Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsuhde päättyi keväällä, seuraava alkaa syksyllä - en ole riittävän aktiivinen työtön

Vierailija
15.07.2019 |

Miten kukaan voi enää väittää, että aktiivimalli olisi muuta kuin leikkaus yli 3 kk työttömänä olleiden työttömyysturvaan?

Viimeisin työsuhteeni päättyi maaliskuussa, mutta sain onnekseni uuden työpaikan elokuusta alkaen. Siitä huolimatta viimeisin työmarkkinatuki maksettiin minulle alennettuna riittämättömän aktiivisuuden vuoksi.

Se kun on nimittäin sillä tavalla, että töiden hakeminen TAI EDES NIIDEN SAAMINEN ei ole riittävää aktiivisuutta.

Toivottavasti nykyhallitus tekisi mallille pian jotain. Ottaisin mieluummin vastaan ihan rehellisen tukileikkurin esim. työttömyyden jatkumisen takia kuin mitään tällaista järjenvastaista pelleilyä "aktiivisuuden" nimissä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et voi tehdä kesällä töitä? Niin me monet muutkin tehdään.

Vierailija
2/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut kesäksi töitä. Yritin kyllä, hain töitä aktiivisesti jo kun olin töissä. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän lopetetaan koko aktiivimalli.

Vierailija
4/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olekkaan mikään muu kuin leikkaus tukiin mihin lupailtiin vaalilupauksilla ettei kosketa. Edellinen hallitus söi kaikki lupauksensa. Tukia leikataa jos et työllisty. Mikään aktiivisuus ei ole riittävä peruste etteikö tukiasi leikattaisisi. Järjestelmä osoitti vain epäluotettavuutensa jälleen ei muuta. Miksi maksaa jatkossa palkasta työttömyysvakuutusmaksuja kun tukia leikataan kuitenkin? HAlusiko hallitus lisää pimeää työtä omille kavereilleen ja hajoittaa yhteisöämme? 

Vierailija
5/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Kaikki työttömyyteen liittyvät ongelmat loppuvat, jos vaan menee töihin! Helppoa!

/sarkasmi

Vierailija
6/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon työnhakukurssi olisi ollut sulle passeli aktiivisuuden osoitukseksi työpätkien välissä. Samalla olisit näkynyt tilastoissa kurssin ansiosta työllistyneenä.

T. Sipilä&co

Vierailija
7/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon työnhakukurssi olisi ollut sulle passeli aktiivisuuden osoitukseksi työpätkien välissä. Samalla olisit näkynyt tilastoissa kurssin ansiosta työllistyneenä.

T. Sipilä&co

Todennäköisesti olisi pitänyt tehdä näin. Sen sijaan, että kävin lukuisissa haastatteluissa ja kirjoitin työhakemuksia... AP

Vierailija
8/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli on ihan typerä, mutta sen sääntöjen mukaan pitää nyt tällä hetellä mennä, jos meinaa rahansa saada.

Vierailija
9/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää! Päättäjät osaavat tehdä niin järjenvastaisia päätöksiä että ei mitään rajaa! Tästä nähdään se kun päättäjät eivät mieti loppuun asti pitkälle asioita joita päättävät, vaan tekaisevat jotain ilman sen perusteellisempia miettimisiä.

Vierailija
10/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne menneet eivätkä tulevat työt aktiivimallin mukaista alenemista estä. Google; aktiivimalli.

Vierailija
11/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sipilä&co

Todennäköisesti olisi pitänyt tehdä näin. Sen sijaan, että kävin lukuisissa haastatteluissa ja kirjoitin työhakemuksia... AP

Tietenkin olisi pitänyt, ei kannata jälkikäteen valittaa, kun ei ole toiminut ns oikein.

Vierailija
12/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin vaadin merkintää ettei aktiivimalli minua ole työllistänyt, VAAN MINÄ ITSE, kun se ei ole muuta kuin leikkuri. Ihme juttu että kuvitellaan että muutaman prosentin varastaminen korvauksista työllistäisi. Kun työtön itse työllistää itsensä. Aktiivimalli ei työllistä vaan leikkaa pienistä tuloista muutaman prosentin. Tämä on hullua esittää niin että aktiivimalli työllistäisi jotenkin muka. Oikeutetaan riistäminen valheeseen pohjautuen. Koko aktiivimalli on moraalittomuuden huippu eikä mitään muuta. 

Vierailija
13/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sipilä&co

Tietenkin olisi pitänyt, ei kannata jälkikäteen valittaa, kun ei ole toiminut ns oikein.

Ns. oikein tekeminen on aktiivimallin suhteen vastustaa sitä avoimesti ja olla tekemätää niin kuin määrätään. Mitään muuta oikein tekemistä tämän moraalittoman järjestelmän kanssa ei ole. Jos menet mukaan siihen tuet moraalitonta heikompiosaisten kyykyttämistä.

Vierailija
14/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin vaadin merkintää ettei aktiivimalli minua ole työllistänyt, VAAN MINÄ ITSE, kun se ei ole muuta kuin leikkuri. Ihme juttu että kuvitellaan että muutaman prosentin varastaminen korvauksista työllistäisi. Kun työtön itse työllistää itsensä. Aktiivimalli ei työllistä vaan leikkaa pienistä tuloista muutaman prosentin. Tämä on hullua esittää niin että aktiivimalli työllistäisi jotenkin muka. Oikeutetaan riistäminen valheeseen pohjautuen. Koko aktiivimalli on moraalittomuuden huippu eikä mitään muuta. 

Sitä merkintää ei sinulta kysytä vaan se katsotaan ihan vaan tilastoista. Jos on esim. työllistynyt x ajan jälkeen työnhakukurssin käytyä sinut katsotaan kurssin ansiosta työllistyneeksi. Ihan sama vaikka työpaikka olisi saatu jo paljon ennen kurssin alkamista.

Samoin kaikki aktiivimallin aikana työllistyneet Sipilä katsoi työllistyneen mallin ansiosta.

Vierailija
15/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Sipilä&co

Niin ja se olisi maksanut yhteiskunnalle vähintään 50€ per päivä täysin turhasta... Ja se kun toistetaan 100 000 kertaa niin onhan se ihanan kallista yhteiskunnalle ja koulutusfirmat kiittää.

Vierailija
16/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnlaatu suhteessa aikaaan onn nykyisellään arvostetumpaa ja rahassa paremmin mitattavissa plussvoittoisena kuin työnmäärän tehokkuuus huonolaatuiseena. Toki riiippuu alasta. Monilla aloilla ulkomaaalaisia säheltäjiä. Ps enn ole rasisti muttta arvosta suomalaista laaatua.

Vierailija
17/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä merkintää ei sinulta kysytä vaan se katsotaan ihan vaan tilastoista. Jos on esim. työllistynyt x ajan jälkeen työnhakukurssin käytyä sinut katsotaan kurssin ansiosta työllistyneeksi. Ihan sama vaikka työpaikka olisi saatu jo paljon ennen kurssin alkamista.

Samoin kaikki aktiivimallin aikana työllistyneet Sipilä katsoi työllistyneen mallin ansiosta.

Ei kukaan sanonutkaan että kysyttäisiin, vaan minä vaadin merkinnän, ettei aktiivimalli ole minua työllistänyt, juuri siitä syystä. Koska se ei ole työllistävä vaan leikkaava järjestelmä. Haluan myöhemmin varmistaa sen että aktviimallin teho ei ole sama kuin työllistyneiden määrä. Tosin olen ollut tarkoituksen mukaisesti aktiivimallin ajan työttömänä enkä aio työllistyä ennenkuin se poistuu, normaalisti olen pätkätyöläinen(yli20 työpaikkaa ITSE hankittuna ennen aktiivimallia) ja tämä on isku minua vastaan joten isken takaisin yhteiskuntaa vastaa luonnollisesti, sitä saa mitä tilaa. Opponointi on ainoa keino saada jokin tolkku tähänkin menoon. 

Vierailija
18/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki tuossa alunperin edes oli?

Itse elän työttömyystuella, asumistuella ja toimeentulotuella. 

En ollut aktiivinen, joten työttömyystukeani leikattiin, mutta samalla toimeentulotukeani nostettiin samalla summalla.

Vierailija
19/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan sanonutkaan että kysyttäisiin, vaan minä vaadin merkinnän, ettei aktiivimalli ole minua työllistänyt, juuri siitä syystä. Koska se ei ole työllistävä vaan leikkaava järjestelmä. Haluan myöhemmin varmistaa sen että aktviimallin teho ei ole sama kuin työllistyneiden määrä. Tosin olen ollut tarkoituksen mukaisesti aktiivimallin ajan työttömänä enkä aio työllistyä ennenkuin se poistuu, normaalisti olen pätkätyöläinen(yli20 työpaikkaa ITSE hankittuna ennen aktiivimallia) ja tämä on isku minua vastaan joten isken takaisin yhteiskuntaa vastaa luonnollisesti, sitä saa mitä tilaa. Opponointi on ainoa keino saada jokin tolkku tähänkin menoon. 

Ihan mielenkiiinosta, minnekä sinä sen merkinnän vaadit? Sipilälle itselleen vai otitko  yhteyttä tutkijoihin? Mitä olet asian eteen tehnyt?

Vierailija
20/28 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiiinosta, minnekä sinä sen merkinnän vaadit? Sipilälle itselleen vai otitko  yhteyttä tutkijoihin? Mitä olet asian eteen tehnyt?

Mitä sinä sillä tiedolla teet? Jokaisella työttömällä on oma rekisteri. Ilmoitatahan työkkäriin jos menit töihin onko tämä ihan uutta sinulle. Ymmärrätkö että kun ihmisellä ei ole mitään vakituista työtä vaan runsaasti pätkiä jotka eivät kovin suurta turvaa tuloihin tuo, niin tämä aktviiimallisi on se joka katkaisee kamelin selän? Ymmärrätkö vai et, epäilen että et. Et ole ainakaan osoittanut mitään ymmärrystä tähän mennessä.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän