Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Tein positiivisen raskaustestin ja sain aiemmin kuulla, että mieheni onkin varattu!!

Vierailija
12.07.2019 |

Sain siis jo aiemmin tietää, että mieheni jonka kanssa olemme "seurustelleet" vuoden onkin varattu. Hänellä siis raskaana oleva vaimo ja yksi lapsi. Nyt sain tietää olevani raskaana tälle miehelle.
En tiedä mitä tehdä tai edes mitä ajatella. Olo on niin petetty ja ajatukset sekaisin. Suunnittelimme miehen kanssa yhteenmuuttoa ym. En todellakaan osannut aavistaa, että hänellä olisi vaimo ja perhe.

Tämä tuli ilmi ihan sattumalta, kun olimme viettämässä iltaa yhdessä ravintolassa.
Siellä oli miehen joku tuttu, joka tuli esittäytymään minulle. Kerroin nimeni ja esittäydyin miehen tyttöystävänä, johon tämä miehen tuttu totesi hämmentyneenä miehelleni, että ovatko he eronneet "Maijan" kanssa. Mies sopersi jotain, että aikapäiviä sitten ja vaihtoi puheen aihetta. He kävivät myös tämän tutun kanssa tämän jälkeen keskenään ravintolan ulkopuolella juttelemassa jotain "miesten juttuja".
En ollut kuullut, koskaan miehen puhuvan Maijasta, joten tämä herätti hieman ihmetystä.
En myöskään ollut aiemmin Facebookissa tai missään muussakaan somessa.
Asia jäi vaivaamaan minua ja loin face profiilin ja etsin ensin mieheni profiilin. Hänen tiedot, kavereita lukuun ottamatta, olivat salaiset eli eivät näkyneet kuin kavereille.
Selasin hänen kaveri listan läpi ja bongasin tämän "Maijan" nimen.
Menin tutkimaan hänen profiiliaan ja kas kas, siellä luki että on kihloissa mieheni kanssa ja kansikuvan oli kuva hänestä raskausmahan, miehen ja lapsen kanssa. Kuvasta päätellen ihan ammattikuvaajalla otettu perhekuva.

Nyt en siis tiedä mitä minun tulisi tehdä. Rakastan miestä hyvin paljon.. Pitäisikö kertoa vaimolle tästä tilanteesta? Haluaisin kovasti pitää lapsen, mutta en usko että mies haluaa sitä, sillä silloin se selviäisi vaimollekkin kun hän tunnustaisi isyytensä.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Kaipaan kipeästi neuvoja tilanteeseen.

Anteeksi sekava kirjoitus

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa, onnea tulevasta lapsesta! :-) sinuna ehkä kävisin jo nyt tai viimeistään siinä vaiheessa jos muutat niin keskustelemassa poliisin kanssa noista uhkausviesteistä, mahdollisesti saisit turvakiellon eikä mies saisi uutta osoitettasi tietoonsa ja vähenisi mahdollisuudet myöhempään kiusantekoon lapsen kautta.

Kiitos, olen todella onnellinen päätöksestäni!

Tällä hetkellä en ainakaan halua provosoida miestä yhtään enempää, kun on nyt viimeisten uhkausviestin jälkeen ollut hiljaista. Hän kuitenkin tietää missä asun, joten parempi pitää matalaa profiilia ainakin siihen asti, että muutan.

Ap.

Vierailija
142/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nykyään luovutetulla spermalla/munasolulla alkuun saaneet lapsetkin oikeutettuja tietämään biologiset vanhempansa täysi-ikäisinä.[/quote]

Ei muuten ole, vanhempuen valinta kertovatko.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap päässä vikaa? Keksit tällaisia provoja? Kannattaisiko tutkituttaa tai hankkia oikeita harrastuksia?

Vierailija
144/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä kuulostaa, onnea tulevasta lapsesta! :-) sinuna ehkä kävisin jo nyt tai viimeistään siinä vaiheessa jos muutat niin keskustelemassa poliisin kanssa noista uhkausviesteistä, mahdollisesti saisit turvakiellon eikä mies saisi uutta osoitettasi tietoonsa ja vähenisi mahdollisuudet myöhempään kiusantekoon lapsen kautta.

Tällä hetkellä en ainakaan halua provosoida miestä yhtään enempää, kun on nyt viimeisten uhkausviestin jälkeen ollut hiljaista. Hän kuitenkin tietää missä asun, joten parempi pitää matalaa profiilia ainakin siihen asti, että muutan.

Ap.

Ole nyt kuitenkin valppaana ja heti jos mies ilmestyy asunnon läheisyyteen nii soita hätäkeskukseen ja sano että pihalla on mies joka on uhannut tappaa sut.

Vierailija
145/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä elämässä tapahtuu kaikenlaista. Kun minä aikanaan erosin, paljastui mieheltäni kaksoiselämä, tosin lieventävien asianhaarojen vallitessa, kun vuosia olimme eroa tehneet. Eräänä iltana olin ravintolassa ja tapasin miehen hyvän kaverin-siis pitkäaikaisen perhetuttumme. Eroprosessi oli jo menossa. Seurueen naiset joita en tuntenut, suhtautuivat minuun tympeästi tyyliin kuka luulen olevani. Kerroin että olen sen ja sen vaimo-niinkuin edelleen olin virallisesti. Kyllä oli näkemisen arvoisia heidän ilmeensä. He kun liittivät mieheeni vain sen tyttöystävän, minun olemassaolosta heillä ei ollut hajuakaan. Että kyllä ihan kaikki on mahdollista.

Olit puoliso vain paperilla. Mies oli jo ratkaisunsa tehnyt ja eli uutta elämää. Sinä roikut mukana.

Vierailija
146/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan, kerroppa nyt ihan suoraan, että MIKSI et huolehtinut miehen kanssa ehkäisystä. Yleensä sitä jälkikasvua aletaan ajattelemaan vasta siinä vaiheessa, kun on jo jonkun aikaa vähintään edes asuttu yhdessä. Tiedoksesi myös, että teet todellakin lastasi kohtaan väärin, mikäli et aio vaatia isyyden selvittämistä. Mietipä nyt hiukan sen lapsen kantilta asiaa myös ja jätä se oma katkeruutesi. Lapsella on OIKEUS tietää molemmat vanhempansa ja myös perimysoikeus tällaisessa tilanteessa.. Onhan nykyään luovutetulla spermalla/munasolulla alkuun saaneet lapsetkin oikeutettuja tietämään biologiset vanhempansa täysi-ikäisinä.

Tässä tilanteessa, minusta on paras kun tuo hullu ei ole tekemisissä lapsen kanssa. Hänhän ei myöskään tätä lasta halua.

Miten tämä muka eroaa ns. "yhden illan jutuista" alkunsa saaneista lapsista? Eivät he myöskään tiedä isäänsä, eli onko sekin ollut väärin että ne lapset ovat saaneet syntyä?

Kyllä tähän maailmaan mahtuu isättömiä lapsia muitakin.

Omalla tavallaan tieto lisää tuskaa. Onko lapsesta kiva tietää, että hänellä on isä joka ei häntä halunnut ja on sanonut, että pitää itse huolen, että lapsi ei synny vai onko parempi kertoa "valkoinen valhe" ja sanoa että et tiedä kuka isä on?

Ehkäisystä sen verran, että minulla oli aluksi käytössä pillerit, mutta niiden kanssa alkoi tulla ongelmia (runsaita ylimääräisiä vuotoja, joiden seurauksena hemoglobiini laski) ja jouduin lopettamaan ne. En ehtinyt hakea uutta ehkäisyä (kierukka tai kapseli) ja mies myös tiedosti riskin että voin tulla raskaaksi.

Ap.

Vierailija
147/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän nyt lässähti koko homma. Lapsella on oikeus isään, vaikka se olis ääliö, ja isänperintöönsä sitäpaitsi myös. Rahat pois häntäheikiltä.

Vierailija
148/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan nainen haluaisi tuollaisen miehen kanssa lapsen? Voisit perustaa perheen kunnollisen ja luotettava miehen kanssa mutta pilaat mahdollisuutesi synnyttämällä p*skageenisen petturiluuserin äpärän. Et voi myöskään välttää yhteydenpitoa lapsen isän kanssa. Onneksi olkoon, olet idiootti vailla itsekunnioitusta. Etkä edes uskalla kertoa vaimolle miehen puuhista? Tyhmää ja heikkoa naista on helppo käyttää hyväksi. 0/5

Vierailija
149/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan, kerroppa nyt ihan suoraan, että MIKSI et huolehtinut miehen kanssa ehkäisystä. Yleensä sitä jälkikasvua aletaan ajattelemaan vasta siinä vaiheessa, kun on jo jonkun aikaa vähintään edes asuttu yhdessä. Tiedoksesi myös, että teet todellakin lastasi kohtaan väärin, mikäli et aio vaatia isyyden selvittämistä. Mietipä nyt hiukan sen lapsen kantilta asiaa myös ja jätä se oma katkeruutesi. Lapsella on OIKEUS tietää molemmat vanhempansa ja myös perimysoikeus tällaisessa tilanteessa.. Onhan nykyään luovutetulla spermalla/munasolulla alkuun saaneet lapsetkin oikeutettuja tietämään biologiset vanhempansa täysi-ikäisinä.

Tässä tilanteessa, minusta on paras kun tuo hullu ei ole tekemisissä lapsen kanssa. Hänhän ei myöskään tätä lasta halua.

Miten tämä muka eroaa ns. "yhden illan jutuista" alkunsa saaneista lapsista? Eivät he myöskään tiedä isäänsä, eli onko sekin ollut väärin että ne lapset ovat saaneet syntyä?

Kyllä tähän maailmaan mahtuu isättömiä lapsia muitakin.

Omalla tavallaan tieto lisää tuskaa. Onko lapsesta kiva tietää, että hänellä on isä joka ei häntä halunnut ja on sanonut, että pitää itse huolen, että lapsi ei synny vai onko parempi kertoa "valkoinen valhe" ja sanoa että et tiedä kuka isä on?

Ehkäisystä sen verran, että minulla oli aluksi käytössä pillerit, mutta niiden kanssa alkoi tulla ongelmia (runsaita ylimääräisiä vuotoja, joiden seurauksena hemoglobiini laski) ja jouduin lopettamaan ne. En ehtinyt hakea uutta ehkäisyä (kierukka tai kapseli) ja mies myös tiedosti riskin että voin tulla raskaaksi.

Ap.

Heh, sinuna laittaisin vielä viestin muijalle, että ukkos pani paljaalla ja paree nyt tarkkailla alapäätään XD

Vierailija
150/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttinainen kirjoitti:

Miksi kukaan nainen haluaisi tuollaisen miehen kanssa lapsen? Voisit perustaa perheen kunnollisen ja luotettava miehen kanssa mutta pilaat mahdollisuutesi synnyttämällä p*skageenisen petturiluuserin äpärän. Et voi myöskään välttää yhteydenpitoa lapsen isän kanssa. Onneksi olkoon, olet idiootti vailla itsekunnioitusta. Etkä edes uskalla kertoa vaimolle miehen puuhista? Tyhmää ja heikkoa naista on helppo käyttää hyväksi. 0/5

Lapsi on myös osa minua ja minulla tosissaan ikää jo +30 eli ei tässä enää kovin paljon aikaa ole perhettä perustaa ja löytää sitä unelmien miestä.

Ei minun tarvitse pitää lapsen isään yhteyttä, kun en hänestä neuvolaan ym mainitse mitään.

Kunnioitan itseäni ja omia päätöksiä ni sen verran että en anna tuon luuseripetturin pilata mahdollisuuttani tulla äidiksi.

Ei ole varmaa saisinko koskaan enää toista tilaisuutta.

Laitoin vaimolle viestiä puhelimeen, mutta en ole varma vastasiko vaimo minulle itse vai vastasiko mies vaimonsa viesteihin salaa. Ainakin yritin kertoa vaimolle asiasta.

Ap.

Vierailija
151/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ole nyt kuitenkin valppaana ja heti jos mies ilmestyy asunnon läheisyyteen nii soita hätäkeskukseen ja sano että pihalla on mies joka on uhannut tappaa sut.

Näin meinaankin tehdä, toivottavasti ei tänne ilmesty.

Ap.

Vierailija
152/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta tuollaiseen tilanteeseen ja ympäristöön.

Vierailija
153/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihminen voi lisääntyä tahallisesti ihmisen kanssa, josta ei tiedä yhtään mitään taustoista jne... On eri asia vahinkoraskaudet lyhyissä suhteissa, mutta tämä! Ap oletko ihan varma käytkö nk. täysillä? Joko päässäsi viiraa tai teet keksittyjä tarinoita tai sekä että.

Tuollaiset kulkee vapaana ja vielä raskaaksi itsensä järjestää. Huh huh!

Vierailija
154/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein osaa samaistua tuohon vaimon reaktioon.

Varmasti soittaisin perään, olisin vihainen, kyselisin kuinka pitkään jatkunut jne. Ei tulisi mieleenkään kyllä tarjota aborttia, eikä varsinkaan miehen kanssa yksissä tuumin. Itse en edes puhuisi miehen kanssa ennenkun oon kyntänyt naiselta kaikki tiedot mitä haluan.

Kyntäminenhän tässä kaikki ongelmat aiheutti, kun miehen piti päästä kylvämään siementään useampaan vakoon

Vierailija
155/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos joskus haluat lapsen, niin pidä tämä joka on nyt siellä mahassasi.

Koska:

- olet yli 30 ja 35 tienoilla naisen hedelmällisyys on jo laskenut reilusti

- mikään ei takaa, että tulisit raskaaksi toistamiseen

- yli kolmekymppisenä on vaikeaa löytää kunnollista miestä: vain surkimukset ja kerran pari eronneet ovat jäljellä

- sinulle tulisi kiire etsiä uutta miestä vauvantekoa ajatellen

- mikään mies ei ole naiselle vauvaa tärkeämpi

- yhden vauvan/lapsen kanssa pärjää oikein hyvin

- uusi mies löytyy sitten joskus jos on löytyäkseen, jos ei löydy, niin eipä mitään, lapsihan sinulla on jo 🙂

- usein lapsen hoito on jokatapauksessa sitä, että nainen hoitaa, tekee, suunnittelee. Perhe-elämään osallistumaton mutta samassa osoitteessa asuva isä on pelkkä iso murhe. Ja näitä on suurin osa, etukäteen sitä vaan ei tiedä. Joten ei se ruusuista monella naisella ole, vaikka isä asuukin saman katon alla.

(Itsellä kolme lasta ja 2. aviomies tällä hetkellä. Nro 1 tai 2 eivät kumpikaan ole halunneet perhe-elämään osallistua, mutten jaksa erotakaan.)

Vierailija
156/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne päivitys

Otin tänään yhteyttä neuvolaan ja sain ajan parin viikon päähän. Olen siis päättänyt pitää tämän lapsen kaikesta huolimatta.

Mieheltä tuli vielä pari uhkausviestistä, joissa mm. Sanoi että en tulisi synnyttämään tätä lasta ja että hän pitäisi huolen siitä.

Laitoin miehen estolistalle, samoin myös hänen vaimonsa, ettei hän pääse vaimonsa puhelimella ottamaan minuun yhteyttä.

Meinasin laittaa vaimolle facen kautta viestiä, mutta tulin siihen tulokseen, etten halua sotkeutua heidän elämäänsä enää millään tavalla, vaan keskityn nyt ainoastaan itseni ja tulevan lapseni hyvinvointiin.

Neuvolantäti puhelimessa kyseli tietenkin perusasiat ja ilmoitin ettei lapsellani ole tiedossa isää. En aio vaatia isyydentunnustamista, enkä mitään muutakaan tuolta sekopää mieheltä. Kasvatan lapseni ihan itse, enkä aio edes hänelle lapsen syntymästä kertoa.

Säästän varmuuden vuoksi uhkausviestit, jos mies keksii vielä keinon uhkailla minua esim hankkimalla prepaid liittymän tai tulemalla oveni taakse. Olen myös alkanut suunnitella muuttoa toiselle paikkakunnalle. Saisin töiden puolesta varmasti siirron toiseen toimipisteeseen muuton myötä eli työpaikka ei ainakaan ole esteenä. Tietenkin jää jossain vaiheessa äitiyslomalle, mutta onneksi on vakituinen työpaikka odottamassa.

Tunteet vielä aika myllerryksessä, mutta olen erittäin onnellinen päätöksestäni pitää tämän lapsen ja odotan innolla hänen syntymäänsä. Aion pitää huolen, että lapsi saa paljon rakkautta ja huomiota osakseen ja että hänellä on onnellinen ja turvallinen lapsuus.

Ap.

Jokaisella lapsella on oikeus isään. Teit väärin kun pidät lapsen

Äitini ikävä kyllä piti tiukasti kiinni lapsen oikeudesta isään.

Koko lapsuuteni toivoin, että olisimme saaneet elää rauhassa ja pelkäämättä isän mielivaltaa, simputusta, väkivaltaa ja nöyryyttämistä.

Itse selvisin jotenkuten aikuiseksi. Sisareni sen sijaan sairastui skitsofreniaan nuorena.

On tällä hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä.

Ei se isä oikeasti ole välttämätön lapselle, ainakaan mikään kaksoiselämää viettävä mulkvisti.

Vierailija
157/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihminen voi lisääntyä tahallisesti ihmisen kanssa, josta ei tiedä yhtään mitään taustoista jne... On eri asia vahinkoraskaudet lyhyissä suhteissa, mutta tämä! Ap oletko ihan varma käytkö nk. täysillä? Joko päässäsi viiraa tai teet keksittyjä tarinoita tai sekä että.

Tuollaiset kulkee vapaana ja vielä raskaaksi itsensä järjestää. Huh huh!

Hei, en tiedä luitko koko ketjua, mutta todella luulin tietäväni/tuntevani tämän miehen kunnes tämä totuus hänestä paljastui ja siinä vaiheessa oli jo liian myöhäistä, sillä olin jo raskaana.

Olen kuitenkin jo +30, joten aikaa minulla ei enää pahemmin ole perheen perustamiseen ja suurin osa ikäisistäni "kunnollisista" miehistä ovat jo varattuja ja perheellisiä, niin kuin tämä eräs mulkero.

Lapsi on osa minua ja hän on jo olemassa, joten olisi väärin päättä hänen alkanut kehitys vain sen takia, että isä on sairas pettäjä.

Tämä voi olla ainoatilaisuuteni saada lapsi, enkä aio heittää sitä hukkaan

Ap.

Vierailija
158/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy AP:tä jos ainoa mahdollisuus lapsenhankintaan on tulla häntäheikin paksuksi panemaksi yksinhuoltajaksi.

Mies tulee pääsemään helpolla piditpä lapsen tai et. Hänen täytyy osallistua lapsen elämään vain mitä laki velvoittaa minimissään. Suurimmat kärsijät tässä tilanteessa olet sinä ja lapsi. Sinä joudut kärsimään raskauden, synnytyksen ja siitä johtuvat tulonmenetykset. Joudut yksin selviämään vauva-arjesta, yövalvomisista jne. ja saat vielä p*skaa niskaan uhrautumisestasi lapsen puolesta. Pitämällä lapsen ammut vain itseäsi jalkaan. Lapsi joutuu kasvamaan ilman isää työtaakkaansa väsyneen äitinsä kanssa.

Turha tulla pätemään että parempi ilman isää kuin huonon kanssa. Ideaalitilanteessa lapsella olisi kaksi rakastavaa ja huolehtivaa vanhempaa, lapsi olisi toivottu ja arvokas kummankin osalta.

Itse hankkisin lapsen mieluummin vakaassa suhteessa ja sellaisen miehen kanssa joka oikeasti haluaa sitä ja on valmis ja halukas tekemään oman osuutensa, minimielarit eivät todellakaan riitä. Olisi kauheaa alkaa tietoisesti YH:ksi.

Vierailija
159/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos joskus haluat lapsen, niin pidä tämä joka on nyt siellä mahassasi.

Koska:

- olet yli 30 ja 35 tienoilla naisen hedelmällisyys on jo laskenut reilusti

- mikään ei takaa, että tulisit raskaaksi toistamiseen

- yli kolmekymppisenä on vaikeaa löytää kunnollista miestä: vain surkimukset ja kerran pari eronneet ovat jäljellä

- sinulle tulisi kiire etsiä uutta miestä vauvantekoa ajatellen

- mikään mies ei ole naiselle vauvaa tärkeämpi

- yhden vauvan/lapsen kanssa pärjää oikein hyvin

- uusi mies löytyy sitten joskus jos on löytyäkseen, jos ei löydy, niin eipä mitään, lapsihan sinulla on jo 🙂

- usein lapsen hoito on jokatapauksessa sitä, että nainen hoitaa, tekee, suunnittelee. Perhe-elämään osallistumaton mutta samassa osoitteessa asuva isä on pelkkä iso murhe. Ja näitä on suurin osa, etukäteen sitä vaan ei tiedä. Joten ei se ruusuista monella naisella ole, vaikka isä asuukin saman katon alla.

(Itsellä kolme lasta ja 2. aviomies tällä hetkellä. Nro 1 tai 2 eivät kumpikaan ole halunneet perhe-elämään osallistua, mutten jaksa erotakaan.)

Hei ja kiitos kommentistasi!

Olen päättänyt pitää lapsen ja ensimmäinen neuvola on parin viikon päästä.

Tulin itsekkin tähän tulokseen, että tämä voi olla ainoa tilaisuuteni saada lapsi ja tämä lapsi on myös osa minua, ei pelkästään tämän miehen.

Voin elää hyvin ilman miestä. Tämän petturin jälkeen en varmaankaan halua edes enää ikinä miestä elämääni.

Ap

Vierailija
160/167 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttinainen kirjoitti:

Sääliksi käy AP:tä jos ainoa mahdollisuus lapsenhankintaan on tulla häntäheikin paksuksi panemaksi yksinhuoltajaksi.

Mies tulee pääsemään helpolla piditpä lapsen tai et. Hänen täytyy osallistua lapsen elämään vain mitä laki velvoittaa minimissään. Suurimmat kärsijät tässä tilanteessa olet sinä ja lapsi. Sinä joudut kärsimään raskauden, synnytyksen ja siitä johtuvat tulonmenetykset. Joudut yksin selviämään vauva-arjesta, yövalvomisista jne. ja saat vielä p*skaa niskaan uhrautumisestasi lapsen puolesta. Pitämällä lapsen ammut vain itseäsi jalkaan. Lapsi joutuu kasvamaan ilman isää työtaakkaansa väsyneen äitinsä kanssa.

Turha tulla pätemään että parempi ilman isää kuin huonon kanssa. Ideaalitilanteessa lapsella olisi kaksi rakastavaa ja huolehtivaa vanhempaa, lapsi olisi toivottu ja arvokas kummankin osalta.

Itse hankkisin lapsen mieluummin vakaassa suhteessa ja sellaisen miehen kanssa joka oikeasti haluaa sitä ja on valmis ja halukas tekemään oman osuutensa, minimielarit eivät todellakaan riitä. Olisi kauheaa alkaa tietoisesti YH:ksi.

Anteeksi, mutta kaikki ei mene aina niin kuin elokuvissa.

Itse olen tällä hetkellä kolmen lapsen yh ja kyllä kaikilla sama isä.

Lapset tehtiin yhteisestä päätöksestä ja halusta, mies oli vielä innokkaampi lasten hankintaan kuin minä.

Totuus sitten valkeni lasten tulon myötä.

Eipä sitä isää sitten loppupeleissä niin paljoa nuo lapset kiinnostaneet, että olisi halunnut viettää heidän kanssaan aikaa ja jakaa arjen ja lastenhoidon tasapuolisesti.

Eli suomeksi minä hoidin yksin kaiken miehen juostessa töiden lisäksi harrastuksissa ja kavereiden kanssa kaljalla, kalassa jne

Lopulta meni hermo ja erosin.

Lasten kanssa meillä menee nyt paremmin kuin ennen eroa, kun tiedän olevani yksin vastuussa eikä tarvitse kuvitella ja elätellä toiveita että toinen osapuoli auttaisi.

Minusta Ap teet oikein kun pidät lapsen! Hänellä on oikeus elämään ja sinusta tulee varmasti hyvä äiti lapsellesi. Onnea raskaudesta ja kaikkea hyvää jatkoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän