Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-50 vuotias nainen, mitä ihonhoidon "temppuja" käytössä?

Vierailija
09.07.2019 |

Retinolia? Kollageenia? Jotain muuta?

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu vielä yksi, joka ei ole koskaan meikannut eikä rasvannut. Laitan talvisin öljyä pari tippaa aamuin illoin.

Ihoni on selvästi kuiva tyypiltään, ja varmasti olisi ihan korppu, jos se ei saisi itse rasvata itseään sisältäpäin.

Ikää 42, hyväihoiseksi kehuttu, ja ihan ikäisensä näköinen.

Vierailija
42/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkosuoja, ei tupakkaa eikä juuri alkoa, tarpeeksi unta ja vihanneksia sekä liikuntaa. Ei rasvoilla juuri merkitystä ole (pl se aurinkosuoja).

Tämä pienin poikkeuksin. Jos iho on normaali, niin apteekin b-vitamiinivoide (ei vitamiinin takia, mutta aloin muuten vain käyttää sitä, kun on niin ohutta, ettei siitä tule finnejä). Jos iho on kuiva, niin ihoöljy ilman silikonia. Joskus a-vitamiinivoide. En juuri meikkaa, puhdistusaineet rasittavat ihoa mielestäni ja meikki kutittaa silmiä ja tekee finnejä.

Ja erityisesti ihoa hoitaa tietysti estrogeeni-hormonikorvaushoito.

Ainiin, joskus laitan netistä ostettua Eucerinin pigmentinpoistokynää.

N49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimattomuus ja sk50 aurinkosuojavoide.

Voiteiden hinta ei kerro mitään niiden tehosta, ainoastaan asiakkaan typeryydestä.

Parhaaksi kosteusvoiteeksi brittiläisessä sokkotestissä todettiin marketin edullinen Nivea Soft, ja samassa testissä oli sentään mukana useita kalliita merkkivoiteita.

Vierailija
44/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kai hoitaa paremmin,  en osta mitään kalliita ihmeaineita eikä minulla ole sen kummempaa rutiinia. Aamulla vesipesu ja  jotain edullista rasvaa kuten Lidlin  q10 päivävioide ettei pintakuivaa ihoani kiristä . Silmänympärysvoiteen käyttö olisi pitänyt aloittaa kai sata vuotta sitten, myöhäistä se nyt on.  Ja tuskin  se naururyppyjä torjuu vaikka miten lotraisi ! Ikää 42v. 

Vierailija
45/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista saada kuvat mukaan.

Ap

Kuvitteletko todella, että kaikkien iho vaatii sen seitsemät sörsselit voidakseen hyvin?

En kuvittele mitään. Väitetään, että ikääntyvä iho tarvitsee mm extra-kosteutta. Minusta olisi mielenkiintoista (sic!) nähdä, voiko iho voida hyvin ilman "ylimääräistä" hoitoa. Geeneistähän tämä riippuu myös paljon.

Ap

Se "kostautuminen" voi myös tulla vasta vuosien päästä, eli iho rupsahtaa yhtäkkiä. Kannattaa ennakoida. Ihan perusvoiteilla pärjää. Itse käytän apteekin tuotteita. Joku suht nuori ihminen täällä jokin aika sitten valitteli kaulan ryppyjä. Sitäkin voi ehkäistä ennalta voitelemalla kaulaa ja ns. dekolteealuetta.

Vierailija
46/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ehtii pelastamaan naamansa? Mä täytän kohta 40 ja olen aika huithapeli ihonhoidossa. Joskus on kausia, että jaksan läträtä erilaisten voiteiden ja seerumeiden kanssa, sitten taas on piiiitkiä aikoja, että pesen vain sebamedilla ja en kosteuta mitenkään.

Vierailija
47/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. En usko, että kalliilla rasvoilla läträily tai ihonhoitopalveluissa käyminen merkitsevät juurikaan.

Paljon unta ja sopivasti liikuntaa --> kasvuhormonia erittyy enemmän ja ihon kollageenipitoisuus kasvaa. Tämän lisäksi stressin välttely (ehdoton vanhentaja ja ihon rypistäjä!) ja hyvä, terveellinen perusruokavalio, jossa hyviä öljyjä, kasviksia, täysviljaa, proteiinia.

Olen hyvin säilynyt 40+ ja käytän vain apteekin perusvoiteita ja tarvittaessa aurinkorasvaa.

Vierailija
48/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kova temppu: ruokasooda, vaseliini ja paksuin/rasvaisin Bepanthen. 😀

Vierailija
49/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen kova temppu: ruokasooda, vaseliini ja paksuin/rasvaisin Bepanthen. 😀

Näitä täydennetään vielä lahdella: uni ja paasto.

Vierailija
50/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistan ihon aamuin illoin Vichy + Lumene, Päiväksi ja yöksi sama täyteläinen voide, en meikkaa, syön multi- tabs 50 + vitamiinia joka päivä, syön monipuolisesti ja ulkoilen. Kosmetologilla käyn 3 kuukauden välein täydellisessä kasvohoidossa ja kestovärit ripset / kulmat.

Vierailija
51/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti tärkein on UV-säteilyltä suojautuminen. Viisikymppisenä kyllä näkee, jos on tykännyt ottaa aurinkoa.

Veden juonti ja riittävä uni myös. Joskus satunnaisesti yöuni jää vähäiseksi, ja tässä iässä sen näkee heti ryppyisinä silmäluomina. Onneksi yksi huonosti nukuttu yö ei jätä pysyviä jälkiä, mutta jos unenpuute on jatkuvaa, niin varmasti näkyy naamasta.

Vierailija
52/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. En ole koskaan oppinu meikkaamaan ja ihorasvoja käyttänyt vain raskauksien aikana. Saan näyttää ikäiseltäni. En panosta omaan ulkonäköön. Kampaajalla sentään käyn kerran kuukaudessa. On paksut ja vallattomat hiukset. En oikeastaan mieti ikääni, mut eilen työkaveri järkyttyi, kun kuuli mulla olevan 28 vuotiaan lapsen. Sanoi: Eihän sulla itelläskään oo paljon ikää. No oon kuule 48. Totes: En olis ikinä uskonu. Vissiin olen sitten ihan hyvin säilynyt ilman vippaskonstejakin.

Vierailija
53/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkosuoja, se on isoin juttu.  en ole koskaan viihtynyt ulkona enkä hanki jokakesäistä rusketusta.

toinen  asia oli on tupakoinnin lopettaminen 15v sitten ja kolmas on alkoholin välttely. näkyy naamassa samantien jos otan pari lasia vinkkua :/ alkottomana on ihan kiva olla. 

neljäs on se hoito eli kosteutus, hyviä öljyjä sisäisesti ja ulkoisesti, vettä ja hyaloronihappopitoisia rasvoja. 

en mielestäni läträä meikeillä tai rasvoilla enkä missään nimessä osta kallista, ei hinta takaa laatua. 

nämä plus hyvät geenit -> hyvin vähälti ryppyjä mutta silmäpusseja ei voi välttää :D 

Vierailija
54/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "kostautuminen" voi myös tulla vasta vuosien päästä, eli iho rupsahtaa yhtäkkiä. Kannattaa ennakoida. Ihan perusvoiteilla pärjää. Itse käytän apteekin tuotteita. Joku suht nuori ihminen täällä jokin aika sitten valitteli kaulan ryppyjä. Sitäkin voi ehkäistä ennalta voitelemalla kaulaa ja ns. dekolteealuetta.

Rupsahtaminen johtuu:

- Aurinkovaurioista

- Huonoista elintavoista jos elimisto ja iho eivät saa tarvitsemiaan ravinteita

- Geeneistä jotka vaikuttavat siihen kuinka iho uusiutuu ja kuinka paljon se tuottaa kollageenia.

- Ilmeilystä, esim. joillakin on outona tapana koko ajan kurtistaa otsaa, jolloin luonnollisesti siihen aikaa myoten syntyy ryppyjä, jopa reilusti alle 30-vuotiaana.

