Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rakastunut asiakkaaseen

Vierailija
07.07.2019 |

Ja se ei olekaan hyvä juttu. A)olen varattu ja B) alan eettinen ohjeistus ei salli tunteiden näyttämistä.
Aika vaikeaa on, mutta en ole toiminnassa mitenkään typerästi. En tiedä,onko tunne molemminpuolinen, toivottavasti asiakas ei tunnista minusta ihastumista, koska se ei olisi oikein häntä kohtaan. Asiallinen koitan olla ja keskittyä työn tekoon hänen kanssa ollessani.
Silti haaveilen hänestä vapaa-ajalla.
Kaipa tämä menee ohitse.
Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pano auttaa.

Vierailija
62/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pano auttaa.

Ai pano sen asiakkaan kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pano auttaa.

Ai pano sen asiakkaan kanssa?

Se auttaisi parhaiten, mutta kyllä pano muidenkin kanssa voi vähän auttaa.

Vierailija
64/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha keskustelu, mutta olen vastaavassa tilanteessa. Tunne on voimakas, mutta en toki aio tehdä mitään. En tiedä, onko tunne molemminpuolinen, mutta aistin lämmön ja kemian välimme. Kyseessä on vähän haastava ihminen, jonka luottamuksen saavutin. Asiakassuhteemme onneksi päättyy kohta,  

Jos koet henkilön olevan ihmisenä vaikea ja haastava, miten ihmeessä sellaiseen olet edes ihastunut.  Miten hankalaksi koetun ihmisen kanssa voi tuntea ihastumisen aiheuttamaa lämpöä ja kemiaa, varsinkin jos kyseessä on esim. Sosiaalityön asiakas. Täältä sivusta pohdiskelen.

Omalla kohdallani kyse ei ole aikuissosiaalityöstä, mutta samalla tavalla ihastuminen wi tässäkään työssä ole oikein eettisesti oikein, sillä käytän valtaani. 

Kyseessä on hitaasti lämpenevä ja kontrolloitu ihminen.  Hän on minulle lämmin ja ystävällinen. Asiakassuhde päättyy kohta. 

Luuletko, että asiakassuhteen päättyessä teet asialle jotain? Jos siis et ole ollenkaan sotealalla. Vai onko toiveessa pois silmistä niin pois mielestä tyyppinen ratkaisu. Mitä jos tunne onkin molemminpuolinen, kaduttaisiko se ettei koskaan tullut mahdollisuutta selvittää tilannetta.  Ilmeisesti ainakin olet iloinen asiakkuuden päättymisestä? 

 

Jos ap on vielä palstalla ja sattuu huomaamaan ketjun,  kertoisitko päivityksen tilanteeseen. Menikö kauankin unohtaa ko. Ihminen?

Minulla myös tarkat eettiset periaatteet alallani. Hän on asiakkaani ja käytän  myös valtaani hänen asioissa. Minun kohdallani kyseessä on elämässä pärjäävä ihminen. Meillä on oikeastaan paljon yhteistä. Olemme kummatkin korkeasti koulutettuja, kunnianhimoisia ja tykkäämme samoista urheilullisista tekemisistä. Hänellä on särönsä, mutta myös loppupeleissä lämmin ja empaattinen. Koen, että sisäinen maailmamme kohtaa. Hänellä on myös vaimo. En tiedä, ovatko onnellisia. En haaveile suhteesta hänen kanssaan, mutta olisi varmasti vaarallista, jos tapaisin hänet kaksin kesken jossain muussa ympäristössä. Tämä edellyttäisi sitä, että hänkin olisi kiinnostunut toki. Olen toki kuvitellut tilanteita, missä olen kahdestaan hänen kanssaan jossain muualla. Onneksi tämä asiakassuhde päättyy kohta, muutoin pitäisi varmasti yrittää siirtää hänet jollekin toiselle. Sekään ei ole niin yksinkertaista. 

Vierailija
65/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pano auttaa.

Ai pano sen asiakkaan kanssa?

Heh, tuo on haaveeni, mitta enemmänkin pilaisi kaiken, kun auttaisi mitään. Olen ihan hyvä hillitsemään tunteeni ja pitämään ammatilliset rajat. En nyt silti voi hallita päässäni olevia ajatuksia. Apua. Onneksi asiakas tai pomoni ei näe pääni sisälle. 

Vierailija
66/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teet?

Sosiaalityötä.

Ei j****auta!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asema tai ammatti ei estä ihastumista. Olen selvinnyt aika pitkälle ilman, että niin käy. On tullut vastaan hyvännäköisiä miehiä, mutta olen aina pitänyt tunteeni kurissa, eivätkä he ole kiehtoneet minua samalla tavalla henkisesti. Hänessä oli aluksi jotain saavuttamatonta vaativan luonteen alla, ja kun hän pehmeni, sulin täysin. En tiedä, mitä hän tuntee, mutta aistin jännitteen välillämme. Enkä kestä hänen pitkää, ujoa hymyään. 

Vierailija
68/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tämä tunne menee ohi. Elämä vie. Silti odotan näitä tapaamisia. Mietin vaatteitani sinä päivänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei valitse sitä, kehen ihastuu. Naimisissakin olevat ihastuu. 

Vierailija
70/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali ja sosiaalisesti hyväksytty tapa on pyytää tuo mies saunomaan kanssasi. Sehän on vanha perinteinen suomalainen tapa miesten tutustua keskenään ja saada tuntumaa asiakkaasi aatoksista suhteesi. Ja jos ei kipinää löydy hänen puoleltaan, et menetä kasvojasi mitenkään, saunailta kuin saunailta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/80 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

No ihastuksia on kaikilla ja rakastumisia. Kaikkea ei tarvi ottaa liian vakavasti. Ja kaikkien kanssa ei tarvi hyppiä sänkyyn eikä mennä naimisiin. Satutat vielä itsenså, jos annat itselle luvan unelmoidaa ja haaveillaa lisää hänestä. Useammin tämä ei johdaa minnekkään. Se menee vaan ohi. Käännä huomio muualle, muihiin ihmisiin, muihiin tilanteisiin. 

Vierailija
72/80 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä tunteita voi lopettaa tuntemasta, etenkin kun kyse on ihastumisesta tai rakastumisesta. Ne kun harvemmin ovat tahdonalaisia tunteita." 

 

A) rakkaus ei ole tunne

B) kaikki tunteet ovat tahdonalaisia. 

 

Tottakai tunteita saa tuntea, mutta niiden mukaan ei tarvitse tehdä. 

 

Kohtaa tunteesi aidosti. Olisiko kuitenkin kyse halusta? 

 

Haluja voi ja pitää pystyä hallitsemaan. Jos on huono impulssikontrollikyky, saattaa tehdä pahoja asioita. Siihen saa kyllä apua, jos itse ei pysty sanomaan halulleen ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/80 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alkuperäinen, vaan keskustelun nostaja. Olen hyvä hillitsemään itseäni. En ole tekemässä mitään kiellettyä. Itse ajatuksia en voi enkä halua hillitä, mutta en toimi niiden varassa.

Ihastuminen on kaunis tunne. Samalla olen pohtinut, mistä tämä johtuu. Minulla on ihana mies, mutta olemme ehkä vähän menneet eri suuntiin elämässä. Opiskelen aikuisena korkeakoulussa ja opiskelen edelleen lisää. Kouluttautuminen ja eteneminen ovat minulle tärkeitä. Mieheni keskittyy perheeseen ja on ihana isä.

 

Tämä mies taas on juuri sellainen tyyppi, jonka valitsisin nyt. Mutta hän on haave. Meillä oli myös tilanne, joka veti meitä lähemmäksi toisiamme. Hänkin muuttui. Hän pidensi asiakastapaamista jäämällä lopuksi juttelemaan muistakin asioista. Hän myös hymyili koko ajan ujosti. Tästä aistin, välillämme on yhteys. 

Vierailija
74/80 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

No ihastuksia on kaikilla ja rakastumisia. Kaikkea ei tarvi ottaa liian vakavasti. Ja kaikkien kanssa ei tarvi hyppiä sänkyyn eikä mennä naimisiin. Satutat vielä itsenså, jos annat itselle luvan unelmoidaa ja haaveillaa lisää hänestä. Useammin tämä ei johdaa minnekkään. Se menee vaan ohi. Käännä huomio muualle, muihiin ihmisiin, muihiin tilanteisiin. 

Ei toki tarvitse, mutta ei tunne mene ihan noin vain pois. Tilanne on kielletty ja siksi niin kiehtova. Myös vähän hankalaa, kun ei tästä voi töissä puhua., olisi kiva saada tukea. Toisaalta vain minä tiedän, miten vatsassa on perhosia, ja miten odotan, kun hän saapuu. Jestas, hän vielä niin hyvännäköinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/80 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten korkeasti koulutetut naiset menevät ihastumaan apua tarvitsekaan asiakkaaseen?v

Vierailija
76/80 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten korkeasti koulutetut naiset menevät ihastumaan apua tarvitsekaan asiakkaaseen?v

Kuka sanoi, että asiakas on aina joku elämässä huonosti pärjäävä. Minun kohdallani  niin ei ole. Omat särönsä hänellä on, mutta on suurin piirtein tasavertainen kanssani. 

Vierailija
77/80 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen tässä suossa. Tapasin asiakkaani tällä viikolla, ja se meni surkeasti. Olen vuorovaikutuksen ammattilainen, mutta tunteet olivat todella pinnassa. Takertelin sanoissani ja olin hiljaisempi. Onneksi hän oli viimeinen asiakkaani, sillä olin todella kuormittunut tämän jälkeen. Tarvitsin tauon. Olen jo siinä pisteessä, että ihastukseni paljastuu helposti. Mikä soppa. Hän huomaa sen kohta. Toki huomaan hänessäkin jotain jännää – ehkä hän on aistinut hyvän kemian välillämme.

Vierailija
78/80 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teet?

Sosiaalityötä.

Provohan tämä on mutta Oletko rakastunut väliinputoajaan jonka haluaisit pestä puhtaaksi, ostaa uudet vaatteet, ruokkia, viedä kotiisi ja pelastaa.

Vierailija
79/80 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakasta tavataan säännöllisesti, ja samalla häneen tutustuu. On täysin mahdollista ihastua asiakkaaseen – ihastuminen ei katso statusta. En itse ole AP, vaan keskustelun aloittaja.

Oma asiakkaani on koulutettu ja elämässään hyvin pärjäävä ihminen.

Ihastus on tavallaan peili omasta elämästä ja parisuhteesta. Kuten AP, myös oma parisuhteeni ei voi kovin hyvin. Seksiä ei ole, ja muutenkin olemme ajautuneet eri suuntiin. Meillä on erilaiset tavoitteet elämässä.

 

Minulle tuo asiakas edustaa sellaista elämää, jonka haluaisin, mutta jota en voi saada. Ihastuminen on kaunista ja ihanaa, mutta siihen liittyy myös surua. Hän häiritsee uniani, saa minut punastumaan ja herättää tunteita, joita en uskonut enää kokevani. En olisi ajatellut, että voisin vielä joskus tuntea tällaista ihastusta. Ajattelen häntä joka päivä. 

Vierailija
80/80 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keskustelun aloittaja vaan nostaja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi