Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jauheliha sinusta "perustuote"?

Vierailija
11.07.2019 |

Tarkoitan "perustuotteella" että syöt sitä säännöllisesti tai pidät aina pakkasessa tai jääkaapissa. Kun ajattelee jauhelihaa itsessään niin se on halvimmillaan aika oksettava tuote - jotain sekalihaa puristettuna nuudeliksi. Moni silti pitää sitä suunnilleen arkiruuan kulmakivenä, vakiotäytteenä pizzassa jne. JA nimenomaan sitä halvinta ja huonointa sellaista. Itse en ole koskaan edes oppinut tykkäämään siitä, joku Tartar hyvässä raflassa on jees mutta sekin ihan eri juttu.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten niin monet luulevat broilerin lihan olevan yhtään sen terveellisempää kuin naudan tai porsaan lihankaan?

Koska se on.

Punainen liha esim. nostaa syöpäriskiä enemmän.

Varmaan osaat perustella väitteesi.

Vierailija
62/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegetaristi kirjoitti:

En käytä jauhelihaa ollenkaan. Kasvissyöjä kun olen, niin tumma soijarouhe on korvannut jo vuosikausia jauhelihan. Soijarouhe sopii tacoihin, kasvislasagneen, chili con soija, bolognese jne. Kokeilkaapa muutkin! Soijarouhe säilyy hyvin kaapissa. Edullistakin se on.

Ei takuulla kokeilla, halutaan syödä aitoa ruokaa.

Et varmaan siis syö leipää? Keksejä? Jäätelöä? Karkkia? Siideriä? Nakkia?

Tässä on soijarouheen ainesosaluettelo:

Ainesosat:

soijapapu, väri: sokerikulööri

En syökään, sanonhan syöväni oikeaa ruokaa. Siihen aitoon ruokaan ei kuulu myöskään soija. Rouheenakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegetaristi kirjoitti:

En käytä jauhelihaa ollenkaan. Kasvissyöjä kun olen, niin tumma soijarouhe on korvannut jo vuosikausia jauhelihan. Soijarouhe sopii tacoihin, kasvislasagneen, chili con soija, bolognese jne. Kokeilkaapa muutkin! Soijarouhe säilyy hyvin kaapissa. Edullistakin se on.

Ainesosat:

En syökään, sanoinhan arvostavani aitoa ruokaa. Siihen ei kuulu myöskään soija, rouheenakaan.

Vierailija
64/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkasessa on aina useita kiloja hirven jauhelihaa. En ihan viikottain käytä

Olen kuullut monen kuolleen syöpään syötyään kamalasti riistalihaa. Porotkin syö jäkälää jossa tsernobiili laskeumaa. 

Itse käytän vähä rasvaista paisti jauhelihaa jonkin verran ja pärjäisin kasvisruuallakin mutta välillä vaan tekee mieli tehdä hampurilaispihvejä pitaleivän väliin. Prosessoituja lihatuotteita koitan välttää ja pikaruokaa harvoin. Teen itse lähes kaiken. Lasgnea ja pakaste pitsaa ostan valmiina hätävaraksi pakastimeen jos ei aina ehdi tai jaksa tehdä. Tuunaten niistäkin saa mitä mainiointa nopsasti tehtyä. 

Uskot siis kuulopuheisiin ja huhuihin??

Ei ole huuhaata kun eräs kertoi isänsä olevan metsästäjä ja söi paljon riistaa niin kuoli kuuskymppisenä syöpään ja poronlihan syöjiä on myös kuollut nopeesti kun sitä on halvalla saanut. Riippuu varmaan elimistöstäkin kuinka paljon kestää myrkkyjä. Pirkanmaalla oli aika paha se tsenobiili laskeuma ja ahkerana marjastajana mummoni kuoli syöpään. No sitähän ei voi todistaa olisiko muutenkin kuollut.

No en nyt usko ihan mihinkä vaan eikä tuo niin haittane vaikkei liian pitkään täällä eläisi sillä parempi lyhyt onnellinen elämä kuin pelätä kaikkea ja liian pitkään kitua. 

Vierailija
65/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto noi soijat ja tofut. Ei mistään ruuasta saa hyvää ilman eläinkunnan tuotteita ja kasvisruoka tarvitsee juustogratiinin, kermaa, munia, voita tai edes voinmakuista rypsiöljyä mikä on todella hyvänmakuista ja siitä saa parhaimman makuiset popcornit poppari koneella. Pieni lasipullo voinmakuista rypsiöljyä ja ostan aina kaksi kerralla enkä tykkää yhtään oliiviöljyn mausta. 

En osaa tehdä vegaaneille hyvänmakuista ruokaa ja olen kokeillut niin en saattanut sitä itsekkään syödä. Vegetaristit tehköön itse sapuskansa ja minä en sellaista moskaa enään edes yritä tehdä. 

Vierailija
66/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto noi soijat ja tofut. Ei mistään ruuasta saa hyvää ilman eläinkunnan tuotteita ja kasvisruoka tarvitsee juustogratiinin, kermaa, munia, voita tai edes voinmakuista rypsiöljyä mikä on todella hyvänmakuista ja siitä saa parhaimman makuiset popcornit poppari koneella. Pieni lasipullo voinmakuista rypsiöljyä ja ostan aina kaksi kerralla enkä tykkää yhtään oliiviöljyn mausta. 

En osaa tehdä vegaaneille hyvänmakuista ruokaa ja olen kokeillut niin en saattanut sitä itsekkään syödä. Vegetaristit tehköön itse sapuskansa ja minä en sellaista moskaa enään edes yritä tehdä. 

Ei kai se nyt maistu hyvältä kun et osaa sitä tehdä hahah.

Mene kunnon ravintoloihin ja kokeile vaikka 5 kertaa kasvisruokaa, varmasti tykkäät.

Vierailija
67/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegetaristi kirjoitti:

Ainesosat:

En syökään, sanoinhan arvostavani aitoa ruokaa. Siihen ei kuulu myöskään soija, rouheenakaan.

Miten se väkisin kasvatettu ja teurastettu liha on aitoa ruokaa?

Vierailija
68/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten niin monet luulevat broilerin lihan olevan yhtään sen terveellisempää kuin naudan tai porsaan lihankaan?

Koska se on.

Ööö Google laulamaan. Tieteellistä tutkimusta asiasta löytyy.

Suomessa suositellaan max 400-500 gr punasta lihaa esim. viikossa.

Vierailija
69/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ruoka ei tarvitse rypsiöljyä. Se pilaa kaiken ruuan. Jos haluat voin makua, käytä voita.

Vierailija
70/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on.

Näytäpä yksikin niistä tutkimuksista. Miksi suositus on tuo?

Vierailija
71/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa miten heti ollaan kaunistelematta jos joku käyttää satunnaisesti soijarouhetta, luonnoton prosessoitu elintarvike, josta saa varmasti syövän! Livenä tapaamani kaikki kauhistelijat vetävät huoletta napaansa prosessoituja makkaroita, leikkeleitä yms lihajalosteita, alkoholi on normaali osa elämää ja tummaksi käräytetyt grilliruuat tekevät kesän. Prosessointi ja syöpäkytkökset eivät haittaa, kun puhutaan OMASTA ruokavaliosta, mutta muiden syömisessä se on kauhistus.

Vierailija
72/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on.

Älä jaksa esittää tyhmää.

t. eri

Vierailija
73/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ne vähintään 20% rasvaa sisältävät jauhelihat on tosi pahoja. Meillä syödään joko 9,5% sika-nautaa tai 10% nautaa riippuen ruuasta.

Pari kolme kertaa viikossa ainakin lapset syö jauheliha ruokaa.

Vierailija
74/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on.

t. eri

Sulla ei ole näyttää mitään tutkimuksia. Kukahan se tyhmä on?

Vierailija
75/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha on yksi tuotteista, joita ei osteta kaupasta olleenkaan. Jauhetaan itse ns. parhaista paloista riistaa(jota syödään kerran viikossa yhdellä aterialla), kanaa ja kalaa.

Jokainen joka lukee vähänkin jotain muuta kuin aihe vapaata tietää, että punainen liha on yksi niistä tuotteista jotka ylläpitää sitä kehon hiljaista tulehdus tilaa, joka johtaa väsymykseen, turvotukseen, suolisto-oireisiin, vaikuttaa mielialaan ja vastustuskyvyn heikkemiseen ihan siinä meidän arkisessa elämässä, mutta toki päälle tulee muut riskit.

Vierailija
76/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.health.harvard.edu/healthbeat/whats-the-beef-with-red-meat

The warning from the study, done by researchers at the Harvard School of Public Health, sounded ominous. Every extra daily serving of unprocessed red meat (steak, hamburger, pork, etc.) increased the risk of dying prematurely by 13%. Processed red meat (hot dogs, sausage, bacon, and the like) upped the risk by 20%. The results were published in the Archives of Internal Medicine.

Deaths per 1,000 people per year

Women:

1 serving unprocessed meat a week - 7.0

2 servings unprocessed meat a day - 8.5

Men

3 servings unprocessed meat a week - 12.3

2 servings unprocessed meat a day - 13.0

Huom, luvut eivät ole radikaalit, mutta tässä nyt jotain tutkimustuloksia punaisesta lihasta.

Vierailija
77/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuotteiksi lasken jauhot, öljyt, mausteet... Niitä on kaapissa aina. Ruuan varsinaiset raaka-aineet sitten vaihtelee, mutta kyllä meillä on usein muutama paketti laidunvasikkaa, lammasta ja possua pakkasessa. Jauhelihasta saa nopeasti arkiruokaa. Tuottajailta ostan suoraan useamman kilon kerrallaan erilaisia lihoja.

Lihahan on ihmisravinnossa se perusjuttu.  Hyödynnätkö myös luut?

Luut vain mausteeksi kun hauduttaa uunipatoja.

tms. Ostan lihat nättinä vakuumipakettina enkä mitään puolikasta ruhoa. Tosin niissä valmiissa lajitelmissa on sellausia osia mukana mitä ei kaupasta erikseen ostaisi, kuten lampaan niskakiekot.

Vierailija
78/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on.

t. eri

Ai mun pitää tähän ne aikuiselle ihmiselle linkata? Ihan itse varmasti osaat löytää.

Vierailija
79/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on.

t. eri

https://www.hongkong.fi/fi/vapaa-aika-ja-lelut/lelut-ja-paperitarvikkee…

Vierailija
80/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Meillä pakkanen täynnä hirven jauhelihaa ja ostan vähintään 1-2krt viikossa naudan jauhelihaakin. Perusruokia syödään, ei olla mitään kasvissyöjiä tms. Lihaa jokaisella ruualla jossain muodossa.