Viktoriaanisen ajan Aihe vapaa
Mitä mieltä uudesta kuningattaresta? Pikkuruinen rääpälö tytönhupakko, joka kuulemma vielä leikkii nukeilla! Miten voi olla, että kukaan edellisen kuninkaan lukuisista pojista ei saanut aikaiseksi avioliitossa syntynyttä poikaa, vaikka ä päriä tekivät vaikka kuinka? Tähän on nyt tultu.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityille kuuluu köysi kaulaan! Uskonnot ovat tappavaa myrkkyä yhteiskunnalle ja ne ovat täysin järjen vastaisia. Mitenkä joku voi olla niin jälkeenjäänyt ja alkukantainen. Uskonkin että se varmaan johtuu rodusta ja aivojen koosta.
Oletko jo mitannut kallon muodot? Voisiko vastaus löytyä sieltä? Mutta ihan kaiken varulta suosittelen eugeniikkaa, puhtaudesta kannattaa pitää huolta jotta eitoivotut ominaisuudet eivät leviäisi. Olen itse käynyt joitainkertoja Anders ja Gustaf Retziuksen luennoilla Uppsalan yliopistolla.
Eikös tuo ole nyt niitä missä naiset päästetään sisään? Feminismi ei kyllä ole mistään kotoisin vaan kaikkea pitää saada. Mies sanoo aina ettei naisten kuulu opiskella. Eikö mikään ole tosiaan enää pyhää.
Mitä tarkoittaa feminismi? Kuulostaa joltain intiimivaivalta.
Se on tuo outo naisasiain liike. Ne on joukko lampaita jotka haluu leikkiä miehiä. Onneksi se on vain ohimenevä hetken villitys. Pari vuotta ja sitten koko leikki unohdetaan ja kaikki palaa taas normaaliin uomiinsa.
Var i Finland behöver du finskspråkiga skolor?
Onko kuinka moni ehtinyt hankkia kotiinsa näitä nykyajan hömpötyksiä mistä nyt vouhkataan eli sen kaasuhellan? Käytiin ihmettelemässä kaupungissa niitä kaasuvaloja, joita oli ilmestynyt kaduille, eihän sellainen nyt voi turvallista olla? Onneksi täällä maalla ei tuollaista hengenvaarallista hömppää ole tarjolla.
Oletteko menossa Pariisin maailmannäyttelyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, paheksuuko kukaan muu Conan Doylen uusia kirjoja? Hyi mitä roskaa! Ei kukaan ole tälläistä kirjoittanut joten miksi pitää nytten. Muutenkin hullu koko mies. Ja tämä herras henkilö kirjassa siis tämä Sherlock Holmes, aivan typerä hahmo. Tuskin siitä tulee koskaan suosittua ja menestystä. Hyi, toivon ettei vastaavia kirjoja tulla enää koskaan kirjoittamaan!
On se Holmes aivan outo, mutta kuitenkin jotenkin kummallisen kiehtova, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Olen itsekin kovasti ymmälläni.
****varoitus juonipaljastuksia*****
Holmes kuolee viimeisessä teoksessa!! Olin niin pöyristynyt että kirjoitin Doylelle ankaran valituskirjeen, vaikka mies naureskeli että ei tuolla lailla saa kirjan hahmoa henkiin. Katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon kirkon katolla on jääkarhuja?
Vierailija kirjoitti:
Svenskar äro vi inte längre, ryssar vilja vi inte bli, låt oss alltså bli finnar. Låt ditt slumrande medborgarsinne vakna.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on väliaikainen se rautahökötys. Moinen rumilus keskellä kauneinta Pariisia. Huh, oikein silmiä särkee. Eli tosiaan en ole menossa eikä ole minun Mauritzkaan menossa, ei siihen riettauden pääkaupunkiin revyytanssijoita ja rumaa uudenaikaista ”rakennustaidetta” katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon kirkon katolla on jääkarhuja?
Se taitaa olla Finlandian paviljonki. ehkä niitä elää siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityille kuuluu köysi kaulaan! Uskonnot ovat tappavaa myrkkyä yhteiskunnalle ja ne ovat täysin järjen vastaisia. Mitenkä joku voi olla niin jälkeenjäänyt ja alkukantainen. Uskonkin että se varmaan johtuu rodusta ja aivojen koosta.
Oletko jo mitannut kallon muodot? Voisiko vastaus löytyä sieltä? Mutta ihan kaiken varulta suosittelen eugeniikkaa, puhtaudesta kannattaa pitää huolta jotta eitoivotut ominaisuudet eivät leviäisi. Olen itse käynyt joitainkertoja Anders ja Gustaf Retziuksen luennoilla Uppsalan yliopistolla.
Eikös tuo ole nyt niitä missä naiset päästetään sisään? Feminismi ei kyllä ole mistään kotoisin vaan kaikkea pitää saada. Mies sanoo aina ettei naisten kuulu opiskella. Eikö mikään ole tosiaan enää pyhää.
Se on tuo outo naisasiain liike. Ne on joukko lampaita jotka haluu leikkiä miehiä. Onneksi se on vain ohimenevä hetken villitys. Pari vuotta ja sitten koko leikki unohdetaan ja kaikki palaa taas normaaliin uomiinsa.
Minun mielestäni Alexandra Gripenberg ja häntä piirittävät nuoret, emansipoituneet neitokaiset ovat varsin viehättäviä lyhyissä hiuksissaan. Haluaisin itsekin samanlaisen ”poikakampauksen”, mutta pelkään isäni, rovastin, tuomitsevan asian.
Vierailija kirjoitti:
Näin muotilehdessä kuvan naisten nimettömistä jotka ylettyivät vain polveen! Mikä säädyttömyys! Seuraavaksi ne varmasti ommellaan keskeltä kiinni kuten miesten housut eikä säädyllinen nainen sitten enää saata tehdä tarpeitaan vain kyykistymällä yöastialle vaan pitää helmoja nostella ja nimettömiä laskea mitä sopimattomimmin. Sellainen epäilemättä yllyttää naista ajattelemaan sopimattomia ruumiinosiaan, ehkä jopa koskettelemaan niitä. Ja kaikkihan me tiedämme mitä siitä seuraa: hysteriaa ja vapöörejä.
Tässä hyvä video siitä, miten vessatarpeet hoidettiin viktoriaanisten asujen kanssa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Svenskar äro vi inte längre, ryssar vilja vi inte bli, låt oss alltså bli finnar. Låt ditt slumrande medborgarsinne vakna.
Har du finnar? Då ska du sova länge och använda salvor. Med dessa saker lyckas det. Dessa finnar bör dö om det inte är en syfilis.
Mikä hajusuola on teistä parasta? Eilen taas tanssiaisissa moni nuori rouva pyörtyi kotiljongin aikana.
Illan isäntä ja emäntä ehdottivat kapellimestarille valssia, onneksi hän kieltäytyi. En halua sellaista mainetta, että olisin osallistunut moisiin säädyttömyyksiin.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Har du finnar? Då ska du sova länge och använda salvor. Med dessa saker lyckas det. Dessa finnar bör dö om det inte är en syfilis.
Miksi te ruotsalaiset kohtelette meitä suomalaisia kuin roskaa?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinun kaltaisilla ole mitään tarvetta gigot-hihoille ja muulle hienostelulle. Muista paikkasi.
Muistan toki, kuten Jumala on määrännyt ja järjestänyt.
Olen vain köyhä seuraneiti, mutta rouva antaa minulle joskus armosta vanhoja pukujaan ja saan käyttää niitä tansseissa.
Haluaisin niin kovasti löytää sulhasen mutta olen jo onnettoman vanha fröökeni, 25-vuotias.
Eiköhän se tulevaisuuskin tule olemaan tätä samaa.
Mitä mieltä olette kreikkalaisista otsakiharoista, ovatko jo ihan passe?
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa Marxia!
Meillä kyllä kotipastori varoitteli, että se on rienausta ja jumalanpilkkaa. Hän on kyllä vähän hurmahenkinen ja pietismiin taipuvainen, ehkä luen sitä Marxia salaa illalla.
Luin myös de Staelin romaaneja, lainasin rouvalta. En kyllä kehtaisi missään avoimesti tästä puhua...
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa Marxia!
Meillä kyllä kotipastori varoitteli, että se on rienausta ja jumalanpilkkaa. Hän on kyllä vähän hurmahenkinen ja pietismiin taipuvainen, ehkä luen sitä Marxia salaa illalla.
Luin myös de Staelin romaaneja, lainasin rouvalta. En kyllä kehtaisi missään avoimesti tästä puhua...
Turhaa pelkäät. Marx sanoo että uskonnot ovat parasta lääkettä kansan masennukseen. Ne auttavat meitä jaksamaan ja irtautumaan arjesta. Harmitonta ja hyvää niinkuin ooppiumi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittanee naisasialiikettä ja siinä toimivia suffragetteja. En tiedä mistä moinen moderni feminismi- termi otettu.
Paljonko käytätte ooppiumia päänsärkyyn? Entä yskään tai väsymykseen? Mies on apteekkari ja sanoo että olisi hyvä polttaa piipullinen päivässä, mutta itse vieroksun hajua.
On se Holmes aivan outo, mutta kuitenkin jotenkin kummallisen kiehtova, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Olen itsekin kovasti ymmälläni.