Miksi aikuinen nainen pätkäset hiuksesi?
Mikä monet naiset leikkaa vanhempana hiuksensa, alkaako ne oleen niin ohuet tj? Ihmettee.
Kommentit (47)
Aina tämä sama juttu. Mun nuoruudessa oli myös tytöillä lyhyitäkin hiuksia, ja kaikkea siltä väliltä, vaikka oli muotia toki isot permispehkot. Miksi se pitää aina vetää se ikä siihen? Minä olen tottunut että mummoilla on nimenomaan pitkät hiukset nutturalla. Pitkät suorat hiukset roikkumassa molemmin puolin naamaa kuin verhot on niin tylsät. Nykynuoret on vaan tylsiä, eivät uskalla kokeilla uusia kampauksia vaikka ne pitkät ohuet roikut ei itselle sovi.
Silloin kun mun äiti oli nuori 70-luvun alussa, silloin oli samat roikkuhiukset muotia, hippijuttuja, leveät housunlahkeet, järkyttävä näky. Mun äidillä on tosi paksut hiukset vieläkin ja oli vielä yli kuusikymppisenäkin pitkät takapuoleen asti hiukset, nyt on vähän lyhentänyt lapaluihin asti. Äidillä oli lapsena 60-luvulla kyllä lyhyet.
Minulla ei ole ollut varaa mennä nyt kampaajalle kun haluaisin permanentin, tykkään kiharista hiuksista ja mulla oli vuosikaudet lyhyitä malleja kun en tykkää että niskassa on tavaraa. Sitten laitoin pitkästä aikaa permanentin vaikka oli kohtuu lyhyet hiukset, ja se olikin kiva. Nyt se permis on kasvanut taas pois, ja olen antanut hiusten vähän kasvaa sitä varten että on helpompi laittaa permis, mutta nyt nämä alkaa olla jo liian pitkät, vois laittaa jo ponihännän niskaan ja joutuu pitämään hiuspantaa koko ajan ettei hiukset tule silmille, todella rasittavaa, en tykkää yhtään. Mulla on ollut parikymppisenä viimeksi pitkät hiukset ja ei voinut pitää edes kiinni kun ne on niin painavat, ei saanut kiharalle kun oli niin painavat, ei ikinä enää...
Onko tosiaan niin, että naiset vanhemmiten leikkaavat hiuksensa?
Vai onko niin, että se että yli viisikymppisillä harvemmin on pitkää tukkaa, johtuukin siitä ettei heillä ole koskaan ollut sellaista? Eihän se nimittäin aina ole ollut muotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ihmettelet.
2 asiaa:
Pitkät roikkuvat hiukset vetävät naamaa alaspäin.
Menopaussi haurastuttaa luiden lisäksi myös hiuksia. 451No roikkuu ne lyhyetkin rumasti. Tuskin laitat tukkaa lyhythiuksisenakaan jos et ole sitä tehnyt pitkähiuksisena.
Jos naama on siinä kunnossa että pitkä tukka muka vetää sitä alaspäin niin ei se lyhyt hiusmalli paljoa pelasta. Päin vastoin pitkä hoidettu tukka nuorentaa ja kaunistaa useammin kuin rumentaa ja vanhentaa.
Ei roiku, vaan pysyy nätisti ja kuohkeasti ilman että niille tekee yhtään mitään kun on hyvä leikkaus. Pitkä hoidettu tukka... just...kaikilla kun se hoitaminen ei auta mitään jos ne hiukset vaan on ohuet. Ja paksuhiuksisillakin ne on tolkuttoman tylsät, koskaan niitä ei saa näyttämään yhtään erilaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ihmettelet.
2 asiaa:
Menopaussi haurastuttaa luiden lisäksi myös hiuksia. 451No roikkuu ne lyhyetkin rumasti. Tuskin laitat tukkaa lyhythiuksisenakaan jos et ole sitä tehnyt pitkähiuksisena.
Jos naama on siinä kunnossa että pitkä tukka muka vetää sitä alaspäin niin ei se lyhyt hiusmalli paljoa pelasta. Päin vastoin pitkä hoidettu tukka nuorentaa ja kaunistaa useammin kuin rumentaa ja vanhentaa.
Jos se tukka on kovin huonokuntoinen niin ihan varmaan kaunistaa joo. Näyttää joltain menninkäiseltä kun latvus hapsottaa vaikkapa leveiden hartioiden päällä ja kaulakin on painunut kasaan.
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja ikä tekevät tehtävänsä: välillä tulee hiustelähtökausia ja ovat ohentuneet tosi paljon, surullista. :( Eivät muutenkaan enää kunnolla kasva, joten pakko pitää lyhyenä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kun voi! Mutta miksi kukaan haluaa pitää pitkiä suoria roikkohiuksia. Ei minkäänlaista muotoilua tai kampausta, korkeintaan lasten ponnari takaraivolla?
Millaiset ne hiukset sitten pitäisi olla? Terv. pitkät suorat roikkohiukset, ei useinkaan mitään erikoista kampausta.
Siksi, että ne menivät niin huonoon kuntoon etteivät olleet hyvän näköiset edes puolipitkänä. Ehkä joku hormooneista johtuva homma tms. Näillä mennään, ihmettele sinä vaan.
Pidän leukamittaisena polkkana, koska hiukset on armottoman ohuet. Onneksi minulla on miellyttävät kasvot, se kompensoi ohuita hiuksia. Jos olisi paksummat hiukset, ehdottomasti kasvattaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ihmettelet.
2 asiaa:
Minulla ei ole koskaan pitkiä ollutkaan. Kiharat oli muotia nuoruudessani. Nämä roikkotukat eivät tod.
Pidän lyhyistä hiuksistani hyvää huokta. Värjään ja leikkautan. Kampaajalla tietenkin! Käytän kalliita kampaamon tuuheuttavia tuotteita, ja hiukseni ovat töissä aina täydellisen hyvin (kotona ei...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ihmettelet.
2 asiaa:
Jos naama on siinä kunnossa että pitkä tukka muka vetää sitä alaspäin niin ei se lyhyt hiusmalli paljoa pelasta. Päin vastoin pitkä hoidettu tukka nuorentaa ja kaunistaa useammin kuin rumentaa ja vanhentaa.Jos se tukka on kovin huonokuntoinen niin ihan varmaan kaunistaa joo. Näyttää joltain menninkäiseltä kun latvus hapsottaa vaikkapa leveiden hartioiden päällä ja kaulakin on painunut kasaan.
Kuten sanoin aikaisemmin: Klonkkufleda 🤢
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin, että naiset vanhemmiten leikkaavat hiuksensa?
Vai onko niin, että se että yli viisikymppisillä harvemmin on pitkää tukkaa, johtuukin siitä ettei heillä ole koskaan ollut sellaista? Eihän se nimittäin aina ole ollut muotia.
Juuri näin. Ennen naisilla oli yleisesti ottaen pitkät hiukset, niillä jotka oli ikivanhoja mummoja silloin 70-luvulla kun minä olin pieni. Silloin oli keski-ikäisillä naisilla lyhyet permanentatut hiukset, ja sellaiset oli jopa mun isoäidillä siihen asti kun kuoli 1986 74-vuotiaana. Joskus 20-30-luvulla taisi olla ensimmäisen kerran niin että jotkut nuoret naiset leikkasivat hiuksensa, ennenhän ne piti olla nutturalla tai letillä jos oli naimisissa oleva nainen ja auki sai pitää korkeintaan nuoret tytöt, mutta parempi ja siistimpi heilläkin olla kiinni.
Sitten tuli sota-aika ja uusi muoti, 50-luvulla tuli se permanentti muotiin, eli oli lyhemmät hiukset, sitten tuli ne isot permanentatut hiukset. Sitten hippinuoriso taas kapinoi omia vanhempiaan vastaan ja kasvatti hiukset, sekä miehet että naiset ja miehillä oli kauheat parratkin. Sen jälkeen olikin se 80-luku jolloin oli pitkiä hiuksia permanentattuina tai sitten lyhyitä malleja, mikä nyt ketäkin miellytti. Oliko se sitten jo 90-luvulla kun alkoi taas se vanha hippityyli tulla takaisin? En tiedä, mutta minä olen syntynyt 1974 enkä ole koskaan ajatellut hiusten pituuden kertovan iästä mitään (paitsi ne ikivanhat mummot joilla on nuttura).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kun voi! Mutta miksi kukaan haluaa pitää pitkiä suoria roikkohiuksia. Ei minkäänlaista muotoilua tai kampausta, korkeintaan lasten ponnari takaraivolla?
Millaiset ne hiukset sitten pitäisi olla? Terv. pitkät suorat roikkohiukset, ei useinkaan mitään erikoista kampausta.
No jotain vaihtelua, eikä niin että valokuvia kun katsoo niin hiukset on aina samat, vain naaman rupsahtamisesta tietää ettei ne ole kaikki otettu samana vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Ohuet hiukset näyttää kyllä ohuilta lyhyenäkin.
Näin varmasti, mutta paljon paremmilta kuin pitkä ohut liuhutukka, joka vetäistään etusormen paksuiselle ponnarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotain vaihtelua, eikä niin että valokuvia kun katsoo niin hiukset on aina samat, vain naaman rupsahtamisesta tietää ettei ne ole kaikki otettu samana vuonna.
Niin... Jotain vaihtelua... Eikö se riitä, että mulla on ollut lyhyet kaikenlaisissa malleissa, rastat, keesi, kalju, joku permanenttikin joskus lapsena?
Ainoastaan raskausaikana hiukseni ovat kasvaneet pidemmäksi.
Lapsena ja myöhemmin pituus on ollut lyhyempi tai pidempi polkka.
Hiukseni ovat hennot, eivätkä yksinkertaisesti kasva pidemmäksi, pitkä ei ole hiusteni luonnollinen pituus.
Raskaus ja vauva ajan hormonit ovat sitten erikseen.
Syön nytkin Priorinia ja syön muutenkin terveellisesti, mutta ei se hiuksiin vaikuta. Polkka sopii tyyliini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
</p>
<p>Jos se tukka on kovin huonokuntoinen niin ihan varmaan kaunistaa joo. Näyttää joltain menninkäiseltä kun latvus hapsottaa vaikkapa leveiden hartioiden päällä ja kaulakin on painunut kasaan.[/quote kirjoitti:Karmeinta on, kun sitä ohuen ohutta "forever pitkätukkaa" pöyhitään ja tupeerataan muka kuohkeaksi niin, että päälaki vaan paistaa alta. Parturiin ja heti!!
Minulla on piikkisuora tukka, joka menee päätä myöten pitkäksi kasvaessaan. Kasvatin pitkän tukan muutama vuosi sitten ihasteltuani aikuisten naisten lettikampauksia. Ne eivät näyttäneet mun tukassa miltään. Niinpä poikkasin tukan polkaksi ja viihdyn hyvin. Polkkaa on helpompi laittaa eikä tukka jää jumittamaan arjessa esim. laukun hihnan alle tms. Mitä iloa on lirusta ponnarista, jollaiselle tukkani lopulta päivittäin päätyi? Polkka on paljon kauniimpi.
Mulla oli ala-asteella pitkä tukka ja myöhemmin eri versioita lyhyen tukan ja pitkän polkan väliltä. Ei siis liity ikääni, vaan hiuslaatuuni.
N45
Pitkät irronneet hiukset siellä täällä kotia on epämielyttävää.
Minulla on pitkät hiukset, jotka ylettyvät pakaroiden alapuolelle. Olivat pitemmätkin, mutta leikkasin. Nutturalla olen pitänyt, mutta nyt en oikein enää voi, kun en saa sattuneesta syystä sidottua nutturaa kunnolla.
No roikkuu ne lyhyetkin rumasti. Tuskin laitat tukkaa lyhythiuksisenakaan jos et ole sitä tehnyt pitkähiuksisena.