Aikuinen mies sekaisin.
Tämä on kovin hämmentävää..
Olen onnellisesti naimisissa, jo 16 vuotta. Lapsia, kaksi varhaisteiniä, talo maksettu, säännöllinen työ... Elämä on kaikin puolin mallillaan. Elämä on asettunut seesteiseksi, arki on arkea ja lomilla reissataan kokoperheen voimin.
Olen ollut uskollinen, ei koskaan edes vieraat ole käyneet mielessä. Vaimoni on myös ns. yhden miehen nainen, ei koskaan ole tullut epäilyksiä mihinkään suuntaan - meillä luotto pelaa.
Ainut pieni pilvi aurinoisella taivaalla on että elämme kuin sisko ja veli - petipuuhat on jäänyt vuosia sitten :( Mutta olen sopeutunut,ja vaimo on sopeutunut, eikä se ole kuitenkaan elämää määrävä ongelma ole ollut - elämässä on muutakin.
Sitten viimeviikolla...
Kävin eräässä huoltokohteessa, siellä konttorissa oli Hän - jäädyin kokonaan kun katseemme kohtasi - vain ehkä pariksi sekunniksi. Jutustelimme jotain pientä ko. työtehtävääni liittyen... Hän on persoonallisen kaunis, ihana hymy, silmät kuin tähdet. Hänen ääni, kuin ... En osaa häntä oikein kuvailla, sanat eivät tee oikeutta hänelle. Sydän pysähtyy ja hengitys salpaantuu kun vain ajattelen häntä. Olettaisin hänen iäksi noin 25, itse olen siis 46,
Tästä on nyt viikko kun hänet tapasin, enkä saa häntä ajatuksistani! Tämä jo rupeaa siis häiritsemään olemistani. Laskun kuittauksesta pongasin hänen nimen ja nyt olen googlettanut hänet Fascebookista ( en ole Facessa itse) ja stalkannut hänen kuvaansa - huokaus...
Haluaisin hänet vaikka Esson baariin kahville, riittäisi että saisin istua hänen kanssaan hetkisen, ja katsoa syvälle silmiin.
En halua kuitenkaan rikkoa kenenkään sydäntä - vähiten vaimoni, tai hänen (ihstukseni). Eli en rupea suhteeseen, mutta olisiko tällä nuorella naisella oikeus tietää, että hänellä on tällainen "fani" joka on ihastunut korviaan myöten...
Olen usein kuullut, "kukaan ei pidä minusta" tapauksiin, ja varsinkin nuorilla se saattaa olla elämää suurempi kysymys.
Olen aivan ihmeissäni, koska en kertakaikkiaan olettanut tällaista itsestäni, jos pystyisin unohtamaan ihastukseni sormia napsauttamalla, mutta kun en voi!
Haluaisin tietää mitä mieltä olette, haluaisitko nuorena naisena kuulla että vanha ukkomies on sinuun aivan...
Kommentit (354)
Mikä näillä setämiehillä on että aletaan 50v kynnyksellä "rakastumaan ensisilmäyksellä" parikymppisiin tyttöihin?? :D
Ei, sä et ole ihastunut, vaan pelkkä himo seksittömästä suhteesta. Huoh, jättäkää ne parikymppiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä näillä setämiehillä on että aletaan 50v kynnyksellä "rakastumaan ensisilmäyksellä" parikymppisiin tyttöihin?? :D
Ei, sä et ole ihastunut, vaan pelkkä himo seksittömästä suhteesta. Huoh, jättäkää ne parikymppiset rauhaan.
Osaatko sanoa että minkä takia ollaan ihan hulluna ja lähetellään viestejä puhelimeen ja hihitellään lähes nelikymppiselle miehelle, mutta kun ikä paljastuu niin on hyi yök setämies?
Mutta ennen tietoa ei ollut hyi yök setämies, vaan viestimies ja hihi hihi ihana mies?
Mikä siinä on että jos ei ole parikymppinen niin on yök setämies?
Miksi ikärasismia suositaan?
Ja miksi sen jälkeen syyllistetään että huijasi ikänsä ja antoi ymmärtää. Vaikka asiasta ei ole ollut mitään puhettakaan.
Mikä siinä reaali-iässä oikein on ettei kykene sitä sulattamaan?
Pelottaako ikääntyminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, sä et ole ihastunut, vaan pelkkä himo seksittömästä suhteesta. Huoh, jättäkää ne parikymppiset rauhaan.Osaatko sanoa että minkä takia ollaan ihan hulluna ja lähetellään viestejä puhelimeen ja hihitellään lähes nelikymppiselle miehelle, mutta kun ikä paljastuu niin on hyi yök setämies?
