Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloinen, mitä mieltä olet verohelpotuksista ja leikkauksista, kun

Vierailija
26.10.2023 |

se otetaan köyhien selkänahasta? Omasta mielestäni on hyvä, että työllisyysastetta yritetään nostaa, mutta miksi leikata opiskelijoilta, yksinhuoltajilta, matalapalkkaaloilta... Ihmisiltä, jotka hädin tuskin pärjäsivät nytkään inflaation myötä. Talvi on tulossa. En halua USA:n mallia tänne Suomeen. Haluan, että ihmisiä autetaan ja ihmiset saavat apua, että on se yhteiskunnallinen tukiverkko, jos tippuu. Terveyden voi kuka tahansa meistä menettää tuosta noin vain ja silloin on erittäin kiitollinen tästä meidän hyvinvointivaltiosta. Ei sitä voi näin vain tuhota! 

En ylipäätään ymmärrä ajatusmallia, että leikataan niin ihmiset menevät töihin. On varmasti ideologisestikin työttömiä, mutta suurin osa ei kyllä sitä ole. 

Asiallista keskustelua, kiitos. Kaikki ovat tervetulleita kommentoimaan. 

Otsikossa

Vaihtoehdot

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä juttu, vaikka en hyvätuloinen olekaan. Nautin kovasti, kun bussin takapenkin juopporemmiltä viedään tukia. Kerrankin tuntuu, että sain äänestämällä juuri sitä mitä halusinkin.

Vierailija
4/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyvä juttu, että leikataan. toivottavasti leikataan lisää ja vielä kunnolla. suomihan on jo ihan konkurssissa.

Vierailija
5/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Suomessa on muka autettu oikeasti köyhiä? Mun lapsuudessa ei tullut yhtään lahjoitusta tai tukea mistään, nähtiin nälkää, ei harrastettu, asuttiin huonosti ja talvella oli aina kädet ja jalat jäässä. Samaan aikaan vanhemmat joutui tekemään minimipalkalla kahta työtä, josta Suomen ahne verottaja veti tuplaverot, koska niin progressiivinen verotus toimii. Ja mitähän siitä sai vastineeksi? Ei yhtään mitään, mitä ei olisi yhtä lailla  muualla maailmassa.

Me oikeasti köyhät olemme aina joutuneet elättämään itse itsemme näkemättä minkäänlaista nousua koskaan missään. Vain joku keskiluokkainen Marimekkoa fanittava typerys uskoo, että Suomi on jonkinlainen hyvinvointivaltio ja että verotuksella varastetut varat käytetään täällä oikein.

Vierailija
6/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia ja 90000 työtöntä on työkokeiluissa, palkkatukitöissä, kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Perikuntien asuntoja ei saa myytyä eikä vuokrattua. 

Vierailija
7/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on. 

Kohta ei nuorempi sukupolvi pysty maksamaan yhtiölainojaan ja vastikkeitaan ja vuokriaan. 

Vierailija
8/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Milloin Suomessa on muka autettu oikeasti köyhiä? Mun lapsuudessa ei tullut yhtään lahjoitusta tai tukea mistään, nähtiin nälkää, ei harrastettu, asuttiin huonosti ja talvella oli aina kädet ja jalat jäässä. Samaan aikaan vanhemmat joutui tekemään minimipalkalla kahta työtä, josta Suomen ahne verottaja veti tuplaverot, koska niin progressiivinen verotus toimii. Ja mitähän siitä sai vastineeksi? Ei yhtään mitään, mitä ei olisi yhtä lailla  muualla maailmassa.

Me oikeasti köyhät olemme aina joutuneet elättämään itse itsemme näkemättä minkäänlaista nousua koskaan missään. Vain joku keskiluokkainen Marimekkoa fanittava typerys uskoo, että Suomi on jonkinlainen hyvinvointivaltio ja että verotuksella varastetut varat käytetään täällä oikein.

Esimerkiksi:

- Koulutus, oppimisvälineet, ruokailut...

- Terveydenhuolto, terveystarkastukset yms.

Meillä on paljon asioita, mitkä otetaan niin itsestäänselvyytenä, että niitä ei osata edes arvostaa. 

Nyt ollaan viemässä mahdollisuus kouluttautua. Mahdollisuus terveydenhuoltoon. Erityisen huolissani olen vanhuksista, jotka joutuvat käyttämään paljon terveyspalveluja ja kertamaksut ovat nousemassa 20-40 johonkin sataan euroon. Nytkin tingitään lääkkeistä ja ruoista. 

Itse olen asunut lapsena teltassa talvella ja en halua, että kukaan muu joutuu kokemaan vastaavaa.

Ap

Vierailija
9/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
10/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin köyhänä sain omakohtaisesti kokea hallituksen leikkaukset. Välittömästi lähti maksusitoumus lääkkeisiin, mitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Tuloni eivät ole muuttuneet yhtään, mutta Kela on ruvennut kikkailemaan tällä tavalla säästöjen nimissä. Otetaan mistä vain saadaan säästöjä.

Vierailija
11/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä juttu. Noi tuet on pääsääntöisesti niiden ihmisien maksamia kerkä ovat lähes aina työllistettyinä. Nyt alkaa käymään silleen että ahkerat työssä käyvät raatavat tukiverkon eteen jota lähes aina työttöminä olevat käyttävät tahallisesti hyödykseen.

Olen ollut vieressä monesti todistamassa kun toinen laskee koska voi taas jäädä tukien varaan lomailemaan kuin myös eksän kanssa yhdessä ollessa laskelmoi koska seuraavan lapsen pitää syntyä ettei tukirahat laske.

Ei sitä tukiverkkoa ole tällaiseen tarkoitettu.

Vastuu ihmisestä itsestään kuuluu ihmiselle itselleen. Opiskele, vaikka useampia ammatteja, hoida itselles sivutuloja, tee useampaa työtä. Älä hoida itseäsi tilanteeseen jossa olet "umpikujassa". Liiku, lue, opiskele, kokeile, yritä, älä käytä päihteitä jne. Jos kuitenkin teet väärät valinnat niin ota vastuu niistä ja korjaa tilanne.

Vierailija
12/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisena olen ihmetellyt sitä asiaa, että kuinka pohjattomat taskut meillä hyvätuloisilla on?

Tukia ei saada, kaikesta maksetaan maksimit ja koko ajan vaan vaaditaan lisää, "kun teillä on mistä ottaa".

Olen itse ollut opiskelija, työtön, tilapäisesti eläkkeellä, pienituloinen duunari, ok tuloinen duunari. Lapseton ja lapsellinen. Nykyään tienaan periaatteessa hyvin +60ke/v.

Kokemuksesta voin sanoa, että leveimmin elin kun olin lapseton duunari, siedettävällä palkalla.

Hyvätuloiset on lypsetty kuiviin ja koko ajan vingutaan lisää.

M41

Vierailija
13/13 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Esimerkiksi:

- Koulutus, oppimisvälineet, ruokailut...

- Terveydenhuolto, tervey

Terveyspalvelujen käytössä on maksuissa vuosikatto, eli kerta maksujen nosto koskee tämäkin ns tavallisia ihmisiä jotka käyvät muutaman kerran vuodessa julkisella lekurilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi