Mitä autoa suosittelette lapselle ensiautoksi, jos budjetti on 2000 euroa?
Olen yh- äiti. Lapsen isä ei ole mukana kuvioissa ollut koskaan enkä yhtään tiedä. Osaisiko joku neuvoa mitä pitää ottaa huomioon? Mitkä merkit on luotettavia, ettei heti joutuisi korjauttamaan jotain vikoja?
Ei mikään mummon kauppakassi kuitenkaan vaan farkku pitäisi olla tai joku siltä väliltä?
t. Mami ja 18v tyttö.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
2000 eurolla pitäisi saada +-200000 ajettu japanilainen, Toyota tai Nissan. Kun pikkurahalla olette liikkeellä, myyjä on todennäköisemmin yksityinen kuin liike, on todella tärkeää tietää mitä on ostamassa. Yksityishenkilöiden kaupankäynnissä ei ole kuin perävalotakuu, eli jos kaupanteon jälkeen löytyy joku pahempi ongelma, remontti menee omasta pussistasi.
Meidän poikien parintonnin primerat molemmat on autoliikkeestä ostettu.
Voin myydä mun Corollan 2000 eurolla
https://m.nettiauto.com/volvo/v40/10582520?vifAdCount=13
Tuo vaikuttaa netin perusteella hyvällä. Jää 700 korjausrahaa jos jotain ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan osta ranskalaista tai italialaista. Esim. Fiat, Citroen, Renault, Peogeot ihan pommeja.
Toyotoja lähtisin katsomaan, kuten joku ylempänä sanoikin niin ovat hyvin luotettavia autoja ja voisi sattua hintahaarukkaasikin. Eivät ehkä niitä kaikista "cooleimpia" autoja mutta ei 2tllä kyllä hyvää Bemaria tai Audiakaan saa.
Millähän perusteella ranskalaiset ja italialaiset on pommeja?
Vierailija kirjoitti:
https://m.nettiauto.com/volvo/v40/10582520?vifAdCount=13
Tuo vaikuttaa netin perusteella hyvällä. Jää 700 korjausrahaa jos jotain ilmenee.
Tuon ikäinen volvohan nielee ihan tolkuttomasti bensaa. Lisäksi ylläpito kulut ja korjauskustannukset kalliita, ei kannata ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan osta ranskalaista tai italialaista. Esim. Fiat, Citroen, Renault, Peogeot ihan pommeja.
Toyotoja lähtisin katsomaan, kuten joku ylempänä sanoikin niin ovat hyvin luotettavia autoja ja voisi sattua hintahaarukkaasikin. Eivät ehkä niitä kaikista "cooleimpia" autoja mutta ei 2tllä kyllä hyvää Bemaria tai Audiakaan saa.
Millähän perusteella ranskalaiset ja italialaiset on pommeja?
Sähkövikoja todella paljon noissa, tuttu on automejaanikko joten faktaa on.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä Yarista ainakaan. On liian pieni. Koira pitää saada kyytiin. Ei välttämättä farkkua, mutta ei mitään mummoautoakaan. ap.
Tanskandogiko sillä on, kun ei Yarisiin mahdu?
Turha suositella mitään merkkiä tohon rahaan.
Joku japsi voi olla ihan passka ja ranskalainen hemmetin hyvä, ihan tuurista kiinni tossa hintaluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä Yarista ainakaan. On liian pieni. Koira pitää saada kyytiin. Ei välttämättä farkkua, mutta ei mitään mummoautoakaan. ap.
Tanskandogiko sillä on, kun ei Yarisiin mahdu?
En tiedä millainen koira ap:llä on, mutta siksi ehdotin tuota Volvoa, kun on farkku ja ilmastoitu, kahdet renkaat ja tuore leima.
Joku japanilainen esim. Toyota avensis.
suosittelen säästämistä ja nuori töihin
Ukko36 kirjoitti:
Turha suositella mitään merkkiä tohon rahaan.
Joku japsi voi olla ihan passka ja ranskalainen hemmetin hyvä, ihan tuurista kiinni tossa hintaluokassa.
Tuurilla voi selvitä venäläisestä ruletistakin, mutta ne suosittele kokeilemaan, enkä myöskään ranskalaista.
Kyllä ne japskit on keksimäärin parempia, mutta kannattaa siis ihan oikeasti katsoa, että siellä lukee "Made in Japan", kun nykyään suurin osa japskimerkeistä tehdään jossain Turkissa.
Varmaan saat jonkun hyvän avensiksen tai yariksen tohon hintaan. Ne on kyl pikkasen kalliimpia.
Toyota Yaris, Peugeot 207, Renault Clio, näissä kaikissa on edulliset käyttökulut, vakuutukset ja verot, 15tuumaset vanteet eli halvemmat renkaat jne. Tsekkaa, että on tuore leima, jakohihna on tehty, näillä pääsee jo pitkälle.
Tai sitten Saab 9-3, Volvo S70, nää on jo halpoja.
Mulla on Yaris. Maksoi vajaa 6000, oli ajettu aika vähän vaikka oli 10v auto. Ekoissa vuosihuolloissa/katsastuksissa oli aina kitinää, pelkäsin että olin ostanut ihan suden, vaikka olivat siis kuluvien osien kuten jarrulevyjen/palojen vaihtoja, pohjan korjausta tms. aika helppoa ja halpaa lopulta. Nyt kun kaikki se on takanapäin, olen saanut nauttia ehjästä autosta ja ajellut katsastuksiin ja vuosihuoltoihin liehuvin lipuin jo pari vuotta. Koirani matkaa näppärästi valjaissa takapenkillä ja auto on pieni kulutukseltaan, suhteellisen halpa ylläpitää ja vaikka pitkän matkan ajossa ei olekaan se mukavin vaihtoehto, kulkee silti ja vie määränpäähän. Lähtee käyntiin myös kovassa pakkasessa, ei ole koskaan pettänyt siinä mielessä.
Helppo myös parkkeerata, koska on niin pieni - suosittelen koeajamaan, sillä nämä tosiaan ovat ulkoisesti pikkuruisia, sisätiloiltaan kuitenkin yllättävän tilavia. Mulla on vm. 2004, josta eräs huoltosetä kerran sanoi, että on paras mahdollinen malli kyseistä autoa. Suosittelen, mutta hyvään menee tosiaan enemmän kuin 2000e.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Yaris. Maksoi vajaa 6000, oli ajettu aika vähän vaikka oli 10v auto. Ekoissa vuosihuolloissa/katsastuksissa oli aina kitinää, pelkäsin että olin ostanut ihan suden, vaikka olivat siis kuluvien osien kuten jarrulevyjen/palojen vaihtoja, pohjan korjausta tms. aika helppoa ja halpaa lopulta. Nyt kun kaikki se on takanapäin, olen saanut nauttia ehjästä autosta ja ajellut katsastuksiin ja vuosihuoltoihin liehuvin lipuin jo pari vuotta. Koirani matkaa näppärästi valjaissa takapenkillä ja auto on pieni kulutukseltaan, suhteellisen halpa ylläpitää ja vaikka pitkän matkan ajossa ei olekaan se mukavin vaihtoehto, kulkee silti ja vie määränpäähän. Lähtee käyntiin myös kovassa pakkasessa, ei ole koskaan pettänyt siinä mielessä.
Helppo myös parkkeerata, koska on niin pieni - suosittelen koeajamaan, sillä nämä tosiaan ovat ulkoisesti pikkuruisia, sisätiloiltaan kuitenkin yllättävän tilavia. Mulla on vm. 2004, josta eräs huoltosetä kerran sanoi, että on paras mahdollinen malli kyseistä autoa. Suosittelen, mutta hyvään menee tosiaan enemmän kuin 2000e.
Mutta kuka kehtaa Yariksella ajaa? Joo, en minäkään noin niinkuin periaatteessa sen isompaa tarvitsisi kun käytännössä kyydissä voi maksimissaan olla yksi henkilö ja ei mitään suurta tavaraa, jotain kauppakassia ja käsilaukkua takapenkillä, mutta ajan V70:llä.
Jos vaihtaisin johonkin pikkukotteroon niin kyllä siitä saisin töissä kuulla heti eka kahvitauolla kun siellä on muutama henkeen ja vereen automies ja mikäpä muukaan on päivän puheenaihe kuin jos on huomattu jollakin uusi auto.
Luotettava auto kahdella tonnilla, no mikä tahansa juuri katsastuksen läpäissyt, voit luottaa että ainakin saa laillisesti sillä ajella, muuta luottamusta ei tuolla panostuksella saa ostettua.
Peugeot 406 tuolla budjetilla. Erittäin hyvä auto hintaisekseen. Viimeinen aito ranskis ranskalaisella pehmeydellä. Varaosat ovat halpoja. Perustekniikka on pomminvarmaa.
Nimimerkillä: neljä 406 omistaneena ja seuraavakin on muuten 406 kun tuo nykyinen on ajettu loppuun.
Mulla oli nuorena Mitsubishi lancer ja oli paras auto ikinä, vaikka oli käytetty ja vanha.