Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOTUUS ihmisistä, jotka eivät laihdu "millään dieetillä ja liikunnalla"? Kertokaapas miten on mahdollista luoda energiaa tyhjästä?

Hoikka nainen
12.07.2019 |

Aika usein ylipainoiset valittavat, että paino ei putoa, vaikka syövät vain salaatinlehden päivässä ja kävelevät 20 kilometriä joka ilta kuukausien ajan.

Minua ihmetyttää miten tuollainen painon pysyminen on mahdollista? Eihän energiaa voi luoda tyhjästä!

Kertokaapa joku asiasta tietävä minkälainen TOTUUS on tällaisen asian takana? Salakaloreita? Yösyöntiä? Kalorien aliarviointia?

Kommentit (385)

Vierailija
241/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos BMI on yli 30, on taustalla hyvin todennäköisesti liikasyömistä ja muita epäterveellisiä elintapoja. Näitä riippuvuuksia on vain hankala myöntää itselleen, saati muille.

Vierailija
242/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan valtava urakka laihduttaa itsensä alipainoiseksi. Tein sen vielä urheilemalla paljon. Se vaati todella paljon ja ei ollut helppoa. Iso yllätys olikin, etteivät muut ihmiset muuttuneetkaan yhtään mukavemmiksi tai paremmiksi. Samanlaisia pinnallisia, ilkeitä, selkään puukottavia pikku paskiaisia he olivat mitä silloinkin olivat kun olin vielä vääränlainen ja huonompi ihminen keholtani.

Oma olotilakaan ei muuttunut merkittävästi. Väsytti ja unen saanti oli yhtä heikkoa.

Onnellisuus ei muutu merkittävästi ja pysyvästi vaikka voittaisi lotossa, saisi hivin tai laihtuisi.

Sitä valhetta ei saisi ihmisille syöttää, että heistä tulee onnellisia kun laihtuvat ja ovat sitten arvokkaampia.

Ei, ihminen on ihan sama ihminen laihana ja lihavana.

Ja jokainen maailman miljoonista lihavista ei ole samalla tavalla lihonut, hotkimalla joka päivä kolme pussia sipsejä. Se on inhottavaa kun yleistetään, jokainen lihava samaan kastiin.

Rasismi on oikea sana kuvaamaan sitä ilmiötä.

Jokainen lihava ei hanki mitään keinoniveliä ja kuormita sen enempää sitä terveydenhuoltoa kuin muutkaan. Ja moni laihakin kuormittaa ja syö muiden kukkarosta.

Ihmisten syyllistäminen, niputtaminen ja heille alentuvasti lässyttäminen ei auta ketään. Ei edes lässyttäjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen syö liian vähän, keho pitää kiinni kaikista ravinteista ja kaloreista mitä saa, mikä varmasti vähentää laihtumisen mahdollisuutta.

Päteekö tämä myös keskitysleirivankeihin?

No nimenomaan pätee. Läpipaskot kuoli pian, ja ne joilla hitaampi aineenvaihdunta, sinnittelivät hengissä pisimpään. Jotkut myös selvisivät niiltä leireiltä hengissä, tämä kertonee jo jotain.

Miksi puolalaiset ovat laihempia kuin suomalaiset? Eikö puolalaisia näännytetty leirillä enemmän?

Heillä on perhekeskeisempi kulttuuri. Kahvilassa käydään perheen ja/tai ystävien kanssa ja otetaan toki myös leivokset. Sen lisäksi syödään yhdessä tiettyinä ruoka-aikoina perheen kanssa.

Vierailija
244/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos BMI on yli 30, on taustalla hyvin todennäköisesti liikasyömistä ja muita epäterveellisiä elintapoja. Näitä riippuvuuksia on vain hankala myöntää itselleen, saati muille.

Kuka se nyt on ollut sellainen joka ei myönnä? Vai onko jokainen yli 30 bmi ihan varmasti nyt mielestäsi sellainen joka ei myönnä syövänsä kulutukseensa nähden liikaa?

Vierailija
245/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Ihmisiä on tutkittu laboratorio-olosuhteissa ja loputulos on ollut aina sama: fysiikan lakeihin perustuva "kaloriteoria" pätee. Isompi kuluttaa enemmän, lihaksikkaampi kuluttaa enemmän, aktiivisempi kuluttaa enemmän, jne. Kun nämä on eliminoitu, yksilölliset erot ovat vähäisiä.

"Säästöliekkiä" liioitellaan koska se on mainio tekosyy jatkaa syömistä. Todellisuudessa ihmiskeho ei siirry ns. säästöliekille tuosta vain, eikä sittenkään energiankulutus romahda koska valtaosa energiasta kuluu siihen että ihminen pysyy elossa. Etenkään näin ei tapahdu jos ylipainoa=energiavarastoja on valmiiksikin liikaa.

Yleisimmät syyt miksi painon pudottaminen on vaikeaa, ovat epämukavuus ja itsepetos.

Ja sitten herkuttelu. Siitä on tullut niin yleistä että monien mielestä on hurjaa itsekuria kun herkuttelee "vain" viikonloppuna tai kerran viikossa. Herkuissa on valtavasti kaloreita: jos mätät ison karkkipussin joka viikko, olettamus on että lihot.

Ketjussa mainitussa jumbokarkkipussissa voi helposti olla 1 500 kaloria. Miettikääpä sitä. Useimmat lihovat koska saavat muutaman kymmenen kaloria päivässä liikaa energiaa. Käytännössä se on se yksi suklaapatukka viikossa jaettuna seitsemälle päivälle.

Jos painon pudottaminen on vaikeaa, pitäisi olla itsestäänselvyys että ihan ensi alkuun herkuttelu lopetetaan kokonaan.

Tässähän se.

Fakta on että muutama vuosikymmen sitten melkein kaikki oli normaalipainoisia. Nyt 70% on ylipainoisia. Jo 20 vuodessa on tullut valtava ero.

Jos melkein kaikki pystyvät johonkin, se ei voi vaatia mitään ihmetemppuja tai kitudieettejä. Nälänhätää ei ole Suomessa ollut aikoihin.

Geenit ei ole muuttuneet miksikään parin sukupolven aikana.

Elinympäristö on muuttunut. Ei tarvita yhtä paljoa energiaa arjesta selviytymiseen. Sen lisäksi ruoka-aikoina syömisen tilalle on tullut laiduntaminen.

Suuren ruokalautasen läpimitta oli 1970-luvulla 17 senttiä. Nykyään se on noin 23-26 senttiä. Moni arvioi tarvimansa ruokamäärän paljain silmin ja monissa lautaskokeissa ihmiset ovat syöneet huomattavasti vähemmän vanhan ajan pienemmiltä lautasilta.

Olen törmännyt yhdessä astiasarjassa peräti läpimitaltaan 32 senttiseen pihvilautaseen.

Työpaikkaruokaloissa syötiin 1970-luvulla keskimäärin puoli kiloa kun viime vuonna tutkimuksen mukaan keskimääräinen työpaikkaruokailija söi ja joi kilon ateriallaan. Ruokajuoma laskettiin ateriaan kuuluvaksi ja ennen se oli maitoa tai piimää tavallisesti.

Voi kuin noita 23 cm ruokalautaisia löytyisikin. Olen etsinyt noita pienempiä, mutta nykyisin kaupoissa kaikki lautaset ovat 27-28 cm halkaisijaltaan. Ainoastaan hdelmälautasia on pienempinä, mutta ne ovat 18 cm.

Ihmettelen tätä suurten lautasten tyrkyttämistä. Ihmisillä on pienet asunnot ja vähän varastotilaa, mutta lautaset niin isoja ettei kohta kaappiin edes mahdu.

Vierailija
246/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tässä eniten vi tuttaa kun olen nimenomaan itsekurilla ja valtavalla itseni rääkkäämiselllä laihduttanut niin paljon, ja se oli kaikki valetta.

Siksi tuntuu pahalta, raivostuttavalta ja vihaa herättävältä kuulla aina vaan uudestaan ja uudestaan noita SAMOJA lässytyksiä jotka jo 80 luvulta saakka on hoettu tuhansia kertoja.

SE PASKALÄSSYTYS ON VALETTA!!!!

Itsekurilla ei saa pysyvää tulosta, vain kehonsa sekaisin.

Jokainen juntti ja kouluttamaton palikka on Laihdutus ekspertti ja ammattilainen toisia neuvomaan, etenkin jos on elämänsä ekaa kertaa laihduttamassa niitä viittä kiloaan.

Minua raivostuttaa kun minulle tullaan sanomaan heikosta itsekurista tietämättä mitä olen kokenut, ja kuinka paljon olen töitä tehnyt.

Miksi itsekuri toimi 70-luvulla?

Koska sitä ei jouduttu käyttämään. Limsojen, naksujen, jäätelöiden, herkkujen, pikaruuan, alkoholipitoisten juomien, energiajuomien, karkkien ja pullien sekä keksien määrä oli aivan toinen kaupoissa ja hinnat olivat paljon korkeammat ja tuotteet pienempiä. Työ oli raskaampaa ja kuljetuksia vähemmän ja lasten liikuntaharrastaminen oli ilmaista ja pihoilla leikittiin enemmän ja vanhemmaksi. Lapset eivät saaneet herkkuja joka päivä.

Siinä vaiheessa kun on saanut syödä juuri niin paljon kun haluaa, niin lihavuus on lisääntynyt. Niinkauan kuin oma raha tai saatavuus on rajoittanut syömistä, ihminen on pysynyt laihana. Vapauden myötä syödään aina vaan enemmän ja useammin. Tämä näkyy jokaisessa yhteiskunnassa. Pohjois-Koreassa ollaan laihoja, mutta länsimaissa lihotaan.

Ihmisten lihoaminen ei ole vain yksilön syy vaan yhteiskunnan aikaansaama ongelma, joka jatkuu niin kauan kun ruokateollisuudelle pyritään saada kasvua.
Ihmiset lähtisivät laihtumaan nopeasti kun joku muu pitäisi heille kuria, kuten keskitysleiri esimerkki antaa ymmärtää äärimmillään.

Siinä on joillekin ihmisille unelma-ammatti. Läskileirin vartija.

Arvaa vain mitä tuo sinun haaveammattisi sinusta ihmisenä kertoo.

Vierailija
247/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisissä on eroja siinä kuinka heille ruoka maistuu ja kuinka pahasti heitä nälkä vaivaa.

Tästä ei nyt pahinkaan läskivihaaja pääse yhtään mihinkään.

Toisille ei maistu, toisilla on koko ajan ihan tuska, jos ei saa jotain suuhunsa, ja toiset ovat siitä väliltä.

En usko että laihat ihmiset ovat systemaattisesti vahvempia mieleltään ja ylivertaisia älyltään.

On olemassa sellaisia kuin nälkähormooneja.

Jos sellaiset eivät ole riesanasi, niin turhaa nostat itseäsi lihavien yläpuolelle ja viattomasti muka ihmettelet kuinka heikkoja he ovat ja mikseivät vaan ota ja syö 300kcl joka päivä koko loppuelämänsä ajan.

No, ihmiset eivät yleensä ymmärrä mitä tarkoittavat leptiini- tai insuliiniresistenssi.

No minä arvaan, että ne ovat jotain sellaista minkä voi kuitata keskitysleirivangilla.

Vierailija
248/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luultavasti ainakin liikkuminen lienee heillä pahasti hakusessa. Lihakset huutamaan kipua ja hiki valumaan tai liikkuminen on aikalailla yks tyhjän kanssa. Jos ei rasitu, ei kehity eikä energiankulutus kehity ollenkaan. Ja siten pysyy lieväläskinä minimissään. Eli ne muutamat hieman ikävät makkarat vatsan ympärillä ja rasvakerros pitkin kehoa. Syömällä vähemmän keho pyrkii vain kasvattamaan kyseistä rasvakerrosta joten on pakko rekhiä jos haluaa laihtua.

Syömällä vähemmän on ainoa keino. Pitäisi rehkiä joka päivä päivä tukkisavotalla kuten 30-luvun tukkikätkät että laituisi liikkumalla.

Tuota on jankutettu kymmeniä vuosia.

Tuota ihmiset ovat yrittäneet noudattaa.

Ihmiset ovat sitten syöneet vähemmän.

Osa on jättänyt miltei kaiken pois ja jonkun aikaa jaksanut sitä.

Osa on laihtunut. Ja heitä on juhlittu voittajina.

Ja sitten kun on alettu syömään (koska ei voi olla keskitysleiriäinen koko aikaa) on tulleet kaikki korkojen kera takaisin.

On RAIVOSTUTTAVAA kun ihmiset eivät lopeta tuota yksinkertaista jankutustaan.

Se asia ei ole niin yksinkertainen vit tu saa tana ja pe rkele.

Ihmisillä on nälkähormooneja, mikä siinä on vaikea ymmärtää?

Ei pysty kitumaan koko ikäänsä tyhjän takia.

Ja okei, sitten kun vähennät syömistäsi vähän vähemmän, eli et kituuta, vaan katsot mitä syöt, niin sulle tullaan sanomaan, MIKSI ET LAIHDUTA; kun se on niin helppoa, anna kun neuvon.

Silloin tekisi mieli pieksää se viisastelija.

Minä pyydän: Lopettakaa se viisastelu, kun ette mitään viisaita ole.

Mitään "nälkähormoneja" ei ole. Kyse on vain että tottuu syömään vähemmän. Välillä on luvallista sortua herkkuihin.

Itse asiassa on, mutta niihin vaikuttaa lähinnä tottumukset. Määrät nousee jos syö epäterveellisesti, mutta ne palautuvat, kun muuttaa ruokavaliota.

Ja kun ei ole enää nälkä, unhotaa syödä, ja laihtuu liian nopeasti liian paljon. Se ei ole hyvä. Kostautuu jojoiluna.

Ainakaan minulle heikolle, tyhmälle pask aläjä ihmiselle jonka olisi parempi kuolla pois.

Ei kyllä kukaan unohda syödä laihdutuksen takia. 

No itselläni on ollut sellaisia vaiheita, että olen väkisin päivässä syönyt sen 500kcl kun ei maistu.

Joo yllätys yllätys, lihavakin on voinut olla laiha joskus.

Se on mahdoton tajuta, että ihminen voi laihtua ja lihota, olla nälkäinen ja olla sellainen ettei pysty syömään.

Mutta jokainen kumminkin tietää minua paremmin minusta kaiken. Te tiedätte mitä tunnen, paremmin kuin minä, te tiedätte mitä ajattelen ja varmaan mitä syön.

Selitys on mielestäni se että teillä on kroonisesti kusta päässänne. Joku jumaluusharha.

Ainakin sen näkee otsallakin ettei sinulla ole kaikki ihan kunnossa henkisesti. Eikä se ole muiden vikaa.

Tuo lause kiteyttää hyvin tuon sinun jumaluusharhasi. Näet otsallasi jonkun kirjoituksista kaiken hänestä, häntä paremmin kuin hän itse.

Toistan tämän vielä: Olet k-pää, mikään muu ei selitä käytöstäsi.

Vierailija
249/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä valheesta täällä puhutaan? Terv, synnyttänyt nainen BMI 19

Ai taas joku lukutaidoton.

Ehkä olenkin, mutta painoni saan sentään pidettyä kurissa. Kukaan ei ole täydellinen, etkö itsekin juuri näin sanonut? :)

Vierailija
250/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä valheesta täällä puhutaan? Terv, synnyttänyt nainen BMI 19

Ai taas joku lukutaidoton.

Ehkä olenkin, mutta painoni saan sentään pidettyä kurissa. Kukaan ei ole täydellinen, etkö itsekin juuri näin sanonut? :)

Huomataan kyllä että se on sulle kova juttu kun et ole sentään lihava. Et ole ainoa ihminen kenellä ei oikein muuta ole kuin se että ovat sentään laihoja.

Vierailija
251/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoinnin väheneminen on hidastanut ihmisten aineenvaihduntaa. Tupakka on tehokkain tapa pysyä hyvännäköisenä ja kiinteänä.

Vierailija
252/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tässä eniten vi tuttaa kun olen nimenomaan itsekurilla ja valtavalla itseni rääkkäämiselllä laihduttanut niin paljon, ja se oli kaikki valetta.

Siksi tuntuu pahalta, raivostuttavalta ja vihaa herättävältä kuulla aina vaan uudestaan ja uudestaan noita SAMOJA lässytyksiä jotka jo 80 luvulta saakka on hoettu tuhansia kertoja.

Jokainen juntti ja kouluttamaton palikka on Laihdutus ekspertti ja ammattilainen toisia neuvomaan, etenkin jos on elämänsä ekaa kertaa laihduttamassa niitä viittä kiloaan.

Minua raivostuttaa kun minulle tullaan sanomaan heikosta itsekurista tietämättä mitä olen kokenut, ja kuinka paljon olen töitä tehnyt.

Koska sitä ei jouduttu käyttämään. Limsojen, naksujen, jäätelöiden, herkkujen, pikaruuan, alkoholipitoisten juomien, energiajuomien, karkkien ja pullien sekä keksien määrä oli aivan toinen kaupoissa ja hinnat olivat paljon korkeammat ja tuotteet pienempiä. Työ oli raskaampaa ja kuljetuksia vähemmän ja lasten liikuntaharrastaminen oli ilmaista ja pihoilla leikittiin enemmän ja vanhemmaksi. Lapset eivät saaneet herkkuja joka päivä.

Siinä vaiheessa kun on saanut syödä juuri niin paljon kun haluaa, niin lihavuus on lisääntynyt. Niinkauan kuin oma raha tai saatavuus on rajoittanut syömistä, ihminen on pysynyt laihana. Vapauden myötä syödään aina vaan enemmän ja useammin. Tämä näkyy jokaisessa yhteiskunnassa. Pohjois-Koreassa ollaan laihoja, mutta länsimaissa lihotaan.

Ihmisten lihoaminen ei ole vain yksilön syy vaan yhteiskunnan aikaansaama ongelma, joka jatkuu niin kauan kun ruokateollisuudelle pyritään saada kasvua.
Ihmiset lähtisivät laihtumaan nopeasti kun joku muu pitäisi heille kuria, kuten keskitysleiri esimerkki antaa ymmärtää äärimmillään.

Siinä olisikin kunnon tosi-tv. Läskit laihdutus leirillä. Ruokana kaalisoppaa ja liikintaa 6 päivänä viikossa. Kilot lähtisivät väkisin ja voin kuvitella niitä raivokohtauksia;D

Vierailija
253/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä olisikin kunnon tosi-tv. Läskit laihdutus leirillä. Ruokana kaalisoppaa ja liikintaa 6 päivänä viikossa. Kilot lähtisivät väkisin ja voin kuvitella niitä raivokohtauksia;D

Olet siis sellainen joka hakemalla hakee toisista jotain reaktioita. Ymmärräthän että sinun varhaislapsuudessasi on asiat menneet niin sanotusti päin (en sano mitä) ja olet jäänyt huomiotta.

Ne ongelmat mitä sinulla on, eivät ratkea vaikka saisit kuinka paljon ihmisiä suututettua ja hermostumaan.

Sinulla on vikaa päässäsi ja sinä olet sen kenen pitäisi hankkia apua.

Vierailija
254/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikroliikkeet eivät laihduta ja säästöliekki iskee vasta kun on kuolemassa nälkään. 