Näistä kahteen ekaan sekä viimeiseen voi itse vaikuttaa. Sillä, kuinka paljon lutraa kosteusvoiteilla, ei ole minkäänlaista pitkäaikaisvaikutusta ihoon. Lyhyellä aikavälillä tietysti kuiva iho helposti näyttää ryppyisemmältä, mutta se että ei rasvaa ihoaan, ei aiheuta mitään piilossa olevaa "rupsahdus yhtäkkiä" uhkaa. 

Vierailija
55/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelen aina silloin tällöin ihania voiteita, mutta en ole niitä oppinut säännöllisesti käyttämään, eli mitään ihonhoitorutiineja ei todellakaan ole. Ei tosin olen ryppyjäkään, tai jos on, niin eivät ole haitanneet, kun edes huomaa. Ihoni tuntuu hyvältä, en oikein tiedä mitä sille pitäisi edes tehdä. Minusta se on ihan samanlainen kuin muidenkin ikäisteni, ei vanhempi tai nuorempi. Olen 42.

Vierailija
56/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hankin Fillerinaa (3-asteista).

Olen käyttänyt sitä nyt erityisesti syviin otsaryppyihin ja vaikutus ei ole mikään erikoinen. Ei siis todellakaan auta enää poistamaan syviä ryppyjä. Silmien mustia alusia helpotti kyllä vähän ja yllättäen myös mulla tosi näkyviä kahta kaulan ryppyä.

Ikä 44.

Ihossa mulla isoja huokosia nenässä ja nenäpielissä näkyviä verisuonia. Otsassa on tosi syvät vaakarypyt. Silmäpussit on isot ja näkyvät. Muuten iho on hyvässä kunnossa.

Käytän Tony Molon naamioita, Cliniquen puhdistustuotteita ja Vishyn kosteusvoidetta ja silmänympärysvoidetta.

Arjessa meikkaan kevyesti BB-voiteella ja ripsivärillä.

Salaisena aseena  Revitalash ripsigeeli (toimii) ja microblading-kulmat.

Vartaloon käytön Biothermin raskausatville tarkoitettua voidetta kiinteytykseen.

Yritän juoda vettä pari litraa/päivä.

Vierailija
57/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, missä ovat kaikki julkkikset jotka ovat 50v+ rypyttömiä käyttämättä mitään voiteita? Luulisi niitä löytyvän kun av palsta on täynnä mammoja jotka ovat 25v näköisiä viiskymppisiä ilman tarvetta käyttää mitään.

58/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaikki voiteet kun 40v. tuli mittariin. Mutta ne ei toimi minulla. Kasvot oli näppyjen peitossa. Tavallista kosteusrasvaa laitan edelleen.

Mulla sama. Ihovoiteiden hajusteet, silikonit sun muut aineet aiheuttavat mulla vain ihon rasvoittumista ja tukkiintuneita ihohuokosia sekä finnejä.

Paras naamarasva on Tummeli. Sain tämän vinkin erittäin atooppiselta kaveriltani.

Tummeli on tuhtia, mutta ei rasvoita ihoa.

Kannattaa kokeilla!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
59/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupsahtaminen johtuu:

- Aurinkovaurioista

- Geeneistä jotka vaikuttavat siihen kuinka iho uusiutuu ja kuinka paljon se tuottaa kollageenia.

- Ilmeilystä, esim. joillakin on outona tapana koko ajan kurtistaa otsaa, jolloin luonnollisesti siihen aikaa myoten syntyy ryppyjä, jopa reilusti alle 30-vuotiaana.

Näistä kahteen ekaan sekä viimeiseen voi itse vaikuttaa. Sillä, kuinka paljon lutraa kosteusvoiteilla, ei ole minkäänlaista pitkäaikaisvaikutusta ihoon. Lyhyellä aikavälillä tietysti kuiva iho helposti näyttää ryppyisemmältä, mutta se että ei rasvaa ihoaan, ei aiheuta mitään piilossa olevaa "rupsahdus yhtäkkiä" uhkaa. 

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
60/112 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupsahtaminen johtuu:

- Aurinkovaurioista

Ihan ok minulle, jos itse uskot tuohon, mutta kannattaa pitää mielessä, että kosteusvoiteiden käytön aloittaminen siinä vaiheessa, kun on jo rupsahtanut, ei enää paljoa auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme