Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jauheliha sinusta "perustuote"?

Vierailija
11.07.2019 |

Tarkoitan "perustuotteella" että syöt sitä säännöllisesti tai pidät aina pakkasessa tai jääkaapissa. Kun ajattelee jauhelihaa itsessään niin se on halvimmillaan aika oksettava tuote - jotain sekalihaa puristettuna nuudeliksi. Moni silti pitää sitä suunnilleen arkiruuan kulmakivenä, vakiotäytteenä pizzassa jne. JA nimenomaan sitä halvinta ja huonointa sellaista. Itse en ole koskaan edes oppinut tykkäämään siitä, joku Tartar hyvässä raflassa on jees mutta sekin ihan eri juttu.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisesti prossesoimatonta lihaa ei luulisi haittaavan. Teen 400 gramman paistijauhelihasta ruokaa joka viikko ja kanan paisti leikkeistä. Sitten pelkkää kasvisruokaa kaksi päivää viikossa. 

Vierailija
102/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola ruuasta voi tulla anemia ja puutostaudit, siis kun ne siellä lämpöhauteessa makaa monta tuntia niin ei siinä paljoa ole mitään jäljellä muuta kuin pötsin täytettä. Kehoittaisn ainakin pari kertaa viikossa tekemään itse ruokaa ja sitten hätätilassa, kiiressä voi eineksiäkin ja olen eineksiä ottanut evääksi. Meillä lapsuudessa kotiruoka oli pelkkiä eineksiä, saarioisten maksalaatikkoa eniten ja harvoin sain itse tehtyä ruokaa ja se oli niin pahaa ettei sitä voinut syödä. Ei ole kokki taidoilla kaikkia ihmisiä siunattu. Alentunut luun tiheys 50+ kun kolmen murtuman jälkeen kehoitettiin mittauttamaan se. Liikuntaa on ollut nuorena mutta huono ravinto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pääkalloa parempaa ruokaa! Ja siihen ei tungeta mitään porkkanoita prkl

Vierailija
104/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä kasvisruualla pitää ottaa purkista ainakin B12- vitamiinit tai muitakin, en ole perehtynyt mutta se purkki vitamiini ei välttämättä imeydy tai tulee heti kusen mukana ulos. Vegaani on joku muoti ilmiö ja ulkonäöstä en näe onko joku vegaani vai ei. Vihasin tehdä näitä erikoisruokia joita voi olla jo montaakymmentä erilaista. Minä voin syödä ihan mitä vaan ja jos jollekkin ei kelpaa tekemäni ruoka niin ottaa omat eväänsä. En ala tekemään erikoisruokia enään kenellekkään. Siinä saisi vääntää kahtaa kymmentä eri sörsseliä jos alkaisi kyselemään erityiruokavalioita. Yli puolella ei ole edes mitään syytä erikoisruokavalioon vaan oma luulotauti. Joissain päiväkodeissa alettiin kysymään lääkärintodistus kun kaikille alkoi tulla erityisruokavalio. Tee siinä sitten ruokaa ja kaikille eri safkat. Miltä tuntuisi? 

Ennen kaikki söi samaa ruokaa eikä kukaan valittanut. Nykyään joka toisella on syömisongelmat ja sen päälle luulosairaus. 

Vierailija
105/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkällä kasvisruualla pitää ottaa purkista ainakin B12- vitamiinit tai muitakin, en ole perehtynyt mutta se purkki vitamiini ei välttämättä imeydy tai tulee heti kusen mukana ulos. Vegaani on joku muoti ilmiö ja ulkonäöstä en näe onko joku vegaani vai ei. Vihasin tehdä näitä erikoisruokia joita voi olla jo montaakymmentä erilaista. Minä voin syödä ihan mitä vaan ja jos jollekkin ei kelpaa tekemäni ruoka niin ottaa omat eväänsä. En ala tekemään erikoisruokia enään kenellekkään. Siinä saisi vääntää kahtaa kymmentä eri sörsseliä jos alkaisi kyselemään erityiruokavalioita. Yli puolella ei ole edes mitään syytä erikoisruokavalioon vaan oma luulotauti. Joissain päiväkodeissa alettiin kysymään lääkärintodistus kun kaikille alkoi tulla erityisruokavalio. Tee siinä sitten ruokaa ja kaikille eri safkat. Miltä tuntuisi? 

Ennen kaikki söi samaa ruokaa eikä kukaan valittanut. Nykyään joka toisella on syömisongelmat ja sen päälle luulosairaus. 

Nykyisin kouluissa ja päiväkodeissa on sellaista ruokaa, joka on  ravinnotonta einestä. Luulotaudista ei voi puhua, jos ruoka on sopimatonta.

Vierailija
106/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kouluissa ja päiväkodeissa on sellaista ruokaa, joka on  ravinnotonta einestä. Luulotaudista ei voi puhua, jos ruoka on sopimatonta.

Näinhän se on, ja toivottavasti vanhemmat kotona huolehtivat lapsen ravinnosta.

Vierailija
107/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekaan kyse jauhenlihasta? Mutta juu, perusruoka-aine on (siis jauheliha).

Kaikki me kuolemme, eikä ne prosessoidut tofut ja mifut ole terveellisiä nekään. Minä kärsin kroonisesta raudan puutteesta, enkä tulisi toimeen kasvisruualla millään. Niin me olemme erilaisia, eikö ole jännää?

Vierailija
108/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekaan kyse jauhenlihasta? Mutta juu, perusruoka-aine on (siis jauheliha).

Kaikki me kuolemme, eikä ne prosessoidut tofut ja mifut ole terveellisiä nekään. Minä kärsin kroonisesta raudan puutteesta, enkä tulisi toimeen kasvisruualla millään. Niin me olemme erilaisia, eikö ole jännää?

Tulisit toimeen vaikka vegaanina jos vain viitsisit.

Vierailija
109/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta saa ihan vaan jauhelihaa mutta sinä varmaan jauhat jauhenlihasi itse.

Vierailija
110/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei vegaanina tule toimeen, vakka jotkut hölmöt näin uskovatkin.

Ei ne ole ainakaan sukupuuttoon kuolemassa.

Vierailija
111/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha oli alunperin ylellisyystuote, koska vain rikkailla oli varaa ostaa lihamylly.

Hassua, että tätä faktaa oli joidenkin pitänyt käydä alapeukuttamassa.

Vierailija
112/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha on yksi tuotteista, joita ei osteta kaupasta olleenkaan. Jauhetaan itse ns. parhaista paloista riistaa(jota syödään kerran viikossa yhdellä aterialla), kanaa ja kalaa.

Jokainen joka lukee vähänkin jotain muuta kuin aihe vapaata tietää, että punainen liha on yksi niistä tuotteista jotka ylläpitää sitä kehon hiljaista tulehdus tilaa, joka johtaa väsymykseen, turvotukseen, suolisto-oireisiin, vaikuttaa mielialaan ja vastustuskyvyn heikkemiseen ihan siinä meidän arkisessa elämässä, mutta toki päälle tulee muut riskit.

Jokainen, joka ymmärtää ravinnosta, tietää punaisen lihan haitattomuuden.

Minä en ymmärrä ravinnosta mitään, mutta itsestäni ymmärrän paljonkin. Ja yksin parhaimmista teoista itselleni on ollut punaisen lihan jättäminen pois ruokavaliosta.

Haitat tulevat vasta vuosien päästä.

Tutkimuksieni mukaan porkkanoita vuonna 1850 tai sitä ennen syöneiden keskuudessa kuolleisuus on noin 100%.

Vierailija
113/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei vegaanina tule toimeen, vakka jotkut hölmöt näin uskovatkin.

Ei ne ole ainakaan sukupuuttoon kuolemassa.

Niitä hulluja on ollut niin vähän aikaa vasta.

114/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta jauhenliha on.

Vierailija
115/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaaTehdäPerässä kirjoitti:

Ei, mutta jauhenliha on.

Mistä sitä saa? Mulla taas on jauhelihapaketti jääkaapissa tälläkin hetkellä.

Vierailija
116/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on ja silloin kotona pitäisi tehdä jotain muuta ruokaa kuin einestä.

Vierailija
117/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaaTehdäPerässä kirjoitti:

Ei, mutta jauhenliha on.

Onks tää jotain jauhe -eläimestä saatua lihaa :D

Vierailija
118/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on luotu lihan syöjäksi tai miksi sitten ihmiselle on luotu lehmät, kanat ym. lihat sitten kunhan ne ovat tehtävänsä tehneet. Jouluna pitää sikaa saada ja miksi se perinteinen joulu olisi ilman sikaa ollut joulu.

Ihmistä ei ole luotu kasvissyöjäksi. Jatkakoon tästä joku muu mutta perustelee sitten hyvin.