Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään pitäisi kutsua aviopuolisoa?

Vierailija
16.07.2019 |

Siis tarkoitan kun on pariskunta jotka asuu yhdessä mutteivät ole naimisissa. Moni kutsuu miestä miehekseen, sehän ei mene silloin oikein? Silloin olettaa että ovat naimisissa.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuoliso

Vierailija
2/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä isokin ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ihmeessä pitäisi tietää onko joku naimisissa vai ei? Eikö ennemmin merkkaa kauanko on oltu yhdessä, onko yhteisiä lapsia jne?

Vierailija
4/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AvoMIES

AvioMIES

miten jommassa kummassa tapauksessa pelkkä mies on väärin?

Ja miks tällä on väliä?

Vierailija
5/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut miehen kanssa 20 v, lapset on jo teinejä. Ei olla naimisissa mutta mitä ihmettä se kellekään kuuluu?

Vierailija
6/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei voi kutsua mieheksi? :D

Vierailija
7/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan sukupuolittuneella sanalla, koska se on numeron tekemistä seksuaalisesta suuntautumisestaan.

Ei myöskään sukupuolineutraalilla sanalla, koska silloin on joku metooilija / sukupuolten tasa-arvon kannattaja tms. nykyajan hörhöilijä.

Ei saa myöskään olla mainitsematta, koska silloin yrittää päästä pettämään.

Vierailija
8/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on minulle mies, riippumatta siitä asummeko yhdessä tai olemmeko naimisissa vai emme. Sen sijaan hän ei ole minulle aviomies koska meitä ei ole vihitty.

Se, että ap määrittelee miehen aviomieheksi on hänen oma ongelmansa.

Vierailija
9/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykypäivänä mitään eroa? Avoliitossa voi ottaa yhteisen sukunimenkin jo.

Vierailija
10/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kutsuu mua vaimoksi, myös silloin, kun emme olleet vielä naimisissa. Minä olen kutsunut nimellä tai mieheksi.

Hävetti oma käytös suhteemme alkuaikoina, kun anoppi esitteli mua suvulleen mieheni kaverini. Selitin kaikille, että ollaan kyllä enemmänkin kuin kavereita. Joillekin totesin, että meillä on ihan seksisuhde.

Ei-kaveri

Vierailija
11/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuoliso tai avokki?

Vierailija
12/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku uskisjuttu että jonkun randomin pariskunnan avioliitolla/avoliitolla on joku erityinen merkitys ulkopuoliselle?

Vierailija
13/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnä olen tehnyt sinunkaupat mieheni kanssa ja kutsun häntä ihan vain Heikiksi.

Vierailija
14/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kutsuu mua vaimoksi, myös silloin, kun emme olleet vielä naimisissa. Minä olen kutsunut nimellä tai mieheksi.

Hävetti oma käytös suhteemme alkuaikoina, kun anoppi esitteli mua suvulleen mieheni kaverini. Selitin kaikille, että ollaan kyllä enemmänkin kuin kavereita. Joillekin totesin, että meillä on ihan seksisuhde.

Ei-kaveri

Meillä päin kaverilla viitataan vanhojen ihmisten puheessa juuri seurustelukumppaniin.

Vierailija
15/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei-kaveri

Meillä vähän sama tilanne, mutta tarkoituksellisesti täsmensin anopin kuullen muille, että emme ole kavereita, vaan rakastavaisia. Iljettävää väheksyntää anopilta kutsua minua mieheni kaveriksi.

Vierailija
16/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitolla on merkitystä nykypäivänäkin, ainakin toistaiseksi.

Avioliittoon voi mennä maistraatissakin, joten se ei ole mikään uskonnnollinen juttu.

Vierailija
17/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susjparin alfauros.

Vierailija
18/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon kirjoitin avopuoliso mutta ac korjasti sen aviopuolisoksi.

Ei se mulle tietenkään kuulu onko kuka naimisissa vai ei enkä sillä tiedolla mitään tee. Eihän naistakaan kutsuta vaimoksi jos ei olla naimisissa, virallisesti ainakaan. Ehkä nämäkin tulee pikkuhiljaa jäämään pois niinkuin rouvittelu ja neitittely.

Mä menin onnittelelemaan tuttua naimisiinmenon johdosta kun kirjoitti tehneensä jotain miehensä kanssa, jotenkin oletin että ovat menneet naimisiin kun aiemmin on häntä tituleerannut vain nimeltään. Tuttu sanoi että muutkin oli onnitelleet ja sitten jäätiin pohtimaan että liten asian sitten ilmaisisi ettei tulisi väärinkäsityksiä.

Vierailija
19/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-kaveri

Meillä päin kaverilla viitataan vanhojen ihmisten puheessa juuri seurustelukumppaniin.

Mistähän tuokin kaverinimitys kumpuaa? Ei kai voi olla ikivanha nimitys?

Vierailija
20/69 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi asua toisen osapuolen kahta vuotta enempää.

Siinä vaiheessa täytyy tietää, haluaako sitoutua toiseen.

Avioliitto on onneksi vielä voimissaan, tulevaisuudesta ei kukaan tiedä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi