Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei löydy nättiä juhlamekkoa koossa 52

Vierailija
08.07.2019 |

Kaikki näyttää ihan rumilta. Olen katsonut elloksen, klingelin, cellbesin, zalandon, asoksen.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pyysi neuvoja ostopaikoista, mutta taas kerran idiootit rynnistivät paikalle laihdutuskäskyineen ja "hyvää tarkoittavine" eli puhtaasti v***uilevine liikuntaohjeineen. Ilmeisesti pätemisen mahdollisuudet ovat niin vähissä, että omasta pakkomielteestä on työnnyttävä jankkaamaan myös keskusteluihin, mihin ne eivät kuulu millään tavalla.

Toivottavasti ap löytää kivan vaatteen. Tsemppiä!

Vierailija
62/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole enää mekkovalikoimassa, vaan koossasi. Nyt kuntokuurille.

Kyllä vika on suunnittelijoissa. Ei osata enää suunnitella tyylikästä mekkoa olipa asiakkaan koko mikä hyvänsä vaan usein ihan normaalipainoistenkin mekoissa on omituisia hörsellyksiä. Ennen osattiin tehdä tyylikkäämpää ja paremmista materiaaleista.

Ei niin. Minä olen kokoa 38 ja ompelin juuri itse mekon, kun kaupat myi pelkkää paskaa niin laadullisesti kuin muotoilultaan. Se yksi, joka näytti kivalta olikin täysin avoselkäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuntoilen rollaattorin kanssa? Sitä joudun huimauksen takia loppuelämän käyttämään. Ap

ruokavalio > kuntoilu

oletko ajatellut että sairaus johtuisi elintavoistasi? Huimaus on vähän epämääräinen...

Onko menier sulle sitten tutumpi?

en ole lääkäri joten ei ole. Epilepsia olisi mutta ei mennä siihen.

Menieren tautia sairastavalle tärkeää:

- terveet elämäntavat ja hyvä kunto

- vähäsuolainen ruoka

- riittävä uni

- stressin välttäminen

- tasapainoharjoitukset

- huimauskuntoutus

- lääkitys

-----

huolehditko itsestäsi vai oletko marttyyri?

Huolehdin sen verran kuin jaksan. Minulla kuitenkin yhteensä 10 muutakin sairautta ja ongelmia elämässä.

eli marttyyri. Tämä selvä.

Kannattaisi oikeasti ottaa vähän itsekkyyttä elämään ja välittää itsestään edes sen verran että hoitaa itsensä fyysisesti kuntoon. Moni tauti ikäänkuin katoaa samalla.

Mutta tätä on turha marttyyrille kertoa.

Ja sinun kannattaisi oikeasti opetella vähän empaattisuutta. Melkein toivon, että sairastuisit sinäkin johonkin vakavaan tai koko ajan arkea haittaavaan perussairauteen. Jospa vaikka joutuisit syömään kortisonia muutaman vuoden päivittäin, etkä siitä huolimatta pääsisi kävelemään kuin keppien kanssa. Ja kuuntelisit sitten siinä sivussa ventovieraita, joiden mukaan voisit vaan hoitaa itsesi fyysisesti kuntoon.

Joo, läski voi kyllä laihduttaa, mutta tyhmyys on pysyvää.

T. 45 kg pudottanut edelleen astmaattinen ja reumaa sairastava normaalipainoinen

Vierailija
64/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on koko 52? Ei kyllä hajuakaan.

M43

Vierailija
65/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mmh... Ei löydy kyllä myöskään koossa 58. harmittaa!

T: Pertti

Minä olen nainen. Ap

Miksi et hyväksy Pertin mekkoa? Ei se ole sinulta pois

Minäkin ihmettelen tätä. Olenko minä jotenkin huono ihminen? Tuli vähän paha mieli.

Minäkin ihmettelen! ensin ollaan niin suvaitsevaista ja Pridessa marssitaan. Mutta Pertin mekko-ostoksia ei hyväksytä? kaksinaamaista porukkaa.

Antakaa kaikkien kukkien kukkia!

Vierailija
66/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap halusi varmaan näyttää asialliselta eikä nätiltä. 

Jos ei näytä hoikempanakaan nätiltä, ei välttämättä ole motivaatiota muodonmuutokseen, etenkään jos elämässä on muutakin hoidettavaa kuin painonhallinta ja voimat vähissä. 

Tarkoitus olisi näyttää asialluselta. En tässä iässä enää hoikkanakaan näyttäisi nätiltä.

Jokainen ihminen saa tuntea itsensä nätiksi peiliin katsoessaan, oli ikä mitä tahansa. Kun ikää tulee, ei näytä 17- vuotiaalta nätiltä, vaan ikäiseltään nätiltä.

Jokaisella ihmisellä pitäisi olla mielenterveys edes sellaisessa kuosissa, ettei arvostelisi toisten ulkonäköä. Tärkeintä on se, mitä itse näet peilissä, ei se mitä epämiellyttävät ihmiset ulkonäöstä laukovat.

Laihtuminen ja kunnon kohoaminen ei ehkä paranna pitkäaikaissairauksia, mutta helpottaa elämää. Erittäin suurella todennäköisyydellä se parantaa myös itsetuntoa ja saa elämän tuntumaan niin mielekkäältä kuin se voi tilanteessasi tuntua.

Jos olet alistunut tilanteeseen koska muuta et voi, yritä hakea apua edes terveyskeskuksesta.

Kommenttini lihavuudesta ja vaatteiden hyvältä näyttämisestä tuntuivat varmasti ilkeiltä ja katkerilta, tarkoitus ei silti ollut painaa sinua alas. Olen samantyyppisessä tilanteessa (ei tartuta diagnooseihin).

Päätin kuitenkin, että mulla on oikeus arvostaa itseäni, oikeus olla piittaamatta siitä, mitä muut ihmiset alleistani tai ylipainostani ajattelevat.

Puhun lihavuudesta lihavuutena, en isokokoisuutena. En enää halua kaunistella asiaa enkä halua paeta sievistelevien ilmausten taakse. Ne eivät ole totuudenmukaisia. Jos valehtelen itselleni ja kuvittelen, että toiset näkevät minut sellaisena kuin esitän (edes asiallisena), estän itseäni tekemästä muutosta.

En pitänyt muutosta mahdollisena, eikä se pitkään aikaan ollutkaan mahdollista. Joskus pelkkä selviytyminen vaatii niin paljon energiaa, ettei jaksa pitää itsestään huolta, eikä näe mitään keinoja parantaa elämänlaatuaan.

Minä nousen tästä vielä. Ja haluaisin ojentaa sulle käden, johon voit tarttua päästäksesi ylös.

Vierailija
67/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihattomuus on ärsyttävää. Kylmyyden takia ja allien takia.

Jos käyttää bleiseriä, hankalasti pestävän bleiseriä kainalot hikoontuvat.

Ja meille isokokoisille tehdään todella paljon hihattomia mekkoja tai sitten liian lyhyitä mekkoja. Ap

Jostakin sitä hintaa on tingittävä. Kankaan menekki muutenkin suurta.

Vierailija
68/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihattomuus on ärsyttävää. Kylmyyden takia ja allien takia.

Jos käyttää bleiseriä, hankalasti pestävän bleiseriä kainalot hikoontuvat.

Ja meille isokokoisille tehdään todella paljon hihattomia mekkoja tai sitten liian lyhyitä mekkoja. Ap

Isokokoisille tehdäön paljon hihattomia mekkoja, koska oikeasti ne näyttävät PAREMMILTA kuin se ikuinen allien piilottelu. Joo, tillä on mieleästänne paksut olkavarret, mutta totuus on, että paljast kåsivarret luovat vartaloon kaksi pystysuoraa linjaa ja se on hoikistavampaa ja ryhdikkäämpää kin se laatikko joka syntyy, kun kaikki peitetään. Että rohkeasti vaan, paljastaa ne allinne. Kokonaisuudessa ne ovat pienempi paha kuin luulettekaan.

Bleiserin valinta on tosi vaikeaa, mutta jos sellaisen löytää, kainalot voi suojata kainalolapulla. Niitä saa kiinni ja irti harsittavinia kankaisina tai teippiliimalla kiinnittyvinä kertakäyttöisinä https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/helmi-12-kpl-paidansuoja

Ruskettamalla ne allitkaan ei näytä niin pahoilta. Nythän jo hoikatkin vetää itsensäruskettavaa, jotta näyttäisivät vielä laihemmilta. Trendi tullut fitnessistä.

Vierailija
69/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuntoilen rollaattorin kanssa? Sitä joudun huimauksen takia loppuelämän käyttämään. Ap

ruokavalio > kuntoilu

oletko ajatellut että sairaus johtuisi elintavoistasi? Huimaus on vähän epämääräinen...

- vähäsuolainen ruoka

- riittävä uni

- stressin välttäminen

- tasapainoharjoitukset

- huimauskuntoutus

- lääkitys

-----

Huolehdin sen verran kuin jaksan. Minulla kuitenkin yhteensä 10 muutakin sairautta ja ongelmia elämässä.

Kannattaisi oikeasti ottaa vähän itsekkyyttä elämään ja välittää itsestään edes sen verran että hoitaa itsensä fyysisesti kuntoon. Moni tauti ikäänkuin katoaa samalla.

Ja sinun kannattaisi oikeasti opetella vähän empaattisuutta. Melkein toivon, että sairastuisit sinäkin johonkin vakavaan tai koko ajan arkea haittaavaan perussairauteen. Jospa vaikka joutuisit syömään kortisonia muutaman vuoden päivittäin, etkä siitä huolimatta pääsisi kävelemään kuin keppien kanssa. Ja kuuntelisit sitten siinä sivussa ventovieraita, joiden mukaan voisit vaan hoitaa itsesi fyysisesti kuntoon.

T. 45 kg pudottanut edelleen astmaattinen ja reumaa sairastava normaalipainoinen

Jo se nyt on prkl, antakaa vaan ap:n ostaa nyt se mekko. Tuskin ehtii tehdä elämäntaparemonttia ennen mekon ostoa.

Vierailija
70/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma vaikka olenkin hieman pienempi. Kuvahakuun juhlamekko plus kokoiselle ja sieltä löytyy liikkeitä, joista etsiä.

Päädyin myös tilaamaan Lumingerielta korsetin (https://www.lumingerie.fi/mitex-talia-vyotarokorsetti-beige), koska minulla on oikeastaan ongelmana vain vyötärön seutu. Yleensäkin hyvät alusvaatteet on must juhlapukeutumisessa(kin). Toki tässä on meneillään painonpudotuskin ennen juhlia.

Vierailija
71/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ruokavalio > kuntoilu

- vähäsuolainen ruoka

- riittävä uni

- stressin välttäminen

- tasapainoharjoitukset

- huimauskuntoutus

- lääkitys

-----

Mun sairauteni on diagnosoitu eikä niistä pääse eroon laihduttamalla, ne ei katoa ikinä.

Sanoo aito marttyyri

Vierailija
72/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ruokavalio > kuntoilu

- vähäsuolainen ruoka

- riittävä uni

- stressin välttäminen

- tasapainoharjoitukset

- huimauskuntoutus

- lääkitys

-----

Jo se nyt on prkl, antakaa vaan ap:n ostaa nyt se mekko. Tuskin ehtii tehdä elämäntaparemonttia ennen mekon ostoa.

No vi*tu niitä burkia saa vaikka mistä. Jos ottaa mustan niin pääsee helpolla. Ei näy makkarat.

Vierailija
73/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömisen järkevöittäminen se ensisijainen painonpudotuskonsti onkin.

Vierailija
74/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömisen järkevöittäminen se ensisijainen painonpudotuskonsti onkin.

Marttyyrille on turha neuvoa av:lla. Kyllä se lääkäri on nämä jo kertonut mutta kun ei vain pysty.

Rollaattori unohtuu vain silloin kun puoliso/kotiapu tuo pakkaseen lisää jäätelöä. Silloin rikotaan satasen SE.

Vierailija
75/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap halusi varmaan näyttää asialliselta eikä nätiltä. 

Jos ei näytä hoikempanakaan nätiltä, ei välttämättä ole motivaatiota muodonmuutokseen, etenkään jos elämässä on muutakin hoidettavaa kuin painonhallinta ja voimat vähissä. 

Tarkoitus olisi näyttää asialluselta. En tässä iässä enää hoikkanakaan näyttäisi nätiltä.

Jokainen ihminen saa tuntea itsensä nätiksi peiliin katsoessaan, oli ikä mitä tahansa. Kun ikää tulee, ei näytä 17- vuotiaalta nätiltä, vaan ikäiseltään nätiltä.

Jokaisella ihmisellä pitäisi olla mielenterveys edes sellaisessa kuosissa, ettei arvostelisi toisten ulkonäköä. Tärkeintä on se, mitä itse näet peilissä, ei se mitä epämiellyttävät ihmiset ulkonäöstä laukovat.

Laihtuminen ja kunnon kohoaminen ei ehkä paranna pitkäaikaissairauksia, mutta helpottaa elämää. Erittäin suurella todennäköisyydellä se parantaa myös itsetuntoa ja saa elämän tuntumaan niin mielekkäältä kuin se voi tilanteessasi tuntua.

Jos olet alistunut tilanteeseen koska muuta et voi, yritä hakea apua edes terveyskeskuksesta.

Kommenttini lihavuudesta ja vaatteiden hyvältä näyttämisestä tuntuivat varmasti ilkeiltä ja katkerilta, tarkoitus ei silti ollut painaa sinua alas. Olen samantyyppisessä tilanteessa (ei tartuta diagnooseihin).

Päätin kuitenkin, että mulla on oikeus arvostaa itseäni, oikeus olla piittaamatta siitä, mitä muut ihmiset alleistani tai ylipainostani ajattelevat.

Puhun lihavuudesta lihavuutena, en isokokoisuutena. En enää halua kaunistella asiaa enkä halua paeta sievistelevien ilmausten taakse. Ne eivät ole totuudenmukaisia. Jos valehtelen itselleni ja kuvittelen, että toiset näkevät minut sellaisena kuin esitän (edes asiallisena), estän itseäni tekemästä muutosta.

En pitänyt muutosta mahdollisena, eikä se pitkään aikaan ollutkaan mahdollista. Joskus pelkkä selviytyminen vaatii niin paljon energiaa, ettei jaksa pitää itsestään huolta, eikä näe mitään keinoja parantaa elämänlaatuaan.

Minä nousen tästä vielä. Ja haluaisin ojentaa sulle käden, johon voit tarttua päästäksesi ylös.

Ja ehkä ap:lla ei nyt ole sen muutoksen aika.

En tajua näitä tyyppejä.

Vai pitäisikö minunkin kertoa tässä, miten ap:n elämä paranee elävällä uskolla Jumalaan.

Vierailija
76/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen on koko 52? Ei kyllä hajuakaan.

M43

Minkälainen ”mies” roikkuu akkain mekkokeskustelussa. Akkamainen typerys. Ja varmasti haisee pahalle!

Vierailija
77/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka laihduttaa, niin ei kukaan muutamassa viikossa pienen vaatekoossa. Nämä kommentit ovat siis ihan typeriä.

Vierailija
78/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen. Ap

Minäkin ihmettelen tätä. Olenko minä jotenkin huono ihminen? Tuli vähän paha mieli.

Minäkin ihmettelen! ensin ollaan niin suvaitsevaista ja Pridessa marssitaan. Mutta Pertin mekko-ostoksia ei hyväksytä? kaksinaamaista porukkaa.

Ostakoon Pertti mekkonsa ja stringinsä, mutta tämä keskustelu ei nyt koske perttiä. Pertti voi painua pers eeseen ja antaa muiden keskittyä olennaiseen.

Miksi muuten vegaanit, ho m OT ja muut valtavirrasta poikkeavat huutavat asiaansa koko ajan? Hittoako siitä tekee numeroa, syö pinaattia ja laittaa mekon päälle, aristaa ketä haluaa, mutta pitää tur p ansakiinni. Ei ketään kiinnosta, ei minun, Pertin eikä vegaani-Venlan asiat, kysytään sitten, jos alkaa kiinnostaa. Koko ajan ei tarvitse kailottaa.

Kiitos!

Vierailija
79/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ruokavalio > kuntoilu

- vähäsuolainen ruoka

- riittävä uni

- stressin välttäminen

- tasapainoharjoitukset

- huimauskuntoutus

- lääkitys

-----

Onnea painon pudotuksesta. Eikö elämänlaatu parantunutkin?

Merkittävä osa sairauksista ja vaivoista johtuu ylipainosta. Läskit eivät tätä vain suostu ymmärtämään joten he valittavat lyllertäessään jääkaapille.

No mutta ei ne lääkärit mitään tiedä.

Vierailija
80/116 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen. Ap

Ostakoon Pertti mekkonsa ja stringinsä, mutta tämä keskustelu ei nyt koske perttiä. Pertti voi painua pers eeseen ja antaa muiden keskittyä olennaiseen.

Miksi muuten vegaanit, ho m OT ja muut valtavirrasta poikkeavat huutavat asiaansa koko ajan? Hittoako siitä tekee numeroa, syö pinaattia ja laittaa mekon päälle, aristaa ketä haluaa, mutta pitää tur p ansakiinni. Ei ketään kiinnosta, ei minun, Pertin eikä vegaani-Venlan asiat, kysytään sitten, jos alkaa kiinnostaa. Koko ajan ei tarvitse kailottaa.

Kiitos!

Älä vihaa ihmisiä ja kerro meille mitä saamme tehdä ja mitä emme.

Jonain päivänä Forumin seinässä on valtava mainos Transnaisille suunnatusta pitsihepeneestä joka ei jätä kalun koosta paljoa arvailun varaan. Vielä Suomi ei ole siihen valmis, mutta se ei ole kaukana.