Ei pidä paikkaansa, mutta se vaatii vain läski-realityohjelmien tapaista nälkädieettiä yhdistettynä epäinhimilliseen fyysiseen rääkkiin. Mutta näillä selkeästi todettiin respiraatiokokein "dieetin" johdosta oletettua alempi peruskulutus. Aniharva tällaista kotioloissa harrastanee.

Vierailija
255/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Ihmisiä on tutkittu laboratorio-olosuhteissa ja loputulos on ollut aina sama: fysiikan lakeihin perustuva "kaloriteoria" pätee. Isompi kuluttaa enemmän, lihaksikkaampi kuluttaa enemmän, aktiivisempi kuluttaa enemmän, jne. Kun nämä on eliminoitu, yksilölliset erot ovat vähäisiä.

"Säästöliekkiä" liioitellaan koska se on mainio tekosyy jatkaa syömistä. Todellisuudessa ihmiskeho ei siirry ns. säästöliekille tuosta vain, eikä sittenkään energiankulutus romahda koska valtaosa energiasta kuluu siihen että ihminen pysyy elossa. Etenkään näin ei tapahdu jos ylipainoa=energiavarastoja on valmiiksikin liikaa.

Yleisimmät syyt miksi painon pudottaminen on vaikeaa, ovat epämukavuus ja itsepetos.

Ja sitten herkuttelu. Siitä on tullut niin yleistä että monien mielestä on hurjaa itsekuria kun herkuttelee "vain" viikonloppuna tai kerran viikossa. Herkuissa on valtavasti kaloreita: jos mätät ison karkkipussin joka viikko, olettamus on että lihot.

Ketjussa mainitussa jumbokarkkipussissa voi helposti olla 1 500 kaloria. Miettikääpä sitä. Useimmat lihovat koska saavat muutaman kymmenen kaloria päivässä liikaa energiaa. Käytännössä se on se yksi suklaapatukka viikossa jaettuna seitsemälle päivälle.

Jos painon pudottaminen on vaikeaa, pitäisi olla itsestäänselvyys että ihan ensi alkuun herkuttelu lopetetaan kokonaan.

Tässähän se.

Fakta on että muutama vuosikymmen sitten melkein kaikki oli normaalipainoisia. Nyt 70% on ylipainoisia. Jo 20 vuodessa on tullut valtava ero.

Jos melkein kaikki pystyvät johonkin, se ei voi vaatia mitään ihmetemppuja tai kitudieettejä. Nälänhätää ei ole Suomessa ollut aikoihin.

Geenit ei ole muuttuneet miksikään parin sukupolven aikana.

Elinympäristö on muuttunut. Ei tarvita yhtä paljoa energiaa arjesta selviytymiseen. Sen lisäksi ruoka-aikoina syömisen tilalle on tullut laiduntaminen.

Suuren ruokalautasen läpimitta oli 1970-luvulla 17 senttiä. Nykyään se on noin 23-26 senttiä. Moni arvioi tarvimansa ruokamäärän paljain silmin ja monissa lautaskokeissa ihmiset ovat syöneet huomattavasti vähemmän vanhan ajan pienemmiltä lautasilta.

Olen törmännyt yhdessä astiasarjassa peräti läpimitaltaan 32 senttiseen pihvilautaseen.

Työpaikkaruokaloissa syötiin 1970-luvulla keskimäärin puoli kiloa kun viime vuonna tutkimuksen mukaan keskimääräinen työpaikkaruokailija söi ja joi kilon ateriallaan. Ruokajuoma laskettiin ateriaan kuuluvaksi ja ennen se oli maitoa tai piimää tavallisesti.

Voi kuin noita 23 cm ruokalautaisia löytyisikin. Olen etsinyt noita pienempiä, mutta nykyisin kaupoissa kaikki lautaset ovat 27-28 cm halkaisijaltaan. Ainoastaan hdelmälautasia on pienempinä, mutta ne ovat 18 cm.

