Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi mikset tutustu uusiin naapureihin kun vaihdat asuntoa?

Vierailija
08.07.2019 |

Asun opiskelija-asuntosäätiön talossa ja tähän aikaan vuodesta asukkaita vaihtuu paljon. Taitaa olla niin että tällä kerroksella olen asunut pisimpään kaikista nykyisistä asukkaista. Tähän mennessä yksikään naapureista ei ole tutustunut minuun tai edes tervehtinyt.
Mikä siis on tekosyysi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään vuotta 2019.

Vierailija
2/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut naapureistani. Voin kyllä tervehtiä, mutta ei ole mitään mielenkiintoa tutustua yhteenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat varsinkin naiset ovat tietoisia arvostaan. Siksi.

Vierailija
4/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin tutustua naapureihini? Tervehdin kyllä jos rapussa kohdataan mutta siihen se saa jäädäkin.

Vierailija
5/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kokemukset. Miestäni on yritetty iskeä, samoin minua, ei ole maksettu lainaa (pieni summa) takaisin, valehtelua, syytöksiä, kateutta, varastelua jopa jne. kivaa. Aina sitä oppii, kun oppirahat maksaa...

Ja juu, tervehdys riittänee. Jos ei, niin ei meitä haittaa. Jokainen pysyköön karsinassaan. Aiemmin olin hyvinkin sosiaalinen, ja kutsuin kylään. Syötin ja juotin, ystäviksi luulin. Näin se sitten "palkittiin".

Vierailija
6/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä mä moikkaan kaikkia jotka rapussa liikkuu. Sama se kuka asuu missäkin.

Kultaisia käytöstapoja, että ihmisiä tervehditään. Suomessa asuu runsaasti moukkia.

Vierailija
7/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en nyt puhu tekosyistä, joten sori. Luin otsikon huolimattomasti. -5

Vierailija
8/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän jälkeen en halua kuunnella ketään enkä puhua kenenkään kanssa vaan olla ihan omassa rauhassani. Pelkkä tervehteminen kun tuntuu olevan lupa tulla iholle ja puhua läpi kaikki serkunkumminkaimankin ongelmat. Koti on minun tilani, eikä mikää kaveri- tai terapiakerho.

Vierailija
9/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin naapureita mutten koe tarvetta tutustua enempää. Jos sattumalta tutustuu paremmin, niin kiva.

Vierailija
10/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot kokemukset. Miestäni on yritetty iskeä, samoin minua, ei ole maksettu lainaa (pieni summa) takaisin, valehtelua, syytöksiä, kateutta, varastelua jopa jne. kivaa. Aina sitä oppii, kun oppirahat maksaa...

Ja juu, tervehdys riittänee. Jos ei, niin ei meitä haittaa. Jokainen pysyköön karsinassaan. Aiemmin olin hyvinkin sosiaalinen, ja kutsuin kylään. Syötin ja juotin, ystäviksi luulin. Näin se sitten "palkittiin".

Sataset kourassako te rappusissa toukkaroitte? "ota rahaa, ota, ota" - pikkasen pieleen ymmärretty naapuruus.

Vierailija
11/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tutustua naapureihini, koska pahimmillaan siinä voisi muodostua vaikkapa ihmissuhde, ja koen ylimääräiset ihmissuhteet raskaalla tavalla "velvoittaviksi". Olen tosi introvertti ja tykkään omasta rauhasta. Ihmisten kanssa oleilu vie energiaa. (Tervehtiä jaksan, mutta yleensä en ole sillä tuulella, että jaksaisin ruveta smalltalkaamaan tms.) Ihmisiä on helppo vältellä, kun heitä ei tunne. Jos tuttujen ohi kävelee ilman kontaktin ottamista, niin silloin helposti pidetään tylynä ja/tai loukkaannutaan. Parempi siis olla hankkimatta tuttuja ainakaan naapurista.

Jos tämä on tekosyy, niin mikähän se oikea syy voisi olla? Jotain tosi synkkää varmaan.

Vierailija
12/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sataset kourassako te rappusissa toukkaroitte? "ota rahaa, ota, ota" - pikkasen pieleen ymmärretty naapuruus.

Aika alentavasti kirjoitat.

"Sataset kourassa rappusissa toikkaroitte", kertoo taas sinusta aika paljon. "Ota rahaa, ota, ota", hyi kuinka ilkeämielinen olet.

Luitko "ystäväksi luulin"? Ystävystyin naapurini kanssa ja kävimme toistemme luona kylässä, kunnes alkoi petturuus. Hoidin hänen lastaan ja kerran sitten lainasin pari kymppiä ruokaan, kun sanoi ettei ole, ja yh oli tämä hlö. Noh, eipä sitten maksanutkaan ja pisti välit poikki jollain keksityllä syyllä. Ja hän alun alkaen siis oli naapuri ja naapurina pysyi, vaikka paremmin tutustuimmekin. En siis juoksentele piha-alueella "toikkaroimassa setelinippu kourassa tarjoten niitä väkisin naapureille, kuten annat ymmärtää. Tajusitko??

Vierailija
13/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sataset kourassa rappusissa toikkaroitte", kertoo taas sinusta aika paljon. "Ota rahaa, ota, ota", hyi kuinka ilkeämielinen olet.

Luitko "ystäväksi luulin"? Ystävystyin naapurini kanssa ja kävimme toistemme luona kylässä, kunnes alkoi petturuus. Hoidin hänen lastaan ja kerran sitten lainasin pari kymppiä ruokaan, kun sanoi ettei ole, ja yh oli tämä hlö. Noh, eipä sitten maksanutkaan ja pisti välit poikki jollain keksityllä syyllä. Ja hän alun alkaen siis oli naapuri ja naapurina pysyi, vaikka paremmin tutustuimmekin. En siis juoksentele piha-alueella "toikkaroimassa setelinippu kourassa tarjoten niitä väkisin naapureille, kuten annat ymmärtää. Tajusitko??

Ihme tosikko. Älä ystävysty naapurin kanssa, ne asuu syystä toisella puolella seinää.

Tai no tyhmästä päästähän sä tässä kärsit, ehkä ihan oikein, kun noin kiukkuseksi vetää.

Vierailija
14/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin kaikkia, joita näen porraskäytävässä tai pihassa. En edes tiedä, ovatko he kaikki naapureitani vai vain käymässä jollain talossa kylässä. Naapureihin tutustumista en pidä mitenkään tarpeellisena. 

Vierailija
15/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme tosikko. Älä ystävysty naapurin kanssa, ne asuu syystä toisella puolella seinää.

Tai no tyhmästä päästähän sä tässä kärsit, ehkä ihan oikein, kun noin kiukkuseksi vetää.

Tosikko, jos en kauniisti "kuuntele" noita kummallisia väitteitä jostain toikkaroinneista. Kyllä meistä itse kukin varmaan lainaa kympin pari lapsen ruokaan? Tai omasta jääkaapistaan jotain kaivaa. Sinäkö et? No enpä ihmettele.

Kiukkuiseksi vetää? Sullahan tässä taitaa varsinaisen huono päivä olla menossa?

Ja jos vttumaisesta luonteestasi huolimatta suostuit lukemaan kommenttini loppuun, sanottiin siinä, että oppirahat on maksettu, ja että jokainen  olkoon omissa oloissaan. Mistä teitä rakkikoiria riittää lahkeeseen roikkumaan?

Vierailija
16/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tutustun naapureihini , että ystävällisesti tervehdin , mutta ei enempää. Tulette huomaan vuosien varrella , että välit naapureihin pysyy loistavina , niin omakoti- rivi- kuin kerrostalossakin, kun ei ala veljeilemään just lähinaapureiden kanssa. Ystävät voi hankkia etäämmältäkin.

Vierailija
17/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tutustun naapureihini , että ystävällisesti tervehdin , mutta ei enempää. Tulette huomaan vuosien varrella , että välit naapureihin pysyy loistavina , niin omakoti- rivi- kuin kerrostalossakin, kun ei ala veljeilemään just lähinaapureiden kanssa. Ystävät voi hankkia etäämmältäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä