40-50 vuotias nainen, mitä ihonhoidon "temppuja" käytössä?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Taattua av:ta. Ap kysyy mitä konsteja käytätte, niin kaikki sellaiset, jotka ei mitään konsteja (edes kosteusvoidetta :DD) käytä, ryntää kertomaan että ei mitään :DDD
Miten sellaiset, jotka eivät koe koskaan mitään naamarasvaakaan tarvitsevansa, edes kokivat tämän ketjun aiheen kiinnostavaksi? Tuli vaan mieleen ;D
No eiköhän kaikki saa osallistua. Käytän itse kosteusvoidetta, mutta ihan kiinnostaava on kuulla että joku toinen ei koe mitään tarvitsemansa - ihonhoidon "temppu" sekin on. Annetaan keskustelun olla avoin :)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen porukka pesiytynyt tähän keskusteluun: ei ikinä mitään meikkiä, ei ikinä yhtään alkoholia eikä tupakkaa, ei ikinä aurinkoa. Eikö siis edes missään juhlissakaan edes aavistuksen verran ripsaria silmissä tai kuohuvaa lasissa? Miten te selviätte ulkona, jos vältätte koko ajan aurinkoa? Kun en ole noita hattupäisiäkään juuri missään ulkona liikkuessani nähnyt. Oletteko te neljän seinän sisällä koko ajan ja sielläkin kaukana ikkunoista?
Loikkasin suoraan tänne viimeiselle sivulle, joten kommentoin muiden vastauksista tietämättä.
Inhoan aurinkoa ja kuumuutta ja pysyn poissa auringosta niin hyvin kuin mahdollista, siis täydellisesti. Ajan autolla ja olen sisällä, ilmastointi on kummassakin. En tupakoi. Juon valtavasti vettä kesät talvet, koska pidän veden juomisesta.
Mutta. Viini maistuu minulle reilusti yli suositusten. Olin nuorena kilpaurheilija, mutta nykyisin yli viisikymppisenä sohva on paljon mukavampi paikka kuin pururata. Ylipainoakin on, muttei aikomustakaan ruveta näkemään nälkää tai ryhtyä kasvissyöjäksi.
Oletan kysymyksistäsi, että meikkaamista on perinteiseen tapaan moitittu tässä ketjussa. Minä meikkaan mielelläni - joka päivä, kun menen ihmisten ilmoille - mutta näen sen ihon kuntoa parantavana tapana: oikeanlaiset meikit suojaavat ja kosteuttavat, ja kun ei meikeissä nuku tai muutenkaan sotke niihin bakteereja, niistä ei ole mitään haittaa.
Perin vanhemmiltani ja isovanhemmiltani loistogeenit, jotka tekevät tyhjäksi huonohkot elintapani. Millään kaupan hyllyn poppakonstilla ei voi saada huonosta ihosta hyvää, vaikka kosmetiikkafirmat ja kosmetiikasta elantonsa saavat niin väittävätkin (lääkkeillä voi joskus). Ihonsa voi kuitenkin pilata vaikka kuinka monella tavalla, ja sieltähän ei ole tietä muualle kuin ylöspäin. Siis samanlainen juttu kuin kohutussa Curly Girl -menetelmässä: jos kiharansa on raastanut piloille kemikaaleilla tai kuumentamalla, raastamisen lopettaminen ja kunnollinen perushoito saavat ihmeitä aikaan. Tai pikemminkin palauttavat normaalin tilanteen.
Kaiken salaisuus: geenit.
Exuviancella on loistavat ihonhoitotuotteet ikääntyvälle iholle, samoin skinbetter sciensellä.
Tähän mennessä ehdottomasti tehokkain naaman kohottaja on ollut alkoholin juomisen lopettaminen.
En ollut ongelmakäyttäjä, mutta viiniä kului lähes viikoittain. Lopetin juomasta ja parin kuukauden kuluttua ihan hätkähdin miten kasvot olivat nuorentuneet. Turvotus ja pieni punotus poissa, piirteet selkeämmät. Millään rasvoilla tai seerumeilla en ole päässyt samoihin tuloksiin.
Hyvä kosteuttava kasvovesi, seerumi, kasvoöljy ja kasvo- ja silmänympärysvoide.
Monipuolinen ravinto. Liikunta ja raitis ilma. Purkista menee laadukasta sinkkiä ja kollageenia.
Joka päivä käyn suihkussa ja pesen kasvot sekä hiukset.Huolellinen rasvaus joka päivä ja kerran viikossa porkkanaöljystä tehokosteutusta.
Kuorin ihon säännöllisesti.
Syön kaikkea ja ulkoilen paljon.Iho ja hiukset aina hyvässä kunnossa.ikää 50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui! Ei pahalla, mutta tuntuu oudolta, jos joku ei vielä tässä iässä käytä edes voidetta päivällä sekä yöllä :O Mutta jos se teillä toimii, mikäs siinä.
ap
Nimenomaan ei tarvi kun ei ole koskaan totuttanut ihoaan siihen. Ja tämän ilmaisen ihonhoitovinkin antoi ISÄNI joskus 70-luvulla.
No isähän tämän varmasti tietää. REPS.
Minulla on allerginen ja superherkkä iho, johon tulee näppyjä. Lisäksi silmät kutiaa ja vuotaa. Käytän vain apteekin hajusteetttomia voiteita esim Aco ja meikkivoidetta peittääkseni punoituksen. Fysikaalinen aurinkosuoja naamalla (50) koska raskauksien jälkeen tuli tummia läiskiä ja ne uusiutuvat auringossa.
Kaikki anti age - jutut pahentavat ihon ärsytystä. Olen muutenkin mieluummin pro age :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on allerginen ja superherkkä iho, johon tulee näppyjä. Lisäksi silmät kutiaa ja vuotaa. Käytän vain apteekin hajusteetttomia voiteita esim Aco ja meikkivoidetta peittääkseni punoituksen. Fysikaalinen aurinkosuoja naamalla (50) koska raskauksien jälkeen tuli tummia läiskiä ja ne uusiutuvat auringossa.
Kaikki anti age - jutut pahentavat ihon ärsytystä. Olen muutenkin mieluummin pro age :)
Auringossa olen siis ja paljon, en välttele D vitamiinia. Unohdin sanoa, että kuorin ihoa Dermasysin riisikuorinnalla.
Käytän päivä- ja yövoidetta, silmänympärysvoidetta ja toisinaan seerumia - kaikki edullisia Dermosilin tai Lumenen hajusteettomia rasvoja. Kesäisin käytän aurinkorasvaa. Puhdistan kasvot aamuin illoin (misellivesi ja kasvovesi). Iholaatuni on sekaiho, pääosin kuiva. Kuorintoja ei ihoni kestä, joten silloin tällöin (harvoin) käytän savinaamiota. Jos olisi enemmän rahaa, kävisin säännöllisesti kasvohoidoissa.
Itse aloitin kasvojen hoidon parikymppisenä, kun aloitin meikkauksen. Oma äitini ei ole juurikaan hoitanut kasvojaan ja se näkyy, on ryppyjä ja kuivuutta.
Pesu illalla, rasvat ja seerumit yöksi (markettikamaa). Aamulla päivävoide ja aurinkorasva kesäaikaan, jos yhtään olen ulkona. Olen hoitanut ihoani aina näin, paitsi silmänympärysvoiteen aloitin noin 30-vuotiaana. Nyt olen 44. Ensi viikolla botoxia otsaan.
Sä et sitten lukenut mun viestiä vaikka kommentoit sitä?
Luepa uudestaan mitä kirjoitan siinä viimeisessä kappaleessa.