Ihmettelen tätä suurten lautasten tyrkyttämistä. Ihmisillä on pienet asunnot ja vähän varastotilaa, mutta lautaset niin isoja ettei kohta kaappiin edes mahdu.

Firmoille pitäisi laittaa aiheesta PALJON asiakaspalautetta. Ei ole normaalia, etteivät arkilautaset mahdu kuivauskaapin alahyllylle ähertämättä.

Vierailija
256/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole minun haaveammattini. Kerroin vain mitä merkitystä ihmisen omalla itsekurilla on oikeasti on historiassa laihuuden suhteen. Totuus on, että moni on ollut aikanaan laihan ihan jonkun muun kuin sen oman itsekurin johdosta. Ja niin on vielä nykypäivänä määrätyissä maissa.

Minusta on aivan turhaa syyllistää itseä tai toisia lihavuudesta vedoten itsekuriin ja keskitysleireihin. Yksikään siellä oleva ei ollut laiha oman itsekurin johdosta, mutta silti siihen lihavien kohdalla vedotaan. Käyttäydy kuin keskitysleirillä oleva vanki, ruuan suhteen ja kohta olet laiha.

Oikeasti en usko, että itsekuri on ratkaisu. Jonkun toisen kuri voisi ehkä olla, mutta onko se sitten hyvä ja inhimillinen tai pysyvä ratkaisu lihavuus ongelmaan?

Uskon yhä enemmän, ettei ratkaisu ole ihmisessä itsessään vaan siinä ympäristössä jossa hän on. Kun hän on oikeantyyppisessä tasapainoisessa ympäristössä, hän tasapainottuu myös siihen ympäristöön kuuluvaan painoon.

Vierailija
257/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon myös suolistobakteereihin. Kehotan aloittamaan laihdutuksen kunnon piimaa-kuurilla ja syömään sitten kuitupitoista ja vatsaystävällista ruokaa: vähän lihaa, sokeria ja valkoisia jauhoja, paljon kasviksia, marjoja, linssejä, kauraa, ruista, öljyä. Kun noita syö lautasmallin mukaan, niin aivan varmasti paino tippuu.

Kuitupitoinen ei ole vatsaystävällistä. Kuiduton ruokavalio on vatsalle paras.

Tervetuloa suolistosyöpä. Metsästäjäkeräilijät muuten syövät erittäin kuitupitoista ruokaa. 

Ei ole mitään yhtä metsästäjä-keräilijä-ruokavaliota. Metsästäjä-keräilijät ovat syöneet sitä mitä on ollut saatavana, ja se on vaihdellut erittäin paljon alueittain. Esim. inuiititeilla se oli hyvin pitkälle hylkeenlihaa.

Vierailija
258/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka se nyt on ollut sellainen joka ei myönnä? Vai onko jokainen yli 30 bmi ihan varmasti nyt mielestäsi sellainen joka ei myönnä syövänsä kulutukseensa nähden liikaa?

Ei nyt jokainen, mutta moni väittää kirkkain silmin omaavansa pääosin terveelliset elintavat vaikka BMI olisi tuon yli 30. Siinä on jo tietämyksestä puute tai riippuvuus, jota ei suostuta myöntämään.

Vierailija
259/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt jokainen, mutta moni väittää kirkkain silmin omaavansa pääosin terveelliset elintavat vaikka BMI olisi tuon yli 30. Siinä on jo tietämyksestä puute tai riippuvuus, jota ei suostuta myöntämään.

Paino ei putoa laiskuudesta ja tyhmyydestä johtuen. Mielummin haetaan syytä muusta kuin omista elintavoista.

Vierailija
260/385 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/lihavien-syrjinnasta-lihomi…

Ihan turhaa tämän tähän linkitin kun ei varmasti kiinnosta lukea ja onhan se aika pitkä teksti äkkinäiselle nettitrollille.

No siinä tuo nyt on kumminkin, ja jos edes yrittäisitte käydä lukemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi