Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jauheliha sinusta "perustuote"?

Vierailija
11.07.2019 |

Tarkoitan "perustuotteella" että syöt sitä säännöllisesti tai pidät aina pakkasessa tai jääkaapissa. Kun ajattelee jauhelihaa itsessään niin se on halvimmillaan aika oksettava tuote - jotain sekalihaa puristettuna nuudeliksi. Moni silti pitää sitä suunnilleen arkiruuan kulmakivenä, vakiotäytteenä pizzassa jne. JA nimenomaan sitä halvinta ja huonointa sellaista. Itse en ole koskaan edes oppinut tykkäämään siitä, joku Tartar hyvässä raflassa on jees mutta sekin ihan eri juttu.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuotteiksi lasken jauhot, öljyt, mausteet... Niitä on kaapissa aina. Ruuan varsinaiset raaka-aineet sitten vaihtelee, mutta kyllä meillä on usein muutama paketti laidunvasikkaa, lammasta ja possua pakkasessa. Jauhelihasta saa nopeasti arkiruokaa. Tuottajailta ostan suoraan useamman kilon kerrallaan erilaisia lihoja.

Vierailija
42/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuotteiksi lasken jauhot, öljyt, mausteet... Niitä on kaapissa aina. Ruuan varsinaiset raaka-aineet sitten vaihtelee, mutta kyllä meillä on usein muutama paketti laidunvasikkaa, lammasta ja possua pakkasessa. Jauhelihasta saa nopeasti arkiruokaa. Tuottajailta ostan suoraan useamman kilon kerrallaan erilaisia lihoja.

Lihahan on ihmisravinnossa se perusjuttu.  Hyödynnätkö myös luut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön jauhelihaa 2-3kg viikossa.

Yikes miten vähän te porukat sitä vedätte.

Syön 3 kertaa päivässä jauheliha riisi / jauheliha makaroni.

Välillä vaihdan jauhelihan kanaan kun alkaa tökkimään

Vierailija
44/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lihaa uskalleta syödä, media on kansan pelotellut. Suosituksetkin arvostaa keinoruokaa enemmän kuin aitoa ravintoa.

Vierailija
45/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkasessa on aina useita kiloja hirven jauhelihaa. En ihan viikottain käytä

Olen kuullut monen kuolleen syöpään syötyään kamalasti riistalihaa. Porotkin syö jäkälää jossa tsernobiili laskeumaa. 

Itse käytän vähä rasvaista paisti jauhelihaa jonkin verran ja pärjäisin kasvisruuallakin mutta välillä vaan tekee mieli tehdä hampurilaispihvejä pitaleivän väliin. Prosessoituja lihatuotteita koitan välttää ja pikaruokaa harvoin. Teen itse lähes kaiken. Lasgnea ja pakaste pitsaa ostan valmiina hätävaraksi pakastimeen jos ei aina ehdi tai jaksa tehdä. Tuunaten niistäkin saa mitä mainiointa nopsasti tehtyä. 

Vierailija
46/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

s- markettiin kun on tullut sitä pitaleipää niin se on paljon parempaa kun se perinteinen hampurilais pulla. Sitä saa ruis versionakin. Blo Blandin burgerikastiketta väliin ja maun mukaan täytteitä. 

Vierailija
47/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkasessa on aina useita kiloja hirven jauhelihaa. En ihan viikottain käytä

Olen kuullut monen kuolleen syöpään syötyään kamalasti riistalihaa. Porotkin syö jäkälää jossa tsernobiili laskeumaa. 

Itse käytän vähä rasvaista paisti jauhelihaa jonkin verran ja pärjäisin kasvisruuallakin mutta välillä vaan tekee mieli tehdä hampurilaispihvejä pitaleivän väliin. Prosessoituja lihatuotteita koitan välttää ja pikaruokaa harvoin. Teen itse lähes kaiken. Lasgnea ja pakaste pitsaa ostan valmiina hätävaraksi pakastimeen jos ei aina ehdi tai jaksa tehdä. Tuunaten niistäkin saa mitä mainiointa nopsasti tehtyä. 

Uskot siis kuulopuheisiin ja huhuihin??

Vierailija
48/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole tullut mieleenikään pakastella jauhelihoja. En tosin laita siitä ruokaakaan kuin muutamia kertoja vuodessa - ei vain kuulu suosikkeihini.

Vierailija
49/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä sikanautaa oikein syö. Maistuu pazkalle. Riistalihaa sen olla pitää.

Vierailija
50/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha on lattialta lakaistua kuraa.

Liha tuoksuu muutenkin ruumishuoneelle. Mielummin syön jotain muuta.

Sinulla on selvästi ongelmia luetun ymmärtämisessä.

Vierailija
51/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä sikanautaa oikein syö. Maistuu pazkalle. Riistalihaa sen olla pitää.

Riistaliha on liian rasvatonta.

Jauhettuun riistalihaan kannattaa lisätä rasvaista jauhelihaa.

Mitä osia siitä riistasta käytät ja mitä jätät käyttämättä?

Vierailija
52/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kahdesti päivässä kanaa, ja kerran jauhelihaa. Joka päivä.

Eli vois sanoa, et aika perustuote on mulle ainakin.

Vierailija
53/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi jauhelihaa

Vierailija
54/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten niin monet luulevat broilerin lihan olevan yhtään sen terveellisempää kuin naudan tai porsaan lihankaan?

Vierailija
55/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se Suomessa perustuote, mutta ei todellakaan meillä. Itse pidän sitä aika inhottavana, mutta kaverilla viime vuonna laitettiin tortillaan naudan jauhelihaa, se oli yllättäen hyvää.

Sen jälkeen en sitä syönyt. Oli tarkotus viime viikolla laittaa itse tehdyn burgerin väliin rotukarjan nautajauhelihapihvi, mutta alko paistovaiheessa inhottaa se pihvin haju ja ulkonäkö, hyi. Päädyin kasvispihviin ja halloumiin... 🥰

Sikanautajauheliharuoka omaan nenään usein haisee koiran ruualta 😂

Vierailija
56/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten niin monet luulevat broilerin lihan olevan yhtään sen terveellisempää kuin naudan tai porsaan lihankaan?

Koska se on.

Punainen liha esim. nostaa syöpäriskiä enemmän.

Vierailija
57/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lihaa uskalleta syödä, media on kansan pelotellut. Suosituksetkin arvostaa keinoruokaa enemmän kuin aitoa ravintoa.

Keinoruokaa?

Se jauheliha on alun perin LEHMÄ. Sikanauta lisäksi vielä SIKA.

Oi miten luonnollista.

Joku nyhtökaura ja härkis on toki prosessoitua, mutta ei siinä ole mitään pahaa!

Ja makkarat, maksapatee ja salamit ja sun muut on ihan yhtä prosessoituja plus niissä kyllä enemmän outoa tarpeettomia aineisosia.

Vierailija
58/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegetaristi kirjoitti:

En käytä jauhelihaa ollenkaan. Kasvissyöjä kun olen, niin tumma soijarouhe on korvannut jo vuosikausia jauhelihan. Soijarouhe sopii tacoihin, kasvislasagneen, chili con soija, bolognese jne. Kokeilkaapa muutkin! Soijarouhe säilyy hyvin kaapissa. Edullistakin se on.

Miehille kasvaa soijalla tissit.

Tää on myytti haha.

Vierailija
59/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihan on rasvaista teurasjätepaskaa. Ei sillä ole mitään tekemistä ruoan kanssa.

Vierailija
60/118 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegetaristi kirjoitti:

En käytä jauhelihaa ollenkaan. Kasvissyöjä kun olen, niin tumma soijarouhe on korvannut jo vuosikausia jauhelihan. Soijarouhe sopii tacoihin, kasvislasagneen, chili con soija, bolognese jne. Kokeilkaapa muutkin! Soijarouhe säilyy hyvin kaapissa. Edullistakin se on.

Ei takuulla kokeilla, halutaan syödä aitoa ruokaa.

Et varmaan siis syö leipää? Keksejä? Jäätelöä? Karkkia? Siideriä? Nakkia?

Tässä on soijarouheen ainesosaluettelo:

Ainesosat:

soijapapu, väri: sokerikulööri