Miksei kumppanin ulkonäöstä saa huomauttaa?
Miksi on väärin sanoa jos kumppanin ulkonäössä on asioita jotka eivät oikein miellytä, mutta joita pystyisi muuttamaan?
Minulle olisi täysin ok jos tyttöystävä sanoisi että näyttäisit paremmalta jos maha olisi pienempi tms.
Muista asioista saa sanoa. Jos asunto ei miellytä, se voi tarkoittaa lisätyötä ja rahanmenoa. Miten tämä eroaa kuntosalista (lisätyö) tai ulkonäön hoitamisesta (rahameno)?
Harva parisuhde kestää, eikö olisi hyvä että tästäkin asiasta pystyisi keskustelemaan ilman itkupotkuraivareita?
Vai oletko sitä mieltä että sanominen on ok? Tai oletko parisuhteessa jossa sanotaan?
Kommentit (41)
Mun mielestä ulkonäöstä huomauttelu ei ole kohteliasta.
Vertaat talo remppaa ihmiseen. Justjust. Eikun silikonikauppaan, johan tisulit tarvii ryhtiä.
Siis ei tietenkään saa huomautella ulkonäöstä. Monilla on aivan hirveät ulkonäköpaineet ja huono itsetunto jo valmiiksi. Parisuhteessa pitäis saada olla oma itsensä ja tulla hyväksytyksi sellaisena.
Onhan se ikävää jos puolisoa häiritsee leikkausarvet (ne mun pienet, ei se oma 20cm pitkä) tai että mun maha ei ole litteä (ei ole ollut ikinä, saati lapsen jälkeen). Ihan hyvin voisin harkita korjaamista, jos hän maksaa ja tukee henkisesti ja hoitaa mun hommat, että on aikaa noihin. Muuten pää kiinni ja kärsiköön, mulla on tärkeämpiä juttuja.
Mulle ja puolisolle on huomauteltu ulkonäöstä koko lapsuuden ja nuoruuden ajan. Ei jatketa omassa suhteessa, ollaan sellasia ku ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei tietenkään saa huomautella ulkonäöstä. Monilla on aivan hirveät ulkonäköpaineet ja huono itsetunto jo valmiiksi. Parisuhteessa pitäis saada olla oma itsensä ja tulla hyväksytyksi sellaisena.
Entä saako ammatillisen kunnianhimon puutteesta tai haluttomuudesta panostaa laadukkaampaan asuntoon huomautella, vai pitääkö saada olla oma itsensä ja tulla hyväksytyksi sellaisenaan?
Sellaisista asioista joille ei voi mitään, ei saa huomautella. Ei parisuhteessa tai missään muuallakaan.
Sitten kysymys teille naisille joiden mielestä vaikkapa ylipainosta ei saisi huomauttaa: pitäisikö vain torjua vaimon seksiyritykset ja pitää mykkäkoulua kun tämä kysyy miksi ei kiinnosta entiseen malliin? Vai pitääkö keksiä valkoinen valhe, siitä huolimatta että samassa tilanteessa ollaan huomenna taas?
Ja miksi on niin että miehen effortin puutteesta saa huomauttaa niissä asioissa jotka ovat naisille tärkeitä, mutta ei naisen effortin puutteesta niissä asioissa jotka ovat miehelle tärkeitä?
Kiitän vastauksista.
M/37
Koska luot kumppanin kanssa ensisijaisesti henkisen siteen.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisista asioista joille ei voi mitään, ei saa huomautella. Ei parisuhteessa tai missään muuallakaan.
Sitten kysymys teille naisille joiden mielestä vaikkapa ylipainosta ei saisi huomauttaa: pitäisikö vain torjua vaimon seksiyritykset ja pitää mykkäkoulua kun tämä kysyy miksi ei kiinnosta entiseen malliin? Vai pitääkö keksiä valkoinen valhe, siitä huolimatta että samassa tilanteessa ollaan huomenna taas?
Ja miksi on niin että miehen effortin puutteesta saa huomauttaa niissä asioissa jotka ovat naisille tärkeitä, mutta ei naisen effortin puutteesta niissä asioissa jotka ovat miehelle tärkeitä?
Kiitän vastauksista.
M/37
Tuossa tilanteessa on parempi huomauttaa. Luultavasti seuraus on, että a nsinen menettää seksuaalisen mielenkiinnon sinuun b ihastuu toiseen mieheen c eroaa -> pääset etsimään itsellesi paremmin sopivaa insta-tyttistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitän vastauksista.
M/37
Ei. Sinä vaan yksinkertaisesti otat eron ja etsit hoikempaa lihaa hyväksikäytettäväksesi.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Aika hvetin monelle naiselle on tärkeää että mies on riittävän pitkä, roteva, tms.
No, aika monelle miehelle on tärkeää että nainen on riittävän hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Kiitän vastauksista.
M/37
Mieheni on lihonut 40 kiloa, kun lopetti liikunnan. Sairauksia on tullut. Olen monesti puhunut, että terveydellisistä syistä pitäisi laihduttaa. Puhe ei kuitenkaan auta. Seksin puutteen olen torjunut hankkimalla nuoremman rakastajan. Huomauttelu on useimmiten turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Aika hvetin monelle naiselle on tärkeää että mies on riittävän pitkä, roteva, tms.
Tismalleen. Naiset haluavat keksiä pelin säännöt itselleen sopiviksi. Koska naiset katsovat geenejä (pituus ym), heille on sopivaa ettei ylipainosta saa huomauttaa. Sen jälkeen kun ovat itse olleet pinnallisia ja torjuneet miehet jotka alittavat pituusrajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän vastauksista.
M/37
Mieheni on lihonut 40 kiloa, kun lopetti liikunnan. Sairauksia on tullut. Olen monesti puhunut, että terveydellisistä syistä pitäisi laihduttaa. Puhe ei kuitenkaan auta. Seksin puutteen olen torjunut hankkimalla nuoremman rakastajan. Huomauttelu on useimmiten turhaa.
Tämä onkin tyypillinen naisen toimintamalli.
Suoraan ei sanota kun se on vaivaannuttavaa ja ahdistavaa, vaan mieluummin puukotetaan selkään.
Onhan se parempi pettää, kun sanoa ihan suoraan että kaipaan seksiä ja ellet laihdu, erotaan ja etsin hoikemman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä saako ammatillisen kunnianhimon puutteesta tai haluttomuudesta panostaa laadukkaampaan asuntoon huomautella, vai pitääkö saada olla oma itsensä ja tulla hyväksytyksi sellaisenaan?
Minä lähden siitä, jokainen on valinnut kumppaninsa sillä ajatuksella, että tämä kelpaa sellaisenaan, omana itsenään. Jos on valinnut kumppanin, jolla ei ole kiinnostusta kehittyä ammatillisesti tai panostaa asunnon laadukkuuteen, niin mitä siitä auttaa huomautella? Eri asia sitten jos on huoli joko kumppanin tai kodin terveydentilasta, niin tottakai asiaan voi yrittää puuttua. Vierastan kuitenkin ajatusta ulkonäöstä huomauttelusta. On eri asia haluta muuttaa pois hometalosta kuin huomautella siitä, ettei kumppania kiinnosta uusia sisustusta jokaisen uuden trendin perässä.
-Eri
Mulle saisi ja pitäisi huomauttaa esim. ylipainosta, saisi yhden motivaattorin lisää terveellisiin elämäntapoihin. Mutta tietysti asia pitäisi esittää kohteliaasti ja tsempaten, ei haukkuen. Vaatteitakin ja hiustyyliä voi kommentoida, enkä ottaisi siitä itseeni.
Voi kyllä johtua siitäkin että olen terveydenhuoltoalalla ja tiedän että mm. monet sairaudet olisi ehkäistävissä terveellisillä elämäntavoilla ja näin yhteisiä vuosia enemmän 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähden siitä, jokainen on valinnut kumppaninsa sillä ajatuksella, että tämä kelpaa sellaisenaan, omana itsenään. Jos on valinnut kumppanin, jolla ei ole kiinnostusta kehittyä ammatillisesti tai panostaa asunnon laadukkuuteen, niin mitä siitä auttaa huomautella? Eri asia sitten jos on huoli joko kumppanin tai kodin terveydentilasta, niin tottakai asiaan voi yrittää puuttua. Vierastan kuitenkin ajatusta ulkonäöstä huomauttelusta. On eri asia haluta muuttaa pois hometalosta kuin huomautella siitä, ettei kumppania kiinnosta uusia sisustusta jokaisen uuden trendin perässä.
-Eri
Juu, ymmärrän jos on valinnut kumppanin joka oli valmiiksi ylipainoinen eikä halunnut panostaa asiaan. Entäpä jos asia muuttuu, miksi tästä ei saa huomauttaa? Ammatillisen kunnianhimonkin puutteesta saa huomauttaa, jos miehen kiinnostus "mennä elämässä eteenpäin" lakkaa.
Nyt kun mainitsit terveyden, eikö asiaa muuta sekään että 10-20kg ylipainoa - etenkin siellä keskivartalossa - on melkoinen terveysriski?
Minun mieheni huomautti minulle painosta ja sanoi, ettei siksi halua seksiä.
Seuraus oli, että aloin syödä vielä enemmän suruuni. En enää halunmut miestäni minäkään. Näin eräänä päivänä toisen miehen, johon salamaihastuin. Hän näytti pitävän minusta ja tunsin olevani ihana ja haluttu. Aloin kuntoilla ja laihdutin helposti 10 kg. Sitten jätin mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Tismalleen. Naiset haluavat keksiä pelin säännöt itselleen sopiviksi. Koska naiset katsovat geenejä (pituus ym), heille on sopivaa ettei ylipainosta saa huomauttaa. Sen jälkeen kun ovat itse olleet pinnallisia ja torjuneet miehet jotka alittavat pituusrajan.
Joo, katson kyllä geenejä. Pienet ja kapealuiset miehet ovat suosikkejani, koska heidän lapset on helpoimpia synnyttää. Kuitenkin olen seurustellut tanakan ja rotevan kanssa, koska meillä riitti juttua. Ei sillä laiheliinikumppanilla mitään tee jos sen kanssa ei ole mitään yhteistä eikä keksi mitään puhuttavaa sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Leveäharteisten miesten lapsia synnyttäessä saa pahimmat repeämät, en suosittele.
Olisi ehkä kannattanut erotella gallupissa sukupuolet.
Miehiä pääasiassa kiinnostaa tuo enemmän. Naiset katsovat miehiä enemmän geenikomeutta, mutta eivät välitä niin paljoa vatsakummusta, kunhan mies tuo pöytään rahaa.