Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viktoriaanisen ajan Aihe vapaa

Vierailija
15.07.2019 |

Mitä mieltä uudesta kuningattaresta? Pikkuruinen rääpälö tytönhupakko, joka kuulemma vielä leikkii nukeilla! Miten voi olla, että kukaan edellisen kuninkaan lukuisista pojista ei saanut aikaiseksi avioliitossa syntynyttä poikaa, vaikka ä päriä tekivät vaikka kuinka? Tähän on nyt tultu.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko käytätte ooppiumia päänsärkyyn? Entä yskään tai väsymykseen? Mies on apteekkari ja sanoo että olisi hyvä polttaa piipullinen päivässä, mutta itse vieroksun hajua.

Yskään poltan kanssa yhden päivässä, mutta ripuliin kolme piipullista. Lapsille kannattaa antaa pienempiä annoksia etteivät ylivilkastu ja ala huutamaan.

Vierailija
82/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä Darwinista? Mies kertoi millaisen naurettavan teorian partasuu on kehitellyt, että ihmiset muka olisivat sukua apinoille! No, eiköhän tämäkin hullutus pian unohdu eikä kukaan enää edes muista Darwinin nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Darwinista? Mies kertoi millaisen naurettavan teorian partasuu on kehitellyt, että ihmiset muka olisivat sukua apinoille! No, eiköhän tämäkin hullutus pian unohdu eikä kukaan enää edes muista Darwinin nimeä.

Darwin on itse apina, johan miehelle nauroi koko tiedeakatemia. Mutta miehen työ lintujen parissa on kyllä mullistava, sirkkujen nokat voivat sopeutua niiden käyttämään ruokavalioon jolloin variaatiota sirkkulajien välillä on paljon.

Vierailija
84/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset haluavat vain säätyläisen maanomistajamiehen, jolla on kymmenen hevosen talli ja palvelusväkeä.

Ei kelpaa tällainen maalaistalon renki EI.

Vierailija
85/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakakaa tätä kuvaa eteenpäin!

https://ih1.redbubble.net/image.169522096.5134/mp,840x830,matte,f8f8f8,…

Vierailija
86/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset haluavat vain säätyläisen maanomistajamiehen, jolla on kymmenen hevosen talli ja palvelusväkeä.

Varaton työläismies tirauttaa yksinäisen kyyneleen, kun maata omistava mies hiipii hiljaa säätyläisnaisen kamariin.

Vierailija
87/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Podozhdi minutku. Mjeilla Venajalla krest'yane riittaneeh.

Vierailija
88/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

illallisella serkkuni kertoi sopimattoman anekdootin suomalaisesta, ruotsalaisesta, venäläisestä ja luolasta jossa asuu haisunäätä! sain paheksuvia katseita kun vahingossa tirskahdin enkä siis pyörtynyt. olenko nyt häpäissyt itseni perinpohjin? paininko nyt siis sarjassa "kevytmielinen hupakko"???

apua! mitä nyt teen? Nyt en varmaan ikinä pääse naimisiin.

Vierailija
89/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko korkeassa kuumeessa vai peräti juoppohullu? Pysy omassa luokassasi, kurja. Tuollaiset ruoskittiin vielä minun isäni aikoina.

Vierailija
90/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa Marxia!

Meillä kyllä kotipastori varoitteli, että se on rienausta ja jumalanpilkkaa. Hän on kyllä vähän hurmahenkinen ja pietismiin taipuvainen, ehkä luen sitä Marxia salaa illalla.

Luin myös de Staelin romaaneja, lainasin rouvalta. En kyllä kehtaisi missään avoimesti tästä puhua...

Turhaa pelkäät. Marx sanoo että uskonnot ovat parasta lääkettä kansan masennukseen. Ne auttavat meitä jaksamaan ja irtautumaan arjesta. Harmitonta ja hyvää niinkuin ooppiumi.

Marx kannattaa eskapismia, mutta varoittaa myös sen haitoista kuten löysistymisestä älylliseen laiskuuteen.

Vierailija
91/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko jo lukeneet sen uuden kohukirjan, "humiseva harju"? ystävättäreni sujautti sen minulle kätkettynä "hengellistä lukemistoa nuorille naisille"- kirjan kansilehtiin.

mielestäni se "Heatcliff" oli kiehtova mies vaikka hän oli alhaista syntyperää, oppimaton öykkäri eikä omannut niitä hyveitä ja sivistyneitä jaloja puhtaita arvoja ja itsehillintää, mitä me edellytämme mieheltä.

mitä mieltä olette, että tekikö Cathy oikein, kun hän torjui Heatcliffin rakkauden ja valitsi sen toisen, säädylleen ja arvolleen sopivan miehen vaikka hän sitten kuihtuikin kuoliaaksi rakkaudesta ja kaipuusta Heatcliffiin.

Vierailija
92/108 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei. mikä on suosikkitapanne kalventaa ihoanne? otatteko arsenikkikylpyjä vai käytättekö lyijyvoiteita?

onko mitään muuta tehokkaampaa keinoa laihtua kuin lapamadot? onko kukaan teistä kokeillut tartuttaa itseensä tuberkuloosia? muutama ystävättäreni lähti siihen villitykseen mukaan ja he ovat laihtuneet todella paljon eli vyötärö oli 50cm niin nyt se on heillä 40cm. lisäksi heidän ihonsa on todella läpikuultavan kalpea ja posket ja huulet ihastuttavan punaiset. aivan järjettömän kauniita!

Vierailija
93/108 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletteko jo lukeneet sen uuden kohukirjan, "humiseva harju"? ystävättäreni sujautti sen minulle kätkettynä "hengellistä lukemistoa nuorille naisille"- kirjan kansilehtiin.

mielestäni se "Heatcliff" oli kiehtova mies vaikka hän oli alhaista syntyperää, oppimaton öykkäri eikä omannut niitä hyveitä ja sivistyneitä jaloja puhtaita arvoja ja itsehillintää, mitä me edellytämme mieheltä.

mitä mieltä olette, että tekikö Cathy oikein, kun hän torjui Heatcliffin rakkauden ja valitsi sen toisen, säädylleen ja arvolleen sopivan miehen vaikka hän sitten kuihtuikin kuoliaaksi rakkaudesta ja kaipuusta Heatcliffiin.

Oh, minä en ole vielä saanut tuota käsiini, vaikka kyllä haluaisin! Sivusta kuulin, kun mieheni ystävineen haukkuivat koko teoksen maan rakoon, mutta se vain kasvatti uteliaisuuttani. Valitettavasti minun pitää lukea kaikki mieheltäni salaa, kun hän pelkää, että saan kirjoista hystereesiä.

Pitääkö paikkansa, että siinä ei mitään sanoja sensuroida kolmella pisteellä? Kuulin myös, että se kirjoittaja, Ellis Bell, ei olisikaan (ollut, hänhän kai kärsi tuberkkelista?) oikeasti mies, vaan salanimellä kirjoittava nainen, samoin kuin nämä Currer ja Acton. Ja että he olisivat vieläpä jonkun pienen maalaiskylän kirkkoherran tyttäriä! En tiedä, kuulostaa uskomattomalta, että nuori nainen ja papin tytär kirjoittaisi tuollaista! Mutta ehkä sekin on nykyään mahdollista, kun on näitä suffragetteja ja kaikkea.

Vierailija
94/108 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei arvon leidit ja gentlemannit!

Olen tutustunut erääseen leskirouvaan hiljattain, tietysti siveellisesti seurapiiritapahtumissa. Hänen miehensä lienee menehtynyt merillä, laivansa kadottua. Olen leski itsekin, viimeisin vaimoni kuoli synnytyksessä. Meillä kummallakin on perillisiä ja aatelisarvot. Minua vaivaa muutama huolenaihe näiden tärkeiden seikkojen osalta.

Mikäli avioidumme ja sukuni aatelisarvo siirtyy hänen kauttaan mahdollisille uusille perilliselle, kuinka käy, jos kuolen? Saako lastemme äiti tällöin pitää ansiottoman arvonnousunsa? Entä, jos meille ei suoda perillisten siunausta lainkaan? Toivoisin, että hän ei saa minusta tällaista hyötyä. Hänen sukunsa kun on hyvin vastenmielisiä ihmisiä, suorastaan perivihollisiamme monen sukupolven takaa. 

Olemme sopineet huomiselle iltapäiväteen merkeissä tapaamisen. Tämä on ensimmäinen kahdenkeskinen tapaamisemme. Sain kuitenkin kuulla, että leskirouva aikoo tulla tapaamiseen ypöyksin, ilman päällystakkia. Onkohan tämä mahdollisesti merkki jostain epäilyttävästä moraalittomuudesta? En ole moiseen vapaamielisyyteen aiemmin törmännyt sivistyneissä maissa, vaikka olenkin meriupseerina maailmaa nähnyt runsain mitoin. En tietenkään huomioi alkuasukkaiden primitiivisiä ja jumalattomia tapoja siirtokunnissa ja alusmaissa, enkä muitakaan raakalaisyhteisöjä. Toki tiedän, että lesken siveellisyys ei vertaudu neitoon, ymmärrettävistä syistä, saattaahan hänellä olla omissa nimissään jopa omaisuuttakin, jota korkeintaan valvoo miespuolinen sukulainen. Silti mietin vaan, etten tule erehtyneeksi mainetta ja kunniaa koskien mihinkään peruuttamattomaan. 

Rakastan leskirouvaa, mutta suuri huolenaiheeni on hänen sukunsa suhtautuminen liittoomme. Nykyisessä vapaamielisessä maailmassa ei ole välttämätöntä saada hänen isänsä hyväksyntää liitollemme, mutta olen hieman huolissani mahdollisista reaktioista. Lesken kiivas velipuoli on tunnettu rettelöitsijä, ja onpa tämä haavoittunutkin kerran kaksintaistelussa. Vaikka olen jo menettänyt sydämeni, en ole silti varma, olenko valmis menettämään myös elämääni tämän naisen vuoksi. Kuinka saisin varmistettua, että en joudu noiden hölmöjen houkkien liioitellun kunniantunnon ja kostonhimon uhriksi, puolustaessani omaani ja rakkaani kunniaa hengelläni? Miehen hengen olen valmis riistämäänkin, mutta en sitä tahtoisi kavalasti tehdä, sillä armaani mieltä en tahtoisi pahoittaa. Onko silti muita keinoja, kuin myrkky tai palkkasurmaaja?

Vierailija
95/108 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko että joskus tulevaisuudessa ihminen voisi lentää kuuhun? Eräässä vanhassa kiinalaisessa tarinassa eräs mies yritti tätä temppua ja kiinnitti tuoliin ilotulitusraketteja. Jotkut ovat olleet myös kuuhun pääsisi Da Vincin koneella ja että kuussa voisi tavata kuun väkeä jotka ovat yhtä kehittyneitä ja älykkäitä kuin mekin. Olen aina miettinyt että minkälaisia kasveja ja eläimiä kuussa on, ja entä onko kuun merissä todella vettä...

96/108 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lukenut liikaa Jules Vernen seikkailukirjoja. Ehkä ne eivät tosiaan sovi naisille.

Lue pastori Ståhlsundin saarnoja, olen saanut niistä apua levottomiin ajatuksiin.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
97/108 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin ahdistunut. Tyttöni 17v. astuu ensi vuonna seurapiireihin ja pelkään, että jää vanhaksi piiaksi. Lukee nykyään jatkuvasti. Runoushan on ok ja siveelliset novellit, mutta tuo on alkanut lukea jotain täysin käsittämättömiä kirjoja, joita lukee yleensä vaan akateemiset miehet. Yritin ottaa kirjat pois, mutta kun en voi niitä hävittää poikien takia ja oli taas salaa selaillut. Näköhän siinä menee ja mielenterveys tuhoutuu naisella. Kuka haluaa tuollaisen sinisukan vaimokseen? Ei kukaan! Pitäisikö ottaa rajummat kasvatuskeinot käyttöön? 

Pahinta on, että serkkuni rohkaisee tytärtään opiskelemaan. Sääliksi käy, kannattaisi vähän miettiä, mitä lasten antaa tehdä. 

Vierailija
98/108 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat mammat, miten monta lasta olette synnyttäneet? Entä miten monta lasta on vielä elossa? Minä olen synnyttänyt 17 kertaa, näistä kaksi kertaa kaksoset, eli lapsia olisi 19, jos olisivat kaikki hengissä, mutta nyt heitä on enää kahdeksan. Vanhimmalla on jo kolme omaa lasta. Nyt pelkään taas olevani pieniin päin, vanha nainen. Nolottaa! Mutta mieheni on kovin tarkka aviollisista oikeuksistaan. Mitä voin tehdä?

Vierailija
99/108 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tapasin nuoren ja hurmaavan venäläisgentlemanin. Rakastuin häneen oikopäätä, mutta en uskalla kertoa sitä hänelle jos tuo komistus ei rakastakkaan minua. Mietin että kannattaisiko hänen kanssaa alkaa seurustelemaan. mies kuitenkin opiskelee parhaillaan lakimieheksi. Voi rakas Lenin, miksi särjet sydämeni.

Vierailija
100/108 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkistävä ketju, kiitos tästä. Ihailen teitä osallistuneita, itselläni ei annettavaa tähän.