Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uteli sukulaiseltani paljonko tulen saamaan myydystä perintömökistä..

Vierailija
15.07.2019 |

Olemme myyneet yhden mökin enkä ole myyntihintaa miehelleni kertonut. Nyt hän kuitenkin kahvipöydässä urkki serkultani paljonko mökistä saatiin. Vituttaa niin ettei veri kierrä..

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Ap, oletteko naimisissa, onko avioehtoa?

Jos ei olevia eroatte, puolet tuosta summasta menee miehelle...

Riippuu siitä mitä peruukirjassa sanotaan, meillä on perillisten aviopuolisot jätetty ulkopuolelle.

Vierailija
42/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi varmaan tietää summan, jotta voi myöhemmin vedota siihen, että AP:n kuuluu maksaa, kun hänellä on sitä perintöpätäkkää. Valtataisteluahan kaikki suhteet omalla tavallaan on, ja oikeasti harva pari onnistuu säilyttämään tasapainon sellaisena ettei suhde tunnu taistelukentältä. Raha-asiat on tutkitustikin yleisimpiä riidan aiheuttajia parisuhteissa.

Ei ole minkäänlaista valtataistelua niillä joilla on oikeasti on yhteinen talous kuten kuuluukin olla. Rahasta voidaan riidellä silti jos on stressiä että rahaa on liian vähän ja pitää miettiä että mihin se vähä laitetaan ja mistä saisi lisää. Jos rahaa on tarpeeksi, ei ole syytä riidellä koska koko perhe on taloudellisesti turvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen raha- asiat hoituu ilman perintöjäkin.

Maksetaan molemmat osamme asumisesta, mies maksaa autoa kun hänen se on, minä sillä juuri edes ajele. Ostan oman bussilippuni. Vakuutukset puoliksi. Ruokaa ostetaan vuorotellen, lapsia vie lekuriin se kumpi ehtii ja se kumpi ehtii maksaa.

Onpa vaikeeta.

Niin, teillä on luultavasti tarpeeksi rahaa molemmilla ja  käytännössä yhteinen talous, ette esim. velkaannu toisillenne tai niin että vaimo ostaa kaiken lapsille ja mies vain itselleen.

Vierailija
44/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä tarvitse toisen palkkaa tietää, asioista voi keskustella myös niin, että miten paljon matkaan haluaa panostaa, minkälainen hitelli valitaan. Kertaakaan ole tarvittu paikkatietoja tähän matkan varaamiseen.

Mun eläkeauunnitelmat on mun henkilökohtaisia, ei niihin miehen tuloja tarvita. Säästän itselleni eläkettä normieläkkeen lisäksi, mies tietää tämän muttei summaa, jonka kuukausittain säästän.

Kyllä sinäkin tiedet suurinpiirtein mitä puolisosi tienaa kun kerran tiedät hänen työpaikkansa jne. yksityiskohdat ja voit päätellä siitä miten mies käyttää rahaa ja minkähintaisen matkan ja hitellin hän haluaa.

Vierailija
45/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vain haluavat hallita ja määrätä kaikista asioista. Jopa siitä, mitä toinen ihminen saa tietää. Jopa siitä, mitä toinen ihminen saa kysyä joltain kolmannelta ihmiseltä. Kontrollifriikiksi sanotaan semmoista. 

Vierailija
46/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä tarvitse toisen palkkaa tietää, asioista voi keskustella myös niin, että miten paljon matkaan haluaa panostaa, minkälainen hitelli valitaan. Kertaakaan ole tarvittu paikkatietoja tähän matkan varaamiseen.

Mun eläkeauunnitelmat on mun henkilökohtaisia, ei niihin miehen tuloja tarvita. Säästän itselleni eläkettä normieläkkeen lisäksi, mies tietää tämän muttei summaa, jonka kuukausittain säästän.

Kyllä sinäkin tiedet suurinpiirtein mitä puolisosi tienaa kun kerran tiedät hänen työpaikkansa jne. yksityiskohdat ja voit päätellä siitä miten mies käyttää rahaa ja minkähintaisen matkan ja hitellin hän haluaa.

Mikä on hitelli?

Vierailija
47/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Hän ansaitsee parempaa.

Naiset on kyllä typeriä.

Vierailija
48/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies kertoi mulle kun sai perintöä. Ilmoitti pankkitilin saldon. Kertoi myös parille läheiselle kaverilleenkin.

Tiedetään toistemme raha-asiat muutenkin.

Mutta aloituksen mies on kyllä nolo, kun menee sukulaiselta kyselemään. Miksiköhän ei kysynyt aloittajalta itseltään? En ymmärrä.

Vierailija
49/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa ei halua oikeasti jakaa elämäänsä. Miksi pitää salaisuuksia parhaalta ystävältään ja kumppaniltaan. Kaverit on eri asia, heille ei tietenkään rahasta puhuta. Mutta puoliso on puoliso.

No tuota, elämän voi jakaa ihan ilman raha-asioita kertomalla, tiesitkö? Kun suhteessa on kaksi aikuista ihmistä, jotka hoitavat kulunsa asunnosta, yms mitä ITSE OMISTAVAT., ei muut raha- asiat kuulu toiselle..

Puoliso on puoliso, ei puolison tarvitse olla mikään ihminen jonka kanssa ajatte kaiken ja paras ystävä, jonka kanssa hengataan jatkuvasti.. silti sitä puolisoa voi rakastaa ja hänen kanssa jakaa muuta elämää.

Vierailija
50/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mitä se miehelle kuuluu mitä Mä saan perinnöksi..

Sinun kaltaisesi tunteettomat ja selvästi lapsenasteelle jääneet kiukuttelijat, rahan ihannoijat ja muiden ihmisten esineellistäjät kuuluu viedä saunan taakse ja antaa niskalaukaus, jonka jälkeen petoeläimet voivat metsässä herkutella haaskalla pari viikkoa.

Vierailija
51/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut vauraamman ihmiset ovat todella pihejä, eivät halua jakaa mitään iloa toiselle ja pihistelevät hankinnoissa. Mieheni on tällainen, tienaa hyvin, maksamme kaiken puoliksi ja hän voi mennä ja ostaa uusia kalliita hankintoja miettimättä, minä en vaan säästän niihin. Kyllä se välillä vituttaa kun mies hankkii peräkärryn ja mä toivoisin matkaa.. mutta hänen tienaamia rahoja ne on, en voi niistä päättää.

Vierailija
52/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään jauhaa kumppanin tai puolison tai kenekään kanssa mun perinnöistä, tai siitä mitä vanhemmat tienaa/ omistaa/sijoittaa.

Kyllä meidän suvun asunnot ovat vain meidän suvun tiedossa, ei niitä muille jaeta.

Vierailija
53/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hitelli?

Jaa-a, en tiedä, ehkä tuo joka siitä ensin puhui voi kertoa.

Vierailija
54/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mitä se miehelle kuuluu mitä Mä saan perinnöksi..

Ei kai kuulukaan, jos teillä on avioehto. 

Vierailija
55/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut vauraamman ihmiset ovat todella pihejä, eivät halua jakaa mitään iloa toiselle ja pihistelevät hankinnoissa. Mieheni on tällainen, tienaa hyvin, maksamme kaiken puoliksi ja hän voi mennä ja ostaa uusia kalliita hankintoja miettimättä, minä en vaan säästän niihin. Kyllä se välillä vituttaa kun mies hankkii peräkärryn ja mä toivoisin matkaa.. mutta hänen tienaamia rahoja ne on, en voi niistä päättää.

Teidän avioliitto on varmasti muutenkin onnellinen ja miehesi on ihana ja huomaavainen puoliso.

Vierailija
56/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ”tulen saamaan” jos mökki on jo myyty.

Provoilija jäi kiinni sekoiltuaan aikamuodoissa.

Vierailija
57/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään jauhaa kumppanin tai puolison tai kenekään kanssa mun perinnöistä, tai siitä mitä vanhemmat tienaa/ omistaa/sijoittaa.

Kyllä meidän suvun asunnot ovat vain meidän suvun tiedossa, ei niitä muille jaeta.

Eihän se mikään kumppani ole tai varsinkaan puoliso jos sinä et hänen kanssaan halua puhua omasta perinnöstäsi tai siitä mitä teidän suvussa omistetaan. 

Vierailija
58/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa ei halua oikeasti jakaa elämäänsä. Miksi pitää salaisuuksia parhaalta ystävältään ja kumppaniltaan. Kaverit on eri asia, heille ei tietenkään rahasta puhuta. Mutta puoliso on puoliso.

No tuota, elämän voi jakaa ihan ilman raha-asioita kertomalla, tiesitkö? Kun suhteessa on kaksi aikuista ihmistä, jotka hoitavat kulunsa asunnosta, yms mitä ITSE OMISTAVAT., ei muut raha- asiat kuulu toiselle..

Puoliso on puoliso, ei puolison tarvitse olla mikään ihminen jonka kanssa ajatte kaiken ja paras ystävä, jonka kanssa hengataan jatkuvasti.. silti sitä puolisoa voi rakastaa ja hänen kanssa jakaa muuta elämää.

Ei, ei voi. Raha-asiat on oleellinen asia yhteisessä taloudessa, yhteistä taloutta ei voi pyörittää puolittaisilla tiedoilla. Puoliso on nimenomaan nimensä mukaan puolisko eli teidän pariskunnan toinen puolisko. Ei voi rakastaa kumppania jolle ei voi kertoa edes raha-asioista, sehän on erittäin suuri epäluottamuslause ettei kerro edes raha-asioitaan jotka on vain maallisia, miten voi luottaa siihen että puoliso kertoo sitten tärkeistäkään asioista kuten tunteistaan ja ajatuksistaan. Muuta elämää jaetaan sitten sukulaisten, ystävien, kavereiden, työkavereiden ja kämppisten kanssa. Se puoliso on se kaikkein läheisin ja luotettavin.

Sehän on perinteinen että nyt kun olemme yhdessä, kaikki mikä on minun on myös sinun.

Vierailija
59/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kaikki mikä on minun ole hänen.

Ei tietenkään ole. Tuossa joku mainitsi ettei yhteistä taloutta voi pyörittää ilman, että jakaa raha-asioita. Kerron nyt sulle, että kyllä voi ja oikein hyvin toimii. Asunto kohta velaton ja laskut maksetaan. Ehkä rahasta puhuu ne kenellä sitä ei niin paljon ole.

Mä voin varata meille lomamatkan ihan koko perheelle ja maksaa sen . Mies maksaa sitten vaikka seuraavalla kerralla eikä toisella ole aavistusta (tai ehkä aavistus) mitä matka on maksanut.

Vierailija
60/72 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kukaan puhunut mistään koko ajan hengaamisesta vaan raha-asioista. Kyllä minustakin on outoa, ettei kumppanin kanssa jaeta noinkin tärkeää asiaa. Miksi sitä pitää salailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä