Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOTUUS ihmisistä, jotka eivät laihdu "millään dieetillä ja liikunnalla"? Kertokaapas miten on mahdollista luoda energiaa tyhjästä?

Hoikka nainen
12.07.2019 |

Aika usein ylipainoiset valittavat, että paino ei putoa, vaikka syövät vain salaatinlehden päivässä ja kävelevät 20 kilometriä joka ilta kuukausien ajan.

Minua ihmetyttää miten tuollainen painon pysyminen on mahdollista? Eihän energiaa voi luoda tyhjästä!

Kertokaapa joku asiasta tietävä minkälainen TOTUUS on tällaisen asian takana? Salakaloreita? Yösyöntiä? Kalorien aliarviointia?

Kommentit (385)

Vierailija
261/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tässä eniten vi tuttaa kun olen nimenomaan itsekurilla ja valtavalla itseni rääkkäämiselllä laihduttanut niin paljon, ja se oli kaikki valetta.

Siksi tuntuu pahalta, raivostuttavalta ja vihaa herättävältä kuulla aina vaan uudestaan ja uudestaan noita SAMOJA lässytyksiä jotka jo 80 luvulta saakka on hoettu tuhansia kertoja.

SE PASKALÄSSYTYS ON VALETTA!!!!

Itsekurilla ei saa pysyvää tulosta, vain kehonsa sekaisin.

Jokainen juntti ja kouluttamaton palikka on Laihdutus ekspertti ja ammattilainen toisia neuvomaan, etenkin jos on elämänsä ekaa kertaa laihduttamassa niitä viittä kiloaan.

Minua raivostuttaa kun minulle tullaan sanomaan heikosta itsekurista tietämättä mitä olen kokenut, ja kuinka paljon olen töitä tehnyt.

Miksi itsekuri toimi 70-luvulla?

Koska sitä ei jouduttu käyttämään. Limsojen, naksujen, jäätelöiden, herkkujen, pikaruuan, alkoholipitoisten juomien, energiajuomien, karkkien ja pullien sekä keksien määrä oli aivan toinen kaupoissa ja hinnat olivat paljon korkeammat ja tuotteet pienempiä. Työ oli raskaampaa ja kuljetuksia vähemmän ja lasten liikuntaharrastaminen oli ilmaista ja pihoilla leikittiin enemmän ja vanhemmaksi. Lapset eivät saaneet herkkuja joka päivä.

Siinä vaiheessa kun on saanut syödä juuri niin paljon kun haluaa, niin lihavuus on lisääntynyt. Niinkauan kuin oma raha tai saatavuus on rajoittanut syömistä, ihminen on pysynyt laihana. Vapauden myötä syödään aina vaan enemmän ja useammin. Tämä näkyy jokaisessa yhteiskunnassa. Pohjois-Koreassa ollaan laihoja, mutta länsimaissa lihotaan.

Ihmisten lihoaminen ei ole vain yksilön syy vaan yhteiskunnan aikaansaama ongelma, joka jatkuu niin kauan kun ruokateollisuudelle pyritään saada kasvua.
Ihmiset lähtisivät laihtumaan nopeasti kun joku muu pitäisi heille kuria, kuten keskitysleiri esimerkki antaa ymmärtää äärimmillään.

Siinä on joillekin ihmisille unelma-ammatti. Läskileirin vartija.

Arvaa vain mitä tuo sinun haaveammattisi sinusta ihmisenä kertoo.

Ei tämä ole minun haaveammattini. Kerroin vain mitä merkitystä ihmisen omalla itsekurilla on oikeasti on historiassa laihuuden suhteen. Totuus on, että moni on ollut aikanaan laihan ihan jonkun muun kuin sen oman itsekurin johdosta. Ja niin on vielä nykypäivänä määrätyissä maissa.

Minusta on aivan turhaa syyllistää itseä tai toisia lihavuudesta vedoten itsekuriin ja keskitysleireihin. Yksikään siellä oleva ei ollut laiha oman itsekurin johdosta, mutta silti siihen lihavien kohdalla vedotaan. Käyttäydy kuin keskitysleirillä oleva vanki, ruuan suhteen ja kohta olet laiha.

Oikeasti en usko, että itsekuri on ratkaisu. Jonkun toisen kuri voisi ehkä olla, mutta onko se sitten hyvä ja inhimillinen tai pysyvä ratkaisu lihavuus ongelmaan?

Uskon yhä enemmän, ettei ratkaisu ole ihmisessä itsessään vaan siinä ympäristössä jossa hän on. Kun hän on oikeantyyppisessä tasapainoisessa ympäristössä, hän tasapainottuu myös siihen ympäristöön kuuluvaan painoon.

Mikähän se muka olisi se ympäristö joka laihduttaisi?

Lukaise sinäkin tuo linkitetty juttu, niin selkiyttää vähän sinuakin.

Kirjoitat ihan hyvin ja asiallisesti mutta tuo "toisen antama kuri" on ihan shaissea.

Vierailija
262/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla mikään luikku. Pitää olla lihasta ja massaa. Laihat ihmiset näyttävät luihuilta. Vain joku luikku voi kysyä tommosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos BMI on yli 30, on taustalla hyvin todennäköisesti liikasyömistä ja muita epäterveellisiä elintapoja. Näitä riippuvuuksia on vain hankala myöntää itselleen, saati muille.

Kuka se nyt on ollut sellainen joka ei myönnä? Vai onko jokainen yli 30 bmi ihan varmasti nyt mielestäsi sellainen joka ei myönnä syövänsä kulutukseensa nähden liikaa?

Ei nyt jokainen, mutta moni väittää kirkkain silmin omaavansa pääosin terveelliset elintavat vaikka BMI olisi tuon yli 30. Siinä on jo tietämyksestä puute tai riippuvuus, jota ei suostuta myöntämään.

Paino ei putoa laiskuudesta ja tyhmyydestä johtuen. Mielummin haetaan syytä muusta kuin omista elintavoista.

Ihan tarpeettomasti yleistät omia piirteistäsi toisiin. Koska olet tuollainen mitä kuvaat, niin luulet muidenkin olevan samanlainen.

Vierailija
264/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi olla mikään luikku. Pitää olla lihasta ja massaa. Laihat ihmiset näyttävät luihuilta. Vain joku luikku voi kysyä tommosta.

Minusta laihat eivät näytä rumilta, mutta saavat kohtuuttomasti etua siitä ulkonäöstään, koska lihavuuteen liitetään niin paljon stereotypioita. Jokainen laiha ei tosiaan ole ahkera, älykäs, mukava tai edes kunnollinen ihminen.

Mutta jos vierekkäin on laiha ja lihava, niin ihmiset ajattelevat että lihava on kaikin tavoin paskempi ihminen, vaikka eivät tietäisi taustoista ja toisten aktiivisuuksista ja tekemisistä yhtään mitään.

Vierailija
265/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne samat ihmiset ei laihdu millään, jotka ovat lihoneet 30 kg, vaikka ovat syöneet ihan vähän, eikä juuri ollenkaan herkkuja ja liikuntaakin ovat harrastaneet. Kokeilkaapa alkuun paastoa, sillä lähtee 5 kg tuosta vaan. Eli vain kasvismehuja, vettä ja yrttiteetä. 

Vierailija
266/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih, voi kuule. Samaa ihmettelen. 10kg on ja tuntuu, että grammaakaan ei lähde pois, vaikka käyn lenkillä ja salilla ja lasken kaloreitakin :D

Toki syynä voi olla se jättimegapussi namia, minkä syön joskus, kun alkaa veetuttaa, kun paino ei laske :D

Eli turhaan sinä tuollaisia ylimielisiä aloituksia teet. Kyllä minäkin, vaihdevuosista kärsivä vuorotyöläinen tiedän ihan tasan tarkkaan, miksi ne 10kg ei lähde pois. Tässä iässä pitäisi syödä vähemmän, mutta kun luonne on heikko. Yövuorojen jälkeen yksi vapaa ja taas aamuun ja iltaan ja öihin. Niin herkästi ostaa sen suklaapatukan siihen  väsymykseen ja veetutukseen. Kun näiden kuumien aaltojen keskellä ja uupumuksen myllerryksessä ei oikein jaksa ottaa itseä niskasta kiinni, vaikka inhoaakin omaa saamattomuuttaan. Ihmettelee ja miettii, että mikä minua vaivaa, kun olen monta kymmentä vuotta jaksanut pitää tiukkaa ruokavaliota ja liikkua ja nyt yhtäkkiä on kuin vajonnut johonkin syvään ja pimeään, missä ei ole tahdonvoimaa ravistella itseä.

Joten ei, en ole lihonut salaatinlehdillä, vaan ihan sillä tähän paskaoloon syödyllä suklaalla. Joten oletko tyytyväinen, kun sait rehellisen vastauksen.

10kg ylipainoinen, keski-ikäinen nainen

Juuri näin :D

Ja jospa ap kertoisi totuuden ihmisestä, joka ei usko, vaikka  tätä samaa asiaa jankutetaan päivästä toiseen palstalla :D Ennemmin elän jokusen liikakilon kanssa, kuin olen noin helvetin tyhmä. Ja nimimerkkikin oikein tyyliin sopiva -Hoikka, hahaahaa

Viikonloppu alkamassa, ainakin meilläpäin ihana ilma (kauppareissut käyty, siivottu, pyykkiä pesen, illalla saunaan ja grilli tulille; kevyttä kanaherkkua, ananasta, salaatteja yms) ja jonkun elämä se vaan hyrränä pyörii lihavien ympärillä läskiprovojen muodossa. Säälittävää.

Kertoo ihmisestä jotain jos ottaa ihan asiallisen aloituksen näin itseensä, että pitää tuntematonta alkaa haukkua tyhmäksi. No, ei voi kauhalla vaatia..

Vierailija
267/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta laihat eivät näytä rumilta, mutta saavat kohtuuttomasti etua siitä ulkonäöstään, koska lihavuuteen liitetään niin paljon stereotypioita. Jokainen laiha ei tosiaan ole ahkera, älykäs, mukava tai edes kunnollinen ihminen.

Mutta jos vierekkäin on laiha ja lihava, niin ihmiset ajattelevat että lihava on kaikin tavoin paskempi ihminen, vaikka eivät tietäisi taustoista ja toisten aktiivisuuksista ja tekemisistä yhtään mitään.

Tämän takia minä en ymmärrä miksi joku sitten valitsee pysyä lihavana, jos koko elämä paranee kuin vain laihduttaisi?? Eikö se olisi sen arvoista??

Vierailija
268/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus liikunta voi olla esteenä. Itse huomasin tätä juoksua aloitellessa. Alkuun, kun juoksin esim 3km neljä kertaa viikossa, eivät juostut kalorit vastanneet sitä määrää, mitä tuli syötyä. Juoksemisen jälkeen, illalla tai seuraavana päivänä, on siis ihan TÖRKEÄ nälkä.

Nyt juoksen 10km neljä tai viisi kertaa viikossa, en edes kykene syömään niin paljon että lihoisin. Tai varmaan kykenisin mutta en syö roskaruokaa enkä herkkuja.

Vierailija
269/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä laiha välttämättä ole lihavaa terveempi tai syö yhtään terveellisemmin kuin se lihava.

Onhan tuo typerää arvottaa ihmiset pelkästään ulkoäön perusteella.

Minä olen lihava, liikun 2h päivässä, en juo alkoholia enkä polta, mutta syön paskasti.

Työkaveri on normaalipainoinen, polttaa, ryyppää ja syö paskasti, eikä liiku.

Kuitenkin joidenkin mielestä minä olen se epäonnistuja, koska olen lihava.

Vierailija
270/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/lihavien-syrjinnasta-lihomi…

Ihan turhaa tämän tähän linkitin kun ei varmasti kiinnosta lukea ja onhan se aika pitkä teksti äkkinäiselle nettitrollille.

No siinä tuo nyt on kumminkin, ja jos edes yrittäisitte käydä lukemassa.

Päällimmäisenä tuosta nyt jäi mieleen että lihavilla on geeni joka tekee heistä itsekurittomia, impulsiivisia, neuroottisia ja vihamielisiä. Niin, onhan nuo varmasti osaltaan synnynnäisiäkin, mitä uutta tässä olisi pitänyt olla?

Vierailija
271/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä laiha välttämättä ole lihavaa terveempi tai syö yhtään terveellisemmin kuin se lihava.

Minä olen lihava, liikun 2h päivässä, en juo alkoholia enkä polta, mutta syön paskasti.

Rumempi varmasti olet niiden mielestä kenestä hoikkuus on kaunista. Jos kauneus on tärkeää, niin silloinhan sinä olet epäonnistuja.

Vierailija
272/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia minä en ymmärrä miksi joku sitten valitsee pysyä lihavana, jos koko elämä paranee kuin vain laihduttaisi?? Eikö se olisi sen arvoista??

Niin kun et näytä ymmärtävän, että olen laihduttanut sellaiset 100kg elämäni aikana.

Joo ei tarvitse kertoa mistään mehudieeteistä, tiedän kyllä nekin.

Olen monella eri tavalla laihtunut, ja ei koskaan pysyvästi.

Elämäni ei ollut onnellisempaa silloin kun olin luikero jolta näkyi kylkiluut.

Ei tullut onnea. Ihmiset olivat ihan yhtä ällöttäviä, tyhmiä ja moukkamaisia perseensilmiä mitä olivat silloin kun olin normaali tai lihava.

Koko elämä ei parane siis, koska ihmisten luonteet eivät muutu vaikka näyttäisit miltä tahansa.

Vierailija
273/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa tämän tähän linkitin kun ei varmasti kiinnosta lukea ja onhan se aika pitkä teksti äkkinäiselle nettitrollille.

Päällimmäisenä tuosta nyt jäi mieleen että lihavilla on geeni joka tekee heistä itsekurittomia, impulsiivisia, neuroottisia ja vihamielisiä. Niin, onhan nuo varmasti osaltaan synnynnäisiäkin, mitä uutta tässä olisi pitänyt olla?

Onkohan ihmisillä jokin geeni joka heikentää heidän luetunymmärtämisen ihan olemattomiin. Ja onkohan tuohon k-päisyyteen ja henkiseen heikkomielisyyteenkin joku geeni, vai onko äitisi ollut pikkuisen vihamielinen ja mätkinyt sinua vauvana pitkin tiiliseinää?

Vierailija
274/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumempi varmasti olet niiden mielestä kenestä hoikkuus on kaunista. Jos kauneus on tärkeää, niin silloinhan sinä olet epäonnistuja.

Tuskin tuosta pelkästä rumuudesta on kyse, ainakaan sillä joka tästä jatkuvasti aiheita tällä palstalla aloittaa, kyllä hän tuntuu pitävän lihavia nimenomaan huonompina ihmisinä kuin laihoja, ei pelkästään rumina.

Muuten täällä olisi lihavuus-ketjujen lisäksi muitakin rumuusketjuja, milloin on riipputissit rumat ja milloin ne onkin ne pienet nöpöt, selluliitti laihallakin, töpselinenä tai isot etuhampaat jne. jne.

Mutta ei, jostain syystä nimenomaan lihavuus muka häiritsee jotakin, tai sitten haluaa vain pönkittää omaa egoaan haukkumalla muita ja provoamalla vauva-palstalla lihavia selittelemään.

Vierailija
275/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih, voi kuule. Samaa ihmettelen. 10kg on ja tuntuu, että grammaakaan ei lähde pois, vaikka käyn lenkillä ja salilla ja lasken kaloreitakin :D

Toki syynä voi olla se jättimegapussi namia, minkä syön joskus, kun alkaa veetuttaa, kun paino ei laske :D

Eli turhaan sinä tuollaisia ylimielisiä aloituksia teet. Kyllä minäkin, vaihdevuosista kärsivä vuorotyöläinen tiedän ihan tasan tarkkaan, miksi ne 10kg ei lähde pois. Tässä iässä pitäisi syödä vähemmän, mutta kun luonne on heikko. Yövuorojen jälkeen yksi vapaa ja taas aamuun ja iltaan ja öihin. Niin herkästi ostaa sen suklaapatukan siihen  väsymykseen ja veetutukseen. Kun näiden kuumien aaltojen keskellä ja uupumuksen myllerryksessä ei oikein jaksa ottaa itseä niskasta kiinni, vaikka inhoaakin omaa saamattomuuttaan. Ihmettelee ja miettii, että mikä minua vaivaa, kun olen monta kymmentä vuotta jaksanut pitää tiukkaa ruokavaliota ja liikkua ja nyt yhtäkkiä on kuin vajonnut johonkin syvään ja pimeään, missä ei ole tahdonvoimaa ravistella itseä.

Joten ei, en ole lihonut salaatinlehdillä, vaan ihan sillä tähän paskaoloon syödyllä suklaalla. Joten oletko tyytyväinen, kun sait rehellisen vastauksen.

10kg ylipainoinen, keski-ikäinen nainen

Juuri näin :D

Ja jospa ap kertoisi totuuden ihmisestä, joka ei usko, vaikka  tätä samaa asiaa jankutetaan päivästä toiseen palstalla :D Ennemmin elän jokusen liikakilon kanssa, kuin olen noin helvetin tyhmä. Ja nimimerkkikin oikein tyyliin sopiva -Hoikka, hahaahaa

Viikonloppu alkamassa, ainakin meilläpäin ihana ilma (kauppareissut käyty, siivottu, pyykkiä pesen, illalla saunaan ja grilli tulille; kevyttä kanaherkkua, ananasta, salaatteja yms) ja jonkun elämä se vaan hyrränä pyörii lihavien ympärillä läskiprovojen muodossa. Säälittävää.

Kertoo ihmisestä jotain jos ottaa ihan asiallisen aloituksen näin itseensä, että pitää tuntematonta alkaa haukkua tyhmäksi. No, ei voi kauhalla vaatia..

Aloitushan ei ollut mikää asiallinen keskustelun avaus ensinkään. Siinä aloitettin klassisella olkiukolla ihan puhas vittuilu ja paskan jauhanta. Jo tuo otsikossa oleva isoilla kirjaimilla huudettu TOTUUS paljastaa että kyseessä on lapsellinen trolli.

Vierailija
276/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, vielä kuukausi tätä koululaisten kesälomaa jäljellä.

Vierailija
277/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ihmisillä jokin geeni joka heikentää heidän luetunymmärtämisen ihan olemattomiin. Ja onkohan tuohon k-päisyyteen ja henkiseen heikkomielisyyteenkin joku geeni, vai onko äitisi ollut pikkuisen vihamielinen ja mätkinyt sinua vauvana pitkin tiiliseinää?

Miksi tulet keskustelupalstalle jos sinulle menee keskustelu noin tunteisiin? Oikeasti, mene vaikka ulos istumaan hetkeksi. Tuo vihamielisyys ainakin näköjään pitää paikkansa!

Vierailija
278/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun et näytä ymmärtävän, että olen laihduttanut sellaiset 100kg elämäni aikana.

Joo ei tarvitse kertoa mistään mehudieeteistä, tiedän kyllä nekin.

Olen monella eri tavalla laihtunut, ja ei koskaan pysyvästi.

Elämäni ei ollut onnellisempaa silloin kun olin luikero jolta näkyi kylkiluut.

Ei tullut onnea. Ihmiset olivat ihan yhtä ällöttäviä, tyhmiä ja moukkamaisia perseensilmiä mitä olivat silloin kun olin normaali tai lihava.

Koko elämä ei parane siis, koska ihmisten luonteet eivät muutu vaikka näyttäisit miltä tahansa.

Tuossa viestissä mihin vastasin luki että ”ihmiset ajattelevat että lihava on kaikin tavoin paskempi” eli kai se nyt vaikuttaa kaikkeen? Töihin, suhteisiin, harrastuksiin.. Ellei asu erakkona jossain.

Vierailija
279/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on oikeastaan kaikkein pienin "paha" mitä ihmisessä voi edes olla, ja silti siitä eniten jaksetaan vihata, syrjiä ja olla pirullisia perkeleitä.

Kun miettii kaikkia mahdollisia vikoja mitä ihmisillä on, niin kyllä kannattaisi nuo vihakampanjat kohdistaa ihan muihin kuin lihaviin.

Milloin saadaan kiusaajiin kohdistuvat mittavat nettikampanjat?

Milloin varastelijat, talousrikolliset, huijarit, pettäjät, valhetelijat, kieroilijat, väkivaltaiset ja lapsiaan tai eläimiään laimin lyövät sadistit saavat osansa?

Edes murto-osan siitä mitä lihava nainen saa?

Ihmisillä ei ole minkään näköisiä arvoja elämässään. He eivät edes tiedä mitä tarkoittaa arvomaailma.

On vain ahneus, ilkeys, itsekkyys, ulkonäkö ja saastuttaminen.

Ei paljon kiinnosta sellainen, että kohdeltaisiin toisia kuin ihmisiä ja jos on vaikeuksia, niin mennään peilin eteen ne ratkomaan, eikä etsitä jotain ryhmää jota aletaan demonisoimaan ja syyttelemään kaikesta omasta luuseriudestaan.

Vierailija
280/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

cushingin syndroomassa keho kierrättää uudelleen ja uudelleen sen rasvan mitä saa, muilla keho poistaa sen. FAKTA. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä