Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-50 vuotias nainen, mitä ihonhoidon "temppuja" käytössä?

Vierailija
09.07.2019 |

Retinolia? Kollageenia? Jotain muuta?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen kuorinta ja rasvaus+dermosilin porkkanaöljy pari krt vkossa.

Vierailija
62/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojooga, aurinkorasva ja Cienin silmänympärysvoide. Ruokana paljon kasviksia ja kalaa. Ikää minulla 51 v. Otsassa on muutama ryppy ja tietysti naururyppyjä silmien alueella. Mutta poskipäät eivät ole (vielä) valahtaneet ja tehneet minusta bulldogin näköistä 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin teollisista kosteusvoiteista kookosöljyyn ja iho on kiittänyt :)

Aiemmin oli jalka-, käsi-, vartalo, - kasvorasvapurnukoita, nyt on yksi, kookosöljy purkki ja iho kosteutuu ja voi paljon paremmin kuin aiemmin.

Vauvaöljy toimii myös.

Vauvaöljy on rypsiöljyä.

Vierailija
64/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kookosrasva ei käy ollenkaan jostain syystä, ei imeydy. Hyaluroni menee humps vaan.

Kookosöljy imeytyy kostealta iholta humps, kuivalta ei juuri mitenkään.

Vierailija
65/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit ja hyvät elintavat, en tupakoi enkä juo alkoholia. Käytän vain erittäin kevyttä kosteusvoidetta meikin alla, meikkiä myös todella vähän. Enkä paista ihoani auringossa.

Vierailija
66/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologilla kasvojen kollageenihoito kerran viidessa viikossa. 

Silmanymparys-, paiva- ja yovoiteet kaytossa. Kaytan silmanymparysvoidetta myos ylahuulen paalle, ja muita voiteita myos dekolteehen. 

Jokailtainen kasvojen puhdistus vaahtoavalla puhdistusgeelilla, kerran viikossa kasvojen kuorinta. 

Taman paalle laitan viela ruusu- tai lotusvetta ihoa raikastamaan. 

Paivavoiteessa on SPF30 kesalla, talvella kaytan SPF15. 

Mutta tama rutiini on ollut jo alle kolmekymppisesta asti, poislukien tuo kosmetologi ja nuo kukkavedet.

En kayta meikkivoidetta, ainoastaan joskus cc-creamia ja muuten vaan puuteria. Mulla on ripsienpidennykset, eli ripsivariakaan en tarvi, meikkausrutiini arkeen on siis cc-cream/puuteri, huulten rajaus ja huulipuna. 

Vierailija
67/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistusaine, kasvovesi, voide, silmänympärysvoide, kuorinta-aine ja naamio. Ryppyjä on vain silmänympärysiholla. 49v.

Vierailija
68/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 43. Botox ja fillerit, mutta hyvin huomaamattomasti ja hyvin tehtynä. Mikään rasva ei oikeasti vie ikääntymisen merkkejä. Apteekkituotteet iholle; pesu, kuorinta, seerumi, rasvaus. Välillä yönaamioita. 

Vierailija
69/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "kostautuminen" voi myös tulla vasta vuosien päästä, eli iho rupsahtaa yhtäkkiä. Kannattaa ennakoida. Ihan perusvoiteilla pärjää. Itse käytän apteekin tuotteita. Joku suht nuori ihminen täällä jokin aika sitten valitteli kaulan ryppyjä. Sitäkin voi ehkäistä ennalta voitelemalla kaulaa ja ns. dekolteealuetta.

Rupsahtaminen johtuu:

- Aurinkovaurioista

- Huonoista elintavoista jos elimisto ja iho eivät saa tarvitsemiaan ravinteita

- Geeneistä jotka vaikuttavat siihen kuinka iho uusiutuu ja kuinka paljon se tuottaa kollageenia.

- Ilmeilystä, esim. joillakin on outona tapana koko ajan kurtistaa otsaa, jolloin luonnollisesti siihen aikaa myoten syntyy ryppyjä, jopa reilusti alle 30-vuotiaana.

Näistä kahteen ekaan sekä viimeiseen voi itse vaikuttaa. Sillä, kuinka paljon lutraa kosteusvoiteilla, ei ole minkäänlaista pitkäaikaisvaikutusta ihoon. Lyhyellä aikavälillä tietysti kuiva iho helposti näyttää ryppyisemmältä, mutta se että ei rasvaa ihoaan, ei aiheuta mitään piilossa olevaa "rupsahdus yhtäkkiä" uhkaa. 

Minkä ikäinen olet?

40, kuinka niin?

Vierailija
70/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "kostautuminen" voi myös tulla vasta vuosien päästä, eli iho rupsahtaa yhtäkkiä. Kannattaa ennakoida. Ihan perusvoiteilla pärjää. Itse käytän apteekin tuotteita. Joku suht nuori ihminen täällä jokin aika sitten valitteli kaulan ryppyjä. Sitäkin voi ehkäistä ennalta voitelemalla kaulaa ja ns. dekolteealuetta.

Rupsahtaminen johtuu:

- Aurinkovaurioista

- Geeneistä jotka vaikuttavat siihen kuinka iho uusiutuu ja kuinka paljon se tuottaa kollageenia.

- Ilmeilystä, esim. joillakin on outona tapana koko ajan kurtistaa otsaa, jolloin luonnollisesti siihen aikaa myoten syntyy ryppyjä, jopa reilusti alle 30-vuotiaana.

Näistä kahteen ekaan sekä viimeiseen voi itse vaikuttaa. Sillä, kuinka paljon lutraa kosteusvoiteilla, ei ole minkäänlaista pitkäaikaisvaikutusta ihoon. Lyhyellä aikavälillä tietysti kuiva iho helposti näyttää ryppyisemmältä, mutta se että ei rasvaa ihoaan, ei aiheuta mitään piilossa olevaa "rupsahdus yhtäkkiä" uhkaa. 

Ihan ok minulle, jos itse uskot tuohon, mutta kannattaa pitää mielessä, että kosteusvoiteiden käytön aloittaminen siinä vaiheessa, kun on jo rupsahtanut, ei enää paljoa auta.

Ei tietenkään auta, kun ei se auta sitä ennenkään :D. Väitätko sinä siis, että jos ei käytä kosteusvoiteita (jos ei niitä tarvitse), niin tämä tekee jotain salaista tuhoa ihossa jonka huomaa vasta vuosien/vuosikymmenten päästä?

Itse muutes kyllä käytän kosteusvoidetta, koska meikkaan päivittäin ja kasvojen pesu kuivattaa ihoa. En kuitenkaan käytä voidetta siksi että uskoisin sen vaikuttavan jotain pitkällä aikavälillä, vaan ihan siksi, että kosteutettu iho on NYT kivemman näkoinen kuin kuivan, kiristävän hilseilevä. Ihan samalla lailla kuin käytän vaikka kulmissa meikkiä - en siksi että se jotenkin vaikuttaisi kymmenen vuoden päähän kulmiini, vaan se vaikuttaa NYT siihen miltä näytän.

Vierailija
71/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kollageenivalmistetta.

Muutoin säännöllinen puhdistus, kuorinta (+45 jo kosteuttavaa), kosteutus.

Itse olen kokenut miselliveden hyväksi putsariksi.

Kosteuttava kasvosuihke on myös käytössä.

Riittävä uni tärkein.

Vierailija
72/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne temput on vähissä. Tärkein varmaan auringonoton välttäminen/voimakkaat suojakertoimet ja tupakoimattomuus ja alkoholin juomisen välttäminen.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/50-tunnettu…

Kun noita kuvia tossa katselee (tosin aika monet kuvat käsiteltyjä) niin kyllä ne geenit tärkeimpiä ihon säilymisessä on. Oma äitini 80 v on ihmeen sileäihoinen vaikka ei rasvoihin ole uskonut - ja monet ihoaan hoitaneet ovat ihan rusinoita saman ikäisenä.

Vierailija
73/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupsahtaminen johtuu:

- Aurinkovaurioista

Minkä ikäinen olet?

40, kuinka niin?

15 vuotta myöhemmin tulet huomaamaan, että olisi kannattanut rasvata.

Vierailija
74/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupsahtaminen johtuu:

- Aurinkovaurioista

Minkä ikäinen olet?

40, kuinka niin?

Kerro toki tarkemmin. Jos jonkun iho ON JO TARPEEKSI KOSTEUTETTU niin ettei hän koe tarvitsevansa voiteita, MITEN se voide auttaa estämään ikääntymistä? Varastoituuko se mielestäsi jotenkin ihoon vuosien myotä? Estääko se rypistymistä (yhä, oletamme että henkilo ei tarvitse kosteusvoidetta, ts hänen ihonsa ei ole kuiva)? Sivistä meitä jotka emme ymmärrä ollenkaan väitettäsi :D!

Vierailija
75/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma iho on todella hyvä tän ikäiseksi, kohta 60-vuotias. Toki meillä on suvussa hyvät geenitkin. Mutta mulla on ollut aina terveelliset elämäntavat, ei alkoa, ei tupakkaa, suojannut auringolta ihoa, liikunta ja oikeanlainen ravinto (kala-kasvispainoitteinen).

Ihonhoidossa ei tarvitse mennä älyttömyyksiin, eikä tuhlata rahojaan kosmetologeille ja kosmetiikkayrityksille.

Ikääntyessä iho kuivuu ja muuttuu herkemmäksi, joten kannattaa vaihtaa kaikki tuotteet allergialogolliseen tai herkän ihon tuotteisiin. Hajusteet ja alkoholi ärsyttyvät ja kuivattavat ihoa, joten niitä ei saisi olla voiteissa.

Vesipesu kannattaa unohtaa ja käyttää misellivettä.

Jos valitsee hellävaraisen kosteusvoiteen kasvoille, sitä voi käyttää myös silmänympärysalueelle.

Ei se ole sen kummempaa.

Mitään varmaan ei nainen tule katumaan niin paljon kuin sitä, että lähtee tietyssä iässä leikkelemään naamansa, käyttämään botoxia, fillereitä sun muuta. Voi näyttää aluksi hyvältä, mutte sitten on yhtäkkiä kuin sirkusfriikki eikä asialle enää voi tehdä mitään, esim. kuningatar Silvia, Hunter Tylo, yms.

Vierailija
76/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista saada kuvat mukaan.

Ap

Kuvitteletko todella, että kaikkien iho vaatii sen seitsemät sörsselit voidakseen hyvin?

En kuvittele mitään. Väitetään, että ikääntyvä iho tarvitsee mm extra-kosteutta. Minusta olisi mielenkiintoista (sic!) nähdä, voiko iho voida hyvin ilman "ylimääräistä" hoitoa. Geeneistähän tämä riippuu myös paljon.

Ap

Miksi ihmeessä kommentissasi on tuo sic? Ei sitä noin käytetä, ei se ole mikään "siis ihan sairasta!" -lyhenne.

Vierailija
77/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesipesu kannattaa unohtaa ja käyttää misellivettä.

Miten käytännossä onnistuu veden välttely, kun kuitenkin useimmat käy suihkussa vähintään kerran päivässä? Et kastele naamaasi edes suihkussa?

Vierailija
78/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 5-kymppinen. Ihon puhdistus huolellisesti joka ilta, ei ollenkaan alkoholia ja tupakkaa ja harvoin ja minimaalisesti sokeria. Alkoholiton terveellinen ruokavalio näkyy ihossa ja ilmeessä, lisäksi aina maaliskuusta lokakuuhun aurinkovoidetta.

Oikeasti tällainen tyyli pitää tosi freesinä, ei ole huonoja aamuja.

Vierailija
79/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupsahtaminen johtuu:

- Aurinkovaurioista

Minkä ikäinen olet?

40, kuinka niin?

Kerro toki tarkemmin. Jos jonkun iho ON JO TARPEEKSI KOSTEUTETTU niin ettei hän koe tarvitsevansa voiteita, MITEN se voide auttaa estämään ikääntymistä? Varastoituuko se mielestäsi jotenkin ihoon vuosien myotä? Estääko se rypistymistä (yhä, oletamme että henkilo ei tarvitse kosteusvoidetta, ts hänen ihonsa ei ole kuiva)? Sivistä meitä jotka emme ymmärrä ollenkaan väitettäsi :D!

Kaikkien iho kuivuu ikääntyessä, lisäksi sekä Suomen ilmasto-olot että tietokonetyöskentelyt että ilmansaasteet kuivattavat lisää.

Toki kun ikääntyessä iho kuivuu, ongelman suuruus riippuu siitä mikä on ihotyyppisi nuorempana. Jos olet jo valmiiksi kuivaihoinen, menee ihohelpommin ryppyiseksi ja kuivaksi ilman kosteusvoidetta. Kuivaihoisellahan ei ole ihossa tarpeeksi rasvaa, joka estäisi kosteutta haihtumasta.

Mutta jos sulla on rasvainen iho, niin sehän vaan paranee vanhetessa, koska liiallinen rasvaisuus vähenee, mutta pitää ihon kimmoisena ja kosteutettuna.

Siksi joku pärjää ilman mitään, mutta toinen ei. Riippuu ihotyypistä ja elämäntyylistä. Toisen pärstä on kuin paksua rasvanahkaa, vaikka kävisi hiihtämässä pakkasessa ja pitäisi pattereita kotona päällä täysillä, toisen iho on kuin ohutta pergamenttia, jonka talven ensimmäinen ahava rypyttää.

Vierailija
80/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, kenellä on hyvä iho luonnostaan niin ei juuri hoitoa tarvitse. Edesmenneellä anopillani oli täydellinen iho, ei koskaan käyttänyt mitään aineita ja vältteli aurinkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi