Mies uteli sukulaiseltani paljonko tulen saamaan myydystä perintömökistä..
Olemme myyneet yhden mökin enkä ole myyntihintaa miehelleni kertonut. Nyt hän kuitenkin kahvipöydässä urkki serkultani paljonko mökistä saatiin. Vituttaa niin ettei veri kierrä..
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Perheen raha- asiat?
Ei miehen tai naisen tarvitse edes tietää mitä toinen tienaa, silti voi yhdessä jakaa kuluja puoliksi. Saati sitten, jostain perintöaisoista olisi muka pakko kertoa.
Mua ainakaan kiinnosta hittoakaan mitä mies tienaa.
Kyllähän se tieto toisen tulotasosta on oltava. Miten muuten voi muka päättää minkä hintaluokan hankintoja tehdään, onko varaa lähteä yhdessä lomamatkalle, kuinka usein voidaan käydä ravintolassa jne. Puhumattakaan sitten vakavammista asioista kuten lapsiluvusta, lasten opiskelujen rahoittamisesta, eläkesuunnitelmista ja vastaavista.
Ei siinä tarvitse toisen palkkaa tietää, asioista voi keskustella myös niin, että miten paljon matkaan haluaa panostaa, minkälainen hitelli valitaan. Kertaakaan ole tarvittu paikkatietoja tähän matkan varaamiseen.
Mun eläkeauunnitelmat on mun henkilökohtaisia, ei niihin miehen tuloja tarvita. Säästän itselleni eläkettä normieläkkeen lisäksi, mies tietää tämän muttei summaa, jonka kuukausittain säästän.
Hei kulta, ostin tänään kahvin, se maksoi 1,80 centtiä.
Ihanaa rakas, minä söin työpaikanruokalassa 7 eurolla.
Sepä mukavaa, ostin kotiimme ruokaa 35 eurolla,
Ihanaa rakas, minä tankkasin 20 eurolla, olenko sinulle nyt jotain velkaa,.
Onko omat rahasi riittäneet bussilippuun?
Ei ole, jouduin käyttämään alepa-pyörää, siihen meni 4?euroa vielä päälle.
Viikonloppuna voisimme ajaa mökille, jos sinä maksat bensat.
Sopii, ostan sitten ruokaa vain 20 eurolla, sillä se on minun osan.
Tuskin pystyt ainakaan grilliä käyttämään, sillä minä maksoin kaasut siihen grilliin.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kenenkään raha-asiat kuulu kenellekään muulle?? Haloo.
Juoruatteko te töissä kaikille että saan muuten perintöä 30 000 ? Mahdatte olla urpoja.
Onko miehelle kertominen sama kuin että juoruaisi kaikille työpaikalla? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä terveen parisuhteen merkit ilmassa.
Mikäs tästä sairaan tekee?
Se että salailee omalta rakkaalta puolisoltaan (siis omalta puoliskoltaan) tuollaista asiaa jonka normaalit ihmiset kertoo ystävilleenkin.
Normaalit ihmiset kertovat ystävilleenkin?
Siis oikeasti? Sinustako on normaalia höpöttää kaikki hinnat ym ystäville? Ihan ystävyydellä: se ei ole mikää normaali tapa eikä yleistä. Ei kuulu hyviin käytöstapoihin.
Mies halusi varmaan tietää summan, jotta voi myöhemmin vedota siihen, että AP:n kuuluu maksaa, kun hänellä on sitä perintöpätäkkää. Valtataisteluahan kaikki suhteet omalla tavallaan on, ja oikeasti harva pari onnistuu säilyttämään tasapainon sellaisena ettei suhde tunnu taistelukentältä. Raha-asiat on tutkitustikin yleisimpiä riidan aiheuttajia parisuhteissa.
Mies ei ole koskaan minulta asiaa kysynyt
Ap
Mun mielestä todella mautonta ja huonotapaista mennä utelemaan sukulaisilta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No satunnaiselle poikaystävälle ei todellakaan tarvitse kertoa! Eri asia olisi, jos olisitte naimisissa ja perhe. Ethän sinäkään haluaisi tietää, jos miehesi voittaisi vaikka Lotossa isomman potin, eikä hän olisi mitenkään velvollinen kertomaan sinulle (omista rahoistaan)!
Ap kirjoitti miehestä eikä poikaystävästä. Mistä päättelit, että naimisissa ei olla?
Monet naiset puhuvat miehestään, vaikka eivät ole naimisissa tai edes avoliitossa.
ns suhteenne on terveellä pohjalla
En ymmärrä miksi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa ei halua oikeasti jakaa elämäänsä. Miksi pitää salaisuuksia parhaalta ystävältään ja kumppaniltaan. Kaverit on eri asia, heille ei tietenkään rahasta puhuta. Mutta puoliso on puoliso.
Ap, oletteko naimisissa, onko avioehtoa?
Jos ei olevia eroatte, puolet tuosta summasta menee miehelle...
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Miksi sua siis raivostuttaa, että mies nyt tietää mitä tulet mökistä saamaan? Jos molemmilla on omat rahat ja kyseessä vain tapailusuhde.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Ap, oletteko naimisissa, onko avioehtoa?
Jos ei olevia eroatte, puolet tuosta summasta menee miehelle...
Ei välttämättä, jos perinnönjättäjällä on testamentissaan ehto, ettei perillisen puolisoilla ole avio-oikeutta perintöön. Meidän suvussa kaikilla on tällainen testamentti.
Vierailija kirjoitti:
Perheen raha- asiat?
Ei miehen tai naisen tarvitse edes tietää mitä toinen tienaa, silti voi yhdessä jakaa kuluja puoliksi. Saati sitten, jostain perintöaisoista olisi muka pakko kertoa.
Mua ainakaan kiinnosta hittoakaan mitä mies tienaa.
Tuo on ihan sama kuin olisi kaksi omistajaa firmassa ja kumpikin näkisivät budjetista vain puolet ja tekisivät päätöksiä sen pohjalta. Avioliitto ja perhe on yksi yksikkö, vaikka puolisoilla on omat tilit, niin talous on yhteinen, se on jo yhteiskunnassakin se perusoletus, muuten toimeentulotukea ja asumistukea saisi ilman että ilmoittaa puolison tuloja kelalle. Jos ei kykene edes raha-asioitaan puolison kanssa jakamaan, niin miten sitten kehonsa ja syvimmät ajatuksensa? Rakkaudessa luotetaan toiselle paljon tärkeämpiä asioita kuin tieto siitä paljonko tienaa tai on rahaa tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä terveen parisuhteen merkit ilmassa.
Mikäs tästä sairaan tekee?
Se että salailee omalta rakkaalta puolisoltaan (siis omalta puoliskoltaan) tuollaista asiaa jonka normaalit ihmiset kertoo ystävilleenkin.
Normaalit ihmiset kertovat ystävilleenkin?
Siis oikeasti? Sinustako on normaalia höpöttää kaikki hinnat ym ystäville? Ihan ystävyydellä: se ei ole mikää normaali tapa eikä yleistä. Ei kuulu hyviin käytöstapoihin.
Ei, kun se juuri kuuluu hyviin käytöstapoihin ettei salaile mitään sellaisia asioita joita ei ole mitään syytä salailla vaan voi ystävien kanssa puhua rennosti ihan kaikesta. Minä olen puhunut kyllä ihan kaikki asiat ystävän kanssa jonka olen tuntenut lapsesta asti, kymmeniä vuosia. Se jolla ei ole mitään salattavaa, ei salaa mitään. Ihminen joka salailee asioita on aina epäluotettava, jotain hämärää on tekeillä.
Meidän perheen raha- asiat hoituu ilman perintöjäkin.
Maksetaan molemmat osamme asumisesta, mies maksaa autoa kun hänen se on, minä sillä juuri edes ajele. Ostan oman bussilippuni. Vakuutukset puoliksi. Ruokaa ostetaan vuorotellen, lapsia vie lekuriin se kumpi ehtii ja se kumpi ehtii maksaa.
Onpa vaikeeta.