Miten päästä eroon Mt leimasta
Miten lopettaa palvelut ettei ole jatkuvasti kynsissä? Oon eläkkeelle päässy, tuhottomasti aina tulee sotella esiin, eivät kuin anna parantua. En oo suostunu ottaan lääkkeitä moneen vuoteen. Tullu tilanteita pakkohoitoon normi tksta. Pakotettiin ottaan vanhan leiman takia lasulta psyka terapeutteja. No lapsi vietiin. Käytetään edelleen vanhoja mt juttuja mun kohalla, vaikka moneen vuoteen en ole halunnut. Miten saa oikeutta etteivuodesta toiseen toisteta niin kauan aikaa sitten käyntejä. Suututtaa että meni hyvin, syntyi lapsi ja lasu näki mut mt. Ongelmaisrna ja pakotti ottaan hoitajia kotiin. No sitten joku yltiöpäinen huoli ja arvet esiin, lapsi pois.
Miten ihmeessä saa hyväksytysti vanhat mt jutut jo unohdetuksi. Leima on kamala. Aikoja sitten käyty läpi. Merkinnät tietokannoissa ei pyyhiydy.
Mikä taho auttaisi leiman saanutta oikeuksissaan? Kunnalliset ei, ei edes oikeusaputoimistot. Ihmisyyttääni on loukattu. Ei nähdä että olisin parantunut. Vanhat merkinnät tuo joka hiton tilanteeseen sen asenteen että olen ongelmallinen. Hyvä syy ottaa lapsi pois, vaikkei häben hoidossaan ilmennyt puutteita.
Kommentit (44)
Mikä diagnoosi?
Ehkä pääsisit leimasta eroon, jos kuntoutuisit, opiskelisit ammatin ja olisit työelämässä. Näin mä oon ajatellut päästä omastani eroon.
Nyt näyttää siltä, ettet ole kuntoutunut, koska olet eläkkeellä.
työttömien ei tule itse alkaa arvioimaan omaa mielenterveyttään, vaan sen tekee asiantunteva psykiatri
koska sinulle on määrätty lääkettä, sinulla on sairaus joka vaatii lääkehoitoa.
Oon eläkkeellä joo mutta tarviiko olla jatkuvasti ongelmainen tai tarviiko tässä nyt enäämuuta.
Rasituin väkivallasta ja nyt yhteiskunnasta
Minäkin olen ihan terve. Mitä nyt 5 viikkoa olin suljetulla ja 3 kertaa viikossa joku käy minua katsomassa miten pärjään kotona. Lääkkeet saan apteekista aina 4 päivän välein annosjakelussa. En ymmärrä tätä vainoa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihan terve. Mitä nyt 5 viikkoa olin suljetulla ja 3 kertaa viikossa joku käy minua katsomassa miten pärjään kotona. Lääkkeet saan apteekista aina 4 päivän välein annosjakelussa. En ymmärrä tätä vainoa!!!!
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole sairas tiedän vaan miten tämä maailma menee eteenpäin siksi minua inhotaan ja omituista on aina huudetaan jos ei ota lääkkeitä sitten huudetaan jos ottaa kerralla lääkkeet ja joutuu teholle siitä taas tulee sanomista! PÄÄTTÄKÄÄ NYT!
re:
3/6 |
klo 20:33 | 7.7.2019
aloituksesta ei kyllä ilmene että aloittaja, kirjoitsvirheista/ murteesta huolimatta, olisi työtön.
jos painostetaan / uhkaillaan esim. pakkohoitoon, se ei ole nykypäivää.
Toisaalta, on tapauksia että hallinto-oikeudessa (ja korkeimmassa) on vaadittu oikeisua vaikkapa sellaisiin potilaskirjauksiin joissa henkilöllä ei ole edes mitään tekemistä minkään kirjatun kanssa, saatikka väärien diagnosien takia, puhumattakaan.
Sitä varten on oikeusasiamies, tietosuojavaltuutettu vaikka kuinka joku instanssi haraisi vastaan. sekä eu-tuomioistuin. eli on elimiä joilla on muutakin valtaa kuin näennäinen moittimisvalta.
gp... on myös sitä varten.
" myös sellainen joka perusteettomasti jostain levittää, parjaa, julkisuuteen.."
psykiatri kirjoitti:
työttömien ei tule itse alkaa arvioimaan omaa mielenterveyttään, vaan sen tekee asiantunteva psykiatri
nämä psykiatrien sairaus-määritelmät on sen verran vituralleen, että kyseessä voi olla sekä väärä diagnoosi että väärä henkilö
Nyt on kyllä niin epävakaa persoonallisuus, että en ihmettele yhtään tapahtunutta. Tietysti sun pitäis ottaa se apu vastaa mitä tarjotaan ja käydä siellä psykolla ym. jotta sut saadaan kuntoutettua. Eläkkeellä ja lapsi ei oo musta todellakaan hyvä yhdistelmä, varsinkin mielenterveyden takia jos tällä on, lapsi tarvitsee huolenpitoa 24/7, töissä oot 8h päivä tai jopa vähemmän ja tämäkin on ollut mielenterveyden kannalta liikaa, niin miten on oikeasti niin vaikeata tajuta että se lapsen hoito ei ehkä ole sujunut hyvin..
psykiatri kirjoitti:
Katos kun olen jo eläkkeellä. Joten näin ollen minulla on oikeus arvioida omia lääkityksiäni.
Et sinä nyt kyllä vaikuta yhtään tasapainoiselta ja terveeltä. Laitoshoidon tarpeessa olevalta lähinnä ja sairaudentunnottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Näin entisenä mielenterveyshoidon "asiakkaana" tuo ei ole enää vainoa, vaan ihmisoikeusrikos. Nuo "lääkkeet" vaurioittavat aivoja ja niiden pakkosyöttäminen on ihmisen vammauttamista. Siksi esimerkiksi Norjan oikeusasiamies kielsi erääsä tapauksessa neuroleptien käyttämisen pakkohoidossa -niiden haitat ovat liian suuret verrattuna niiden hyötyihin.
"According to Norwegian law, forced drugging can only be used when, with “high probability, it can lead to recovery or significant improvement in the patient’s condition, or if the patient avoids a significant worsening of the disease.” Many other countries have similar laws, but sometimes the probability criterion is related to forced admission rather than forced treatment — it is then understood that forced admission allows forced treatment.
“High probability” for a significant improvement of forced drugging means a good deal more than 50%. Referring to science, the Ombudsman noted that the probability of achieving the intended improvement is only 10-20%, which means that for decades, unlawful decisions about forced drugging have been made."
https://www.madinamerica.com/2019/05/forced-drugging-antipsychotics-aga…
Vierailija kirjoitti:
psykiatri kirjoitti:
Katos kun olen jo eläkkeellä. Joten näin ollen minulla on oikeus arvioida omia lääkityksiäni.
monet eläkeläiset ovat ihan samalla tavalla sairaudentunnottomia, esim dementikkoja, seniilejä jotka eivät valitettavasti voi itse tehdä hoitoaa koskevia päätöksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole sairas tiedän vaan miten tämä maailma menee eteenpäin siksi minua inhotaan ja omituista on aina huudetaan jos ei ota lääkkeitä sitten huudetaan jos ottaa kerralla lääkkeet ja joutuu teholle siitä taas tulee sanomista! PÄÄTTÄKÄÄ NYT!
Lääkkeitä otetaan lääkärin ohjeen mukaan, ei ali- eikä yliannostuksia. Et ole nähnyt. hoitomyönteinen.
Silloin ei parannu.
Siitä pääsee eroon vaikuttamalla terveeltä. Ei taida sinun kohdalla onnistua.
Hätäisten väärien diagnoosin takia on mahdollista joutua kierteeseen, josta ei pääse eroon ja kummittelee nämä väärät diagnoosit loppuelämän. Itsellä tk lääkäri laittoi " keskivaikea masennus ja psykosomaattiset oireet". Hometalo, jossa runsas sädesieni ynnä muuta aiheutti oireita.
Sittemmin oli turha valittaa niskaoireita, kun tuo diagnoosi taustalla.
Nyt 8 vuoden taistelun jälkeen leikkaus jonossa kaularangan leikkaukseen, jota ilman lopulta halvaaantuu. Mitään masennusta ei koskaan ole edes ollut, mutta lääkitys kyllä laitettiin, joka aiheutti luottotietojenkin menetyksen. Lääkkeet tekivät toimintakyvyttömäksi kasviksia, jolle vain soitettiin ja kysyttiin " onko kaikki Hyvin". Oli. Tietenkin, kun lääkkeissä suuauki ikkunaan tuijotti.
10 vuotta kestänyt ruljanssi, eikä loppua näy.
Työkyvytön, jota työttömänä ja s-päivärahalla palloteltiin. Nyt kuntoutustuella tilapäisesti.
Rangaistiin vielä alennetulla työttömyyskorvauksella sairasta ja vielä vuosi alemmalla s- päivä rahalla, kun oli tämä työttömien kuritus toimet vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet noin tiheässä valvonnassa olet kyllä edelleen hyvin sairas. Kirjoituksistasi saa tuskin mitään selvää, sen verran sekavaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet noin tiheässä valvonnassa olet kyllä edelleen hyvin sairas. Kirjoituksistasi saa tuskin mitään selvää, sen verran sekavaa tekstiä.
Ihan selvää tekstiä. -Sivusta eri.
Kyllä mä tätä aloittajaa ymmärrän. On sen verran kokemusta asiasta lähipiirissä ja itsellä. Kyllä nuo viranomaiset ja varsinkin lastensuojelijat on niin hanakoita tuomitsemaan kaikesta mitä on ollut menneisyydessä. Vauvapalstalaiset ei kyllä tätä tajua jos ei ole omakohtasta kokemusta. Mutta se voi kyllä tulla kenelle tahansa vastaan.
Oma ohjeeni on että yrittäkää hoitaa mt-ongelmat liikunnalla ja ruokavaliolla (vähähiilihydraattinen), ne todella auttavat, älkää hakeko virallista apua. Koettakaa vaikeuksissa kääntyä sukulaisten ja ystävien puoleen jos sellaisia on Se on turvallisempi vaihtoehto.
Hyvä kysymys.
Parantununeen leima?
Kiejottaako lääkärilausunnon?