Mutta ennen tietoa ei ollut hyi yök setämies, vaan viestimies ja hihi hihi ihana mies?
Ja miksi sen jälkeen syyllistetään että huijasi ikänsä ja antoi ymmärtää. Vaikka asiasta ei ole ollut mitään puhettakaan.
Pelottaako ikääntyminen?
Ikärasismiahan se on ja lapsellista typeryyttä. Nuoret on usein pinnallisia ja naivin liberaaleja. Liberaaleja eivät sitten kuitenkaan ole. Katsovat vain pintaa ja jos sattuu olemaan nuorekas ja paljastuukin setämieheksi, niin alkaa syrjintä. Parempi vaan valehdella ikänsä, niin kaikilla on kivaa.
Valehteluun pakotettu kirjoitti:
Parempi vaan valehdella ikänsä, niin kaikilla on kivaa.
Kun on omasta mielestä nuori, niin se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, sä et ole ihastunut, vaan pelkkä himo seksittömästä suhteesta. Huoh, jättäkää ne parikymppiset rauhaan.Osaatko sanoa että minkä takia ollaan ihan hulluna ja lähetellään viestejä puhelimeen ja hihitellään lähes nelikymppiselle miehelle, mutta kun ikä paljastuu niin on hyi yök setämies?
Pelottaako ikääntyminen?
Ajattele nyt järjellä, harvat nuoret naiset haluavat seurustella isänsä ikäisen miehen kanssa. Naurattaa uhriutuminen jostain "ikärasismista." Mitä vanhempi, sen enemmän on jo nuoren mielestä "toinen jalka haudassa" koska sitä elettyä elämää on ja about 10 vuoden päästä sitä on tuplasti enemmän kuin juuri kunnon elämään päässyt 30v nainen.
Minkä takia nuori parikymppinen ei saa valita sitä nuorempaa yksilöä ja elää sen kanssa ne vuodet jotka jo tämä "setämies" on jo elänyt?
Sillein se vain menee, ehkä te "setämiehet" voisitte yrittää niitä omanikäisiä tai muutama vuosi nuorempia, ja lopettaa sen oman nuoruuden elämisen uudelleen hankkimalla kireää lihaa jostain parikymppisestä.
Mikä "ikärasismi" on vanhemmissa naisissa, kun ne eivät "setämiehille" kelpaa??
Provo. Ei enää ole mitään Esson baareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako ikääntyminen?
Voi sinua reppanaa. Ehkä tytöt eivät miettineet sinua tai oletettua ikääsi niin paljon kuin kuvittelet, olivat lähinnä kohteliaita. Tottakai se on creepyä, kun ikämies vain sluibailee nuorten opiskelijatyttöjen partyihin. Ehkä näytit heidän nuoriin silmiinsä max. kolmekymppiseltä, mutta olitkin melkein iskäikäinen. Se, ettet ilmaissut sitä mitenkään on epäilyttävää, tahallaan harhaanjohtavaa.
Turha yrittää psykologisoida. Reaali-ikä on reaali-ikä. Se on sinun ikäsi ja se oli noin tuplasti enemmän kuin ko. tytöillä. Se, että vingut ja ihmettelet asiaa täällä, kertoo vain omasta lapsellisuudestasi (joka ehkä näitä opiskelijoita myös hämäsi kuvittelemaan sinut todellista ikääsi nuoremmaksi) ja lapsellisuus yhdistettynä keski-ikään on vain yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako ikääntyminen?
Pidätkö sinä itseäsi huomattavasti vanhemmista naisista?
Sinulla on kaikki minkä haluaisin saavuttaa, älä tuhoa onneasi hetken harhan vuoksi. Katsoa saa muttei kajota. Sivusta tämä.
T: Mies +50v
1. Eroa. Luultavasti nyk. suhde on ohi ja voit olla rehellinen vaimolle. 2. Pyydä naista kahville sen jälkeen. 3. Älä tee näitä yhtäaikaa, että vaimo on ikään kuin varalla.
Onko tässä ketjussa jo todettu, että aloituksesta näkee todella hyvin, että se ei ole keski-ikäisen miehen, vaan ilmeisesti sen haaveilevan nuoren naisen kirjoitus?
Mä olisin ainakin tosi ahdistunut jos selviäisi, että itseeni on ihastunut joku hirveästi vanhempi mies :D
Kaksikymppisenä eivät kyllä lähes viisikymppiset miehet kiinnostaneet millään lailla, ei tullut edes mieleen, että miehiähän hekin ovat. Nyt sen sijaan, 40 vuotta myöhemmin kaikki viisikymppiset ja vähän nuoremmat ovat enemmän kuin tervetulleita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajamies puhuu tunteistaan ja saa alun viidettäsataa alapeukkua.
Mutta keitä olivatkaan ne, jotka kehottivat miehiä puhumaan tunteistaan?
Puhumaan tunteistaan kumppaneilleen, ei tuntemattomille työpaikalla tavatuille parikymppisille naisille. Siinä on aika iso ero.
Aloittaja puhui tunteistaan palstalle, ei tytölle. Kai se nyt on vielä sallittua?
Aloittajahan halusi neuvoja/vahvistusta sille että puhuisi myös naiselle tunteistaan, sehän tässä oli asian ydin.
Hän kysyikin neuvoa nuorilta naisilta ( kuinkahan moni vastaajista on nuori nainen? ). Mielestäni neuvojen kysyminen anonyymeiltä on kohtuullista, ennenkuin mahdollisesti pelästyttää ihastuksen kohteensa.
Mäkin ihmettelen näitä kaikkia alapeukkuja ja suoranaista vihaa, ap vaikuttaa symppikseltä tyypiltä, ei halua kenellekään mitään pahaa.
Itse nuorena naisena myönnän kyllä kiinnostuvani vanhemmista miehistä. Heissä on sitä karismaa, itsevarmuutta ja herrasmiesmäisyyttä. Oman ikäiset jonnet ei vaan sytytä. Mut täällä taitaa olla haukkumassa vaan kaikki vihaiset vaimot, kun pelkäävät että oma mies on ihastunut nuorempiin.
Kaikki me vanhemmat vaimot ollaan oltu nuoria naisia, ja aika moni meistä on ollut setämiesten ihailun kohteena. Useimmat eivät pitäneet siitä. Mä olen myös kasvattanut nuoren naisen, joten ajatusmaailmojen ero nuoren ja keski-ikäisen välillä on hyvin selvä. Tässä tilanteessa ei pelota oman miehen ihastuminen nuorempiin, vaikka nuorena niin kuvittelikin. Ohis, anteeksi.
Hmm, itse olen tullut hyvin juttuun näiden miesten kanssa, niin makuuhuoneessa kuin sen ulkopuolellakin. Mä itse vaan ihmettelen tätä järkyttävää vihan määrää ja sitä millaisilla termeillä näitä vanhempia miehiä kutsutaan. Voit lukea muutamia kommentteja ketjusta, ehkä huomaat itsekin saman. Jos ja kun miehet puhuisivat noin negatiivisesti, halventavasti ja rumasti vanhemmista naisista, heitä syytettäisiin varmasti muslimeiksi tms.
Ap kuitenkin kysyi täältä neuvoa, avasi sydäntään ja oli rehellinen. Ja vastaukseksi hän saa tällaisen noitavainon? Mun on vaikea ymmärtää sitä.
Hän sai rehellisen vastauksen.
Että hän on ällöttävä, limainen, iljettävä vain siksi, että on ikää X ja ihastunut nuorempaan naiseen?
Eiks toi oo susta kauheen surullinen ja negatiivinen tapa katsoa maailmaa?
Sekä se, että kuolaa naimisissa olevana ihmisenä naista, joka voisi ikänsä puolesta olla oma tytär. Kuka haluaa oman tyttärensä joutuvan sietämään tällaisen lähentelyjä? Kaksinkertainen yök.
Mielestäsi tuo miehen kertoma ihastuminen on kuolaamista? Ok.
Eikö muka ole? Pakkomielle ihmisestä, josta ei tiedä muuta kuin ulkonäön. Kyllähän tämä sinne järjettömään limerenssiin ajaa eikä normaaliin ihastumisen. Lapset seksi kyseessä on ukkomies, joten juoksua osastolle menee ja lujaa.
Ihastuminen ei ole pakkomielle!
Jos ei osaa muuta kuin ajatella täysin vierasta ihmistä, jonka on kerran nähnyt ja jota ei edes tunne niin kyseessä on pakkomielle. Limerenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako ikääntyminen?
Pidätkö sinä itseäsi huomattavasti vanhemmista naisista?
Tuplasti vanhemmista! Tälle ko. hölmölle se tarkoittaisi, että vanhainkodista voisi löytyä se elämän rakkaus <3 Irma 80v odottaa <3 Ethän vain ole ennakkoluuloinen ikär4sisti?
Love conquers all kirjoitti:
Ainut mikä särähti korvaan ap:n tekstissä on tuo mahdollinen pettäminen.
Länsimaissa ikä-eroa pidetään tabuna. Kysymys on rakkaudesta, ei rakkaus tee kenestäkään ällöttävää tai oksettavaa. Länsimaissa ihmisillä on semmoiset lasit päässä missä suositaan just oman ikäistä kumppania. Jos et ymmärrä, niin älä ymmärrä. Tässäkin ketjussa peukutetaan alas hyvinkin kaunista asiaa kuin rakkaus. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on aika noloa, pitäisi osata perustella miksi rakkaus on paha asia? Mitä pahaa siinä on? Miksi jokin ikä olis jokin ongelma? Ahdistelu on paha juttu, mutta tässä on kyse rakkaudesta. Ei ahdistelusta.
Yksipuolisesta pakkomielteestä ja harhoista. Ei rakkaudesta. Mitä tasa-arvoisemoi yhteiskunta, sitä enemmän naiset valitsee kumppanin, joka on suunnilleen samanikäinen
Vierailija kirjoitti:
Love conquers all kirjoitti:
Ainut mikä särähti korvaan ap:n tekstissä on tuo mahdollinen pettäminen.
Länsimaissa ikä-eroa pidetään tabuna. Kysymys on rakkaudesta, ei rakkaus tee kenestäkään ällöttävää tai oksettavaa. Länsimaissa ihmisillä on semmoiset lasit päässä missä suositaan just oman ikäistä kumppania. Jos et ymmärrä, niin älä ymmärrä. Tässäkin ketjussa peukutetaan alas hyvinkin kaunista asiaa kuin rakkaus. Henkilökohtaisuuksiin meneminen on aika noloa, pitäisi osata perustella miksi rakkaus on paha asia? Mitä pahaa siinä on? Miksi jokin ikä olis jokin ongelma? Ahdistelu on paha juttu, mutta tässä on kyse rakkaudesta. Ei ahdistelusta.
Yksipuolisesta pakkomielteestä ja harhoista. Ei rakkaudesta. Mitä tasa-arvoisemoi yhteiskunta, sitä enemmän naiset valitsee kumppanin, joka on suunnilleen samanikäinen
Monissa maissa nainen saa edes valita. Turha argumentoida, että jossain Intiassa teinitytöt menee naimisiin keski-ikäisten kanssa ja tästä voisi päätellä, että tytöt tykkää sedistä. Ne tytöt menee niiden ukkojen kanssa naimisiin pakotettuina ja itku kurkussa samalla kun haaveilevat naapurin samanikäisestä pojasta, jos haaveilevat kenestäkään.
Nelikymppiset miehet on korkeintaan 10 v vanhempien naisten mielestä nuorekkaita ja haluttavia.
Ja taas on useampi ukko harhoissaan siitä että olisi muka ikäänsä nuoremman näköinen. Fakta , ette ole. Näytätte tasan sen ikäisillä kuin olette. Tämän huomaa mm. Ihon kimmoisuuden vähenemisestä, ikänäöstä, hiusten harvenemisesta ja hiusrajan noususta sekä vanhan äijän hajusta, joka tunkee huokosistanne. Näihin ei auta vaikka miten hulluna puntteja nostelisi tai spandexeissa pyöräilisi. Säälittävimpiä ovat juuri nämä ikäharhaiset, jotka kyllä näkevät toisten ikääntymisen , mutteivat tajua niitä omalla kohdallaan.
Muistan miten parikymppisenä mua oikeasti säälitti baarissa ne vanhemmat miehet jotka pyysi tanssimaan tai tarjos juomia. Olisin kohteliaisuudesta halunnut suostua mutta tuntui liian ällöltä.
Olin opiskelemassa naisvoittoisessa oppilaitoksessa uutta ammattia ollessani 37v.
Luokka koostui 20-vuotiaista naisista tai tytöistä.
Omassa nuoruudessa kun opiskelin nuorempana ei naiset lähestyneet samalla tavoin kuin nykyään.
Sain paljon huomiota ja kutsuja bileisiin yms. Muutaman kerran kävinkin ja osallistuin kaikkeen hauskaan.
Kun ikäni paljastui niin olinkin hyi yök setämiesjuusto.
Parikymppiset naiset harrastavat ikärasismia ja ovat aika päällekäyviä flirttejä nykyään.
Ennen naiset lähinnä ujostelivat. Toisaalta jos paljastut yli 25-vuotiaaksi niin olet yök.
Minua jopa syyllistettiin siitä että käytin nuorta ulkonäköäni hyväkseni, vaikka en kyllä tehnyt mitään muuta kuin olin vain "vietävänä" ja otin kutsut vastaan kiltisti, kun kiltti olen ja kohtelias sekä avulias.
Kokemuksesta täytyy sanoa että kyllä parikymppisille setämiehetkin kelpaavat, mutta ei saa näyttää henkilötietoja. Muuten muuttuu hyi yök vanha ukkoks.
T: Nykyään 40v ikärasismia kokenut nuorekas mies