Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TOTUUS ihmisistä, jotka eivät laihdu "millään dieetillä ja liikunnalla"? Kertokaapas miten on mahdollista luoda energiaa tyhjästä?

Hoikka nainen
12.07.2019 |

Aika usein ylipainoiset valittavat, että paino ei putoa, vaikka syövät vain salaatinlehden päivässä ja kävelevät 20 kilometriä joka ilta kuukausien ajan.

Minua ihmetyttää miten tuollainen painon pysyminen on mahdollista? Eihän energiaa voi luoda tyhjästä!

Kertokaapa joku asiasta tietävä minkälainen TOTUUS on tällaisen asian takana? Salakaloreita? Yösyöntiä? Kalorien aliarviointia?

Kommentit (385)

Vierailija
341/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis 2000 tuhatta, vaan 2 tuhatta kaloria.

Vierailija
342/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen on pakko syödä, on ihan eloonjäämisvaisto syödä kun elimistö alkaa kärsiä nälästä. Silloin syömättömyys on lähes yhtä vaikeaa kuin yrittää tappaa itsensä olemalla hengittämätta.

Toisten elimistö kuluttaa perustoimintoihin huomattavan vähän energiaa.

Toisten elimistö osaa säädellä kulutustaan todella tehokkaasti - esim vaikka ihminen ei lihoisi 2000kcal päiväsaannilla, ei hän silti välttämättä laihdu 1500kcal päiväsaannilla. Ts energian määrän "normaali"vähentäminen ei aiheuta energiavajetta, koska elimistö päätyy kuluttamaan vähemmän.

Jos nämä asiat sisäistää, pitäisi ymmärtää miksi joillekin laihtuminen on niin vaikeaa - ihminen ei voi realistisesti olla jollain 200kcal dieetilla, ja henkilön energiamäärä pitäisi tiputttaa paljon alemmas kuin "nälänhätä, laukaise syömishalu" -refleksi sallii. Eli ei se mahdotonta ole jos henkilö on esim vankilaolosuhteissa joissa ei vaan voi syödä vaikka elimistö siihen yrittää pakottaa, mutta siihen itsensä normielämässä pakottaminen voi olla inhimillisesti hyvin vaikeaa. Sitä eivät ne "lopetin maidon lisäämisen kahviin ja laihdun kilon viikossa" -tyyppisen elimistön omaavat ymmärrä millään.

Eiköhän normaaliälyisetkin läpipaskot tajuakin noin yksinkertaisen asian. Nämä keskitysleiri dieettiin toisia käskyttävät henkilöt ovat puhtaasti trolleja, joilla on itsellään paha olla oman itsensä kanssa.

Keksivät sitten typerässä pienessä päässään, että hei alanpa jotain läskejä, masentuneita tai työttömiä vähän kepittämään tässä.

Mä olen "läpipasko".

Aina kysytään että kuinka pysyn hoikkana. Kun vastaan että ihan normiruokavaliolla ja perusliikunnalla. No sitten kun kysytään tarkemmin että mitä nuo tarkoittaa, niin eipä se käykään. Kun ei ole sitä karkkipäivää, ei paria suklaapalaa kahvin kanssa ja se safka on oikeasti perusruokaa ilman niitä ihania kastikkeita ja jälkiruokia.

Siitä mikä oli ennen perusruokavalio, on nyt tullut keskitysleiridieetti.

No, oma valinta. Älkää enää tulko valittamaan geeneistä jos ei helppo keino pysyä hoikkana kelpaa.

En tiedä mitä tässä läpipaskolla tarkoitetaan, mutta ennemmin tulisi puhua läskien paskan rakenteesta, joka sisältää sulamatonta ruokaa. Ennemmin sellainen on läpipasko jolta tulee ruoanpalasia pönttöön, kuin sellainen joka ei liho. Tiedän kyllä että ennen termi on tarkoittanut jotain riisitautista joka ei liho vaikka söisi mitä. 

No siis, sellainenhan jolta ruoka tulee sulamattomana läpi ei nimenomaan liho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis 2000 tuhatta, vaan 2 tuhatta kaloria.

Sehän oli aluksi ihan oikein.

2000:lla kilokalorilla voi elää.

2:lla kilokalorilla ei kovin pitkään.

Vierailija
344/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan lakien mukaan jos nostat 70kg maasta 1 metrin korkeudelle niin se vaatii aina saman verran energiaa. Ei auta säästöliekit tai kilpirauhaset.

"Elimistö menee säästöliekille" Kuinka paljon elimistö oikeasti pystyy vähentämään päivittäisen energian tarvetta? Ruumiinlämpötilan laskeminen 1 asteella ei paljoa vähennä energian tarvetta.

Vierailija
345/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysiikan lakien mukaan jos nostat 70kg maasta 1 metrin korkeudelle niin se vaatii aina saman verran energiaa. Ei auta säästöliekit tai kilpirauhaset.

"Elimistö menee säästöliekille" Kuinka paljon elimistö oikeasti pystyy vähentämään päivittäisen energian tarvetta? Ruumiinlämpötilan laskeminen 1 asteella ei paljoa vähennä energian tarvetta.

Et tiedä, mutta kyseenalaistat silti muiden tietämyksen. Googlaa vähän aineenvaihdunnasta ja palataan sitten asiaan.

-eri

Vierailija
346/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on ikilaihduttaja ja hommassa niin valveutunut, että sättii minua hedelmien syönnistä. Ne kun kuulema sisältävät kauheasti tyhjää sokeria.

Samalla itse vetelee salaattiruokiensa palanpainikkeeksi viinereitä kahvin kanssa, kahvin kanssa kun vaan on pakko saada jotain makeaa.

Jossain vaiheessa kaivetaan esiin vielä suklaapatukkaa ja lopuksi käydään vielä mäkkärissä tai pitsalla kun ei nyt ehdi kotona ruokaa tekemään.

Ja kummastellaan, kun ei laihdu vaikka elää lounassalaateilla...

Vierailija
347/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih, voi kuule. Samaa ihmettelen. 10kg on ja tuntuu, että grammaakaan ei lähde pois, vaikka käyn lenkillä ja salilla ja lasken kaloreitakin :D

Toki syynä voi olla se jättimegapussi namia, minkä syön joskus, kun alkaa veetuttaa, kun paino ei laske :D

Eli turhaan sinä tuollaisia ylimielisiä aloituksia teet. Kyllä minäkin, vaihdevuosista kärsivä vuorotyöläinen tiedän ihan tasan tarkkaan, miksi ne 10kg ei lähde pois. Tässä iässä pitäisi syödä vähemmän, mutta kun luonne on heikko. Yövuorojen jälkeen yksi vapaa ja taas aamuun ja iltaan ja öihin. Niin herkästi ostaa sen suklaapatukan siihen  väsymykseen ja veetutukseen. Kun näiden kuumien aaltojen keskellä ja uupumuksen myllerryksessä ei oikein jaksa ottaa itseä niskasta kiinni, vaikka inhoaakin omaa saamattomuuttaan. Ihmettelee ja miettii, että mikä minua vaivaa, kun olen monta kymmentä vuotta jaksanut pitää tiukkaa ruokavaliota ja liikkua ja nyt yhtäkkiä on kuin vajonnut johonkin syvään ja pimeään, missä ei ole tahdonvoimaa ravistella itseä.

Joten ei, en ole lihonut salaatinlehdillä, vaan ihan sillä tähän paskaoloon syödyllä suklaalla. Joten oletko tyytyväinen, kun sait rehellisen vastauksen.

10kg ylipainoinen, keski-ikäinen nainen

Mulla sama, vuorotyö, mummotauti.

Hoikka olin tonne 30 v, normaalipainonen aina tonne 48 v.

Läheisen sairaus ja yllämainitut tehnyt tehtävänsä.

Tosin en väitä että eläisin pelkällä salaatinlehdellä, itse olen syönyt itseni tähän 10kg ylipainoon.

N49 v.

Sinullakaan ylipaino ei johdu syömisestä :D:D

Olet lihonut kun läheinen sairastui, teet vuorotyötä ja olet mummotautinen :D:D:D:D

Voi että nyt naurattaa kun toinen myönsi itse syöneensä kilonsa, mutta piti vain päästä jollain tavalla ilkkumaan ja vittuilemaan.

Mikä sinun ongelmasi on?

Mene jollekin auttajalle, kun ei kukaan tuollaista sairastpäistä kakaraa täällä jaksa koko ajan olla nostamassa!

Syytti kuitenkin ylensyöntiään mm. mummotaudilla ja läheisen sairaudella.

Lihavat syyttää ylipainoaan aina jollain ulkopuolisella tekijällä.

Taidat itse nyt purkaa lihaviin jotain omia ongelmiasi. Ei tätä ketjua ole mitään mieltä jatkaa kun olet ilmeisesti joku mt-keissi.

Lihavuuteen vaikuttaa monet asiat, ja niistä saa ja pitää voida puhua ilman, että joku häiriintynyt ihminen alkaa ränkyttää että muka syytetään kai ulkopuolisia.

Ne on ihan faktoja, että stressi, huonosti nukkuminen, epäsäännöllisyys ja lääkkeet vaikuttavat lihomiseen. Ei niiden tiedostaminen ja niistä puhuminen tarkoita etteikö ihminen muka ymmärtäisi myös, että ruoka on se joka siinä lihottaa.

Sinulle on ihan liian vaikea ymmärtää tätä kun otsalohkossasi on vikaa.

Haluat varmaan viimeisen sanan tässä ketjussa, se sinulle suodaan, kun olet niin säälittävä.

Ole hyvä ja oksenna p as kasi tuohon alas vaan. Jokainen normaali ihminen tietää että sinut on servattu tuhat kertaa.

Ihminen lihoo koska syö liikaa piste. Nuo huonosti nukkuminen ja stressi voivat myös vähentää ruokahalua. Miksi joillekin lihaville on niin vaikeaa myöntää totuus. Ei syömisen vähentäminen vaadi edes mitään suuria ponnistuksia ja paino putoaa väkisin. Ei sitä heti huomaa kun paino vaihtelee monta kiloa viikossa mutta vähitellen huomaa kuukausien aikana että korkein paino mitä vaaka näyttää laskee koko ajan.

Vierailija
348/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni on ikilaihduttaja ja hommassa niin valveutunut, että sättii minua hedelmien syönnistä. Ne kun kuulema sisältävät kauheasti tyhjää sokeria.

Samalla itse vetelee salaattiruokiensa palanpainikkeeksi viinereitä kahvin kanssa, kahvin kanssa kun vaan on pakko saada jotain makeaa.

Jossain vaiheessa kaivetaan esiin vielä suklaapatukkaa ja lopuksi käydään vielä mäkkärissä tai pitsalla kun ei nyt ehdi kotona ruokaa tekemään.

Ei ne sun hedelmät eroo mitenkään noista viinereistä ja suklaapatukoista sokerin puolesta.

Vierailija
349/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ikäni lihava ja kokemuksesta voin sanoa, että vain harvoin kukaan onnistuu oikeasti laihduttamaan millään dieetillä. Oikealla laihtumisella tarkoitan sitä, että paino laskee ja myös pysyy alhaalla. Minäkin olen elämäni aikana laihduttanut satoja kiloja ja silti olen 30kg ylipainoinen.

Ainoa mikä toimii on elämäntapojen muokkaus pikkuhiljaa, syyllisyydentunteiden vähentäminen ja itsearvostuksen nouseminen. Elämäntapojen muokkaus on vakaata muutosta mm. siihen että syö säännöllisesti (jonkun luennoin katsoin missä asiantuntija, joka auttaa lihavia muuttamaan elämäntapojaan sanoi, että ei ole KOSKAAN törmännyt lihavaan, jolla olisi ateriarytmi kunnossa), ateriat ovat tasapainoisia (myös kasviksia), ei mitään kieltoja minkään ruuan suhteen, jos tekee mieli herkutella, niin saa herkutella.

Pelkästään säännöllinen syöminen ja se että syö tasapainoisesti joka aterialla proteiineja ja kasviksia jne. vaikuttaa siihen, ettei edes tee mieli herkutella. Ja tämä on ihan totta, hetken aikaa pysyin säännöllisessä ateriarytmissä, enkä ahiminut herkkuja, vaikka oli suklaalevy esillä pöydällä, ei vain tehnyt mieli.

Elämäntapojen muuttamisessa pitää vain ola kärsivällinen, jotta vaikutus olisi pysyvä. Ei tule mitään "laihduin 20kg vuodessa"-lopputulosta, hyvä jos edes sitä muutamaa kiloa, mutta se ei olekkaan se päätavoite. Lihavalla sekin on jo saavutus, että painonnousu pysähtyy, vaikkei laihtuisi yhtään.

Nämä joidenkin ilkkumiset ei auta lihavuudesta kärsiviä lainkaan, päinvastoin, ne vain yllyttävät ongelmaa ja se kai on ilkeämielisillä ihmisillä tarkoituskin. Suosittelen kaikille lihaville kanssasisarille ja -veljille, että älkää edes avatko näitä tällaisia ketjuja tällä palstalla, nämä ei hyödytä yhtään ketään, eikä ap:n mielipide muutu miksikään vaikka kuinka yritettäisiin selittää, hän on tiensä valinnut ja pysyy sillä.

Säännöllinen rytmi on aika vaikea jos ei täysin mahdoton toisille. Jos on uniongelmia, joihin ei oikein mitään syytä löydetty,  niin se on tosi haastavaa alkaa mitään aamupaloja syömään.

Tosiaan se on kyllä ihan hyvä saavutus jos se paino ei nouse enää.

Sitähän ei kukaan läskivihaaja voi päältä päin tietää, laiduttaako toinen, vai elääkö jo todeksi sitä vähittäin tapahtuvaa elintapojen terveellistämistä. Siksi on turhauttavaa kun oletetaan toisesta aina pahinta ja ihmetellään, miksei tuo tyhmä tajua ruveta laihaksi.

Jätät aamupalan pois ja syöt lounaalla. Silloinkin runsaasti kasviksia. Ei mitään välipaloja ennen illlallista. Ei se ole mitään rakettitiedettä eikä tarvitse punnita aterioita.

Vierailija
350/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiiä. Oma kokemus on, että -20kg putosi, kun lopetin laihduttamisen ja kaloreiden kyttäilyn ja aloin syödä. Nyt on hyvä fiilis ja energiaa tehdä kaikenlaista. Enkä ajattele koko ajan ruokaa tai kärsi nälästä, toisin kuin "dieetillä".

Vierailija
351/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sun hedelmät eroo mitenkään noista viinereistä ja suklaapatukoista sokerin puolesta.

Niin, mutta ruokavalio on kokonaisuus ja siinä kokonaisuudessa hedelmät on huomattavasti parempia, kuin suklaapatukat ja viinerit. Hedelmien mukana tulee edes jotain ravinteita, snickers on aika köyhää apetta.

Vierailija
352/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhaspotilas voi lihoa vaikkei söisi mitään.

Paskapuhetta ja pelkkä tekosyy. Sairastan vaikeaa vajaatoimintaa, eikä painoindeksini ole koskaan ollut yli 23:n. Lihominen arvojen heitellessä on korkeintaan parin kilon luokkaa, jotka putoavat pois kun lääkitys saadaan taas kuntoon.

Vierailija
353/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta ruokavalio on kokonaisuus ja siinä kokonaisuudessa hedelmät on huomattavasti parempia, kuin suklaapatukat ja viinerit. Hedelmien mukana tulee edes jotain ravinteita, snickers on aika köyhää apetta.

Et nykyhedelmistä mitään ravinteita saa.  Karkkiin verrattavaa tavaraa ovat.

Vierailija
354/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih, voi kuule. Samaa ihmettelen. 10kg on ja tuntuu, että grammaakaan ei lähde pois, vaikka käyn lenkillä ja salilla ja lasken kaloreitakin :D

Toki syynä voi olla se jättimegapussi namia, minkä syön joskus, kun alkaa veetuttaa, kun paino ei laske :D

Eli turhaan sinä tuollaisia ylimielisiä aloituksia teet. Kyllä minäkin, vaihdevuosista kärsivä vuorotyöläinen tiedän ihan tasan tarkkaan, miksi ne 10kg ei lähde pois. Tässä iässä pitäisi syödä vähemmän, mutta kun luonne on heikko. Yövuorojen jälkeen yksi vapaa ja taas aamuun ja iltaan ja öihin. Niin herkästi ostaa sen suklaapatukan siihen  väsymykseen ja veetutukseen. Kun näiden kuumien aaltojen keskellä ja uupumuksen myllerryksessä ei oikein jaksa ottaa itseä niskasta kiinni, vaikka inhoaakin omaa saamattomuuttaan. Ihmettelee ja miettii, että mikä minua vaivaa, kun olen monta kymmentä vuotta jaksanut pitää tiukkaa ruokavaliota ja liikkua ja nyt yhtäkkiä on kuin vajonnut johonkin syvään ja pimeään, missä ei ole tahdonvoimaa ravistella itseä.

Joten ei, en ole lihonut salaatinlehdillä, vaan ihan sillä tähän paskaoloon syödyllä suklaalla. Joten oletko tyytyväinen, kun sait rehellisen vastauksen.

Tosin en väitä että eläisin pelkällä salaatinlehdellä, itse olen syönyt itseni tähän 10kg ylipainoon.

N49 v.

Olet lihonut kun läheinen sairastui, teet vuorotyötä ja olet mummotautinen :D:D:D:D

Voi että nyt naurattaa kun toinen myönsi itse syöneensä kilonsa, mutta piti vain päästä jollain tavalla ilkkumaan ja vittuilemaan.

Mikä sinun ongelmasi on?

Mene jollekin auttajalle, kun ei kukaan tuollaista sairastpäistä kakaraa täällä jaksa koko ajan olla nostamassa!

Taidat itse nyt purkaa lihaviin jotain omia ongelmiasi. Ei tätä ketjua ole mitään mieltä jatkaa kun olet ilmeisesti joku mt-keissi.

Lihavuuteen vaikuttaa monet asiat, ja niistä saa ja pitää voida puhua ilman, että joku häiriintynyt ihminen alkaa ränkyttää että muka syytetään kai ulkopuolisia.

Ne on ihan faktoja, että stressi, huonosti nukkuminen, epäsäännöllisyys ja lääkkeet vaikuttavat lihomiseen. Ei niiden tiedostaminen ja niistä puhuminen tarkoita etteikö ihminen muka ymmärtäisi myös, että ruoka on se joka siinä lihottaa.

Haluat varmaan viimeisen sanan tässä ketjussa, se sinulle suodaan, kun olet niin säälittävä.

Ole hyvä ja oksenna p as kasi tuohon alas vaan. Jokainen normaali ihminen tietää että sinut on servattu tuhat kertaa.

Ihminen lihoo koska syö liikaa piste. Nuo huonosti nukkuminen ja stressi voivat myös vähentää ruokahalua. Miksi joillekin lihaville on niin vaikeaa myöntää totuus. Ei syömisen vähentäminen vaadi edes mitään suuria ponnistuksia ja paino putoaa väkisin. Ei sitä heti huomaa kun paino vaihtelee monta kiloa viikossa mutta vähitellen huomaa kuukausien aikana että korkein paino mitä vaaka näyttää laskee koko ajan.

Voi, mutta useimmilla se lisää ruokahalua. Koska aivot kaipaa energiaa väsyneenä.

On aika olennaista onnistuneen painonpudotuksen kannalta, että perusta on kunnossa. Tärkein, mille käytännössä koko terveys perustuu, eli uni on syytä saada kuntoon, sillä jo pelkästään siihen keskittymällä voi saada painonpudotuksen alkuun. Ja mun mielestä on aika idioottimaista syyllistää ihmisiä esimerkiksi vuorotyön vaikutuksesta painonnousuun, sillä tutkimukset on osoittaneet aika selvästi vuorotyön negatiiviset vaikutukset ihmisen terveyteen.

Oma prosessi on ollut hyvin onnistunut, mutta olen huomannut vuosien saatossa hyvin selvästi, että jos nukun huonosti, teen myös huonoja ruokavalintoja. Unesta tinkiminen ja väsyneisyys vaikuttaa ihan kaikkeen; siihen miten tehokkaasti jaksan treenata, siihen, miten jaksan tehdä töitä, kivuntuntemukseen, syömiseen... Ei minä ainakaan väsyneenä jaksa joka kerta tehdä optimaalisia valintoja.

Vierailija
355/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unisexvessassa kusen aina renkaalle ja lattialle enkä koskaan vedä. Maistakoon sukupuolineutraalit öyhöttäjät omaa lääkettään.

Vierailija
356/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49 v.

Mikä sinun ongelmasi on?

Siinä taas joku besserwisser kertoo, miten helppoa laihduttaminen on.

Jos noin olisi oikeasti, maailmassa ei olisi yhtään ylipainoista tai jos olisikin, niin läskin raja olisi silloin 1kg ylimääräistä.

Vierailija
357/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/11045

https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/33

Taidan tämän vertailun perusteella edelleen mieluummin syödä appelsiinin kuin suklaan.

Vierailija
358/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/11045

https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/33

Taidan tämän vertailun perusteella edelleen mieluummin syödä appelsiinin kuin suklaan.

Syö ihmeessä se appelsiini. Mulle maistuu hyvä suklaa, kaakao on terveysruokaa, sokeri ei.

Vierailija
359/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki! Itse syön just salaatinlehden ja muutaman kurkkupalan päivässä ja siltikin vain lihon.

Vierailija
360/385 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä aloitus.

Minulta lopetettiin pyynnöstäni betasalpaaja, koska lihoin. Kahdessa viikossa paino laski 5 kg minun tekemättäni mitään muutoksia ruokavalioon.