Naisten nillityspelko suhteessa
Tuli toisesta ketjusta mieleen ohiksesta ja nyt kiinnostaa teidän mielipiteet! Kärsiikö muutkin suhteessa olevat naiset niin-sanotusta nillityspelosta, eli ei uskalla vastustaa miehen ja/tai ehkä etenkin miehen kavereiden ideoita tai menoja ettei vahingossakaan saa nalkuttajan mainetta?
Miksi niin moni nainen tuntee, että pitää esittää "coolia" ja suvaitsevaista miehen ja hänen kavereidensa edessä ja olla ok kaiken maailman päähänpistojen kanssa?
Onko teillä esimerkkejä tilanteista jossa olette esittäneet ettei teitä joku asia haittaa vain jotta mies ja/tai miehen kaverit eivät ajattelisi teidän olevan tylsä ja nalkuttava pallo miehen jalassa?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea kuvitella, mikä olisi sellaista toisen menoihin tai harrastuksiin "puuttumista", jossa ei olisi hyvin vahvoja nalkuttamisen piirteitä. Minulle kun on selvä, että jos toinen haluaa lähteä ystäviensä kanssa reissuun, hän voi niin myös tehdä. Samaten minusta olisi pähkähullua valittaa siitä, kuinka paljon itse ansaitsemaansa rahaa kumppanini käyttää omaan harrastukseensa. En jaksaisi sellaista suhdetta, jossa ei kunnioiteta toisen itsenäisyyttä ja autonomiaa.
Eli sulle on ok että sinä maksat perheen kaikki menot ja mies käyttää rahansa mihin tykkää? Ja sinä hoidat yksin kotityöt ja lapset ja mies tekee autonomisesti mitä tykkää. Toki suurin osa mies tekee puolet ja maksaa puolet koska ovat vastuuntuntoisia, mutta kyllä mua häiritsis jos mun mies heittäytyisi vastuuttomaksi. Se itsenäisyys toimii tasan siihen asti mistä alkaa yhteiset vastuut.
Jep. Miehen parhaat ystävät harrastavat samaa juttua kuin mies. On aikaavievä harrastus ja vähintään pari iltaa viikossa on sellaisia että harrastaessa menee koko päivä ja mies on kotona joskus 21-24. Sen lisäksi harrastukseen kuuluvia reissuja Suomessa ja ulkomailla on useamman kerran vuodessa. Ei mitään pitkiä, 1-3 yötä yleensä, mutta kuitenkin. Tämän harrastuksen LISÄKSI kaverit soittelevat pitsalle, kahville, yksille, keilaamaan, keikalle, milloin mihinkin jatkuvasti. Miehellä on paljon kavereita, on sosiaalinen ja pidetty tyyppi mutta kieltämättä välillä ärsyttää että koko ajan pitäisi olla jossain ravaamassa. Kieltääkään en viitsi, kun ei siihen mitään varsinaista syytä ole ja tosiaan noiden kavereiden tyttöystäviä ei haittaa yhtään. On tässä toki puolensakin, paljon omaa aikaa ja aikaa omille harrastuksille ja ystäville. Välillä vaan tekisi mieli pyytää että eikö mies voisi viettää edes kokonaista viikkoa kotona.