Miksei kumppanin ulkonäöstä saa huomauttaa?
Miksi on väärin sanoa jos kumppanin ulkonäössä on asioita jotka eivät oikein miellytä, mutta joita pystyisi muuttamaan?
Minulle olisi täysin ok jos tyttöystävä sanoisi että näyttäisit paremmalta jos maha olisi pienempi tms.
Muista asioista saa sanoa. Jos asunto ei miellytä, se voi tarkoittaa lisätyötä ja rahanmenoa. Miten tämä eroaa kuntosalista (lisätyö) tai ulkonäön hoitamisesta (rahameno)?
Harva parisuhde kestää, eikö olisi hyvä että tästäkin asiasta pystyisi keskustelemaan ilman itkupotkuraivareita?
Vai oletko sitä mieltä että sanominen on ok? Tai oletko parisuhteessa jossa sanotaan?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska luot kumppanin kanssa ensisijaisesti henkisen siteen.
Älä nyt viitsi.
Aika hvetin monelle naiselle on tärkeää että mies on riittävän pitkä, roteva, tms.
No, aika monelle miehelle on tärkeää että nainen on riittävän hoikka.
Tismalleen. Naiset haluavat keksiä pelin säännöt itselleen sopiviksi. Koska naiset katsovat geenejä (pituus ym), heille on sopivaa ettei ylipainosta saa huomauttaa. Sen jälkeen kun ovat itse olleet pinnallisia ja torjuneet miehet jotka alittavat pituusrajan.
Joo, katson kyllä geenejä. Pienet ja kapealuiset miehet ovat suosikkejani, koska heidän lapset on helpoimpia synnyttää. Kuitenkin olen seurustellut tanakan ja rotevan kanssa, koska meillä riitti juttua. Ei sillä laiheliinikumppanilla mitään tee jos sen kanssa ei ole mitään yhteistä eikä keksi mitään puhuttavaa sen kanssa.
Juurihan tuossa oli ketju jossa kyseltiin liikunnallisten naisten mieltymyksiä.
100% suosi pitkiä, raamikkaita, tai pitkiä ja raamikkaita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Aika hvetin monelle naiselle on tärkeää että mies on riittävän pitkä, roteva, tms.
Tismalleen. Naiset haluavat keksiä pelin säännöt itselleen sopiviksi. Koska naiset katsovat geenejä (pituus ym), heille on sopivaa ettei ylipainosta saa huomauttaa. Sen jälkeen kun ovat itse olleet pinnallisia ja torjuneet miehet jotka alittavat pituusrajan.
Joo, katson kyllä geenejä. Pienet ja kapealuiset miehet ovat suosikkejani, koska heidän lapset on helpoimpia synnyttää. Kuitenkin olen seurustellut tanakan ja rotevan kanssa, koska meillä riitti juttua. Ei sillä laiheliinikumppanilla mitään tee jos sen kanssa ei ole mitään yhteistä eikä keksi mitään puhuttavaa sen kanssa.
En sattunut vastaamaan ko. ketjuun. En päivystä palstalla vaan palstailen satunnaisesti. Ketjut ja kyselyt eivät anna mitään kattavaa käsitystä naisten tai miesten mielipiteistä.
Paljon riippuu siitä miten jostain asiasta huomauttaa, ja onko se aiheesta sanomista vai ei.
Ulkonäöstä huomauttaminen on nsiselle yhtä suuri turn off miehessä kuin miehelle lihavin siiderivalas, minkä voit kuvitella. Eli se vie häneltä kaikki halut pysyvästi ko miestä kohtaan. Eli mitä järkeä, jos ei sitten enää saa seksiä lainkaan?
Jos mies huomauttaisi esim. painosta, niin vaikka laihduttaisin, minun olisi vaikea rentoutua seksin aikana ja muutenkin miehen seurassa kun miettisin katsooko hän minua arvostellen ja inhoten kenties jonkun muun syyn vuoksi. Eli en pystyisi jatkamaan suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni huomautti minulle painosta ja sanoi, ettei siksi halua seksiä.
Seuraus oli, että aloin syödä vielä enemmän suruuni. En enää halunmut miestäni minäkään. Näin eräänä päivänä toisen miehen, johon salamaihastuin. Hän näytti pitävän minusta ja tunsin olevani ihana ja haluttu. Aloin kuntoilla ja laihdutin helposti 10 kg. Sitten jätin mieheni.
Näin kävisi meilläkin, jos mies alkaisi rutista kiloistani. Hän ei ole alkanut, vaan kehuu edelleen kauniiksi, vaikka olen lihonut. Itse olen sitä mieltä, että painoa pitää saada pois.
Itse en myöskään ole huomautellut miehelle, vaikka on hänellekin mahaa tullut vuosien saatossa. Rakastan ihmistä, en ulkonäköä niin kuin kai kaikkien parisuhteessa olevien pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Äläpä valehtele. Oma rakkauteni oli noin 170 cm mies, joka oli tanakka iskävatsa eikä harrastanut yhtään mitään liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Äläpä valehtele. Oma rakkauteni oli noin 170 cm mies, joka oli tanakka iskävatsa eikä harrastanut yhtään mitään liikuntaa.
Ei ketjussa ollutkaan kyse sinusta. Siihen ketjuun vastasi naisia, joilla kaikilla oli tällainen mieltymys.
Etkö ymmärrä, että tuo kommentoija viittasi siihen ketjuun, eikä se hänestä valehtelijaa?
En kyllä ymmärrä, miksi kukaan ryhtyisi suhteeseen, jossa kumppani ei kelpaa sellaisenaan. Kaikissa meissä tapahtuu ulkonäössä muutoksia jos ei kestä tätä niin parempi pysyä sinkkuna. Arvostele toisen ulkonäköä ja seksi tosiaan loppuu siihen .Tästä on eroon enää pieni matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Ei ketjussa ollutkaan kyse sinusta. Siihen ketjuun vastasi naisia, joilla kaikilla oli tällainen mieltymys.
Etkö ymmärrä, että tuo kommentoija viittasi siihen ketjuun, eikä se hänestä valehtelijaa?
Minä nimenomaan vastasin siihen ketjuun eli kommentoija valehtelee.
Ex halus alkuaikoina mun syövän aina kaiken tarjolla olleen ruoan kun hänestä oli niin hienoa nähdä minun syövän (olin aika laiha, BMI alle 20). Sitten kun tulosta alkoi tulla hän sanoikin, että posket ovat hieman pyöristyneet. Se oli niin hienovaraista, että hän sai peitettyä sen muuksi.
Suhteen aikana lihoin, ehkä 10 kiloa. Jossain vaiheessa tuli kuittia kun olin jääkaapilla, että syön koko ajan ja reiteni ovat lihavat. Ruma olin myös tietysti ja h***a ja l***a, kuinkas muutenkaan. Sikavertauksia tuli kuultua.
Jätin hänet sitten ihan kunnon fyysisen pahoinpitelyn jälkeen. Miksi kestin noita juttuja oli hankala elämäntilanne ja se, että hän osasi hyvittää ylisanoilla niinkuin tuollaiset osaavat hämäyskeinona.
Pidin hänen ulkonäöstään, vaikka mies oli se pieni ja laiha, itseäni lyhyempikin, ja vaikka hengitys haisi ja terveysongelmia oli. Rakastin kuitenkin. Palstan kilttimiehillä ei siis pitäisi olla mitään hätää. Onhan teillä käytöskin samaa luokkaa.
Voi huomauttaa, mutta toinen juttu on se, miten toinen osapuoli reagoi. Lopputulos voi olla huonompi: kumppani loukkaantuu verisesti ja ei ainakaan laihduta tms. Jos kyse on normaalipainoisesta naisesta, huomauttelu on kyseenalaista. Tiukat ulkonäkömieltymykset harvoin toteutuvat täydellisesti parisuhteessa. Toiseksi, kun rakastaa, toinen näyttää täydelliseltä, jopa ns. kauneusvirheineen päivineen. Jos mun mies lihoisi, tekisin hänelle terveellistä hyvää ruokaa ja houkuttelisin mukaan kuntosalille. Ottaisin puheeksi, jos kyse olisi terveyttä vaarantavasta mahakummusta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä kannattanut erotella gallupissa sukupuolet.
Miehiä pääasiassa kiinnostaa tuo enemmän. Naiset katsovat miehiä enemmän geenikomeutta, mutta eivät välitä niin paljoa vatsakummusta, kunhan mies tuo pöytään rahaa.
Minä en enää jaksa!!! Nainen tuo myös sita rahaa pöytään. Miten sairaita ja katkeria jotkut miehet voivat olla. Mikä ihmeen geenikomeus?
Ne, joilla on huono itsetunto eivät kestä huomauttamista. Ne, jotka rakastavat ja ovat valmiita panostamaan suhteeseen haluavat kuulla mitä voisivat tehdä. Näin meillä ja 30+ onnellista vuotta takana.
Eniten vituttaa parisuhde. Hyvä kirja, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi.
Mulla ei ole kyllä mitään ongelmaa myöntää etteikö rotevat ja pitkät miehekkäät miehet ole seksikkäitä ja haluttavia. Se ei kuitenkaan poissulje sitä asiaa että kumppaniin muodostetaan ensisijaisesti henkinen side.
Mulla on kokemusta myös tästä että mies alkoi huomauttelemaan kiloista. Aloin kyllä laihduttaa ja panostaa syömisiin (kas kun lihominen alkoi heti yhteenmuuton jälkeen, kun miehen tapa kantaa herkkuja ja kaljaa kotiin alkoi näkyä minussakin) mutta kiinnostus miestä ja suhdetta kohti kuoli kasaan viimeistään siinä vaiheessa. Oli toki muitakin ongelmia ja tämä painosta huomauttelu nivoutui osaksi suurempaa kiusaamis- ja vallankäyttöhässäkkää. Mies oli itse lihonut vielä enemmän kuin minä eikä tehnyt asialle mitään, joi vaan lisää kaljaa kun itse aloitin treenit. Jos asia olisi tullut puheeksi esim niin että mies olisi kannustanut lähtemään yhdessä lenkille tai treenannut ja parantanut elintapojaan kanssani, saattaisimme olla vielä yhdessä. Sen sijaan olemme taas onnellisesti sinkkuja, minä alipainoinen, hän keskivartalolihava juoppo.
Jos meinaa lähteä huomauttelemaan yhtään mistään ulkonäköön liittyvistä seikoista, kannattaa tehdä se hyvin harkiten ja miettiä tarkkaan, mistä suunnasta lähestyä asiaa. Tyypillistä on että puolisoakin alkaa kyllä kiinnostaa hyvältä ja hoikalta näyttäminen, mutta ei just sua varten. Eikä siinä ole edes sinänsä mitään väärää olla pitämättä ylipainoa seksikkäänä ja haluta kumppanilta itsestään huolehtimista, mutta pään aukominen ja itsetunnon lyttäys on hyvä tapa jäädä yksin.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, miksi kukaan ryhtyisi suhteeseen, jossa kumppani ei kelpaa sellaisenaan. Kaikissa meissä tapahtuu ulkonäössä muutoksia jos ei kestä tätä niin parempi pysyä sinkkuna. Arvostele toisen ulkonäköä ja seksi tosiaan loppuu siihen .Tästä on eroon enää pieni matka.
Naisen on helppo sanoa koska ne asiat joista naiset välittävät (kuten pituus) eivät muutu.
Naiset eivät ymmärrä tätä koska heille painon lisääntyminen menee sopivasti. Naiset eivät tyypillisesti pahastu jos mies tukevoituu. Toisin päin se on eri asia, naisen korkea paino on valtava turn-off useimmille miehille - vähän kuin miehen huomattava lyhyys useimmille naisille.
Mitäpä jos kuntoilematon mies alkaisi muuttumaan verrannollisella tavalla? Muuttuisi 20cm lyhyemmäksi, hartiat alkaisivat kapenemaan ja äänikin muuttumaan korkeammaksi? Olisivatko naiset yhä sitä mieltä ettei saa patistaa salille?
Tai otetaan toinen esimerkki.
Sanotaan että mies ei pese hampaitaan eikä käy hammaslääkärissä. Hampaat tippuvat pois ja hengitys haisee kamalalle. Saako tästä sanoa ellei suuteleminen enää huvitakaan?
Jos saa, miksei lihomisesta saa sanoa? Molemmat ovat esteettisen ongelma lisäksi terveysriskejä.
Kyseessä on jäänne menneiltä ajoilta.
Naiset unohtavat että kaikkiin herrasmiessääntöihin liittyy kolikon toinen puoli. Miehen tehtävä oli tarjota, koska naisilla oli niin paljon heikommat mahdollisuudet ansiotyöhön. Ja sitä rataa.
No tässä se kolikon toinen puoli on että ennen vanhaan naiset olivat normaalipainoisia, ja osa naisen kirjoittamattomia velvollisuuksia (kyllä, kauhistus, myös naisilla oli velvollisuuksia - eikä vain miehillä!) oli normaalipainoisena pysytteleminen.
Tuo leidien velvollisuus korsetteineen päivineen on kuollut ja kuopattu. Herrasmiehen velvollisuus haudattakoon samaan kuoppaan.