Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MILLAINEN IHMINEN heittää pantilliset tölkit ja pullot ROSKIKSEEN? Ihmetytti löytää muovipussillinen panttitölkkejä kerrostalon roskiksesta

Vierailija
13.07.2019 |

Vein roskat kerrostalon roskikseen ja sieltä löytyi muovikassillinen tölkkejä, olutta ja limpparia muun muassa. Eikä ollut virolaisia tölkkejä vaan ihan suomalaisia pantillisia tölkkejä.

Parin sadan metrin päässä olisi ollut lidl mutta tämä ihminen ei vaivautunut viemään? No onneksi minä otin ja vein ja tein 3 euroa tällä roskiskäynnillä.

Millainen ihminen ylipäätänsä on sellainen, joka ei huoli pantteja ja heittää ne menemään roskikseen? Edes Bill Gates ei ole niin rikas, etteikö kannattaisi viedä pantteja kauppaan.

En voi ymmärtää miksi ihmiset heittää rahaa maahan, tai eivät poimi rahaa maasta kun näkee 15 centin tölkkejä maassa. Kummallisia ihmisiä kun ei raha kelpaa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri liimaa Viron tölkkeihin itse kopioimaan paperisia viivakoodeja. Palauttaa sitten ja nostaa rahat.

Hakee juomansa Virosta , kulutus tasainen lonkero ja olutlaatikoita menee. Näin saa vähän rahaa takaisin.

Vierailija
42/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen EI heitä pantillisia tölkkejä ja pulloja roskiin?

A romanikerjäläinen

B pitkäaikaistyötön

C spurgu

D.rikas keski-ikäinen kerskakuluttaja,joka syö lihaa

Olen tuo D, enkä häpeä sitä.

Ei lihan syöminen tee keski-ikäisestä kerskakuluttajaa muiden kuin äärivegaanien mielestä.

Itse voin kauppaan vain ne ostamani 1,5 litran cokispullot,  mutta en rupea muiden tyhjiä pulloja keräämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus käynyt niin, että olen ajatuksissani heittänyt roskiin kaikki kädessäni olleet muovikassit. Joskus olen heittänyt väärän. Joskus olin tyhjentämässä muovipussia täynnä lehtiä lehtiroskikseen ja ote lipesi ja koko kassi putosi sinne muovipusseineen. En ylettynyt kaivamaan sitä pois. Tehkää joku aloitus, että MILLAINEN IHMINEN on näin ajattelematon! Työni takia tulee vietyä roskia enemmän kuin vain oman perheen roskat, ja kai se on niin, että tekevälle sattuu...?

Vierailija
44/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri liimaa Viron tölkkeihin itse kopioimaan paperisia viivakoodeja. Palauttaa sitten ja nostaa rahat.

Hakee juomansa Virosta , kulutus tasainen lonkero ja olutlaatikoita menee. Näin saa vähän rahaa takaisin.

Epäilenpä tällaisen toimivuutta. Ja vaikka toimisi niin no sitten kun jää kiinni niiin onko sitten kiva. Karma kiittää joka tapauksessa.

Vierailija
45/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitin tässä kuukauden sisään. Pakkasin tölkit kassiin ja vei autoon, sitten löysin vielä pari tölkkiä alkoi v.tuttamaan kun ne pyörii kämpässä. Viskasin roskiin.

Problem solved. Mun mielenrauha on arvokkaampaa, kuin 30c.

Sinccis

Olen mä joskus jättänyt kasallisen pulloja/tölkkejä myös kaupan eteen kun olen ollut menossa sinne fillarilla ja kauppa onkin ollut kiinni .. toivottavasti joku pikkupoika on ne löytänyt ja tullut onnelliseksi ;)

Vierailija
46/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilenpä tällaisen toimivuutta. Ja vaikka toimisi niin no sitten kun jää kiinni niiin onko sitten kiva. Karma kiittää joka tapauksessa.

Karma kiittää positiivisesti, kun tölkit menevät kierrätykseen, eikä roskikseen.

Sinccis

Vierailija
47/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta paskapullot.

Vierailija
48/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En säilyttele nurkissani, enkä kanniskele ympäriinsä yhtään käytettyä pulloa tai tölkkiä, jossa on ollut jotakin muuta, kuin vettä.

Käytetyt vesipullot jätän erikseen pussissa roskien oheen tai annan koululaisten oveltaovelle - keräyksiin.

Ajatuskin, että pitäisi haistella, säilytellä ja hiplata likaisia, sokeri- ym. klähmäisiä puteleita on vastemielinen. Maksan ilomielin pantista ja heitän likaiset roskat hyvällä omallatunnolla roskikseen.

Voisitko panna ne muovipussiin ja jättää jonnekin, olis köyhälle mahtava yllätys.

Vierailija
49/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En säilyttele nurkissani, enkä kanniskele ympäriinsä yhtään käytettyä pulloa tai tölkkiä, jossa on ollut jotakin muuta, kuin vettä.

Käytetyt vesipullot jätän erikseen pussissa roskien oheen tai annan koululaisten oveltaovelle - keräyksiin.

Ajatuskin, että pitäisi haistella, säilytellä ja hiplata likaisia, sokeri- ym. klähmäisiä puteleita on vastemielinen. Maksan ilomielin pantista ja heitän likaiset roskat hyvällä omallatunnolla roskikseen.

Mitä helv***** sinä oikein niillä pulloilla ja tölkeillä teet? Masturboit likaisiksi?

Vierailija
50/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö joka on hieman kehittyneempi kuin sellainen joka heittää ne tölkit maahan.

Vierailija
51/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani alkoholistinainen kääri viinapullot sanomalehtiin ja laittoi roskapussiin.

Ei halunnut että naapurit tietää hänen juovan joka päivä.

No kyllähän ne näki sen kännissä kompuroimassa. Nyt hän on ollut raitis jo muutaman vuoden mikä on hyvä asia hänelle.

Vierailija
52/56 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani alkoholistinainen kääri viinapullot sanomalehtiin ja laittoi roskapussiin.

Ei halunnut että naapurit tietää hänen juovan joka päivä.

No kyllähän ne näki sen kännissä kompuroimassa. Nyt hän on ollut raitis jo muutaman vuoden mikä on hyvä asia hänelle.

Kerran yksi alkkisnainen sanoi, että jos hanapakkaukset olisi keksitty hänen dokausaikanaan, hän olisi jo kuollut.

Sinccis

Vierailija
53/56 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa heittävät aina metalliroskiin panttitölkit. Kerrankin keräsin kassiin ja vein niin kuitissa näkyi että 50kpl eli 7,50€ rahaa😀👍Mulle kelpaa. Joskus eräs naapuri antaa monta pussia tölkkejä,kun ei jaksa viedä. Täysiä hän jaksaa hakea ja juoda. Mutta ei siinä mitä. En valita.

Vierailija
54/56 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus Kerttu-Kaarina Suosalmen romaanin "Hyvin toimeentulevat ihmiset".

Siinä oli eräänä keskeisenä teemana tyhjät viini/viinapullot.

Sitä juomisen määrää ne ihmiset häpesivät aivan valtavasti. Pulloja kerääntyi roppakaupalla.

Lopulta he kaivoivat tyhjät pullot maahan.

Olihan sekin ratkaisu.

Vierailija
55/56 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuo aika kummallista. kun oluen ystävä lähtee hakemaan uutta olutta kaupasta, niin samalla vaivalla vie vanhat tölkit tilaa viemästä. hyvällä onnella palautetuista tölkeistä saatuilla rahoilla vi saada yhden ylimääräisen tölkin uutta juotavaa.

Vierailija
56/56 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuilla eläjä.

Toimin aikanaan opettajana lukiossa, missä opiskeli nuoria hyvin monentaustaisista perheistä - päivän päätteeksi noukin aina useamman kola/energiajuomatölkin jätesäkkiin kaappiin odottamaan. Ryhdyin tarkkailemaan kuka niitä oikein roskiin heittää niin pääsääntöisesti kyse oli sellaisista opiskelijoista, jotka tulivat tukia saavista perheistä (mistäkö tiedän - no esim siitä että joku perusteli kirjattomuuttaan sillä ettei sossun rahat olleet vielä tulleet...)

Toki sitten moni tukia saava perhe lypsy mättää kerätä niitä pulloja lisärahan takia.

Ja mitä tapahtui minun pulloilleni? Niistä tuli aina kevääksi kelpo stipendi jollekin yritteliäämmälle nuorelle.

Ihana tuo tölkeistä stipendiksi. ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi