. Siihen käsi- ym hygienia päälle. Esimies huomautti asiasta. Sanoi mm että koittaisit olla juomatta ihan niin paljon.
Juon noin 3 litraa vettä työvuoron aikana. Se in terveellistä ja keittiössä on kuuma.
Tuli ikävä olo että minua kytätään. Laitoin ko meiliä luottsmusmiehelle, mutta hän on lomalla.
Mitä muuta voin tehdä?
Kommentit (47)
Joo, kylläkin ymmärrettävää että tulee sanomista.
Ens kerralla otat aikaa kun käyt lirulla töissä ja tietty noi käsihygieeniat mukaan.
Kerrot saamasi ajan sillä kuinka monesti päivittäin joudut tämän tekemään.
Kerroppa vielä niin monella päivällä kun teet töitä viikossa.
Nyt saat tietää ajan mistä sulle maksetaan palkkaa, millä aikaa et tee töitä.
Kyllä juomisesta kannattaa huolehtia, mutta 3 litraa työpäivän aikana on aika paljon. Oletko varma, että tarvitset vettä niin paljon? Miksi juuri 3 litraa? Olen itsekin keittiöllä töissä ja kuumahan siellä on. Juomisesta kannattaa huolehtia, mutta mielestäni 3 litraa työpäivän aikana on turhan paljon. Lääkärikäyntikin voisi olla paikallaan, jos juot janon takia. Jos juot tavan vuoksi, niin kokeile juoda vaikka litra töissä ja loput kotona. Liiasta juomisesta ei ole mitään hyötyä. Se vaan tulee läpi saman tien.
Mielestäni vessakäynneistä on ikävää huomautella kenellekään, koska muiden vessavaivat eivät kuulu muille. Itselläni on munuaisiin ja virtsateihin liittyvä sairaus, jonka takia joudun käymään vessassa useammin kuin muut. Yritän tarvittaessa pidätellä tai ajoittaa sopivaan hetkeen, mutta käyn silti useammin kuin muut. Eihän siellä vessassa montaa minuuttia mene. Kukaan ei ole valittanut.
Onko diabetes poissuljettu? Ykköstyypin diabetes monesti aiheuttaa kovaa janoa.
3 litraa vettä on ihan liikaa. Ruuastakin tulee nestettä yllättävän paljon.
Nestemäärä kohtuulliseksi (ihan oikeasti 3 litraa ei ole kohtuullista, vaikka työ olisi fyysistä ja työpiste lämmin). Sitten opettelet vessarutiinit. Eli Rakko kunnolla tyhjäksi ja uudelleen vessaan vasta kun on oikeasti hätä (eikä varanvuoksi jos vaikka sittenkin pissattaisi). Näin rakko pikkuhiljaa venyy taas normaaliin kokoon ja pärjäät 2-4 tunnin vessassa käynti välillä.
Jos tuntuu, että lirahtelee, niin lantionpohjanlihasten jumppaa.
Esimies on oikeassa. Ei ole normaalia käydä vessassa alle tunnin välein. Jos virtsaamistarve on tuota luokkaa, niin ei ole työkykyinen.
Onhan niitä olemassa aikuisten vaippojakin, että otappa sellainen käyttöös, jos et pysty vähentämään juomista.
Lounaskokki joka osaa säännöstellä juomisensa pitkin päivää.. pari desiä kerrallaan, koko vuorokautena n. 3 litraa helteillä, muutoin parisen litraa.
Ne jotka valittavat liiasta veden juonnista eivät selkeästi ole olleet töissä keittiössä. Siellä on kesällä oikeasti niin kuuma, että on pakko juoda koko ajan.
Itselläni työpäivän aikana voi hyvinkin mennä 3 litraa vettä ja vapaapäivinä huomattavasti vähemmän.
Terveisin kokki.
Juon itse 3-4l vettä päivässä aina. Mutta huom. päivässä en työpäivän aikana. Pelkästään aamulla menee litra, en juo limpparia, mehua, kahvia, vissyä tms. Tuo kusemisen määrä eikä vesimäärä noin lyhyessä ajassa ole normaalia. Itse käyn 8h työpäivän aikana 2-3krt vessassa ja ajoitan ne tauolle. Lääkäriin mars.
Vierailija kirjoitti:
Juon itse 3-4l vettä päivässä aina. Mutta huom. päivässä en työpäivän aikana. Pelkästään aamulla menee litra, en juo limpparia, mehua, kahvia, vissyä tms. Tuo kusemisen määrä eikä vesimäärä noin lyhyessä ajassa ole normaalia. Itse käyn 8h työpäivän aikana 2-3krt vessassa ja ajoitan ne tauolle. Lääkäriin mars.
Unohtui tästä että työskentelen toimistossa, enkä kokkina tms.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka valittavat liiasta veden juonnista eivät selkeästi ole olleet töissä keittiössä. Siellä on kesällä oikeasti niin kuuma, että on pakko juoda koko ajan.
Itselläni työpäivän aikana voi hyvinkin mennä 3 litraa vettä ja vapaapäivinä huomattavasti vähemmän.
Terveisin kokki.
Käytkö myös Kuusela puolen tunnin välein? Entä yöllä useita kertoja? Jos kyllä niin käyppä lääkärillä, rturauhasvaivojasi näyttämässä tai sokeritestissä.
Kerran tunnissa tai alle vielä normaalia. Vaikka monet voi olla koko työpäivän.
Jos virtsa on kirkasta juot liikaa.
Jos keltaista niin sopivasti.
Jos tummaa niin juo enemmän.
T. Pätevä valelääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi työporukasta teki samaa kuin ap eli oli joko juomassa tai vessassa. Työkaverit ryhtyi pitämää kirjaa siitä, miten pitkän ajan yksi oli poissa työpisteeltään ja viikon seurannan jälkeen oli aika karua lukea, että 8h työpäivästä kului vessassakäynteihin keskimäärin 1h 18 min päivässä. Lounasaikaan tämä yksi vessailija ei ikinä kokenut tarvetta päätyä pikkulaan, mutta heti lounastauon jälkeen kyllä.
Teillä on kyllä ihan liikaa aikaa teidän työpaikalla, jos teillä on aikaa käyttää toisten wc-käyntien laskemiseen ja ajan ottamiseen - periaatteessa teiltäkin kulunut 1h 18min pelkästään siihen. Kuulostaa ihan todella tehokkaalta teidänkin toimintanne. Toivottavasti ette kyttäile muitakin asioita samaan tahtiin (esim. kuka pisimpään lounaalla, miten pitkään kukin viettää taukoa ymsyms), teillä menee jopa vielä pidempi aika työstä pois kuin tiheästi vessassakäyvällä työntekijällä. Tää oli varmaan koko keskustelun naurettavin kommentti! Teinä en olisi kovin ylpeä asiasta, kertoo aika paljon työpaikan ilmapiiristä ja ihmisistä siellä.
Mun työaika on 6 tuntia ja esimies sanoi et siitä olen vessareissuilla noin 2,5 tuntia. Joku oli muka laskenut.
Kestäähän se tietty kun menee pukuhuoneeseen ottamaan työvaatteet pois, vaihtaa kengät ja käy vessassa. Sitten taas pukuhuoneessa desinfioinnit ja vaatteiden vaihto. Noin 15-20 minuuttia menee. Sit taas pisteelle ja laittaa levyt ym päälle ja odottaa et lämpiää ja pystyy alkaa tehä tilauksia.
Ei mulla oo diagnoosia. Pissittää vaan ja meinaa tulla housuun.
Ap
Vessatauko on useimmilla some/kännykkatauko.
Itse en käy työpaikalla vessassa vaikka olen 7 tuntia töissä.
Ja puhelin on laukussa sos.tiloissa.
Ärsyttää nuoret jotka työaikana räplää kännykkää.
Ei kannata murehtia kyseessä ei ole oikea esimies, vaan provo. Enintään kyseessä on neuroottinen epävarma nälvivä työntekijä joka kuvittelee luultavasti vain jonkun joka käy hänestä liian usein vessassa lukevan näitä, saattaa hän toki kuvitella olevansa mielessään jonkinlainen esimieskin, mutta se on vain harhaa jonka hän on itse luonut. Luultavasti tiedostaa tämän itsekin jollain tasolla mutta ei välttämättä kykene luopumaan fantasiastaan. Tällainen tyyppi etsii vain heikkoja kohtia ihmisistä jotta voisi siten sivallella ja vahvistaa omaa olematonta egoaan ja kuvitella olevansa muita ylempänä. Melko säälittävä tyyppi jolla on orastavia mielenterveydellisiä ongelmia ja tulee melko varmasti sekoamaan muutaman vuoden sisällä. Toisinaan saattaa olla niin, että joku esimies käyttää tällaista tyyppiä hyväkseen ja antaa vahvistusta tämän kuvitelmille fantasioille, mutta se on erittäin huonoa esimiestyötä ja vain nopeuttaa tällaisen henkilön lopullista sekoamista. Toisinaan jotkut ymmärtävät pienestä vinkistä ettei heillä ole sellaista asemaa tai edes kykyjä siihen, mutta toisinaan tällainen käytös on niin syvälle juurtunutta ja antaa jonkinlaiset valheelliset fibat että henkilön on vaikea päästä irti käytöksestään. Todellisissa ongelmissa tai jonkinlaisen äkillisen tapahtuman ongelman seurauksena tällainen kaveri luhistuu, pakenee paikalta, sekoilee yms
Vierailija kirjoitti:
Mun työaika on 6 tuntia ja esimies sanoi et siitä olen vessareissuilla noin 2,5 tuntia. Joku oli muka laskenut.
Kestäähän se tietty kun menee pukuhuoneeseen ottamaan työvaatteet pois, vaihtaa kengät ja käy vessassa. Sitten taas pukuhuoneessa desinfioinnit ja vaatteiden vaihto. Noin 15-20 minuuttia menee. Sit taas pisteelle ja laittaa levyt ym päälle ja odottaa et lämpiää ja pystyy alkaa tehä tilauksia.
Ap
Oletko nyt ihan tosissasi? Minkä takia teillä pitää vaihtaa vaatteet vessassa käydessä ja miten kaukana se vessa oikein on? Kuinka kauan sinulla menee yhdellä vessareissulla?
Tämä taisi olla provo. Kuka tahansa menisi lääkäriin tai esimies ohjaisi työterveyteen, jos oikeasti kuuden tunnin päivästä 2,5 kuluu vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOletko nyt ihan tosissasi? Minkä takia teillä pitää vaihtaa vaatteet vessassa käydessä ja miten kaukana se vessa oikein on? Kuinka kauan sinulla menee yhdellä vessareissulla?
No ihan samaa ihmettelin. Siis ap on jopa puolen tunnin välein vessassa 20 minuuttia. Jos asia on totta, en yhtään ihmettelisi esimiehen sanomista.
AP, minkä ikäinen olet? Ikääntyneillä naisilla inkontinenssivaiva on melko yleinen. Normaalia tuo ei kuitenkaan ole. Lääkäriin mars!
Vähä olet tyhmä ,kun juot 3 litraa normaalin työssäoloaikana . 1.5 l riittää erinomaisesti ja juot loput työajan ulkopuolella. Liika veden juonti on epäterveellistä ja rasittaa munuaisia. Järki päähän.