Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taida saada ikinä töitä

Vierailija
19.01.2024 |

Minulla on hyvä ja ihan suhteellisen haluttukin osaaminen. Olen muuten hyvässä työssä, mutta firman johtamiskulttuuri on kauhea ja olen kohta vuoden hakenut muualle.

Pääsen haastatteluihin ihan kohtuullisella prosentilla ja osassa rekryjä olen päässyt pitkällekin. Mutta aina joku vaan on parempi.

Alan olla ihan epätoivon partaalla. Olen uupunut työhöni ja en meinaa jaksaa ollenkaan. Tiedän, että jos irtisanoudun, haastatteluihin pääsemisestä tulee heti vaikeampaa joten sekin on vähän huono tie.

Miten te muut jaksatte epätoivoiselta tuntuvaa työnhakua?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Nyt on vaikea aika, työnhakijoita on paljon enemmän kuin vaikka vuosi sitten. 

Olen itsekin hakenut pitkään vakitöissä ollessani uutta. Se on raskasta, järjestää haastattelut ja vapaata töistä jollain verukkeella jne. 

Vierailija
2/15 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se, että joskus ihminen on liian hermorauniona nykyisessä työssään, mikä haisee sille rekrytoijalle.

En nyt väitä, että sinulla olisi näin, mutta varo, ettet nyt polta kynttilää molemmista päistä.

Sinun täytyy tehdä jonkinlainen "quiet quitting" nykyisessä työssäsi. Ylitä rimat, mutta älä syki ylimääräistä. Sinun täytyy kaivaa jostain energiaa, jota siirrät työnhakuun. Et saa nyt uupua. Miten sitten jaksaisit uudessa työssä, kun kaikki pitää opetella? Ala nyt heti harjoittamaan henkistä luopumista nykyisestä työstäsi. Jotkut itseäni fiksumman tekevät niin, että he hoitavat kunnolla vain hommat, jotka näyttävät hyvältä ylöspäin, siis pomoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin (toimi omalla kohdallani myös) irtisanoutumaan. Jonkinnäköinen puskuri täytyy olla ennen sitä taloudessa karenssin ajaksi. Sitten hetken hengähdys ja kaikki energia uuden työn hakuun. 

Turha kiusata itseään ja roikkua paskassa paikassa epämiellyttävien ihmisten ympäröimänä joka arki, ihmisen elämä on liian lyhyt sellaiseen ja siinä rikkoo itseään.

Vierailija
4/15 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa se Kela Gold!

Vierailija
5/15 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain suuren aallon etureunaa.

Vierailija
6/15 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin vuonna 1994 ja sitten kävin armeijan ja sen jälkeen opiskelin lisää ja valmistuin 1997. Olin sitten 8 kk töissä ja sen jälkeen en ole töissä ollutkaan. Olen siis ollut työtön jotain 26 vuotta. Jotain kursseja olen käynyt montakin mutta töihin en kelpaa mihinkään.

Vierailija
7/15 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Firman johtamiskulttuuri on kauhea". Miten tämä tuntuu niin tutulta? Miksi tällaisellle ei tehdä mitään? Paljonko tällaiset kauhu-johtajat maksavat yhteiskunnallle?

Vierailija
8/15 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bääbääbää, onpas kamalaa. Entä kun olet viiskymppinen ja työtön etkä pääse edes haastatteluihin. On osaamista ja on koulutusta ja on työhalua mutta kun ei työnantajille kelpaa viiskymppiset tai kuuskymppiset.  Sori nyt ei tipu myötätuntoa. 

Vaihdetaanko paikkoja, voit tulla kokeilemaan vapaalta eli työttömänä miten kivaa työnhaku on. Minä pärjään toksisessa ympäristössä ja huonon johdon alaisuudessa, on kokemusta ja riittävän paksu nahka. 

Vierailija
9/15 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti pääset ap, jos kerran etenet rekryissä pitkällekin. Jossakin menet sitten tappiin asti. Älä lannistu!

Vierailija
10/15 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse moniongelmaisena pitkäaikaistyöttömänä hyväksynyt jo kauan sitten, että en työllisty koskaan. Odotan ja toivon eläkkeelle pääsyä. Toinen vaihtoehto on sitten lähihoitajaksi kouluttautuminen. Täysin ymmärrettävää toki myös on, jos lähihoitajista ei houkuttele. Karu totuus kuitenkin on, että niin sinne vaan työttömiä pakotetaan ja nykyisellään se on harvoja työllistäviä aloja. Hyvä useampi vaikeasti työllistyvä nainen, vaikka ainoa ongelma olisi se työmarkkinoiden mielestä liian korkea ikä, vaikka oikeasti olisi vain keski-ikäinen ja eläkeikään ehkä vielä 15-20 vuottakin joutuu pakolla tähän viimeiseen vaihtoehtoon turvautumaan.

Vierailija
11/15 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois yrittäjyys? Jotain opiskelemaan, vielä ehtii opintovapaalle?

Työnhaku on kyllä ihan perseestä ja niin on työelämäkin, mutta pakkohan sitä on jotenkin rämpiä! Mä tosin nyt onnellinen työtön, eli perseilen toistaiseksi tän helpomman, eli työnhaun kanssa. Ai että. Mut tsemppiä! 

Vierailija
12/15 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut koskaan töitä. Valmistuin jo 20 v sitten  ja olin parissa paikassa harjoittelijana ja olin parempi ja ahkerampi kuin muut mutta en ole töihin päässyt sen jälkeen.

Vierailija
13/15 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viiskymppisenä olen liian vanha töihin ja liian nuori eläkkeelle. Työkkäristä soittavat tällä viikolla. Siitä tuli varoitus viesti. Mitähän sinne sanoisi? Laittakaa karenssiin tai vankilaan ihan sama kun töihin ei pääse. Jotenkin palkkatuki jakson jälkeen on tavallistakin raskaampaa olla työttömänä. 

Vierailija
14/15 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Firman johtamiskulttuuri on kauhea". Miten tämä tuntuu niin tutulta? Miksi tällaisellle ei tehdä mitään? Paljonko tällaiset kauhu-johtajat maksavat yhteiskunnallle?

Se miten yritystä johdetaan, ei kuulu yhteiskunnalle yhtään mitenkään. Riittää, että yritys työllistää ja maksaa veronsa ja kulunsa.

Vierailija
15/15 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se miten yritystä johdetaan, ei kuulu yhteiskunnalle yhtään mitenkään. Riittää, että yritys työllistää ja maksaa veronsa ja kulunsa.

Ja p*skat. Olipa älyvapaa vastaus. Tottakai sillä on merkitystä yhteiskunnan kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi