Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavaa miten nyt porukka pukeutuu katukuvassa toppatakkeihin.

Vierailija
09.07.2019 |

Ei siellä niin kylmä ole hei.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katukuvassa, vaan mökkikuvassa ja toppatakki tiukasti päällä ulkona. Tuulee järveltä niin peevelisti, 11 astetta ”lämmintä”. V*tuttaisi jos aivot ei olisi jo umpijäässä.

Vierailija
2/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katukuvassa, vaan mökkikuvassa ja toppatakki tiukasti päällä ulkona. Tuulee järveltä niin peevelisti, 11 astetta ”lämmintä”. V*tuttaisi jos aivot ei olisi jo umpijäässä.

Älä viitsi liiotella. Aivot ei voi olla jäässä pluskeleillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomion hakemista ja kollektiivista marttyyriutta. Hassua kyllä, että samat neidot, jotka kulkevat kymmenen asteen pakkasessa nilkat paljaina, hytisevät nyt talvivaatteissaan.

Vierailija
4/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huvittavaa siinä on? Voi he....    sentään jos heinäkuussa on 10 astetta lämmintä niin todellakin laitan kevyt toppatakin aamulla päälle.

Vierailija
5/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaista muotia; siinä missä suomalainen hikoilee t paidassa Pariisin kaduilla, niin paikallisilla on merkkikevytuntsikat päällä.

Vierailija
6/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Turussa näy toppatakkeja. Farkkutakkeja, huppareita, trenssitakkeja ja jakkuja näkyy enimmäkseen. Mutta täällä lämpötila pysyykin 15-18 asteen tuntumassa.

Vierailija
7/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia Suomen kesässä, että esim. aamulla on 10 astetta lämmintä. 30 vuotta sitten olin kesätöissä puutarhaosastolla ja menin aamuisin polkupyörällä seitsemäksi töihin. Lämpöä oli noin 7-10 astetta, mutta shortsit jalassa poljin ja usein vain pelkkä t-paita päällä. Klo 10 mennessä olikin sitten jo 14 asteen tienoilla ja klo 12 siinä 18 astetta, mikä oli aika ihanteellinen astemäärä tehdä fyysistä työtä ulkona. Iltapäivällä alkoi olla jo liian kuuma, kun parisenkymmentä astetta ylittyi.

Ymmärrän, että viime kesäisen helteen jälkeen tuntuu vaikealta taas sopeutua tällaiseen Suomen kesään, mutta on oikeasti ihan normaalia, että lämpötilat vaihtelevat, sataa ja on välillä viileämpää. Kun maa ei ole jäässä eikä ole hallaa, niin se lämpötila ei ole sama kuin talvella eikä siis ole tarvetta toppatakille, jos on terve ja normaalipainoinen ja normaalisti liikkuva ihminen. Eri asia sitten anorektikot ja sairaat.

Vierailija
8/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat on sit sulla huvit.

Terkuin hanskat kädessä aamuöenkillä ja kalsarit jalassa. Ja jees, jos mulla palelee, niin lisään vaatetta. En ole t-paidassa ja shortseissa vain sen vuoksi, että on heinäkuu..

Vierailija
9/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitu ihan rauhassa! Mä olin eilen metsäretkellä, ja mulla oli gorehousujen alla villakalsarit ja ohuen ulkoilutakin alla kevyttoppaliivi. En mä tykkää palella kesälläkään, pukeudun siis sään, en kalenterin mukaan.

Vierailija
10/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttoppatakki on liioittelua. Kyllä mä kuitenkin yhtä paljonn ihmettelen näitä jotka kulkevat 13-15 asteen lämpötilassa shortseissa ja t-paidassa. Ei toi ole mikään shortsikeli. Ei tee mieli laittaa edes sandaaleita jos on pitempään ulkona.

Vierailija
11/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah haha  :D

Laitan syksylläkin toppatakin vasta -5 ja se on kevyttoppis. Paksumman laitan vasta -20.

Vierailija
12/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on mitä muut pukevat päälleen? Jos itselläni on kylmä niin todellakin laitan takin päälle. Miksi pitäis hytistä ulkona kesävaatteissa, kun sää on enemmänkin jotain syyskuun tasoa.

Vierailija
13/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyttoppatakki on liioittelua. Kyllä mä kuitenkin yhtä paljonn ihmettelen näitä jotka kulkevat 13-15 asteen lämpötilassa shortseissa ja t-paidassa. Ei toi ole mikään shortsikeli. Ei tee mieli laittaa edes sandaaleita jos on pitempään ulkona.

Minä ihmettelen tätä ihmettelyä. Joillekin se on shortsikeli, joillekin kevyttoppatakkikeli. Ihmiset sietävät kylmää ja lämmintä eri tavalla. Minä käytän kevyttoppatakkia vasta kun pakkasta on yli 15 astetta, ja kuljen shortseissa heti kun on kymmenen astetta lämmintä, mutta jos näen jonkun tällä säällä kevyttoppatakki päällä, niin oletan vain, että hän on erilainen kuin minä. Miten ihmeessä ihmisillä voi riittää päiviteltävää tuntemattomien pukeutumisessa??

Vierailija
14/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pukeutuu niin kuin parhaaksi näkee. Ihmiset kokevat kylmyyden (ja kuumuuden) eri tavalla. Siinä missä toinen palelee, toinen hikoilee. Järjetöntä siis jonkun yhden ihmisen alkaa määritellä, mikä on oikeanlainen pukeutuminen missäkin säässä ja lämpötilassa.

Vierailija
15/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on farkut, huppari, nahkatakki ja ohut pipo. +11 , tuulee ja sataa tihuuttaa , liikun pyörällä.

Vierailija
16/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vihree vuoreton maihari. Olin myös marraskuussa maihari yllä Rooma-Firenze reissulla. Toki piti ottaa päivällä siellä yltä. Eilen oli stadissa liian lämmintä mutta nyt taas tarvii maiharin. Ihan raikasta ulkoilla.

Vierailija
17/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on niitä idiotteja jotka katsoo sopivan vaatetuksen kalenterista? Aamulla oli 11 lämmpintä ja tuuleskeli, kyllä siinä saa moni jo pistää paksumpaa takkia päälle, ettei tule vilu. Itse toki kuljen kesällä lyhythijaisessa T-paidassa, mutta minä kuljenkin työmatkan tallista talliin omalla autolla.

Vierailija
18/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ämörikkäläisetki tekee niin.

Tää wt-porukka saa kaiken oppinsa ja ohjeensa nykyisin TV:stä - ja siellä ainakin amerikkalaiset ja etelä-eurooppalaiset pitää jäätävän kylmänä alle +20°C lämpötiloja.

No näitä sitten paska-sakki matkii.

Vierailija
19/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää se että miten nämä ihmiset jotka +10 asteen lämpötilassa kulkevat untuvatakki päällä ja hanskat kädessä pärjäävät talvella jos on - 20 C tai yli ? Ilmeisesti metsästävät karhun,nylkevät sen ja kulkevat karhunturkissa 🤣

Vierailija
20/40 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan, kaikki ihmisethän ovat täysin samanlaisia eikä yksilöiden välillä esiinny minkäänlaista vaihtelua esim. palelemisen, hikoilun tai ylipäänsä lämmön aistimisen suhteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi