Non niin hoitsut: Hesarin artikkeli todistaa että terveyssandaalit ovat huonoja jalalle!!!
Kommentit (13)
Linkki? Mitä sitten pitäisi käyttää? Jotain hiostavia lenkkareita?
Ei tietenkään vaan korkokenkiä niin kuin ennen vanhaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään vaan korkokenkiä niin kuin ennen vanhaan ;)
Ja yhteiskunnalle tulee lisää kuluja vaivaisenluuleikkauksista.
Vain Suomessa tavallisten kenkien käyttö on ongelma.
Nykyhoitsut käyttää kevytlenkkareita ym. Vastaavia.
Käyttääkö joku vielä muuta kuin lenkkareita? En ole nähnyt.
Aika harvalla hoitajalla näkee tai tiedän muotoiltuja terveyssandaaleja.
Ainakin me iäkkäämmät hoitajat etsitään niitä itselle sopivia jalkineita ahkerasti ihan kaikenlaisista jalkineista, sen verran vaivoja on.
Minulle ei koskaan ole valmiiksi muotoillut jalkineet sopineet, jalkaholvi on ollut niin edessä, että kantapään puolelle on aina painanut. Nykyisin on vielä holvikin osin laskeutunut.
Pitkään pidin kantaremmittömiä sandaaleita, jotka olivat hyvät jalalle, kunnes tajusin, että kuitenkin jännitän kenkien pysymistä jalassa ja varpaiden tyveen tuleva kovettuma johtuu kengistä.
Näkyy olevan maksumuurin takana, mutta tässä tärkein:
Terve jalka toimii parhaiten kun sisäpohja on tasainen. Scholleissa on valmiiksi muotoiltu pohja, ja jokaisen jalka on erilainen...
Loogista.
Eihän siinö artikkelissa mitään todistettu, se oli Minä väitän -sarjan mielipidekirjoitus.
Mulla on korkea jalkaholvi ja Schollit sopivat erittäin hyvin. Hankaluutta tuottaa se, että sopivan kokoisia kenkiä en Suomesta juuri saa, joten verkko-ostoksilla tai ulkomailla hoidettava kenkä-asiat. Kotimaisissa on niin valtavan leveä lesti, että mulle ne eivät käy, vaikka 35 jostain löytyisi. Olen säästänyt lähes kaikki korkkaritkin varmaan 20 vuoden ajalta, koska muodin taas muuttuessa en uusia löydä. Onneksi osaan hoitaa kenkiä ja ostaa vain nahkaisia. Muovia en jalkaani pistä paitsi satunnaisesti ne surkeat varvikset. Ei niissä vikaa ole, kun hallitsee tekniikan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyhoitsut käyttää kevytlenkkareita ym. Vastaavia.
Millaisia on kevytlenkkarit vs. lenkkarit? Kaikki kengät hiostaa, jos ei ole avonaisia tai pitää käyttää sukkia.
Kannattaa lukea, sen verran ne ovat "alan standardi".