Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käy jotenkin sääliksi ihmiset kenen ainoa kesälomaohjelma on "mökille"

Vierailija
08.07.2019 |

Eikö mitään vähän spessumpaa? :(

Toki jokainen tehkööt mitä lystää, mutta itse en vain voisi kuvitella edes olevani tuollaisen henkilön ystävä. Ei siksi että olen jotenkin parempi, mutta mistä tuollaisten ihmisten kanssa voi edes keskustella? Ja se tavoitteettomuus/rutiineihin kangistuminen.. Esim. Me olemme miehen kanssa lähdössä Italiaan kahdeksi viikoksi kiertelemään mm. viinitiloja. Olemme olleet aivan täpinöissämme matkasta viimeiset puoli vuotta ja huomaan miten muutkin haluavat kuulla lisää kun itse selittää niin innoissaan, eli jopa inspiroi muita kokemuksellisen elämään.

N27

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ulkomaille tai vain mökille on yhtä tylsiä.

Me tehdään molempia. Kerran on jo käyty ulkomailla, ensi viikolla lähdetään taas (eri paikkaan tietenkin) ja ensi kuussa vuorossa kolmas. Muu aika ollaan kuitenkin mökillä.

Vierailija
2/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin Italiasta, ja nyt on ihanaa päästä mökille lepäilemään. Oli niin kuumakin ettei kunnolla jaksanut katsella nähtävyyksiä. Mökkeily on sitä, mitä olen odottanut enemmän, matkailu aina vähän stressaa, mutta mökillä on rentoa ja tuttua. Vaikka provohan tuo aloitus oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mökki Suomessa olisi ihana! Mikään ei juuri nyt olisi hienompaa. Eli ei, sääli ei todellakaan tule mieleen ensimmäisenä. 😀

Vierailija
4/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä puolestani säälin ihmisiä, jotka eivät päässeet kouluun oppimaan pronominien käyttöä.

Vierailija
5/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te muulla lomalla teette vai onko teillä vain kaksi viikkoa lomaa?

Vierailija
6/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee ulkomaisista maatiloista mielenkiintoisia? 

Vierailija
7/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo mökki olisi kaikilla mukavuuksilla kallioisella tai lehtomaisematontilla sinilevättömän meren tai ison järven rannalla ja aurinko paistaisi koko kesän nauttisin minäkin.

Tuollaisia mökkejä on toki olemassa mutta harvalla niihin varaa.

Me olemme matkustaneet 25v ympäri Eurooppaa 2-4 vkoa kesäisin, välillä oltu toki toisella puolella maailmaa syystä tai toisesta. Meille ihan perusjuttu, ei tarvitse ajaa nurtsia eikä paikata vuotavaa kattoa. Mutta ei mun tarvitse olla "täpinöissäni" kertomassa siitä kaikille. Kukin tyylillään. 

Vierailija
8/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki pidä matkailusta, vaikka kuinka avartaa:) Minusta oli joskus mukava vain oleilla kotikaupungissa ja nauttia rauhallisesta ajasta, kun ei ole kiire minnekään. Mut jokainen tyylillään. Kotona on ihanaa laiskotella.

Vierailija
9/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tulko sitten ainakaan minulle pölisemään viinimatkastanne. Mikään ei ole tylsempää kuin pariskunta, joka rasittaa ystäviään matkamuistoillaan ......

Vierailija
10/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säälin ihmisiä, jotka eivät mitenkään pysty ymmärtämään, että toiset ihmiset haluavat tehdä eri asioita kuin he itse ja että heidän omat asiansa eivät ole muiden mielestä sen hienompia, joskaan ei huonompiakaan kuin muiden.

Vierailija
11/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mökki sulje matkailua millään tavalla pois.

Vierailija
12/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus arjen jälkeen haluaa lomalla vain levätä. Nuorena itsekin jaksoin kiertää vaikka missä ja lomalla ja kotona kävi ehkä pesemässä vaatteita välillä jos sitäkään. Nyt pienten lapsien kanssa ajatus autoilumatkasta edes kotisuomessa hirvittää. 😁

Me lähdetään resort-lomalle altaan ja all-inclusiven äärelle, mutta muuta en tän katraan kanssa edes harkitse! Aikaisemmin minäkin halveksin ja hämmentelin ei-reissaavia, mutta nyt tiedän, että erilaiset lomat sopivat erilaisille ihmisille ja eri elämäntilanteisiin.

Vierailija
13/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai mentävä kauas päästäkseen lähelle, lopulta. Minä olen aikani kiertänyt maailmaa ja nyt, haluan viettää lomani mieheni kanssa, kaikessa rauhassa ja karun kauniissa pohjoisessa. Mökillä. Ollaan, kuljetaan, kalastellaan, tulistellaan.

Olen onnellinen mieheni kainalossa ja luonnosta nauttien. Inspiroin vain meidän suhteemme syvyyttä, rakastan miestäni. Ja tätä meidän elämää, myös mökkielämää. Kaupungissa on hektistä ja kaipaan rauhaa, seesteisyyttä ja totta puhuen kaipaan ettei minun tarvitse olla tekemisissä niin monen ihmisen kanssa. Ihmiset voivat olla niin typeriä ja omiin napoihinsa keskittyneitä.

Vierailija
14/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähelteellä on huippuälykästä lähteä vielä kuumempaa paikkaan (siis varattu kuukausia sitten todennäköisesti kuumaan aikaan).

Vierailija
15/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette olleet kahden viikon Italian matkasta "aivan täpinöissänne" ja olette kuitenkin aikuisia, niin kuulostaa että aika pienet on teidän piirit ja sisältö elämässä. Eikä siinä mitään se on ihan ok ja moni on tynnyrissäkin kasvanut, mutta ei kannattaisi kovin paljon arvostella muiden lomasuunnitelmia tuollaisella pohjalla.

Vierailija
16/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä puolestani säälin ihmisiä, jotka eivät päässeet kouluun oppimaan pronominien käyttöä.

Kerropa minulle, miksi äidinkielinen puhuja tarvitsee minkään laista oppimista pronominien käytössä.

Vierailija
17/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa minulle, miksi äidinkielinen puhuja tarvitsee minkään laista oppimista pronominien käytössä.

Minkäänlaista kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
18/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäajan vietän lähinnä mökillä ja kaupungissa. Sitten syksyllä (ja keväällä) sesonki- ja kuumuusajan ulkopuolella matkailen (lähinnä) Euroopassa paikossa, joiden puhujien kieltä ymmärrän.

Vierailija
19/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ette tunnista ilmiselvää provoa? : D

Vierailija
20/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä sääliäsi kaipaa

Ei se saa paskaas loppumaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän