Amerikkalainen perhetuttu kutsui muunsukupuolista lastamme nimikkeellä "she"
Lapsi 11v pahoitti tästä mielensä pahasti. Tämätuttu ei tajunnut mitä muunsukupuolisuus tarkoittaa vaan kyseli sitten jälkeen päin, onneksi ei lapsen kuullen että tarkoittaako se nyt lesboa vai mitä ja mistä tuon ikäinen voi muka tietää yms. Miten viedä lapsen paha mieli pois?
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Muusulupuolisuutta, mikä muu? On ka
Kai sukupuolta, mitä se "muu" tarkoittaa, jos saa kysyä?
Kuka tämän hömpän on keksinyt ja miksi? Joku amerikkalainen taas varmaan.
Eihän tossa tekemissä ole mitään järkeä.
Kaikkeen ne lapset lähtevätkin
mukaan, kun somesta saavat ideoita. Mutta minkälainen äiti lähtee hömppään mukaan?
sellainen jolla on vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään muusulupuolisuutta ei ole olemassa, koittakaa painaa se lapsen ja omaanne kaaliinne, niin ei ole tän kaltaisia ongelmia jatkossakaan.
Jos minun lapseni väittäisi olevansa dinosaurus, en yhtyisi harhaan, siis jos jo isommasta lapsesta kyse eikä hetken dinosaurusleikistä.
Miten ihmeessä dinosaurukset liittyy tähän asiaan?
Totta. Dinosauruksia ei ole enää olemassa, muun sukupuolisia ei ole koskaan ollutkaan.
Postaaja taitaa tarkoittaa sitä, että voihan joku julistaa olevansa jotain, mutta ei se siitä totta tee eikä vanhemman tarvitse siihen kannustaa.
Sä et nyt ymmärrä yhtään mistä tässä koko asiassa on kyse. Tähän ilmiöön ei liity mitenkään eläimet, esineet tmv., ei mitenkään. Ja toisaalta on huvittavaa, että usein te vastustajat vaahtoatte itse liudasta satuolentoja, neitseellisestä hedelmöityksestä jne.! Se vasta totta, loogista ja järkeenkäypää onkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään muusulupuolisuutta ei ole olemassa, koittakaa painaa se lapsen ja omaanne kaaliinne, niin ei ole tän kaltaisia ongelmia jatkossakaan.
Jos minun lapseni väittäisi olevansa dinosaurus, en yhtyisi harhaan, siis jos jo isommasta lapsesta kyse eikä hetken dinosaurusleikistä.
ne on yhtä todellisia kuin "muusukupuoliset".
Tosin dinosauruksia on oikeasti ollut olemassa. Muusulupuolisuutta ei koskaan.
joku taisi triggeröityä ketjusta
Vierailija kirjoitti:
Olisiko "he" ollut parempi?
Itse olen ihmetellyt tuota, kun naispuoliset muusut raivostuvat siitä kun heidät oletetaan naisiksi. Sen sijaan mieheksi olettaminen on ihan ok, vaikka identiteetti olisi nimenomaan muusu. Onko naiseus jotain niin kamalaa ja hävettävää, että se pitää häivyttää?
Siihenhän se juuri perustuu, sukupuolistereotypioiden aiheuttamaan ahdistukseen, josta vedetään outo johtopäätös että kun en vastaa stereotypioita, en ole nainen/mies/kumpikaan. Sen sijaan että pääteltäisiin, että taitaa stereotypiat olla juuri sitä mitä stereotypiat ovat, kärjistäviä, ahdistavia, rajoittavia, loppupeleissä turhia.
Mutta ei, jos tyttö ei tykkää glitteristä ja prinsessaleikeistä, nykyisin ei enää saa olla tyttö joka tykkää enemmin jaliksesta ja tietokoneista, vaan pitää olla poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se lapsi pissaa jos sillä ei oo genitaaleja?
Luuletko, ettei samaa vitsiä ole kysytty jo satoja kertoja? Se, ettet sinä ymmärrä kyseessä olevan identiteettiasia, joka ei liity mitenkään kroppaan, kertoo omasta älyllisestä vajavuudestasi, jolle me emme voi mitään.
Sukupuoli kyllä määritetään ihan kropan perusteella eli sillä mitä jalkovälistä löytyy. Sillä ei ole mitään tekemistä identiteetin kanssa. Ihan jo ala-asteella opetettiin tällainen asia. Sukupuoli on eri asia kuin sukupuoli-identiteetti.
Se määrittely tapahtuu sopimuksenvaraisesti. Se ei siis ole mikään definiitivinen väline. Totta, että moista on opetettu ala-asteella mutta uutta tietoa voi omaksua aikuisenakin. Ei tartte jäädä sinne 50-luvulle pölyttyneiden tietojen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Dinosauruksia ei ole enää olemassa, muun sukupuolisia ei ole koskaan ollutkaan.
Postaaja taitaa tarkoittaa sitä, että voihan joku julistaa olevansa jotain, mutta ei se siitä totta tee eikä vanhemman tarvitse siihen kannustaa.
Sä et nyt ymmärrä yhtään mistä tässä koko asiassa on kyse. Tähän ilmiöön ei liity mitenkään eläimet, esineet tmv., ei mitenkään. Ja toisaalta on huvittavaa, että usein te vastustajat vaahtoatte itse liudasta satuolentoja, neitseellisestä hedelmöityksestä jne.! Se vasta totta, loogista ja järkeenkäypää onkin...
Eli sun mielestä realisti joka ymmärtää mitä sukupuoli tarkottaa ja montako niitä on, on uskovainen raamattuhörhö?
Juu ei ole. Minäkään en uskis ole.
Te setaihmisethän näihin satuolentoihin uskotte. Muusukupuoliset on täyttä huuhaata, keksitty identiteetti. Sukupuoli ei ole mikään helvetin identiteetti vaan anatomiaa. Biologinen fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti, mutta silti täysin tietoinen, että sukupuolia on vain kaksi, mies ja nainen. Tämä "ilmiö", josta puhut on vain ihmisten keksimä tapa yrittää tehdä itsestään jollain tavalla erityinen, koska nykymaailmassa joillekin mikään ei ole pahempaa kuin kuuluminen ryhmään. Pitää olla niin yksilöllinen että jopa sukupuoli määritellään biologian vastaisesti. Koska pitää erottua hinnalla millä hyvänsä. Tästä ilmiöstä saa myös hyvän syyn ryhtyä mielensäpahoittajaksi, mikä on nykyisin suuri trendi. Siihen ryhmään haluaa liittyä ihan jokainen, vaikka muuten haluaisikin olla uniikki lumihiutale, jossa ei ole mitään samaa kuin muissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, ettei samaa vitsiä ole kysytty jo satoja kertoja? Se, ettet sinä ymmärrä kyseessä olevan identiteettiasia, joka ei liity mitenkään kroppaan, kertoo omasta älyllisestä vajavuudestasi, jolle me emme voi mitään.
Sukupuoli kyllä määritetään ihan kropan perusteella eli sillä mitä jalkovälistä löytyy. Sillä ei ole mitään tekemistä identiteetin kanssa. Ihan jo ala-asteella opetettiin tällainen asia. Sukupuoli on eri asia kuin sukupuoli-identiteetti.
Se määrittely tapahtuu sopimuksenvaraisesti. Se ei siis ole mikään definiitivinen väline. Totta, että moista on opetettu ala-asteella mutta uutta tietoa voi omaksua aikuisenakin. Ei tartte jäädä sinne 50-luvulle pölyttyneiden tietojen sekaan.
aikuisten maailmassa meillä on sellainen asia kuin "tiede"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa se olet sinä, joka ei ymmärrä. Tässä hieman faktatietoa:
Sukupuoli on biologiassa suvullisesti lisääntyvillä lajeilla ilmenevä anatominen ominaisuus, jonka perusteella yksilöt ovat yleensä jaettavissa munasoluja tuottaviin yksilöihin eli naaraisiin (hedelmöityvä) ja siittiösoluja tuottaviin yksilöihin eli koiraisiin (hedelmöittävä)[1]. Ihmisellä hedelmöittyvä sukupuoli ovat naiset ja hedelmöittävä sukupuoli miehet.
Sukusolujen lisäksi yksilön sukupuoli määritellään biologiassa sukupuolikromosomien, niihin kytkeytyvien sukupuolen määräytymisessä tarvittavien geenien, sukupuolihormonien eli endokrinologian, sukurauhasten sekä ulkoisten sukupuolielinten morfologian perusteella
Ei tarvita mitään satuolentoja tai ilmiöitä tähän asiaan. Puhtaat faktat riittävät. Lähteenä minulla wikipedia, koska biologian kirjaa ei juuri nyt ollut saatavilla. Mutta mikä tahansa uskottava biologian teos vahvistaa tuon faktan. Voit itse tutustua niihin, jos et muuten usko.
Minä kutsun muunsukupuolista ihan sen perusteella näyttääkö hän naiselta vai mieheltä. Muita vaihtoehtoja ei minkään maan kielessä ole.
Sukupuolia on kaksi, nainen ja mies. Sukupuoli-identiteetti voi sitten olla vaikka koira tai puu. Onko se taas sitten tervettä identiteettiä, en usko. Tunnen pikkupojan jonka sukupuoli-identiteetti on hänen mielestään KALA! Oikeesti... mitä jos häntä nyt vielä asiassa rohkaistaisiin? Niin vois olla pikkuisen vaikeaa elellä kalana täällä muiden joukossa.
Minä kutsun muunsukupuolista ihan sen perusteella näyttääkö hän naiselta vai mieheltä. Muita vaihtoehtoja ei minkään maan kielessä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vain siksi, että teidän id ioottien meluamiseen on niiiin loputtoman väsynyt...huudatte joka hlvetin paikassa aina kaikista kovimpaan ja ivaatte muita ja miksi? Siksi, että ette typeryyttäänne edes tajua mistä puhutaan! Siis ei vaan jaksa enää tätä pskaa.
T. Umpihetero nainen, vaikkei sillä väliä olekaan sillä genitaalit ei määritä mua tai mun elämää eikä toisten elämä ja vielä vähiten genitaalit(!) kuulu mulle eikä kyllä kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlettas. Kuule kun sukupuoli ei liity identiteettiin millään tavalla. Tämäkin "muusukupuolinen" uniikki lumihiutale josta AP puhuu, on tyttö, ja hänellä on tytön anatomia ja hän pissii aivan varmasti istualtaan. Ei mitään epäselvää sukupuolesta, turha väittää muuta ja leikkiä mukana.
Millon ihmiset meni näin sekasin siitä, mitä sukupuoli tarkoittaa?
Idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti, mutta silti täysin tietoinen, että sukupuolia on vain kaksi, mies ja nainen. Tämä "ilmiö", josta puhut on vain ihmisten keksimä tapa yrittää tehdä itsestään jollain tavalla erityinen, koska nykymaailmassa joillekin mikään ei ole pahempaa kuin kuuluminen ryhmään. Pitää olla niin yksilöllinen että jopa sukupuoli määritellään biologian vastaisesti. Koska pitää erottua hinnalla millä hyvänsä. Tästä ilmiöstä saa myös hyvän syyn ryhtyä mielensäpahoittajaksi, mikä on nykyisin suuri trendi. Siihen ryhmään haluaa liittyä ihan jokainen, vaikka muuten haluaisikin olla uniikki lumihiutale, jossa ei ole mitään samaa kuin muissa.
Juuri sinä tiedät tämän kaiken vaikkei mitään kokemusta asiasta olekaan? Vau. Itse olisin varovainen "totuuksia" julistaessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain siksi, että teidän id ioottien meluamiseen on niiiin loputtoman väsynyt...huudatte joka hlvetin paikassa aina kaikista kovimpaan ja ivaatte muita ja miksi? Siksi, että ette typeryyttäänne edes tajua mistä puhutaan! Siis ei vaan jaksa enää tätä pskaa.
T. Umpihetero nainen, vaikkei sillä väliä olekaan sillä genitaalit ei määritä mua tai mun elämää eikä toisten elämä ja vielä vähiten genitaalit(!) kuulu mulle eikä kyllä kiinnostakaan.
Helpottiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinä tiedät tämän kaiken vaikkei mitään kokemusta asiasta olekaan? Vau. Itse olisin varovainen "totuuksia" julistaessani.
Itse olisin varovainen faktojen kyseenalaistamisessa. Saattaa nimittäin tehdä itsensä helposti naurettavaksi, jos rupeaa kyseenalaistamaan todistettua asiaa.
No entä miltä olisi kuulostanut sitten vaikka 'that' ?
pitää kato erottua