Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on miehen motiivi viestitellä vaimonsa kaverille?

Vierailija
06.07.2019 |

Juu eli, hyvän ystäväni mies on alkanut viestitellä minulle pikkuhiljaa koko ajan enemmän ja tänään kyseli suoraan kuulumisia. Aiemmin viestit ovat siis liittyneet ihan johonkin "oikeaan asiaan" enkä ole pitänyt sitä kummallisena. Olemme melko usein tekemisissä kaikki yhdessä perheinä, mutta eniten minä ja tämän miehen vaimo tapaamme toisiamme. Ajattelenko kuitenkin liian sukupuolistereotyyppisesti, kun mielestäni olisi outoa pitää yhteyttä kaverin mieheen erikseen? Epäilen tahtomattanikin miehen motiiveja. Arvaatte varmaan, ettei minulla ole miespuolisia ystäviä. En silti tuomitse niitä joilla on. Mitä te muut ajattelette tästä, että lauantai-iltana tulee kaverin mieheltä viestiä?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä outoa. Viestitteletkö itse miehesi varatuille ystäville jatkuvasti, vaikka ei mitään asiaa olekaan?

Vierailija
22/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pil luahan se selvästi on vailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en miespuolisia kavereita omaavana pitäisi outona, mutta jos ilmenisi, että kyse on jostain muusta, tekisin selväksi, etten ole kiinnostunut. Esim. itse aika usein huomaan tulevani juttuun mieheni naimisissa olevan veljen kanssa, kun oma mieheni ja hänen veljensä vaimo ovat hieman hiljaisempia ja vähempi sosiaalisia. Ei ole kyllä tullut viestiteltyä tai pidettyä yhteyttä häneen tai kehenkään muuhun nykyisen mieheni kautta tutuksi tulleeseen mieheen, mutta eräs exäni miespuolinen kaveri on ollut hyvä ystäväni vielä eromme jälkeenkin. Kumpikin seurustellut tahoillaan ja oltu välillä sinkkuinakin frendejä ilman mitään ylimääräistä sen enempää kuin jos olisimme samaa sukupuolta. Sama pätee muutamaan muuhun miespuoliseen kaveriini.

En pitäisi mahdottomana, että puolison kautta myös tutustuisi uusiin samanhenkisiin ihmisiin ja heistä voisi sukupuoleen katsomatta saada ystäviä, joihin pitää yhteyttä myös ilman puolisoa. Toki ap:n tilanteesta ei voi varmaksi sanoa, mitkä ovat miehen motiivit, mutta jos ap haluat kaveripohjalta pitää häneen yhteyttä niin ei kai siinä ole mitään pahaakaan?

Vierailija
24/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan päivänselvä juttu, että miehellä ei ole niitä kuuluisia puhtaita jauhoja pussissa. Härskiä toimintaa. Kerro ehdottomasti vaimolleen.

Toisaalta mun on todella vaikea uskoa tällaista hänestä, koska mies vaikuttaa niin vilpittömältä. Lisäksi vaimo on kuuma pakkaus ja heillä on hyvä suhde. Tulemme kaikki hyvin toimeen keskenämme kun tapaamme pariskuntina/perheinä. Mutta, mielestäni tässä on jotain outoa silti. Jos kahdenkeskinen tapaaminen olisi normaalia ja hyväksyttävää niin silloinhan mies olisi voinut ehdottaa sitä vaikka vaimon ollessa vieressä?

AP

Vierailija
25/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihastunut sinuun. Naimisissa oleva mies ei ala viestitellä yksityisesti tutulle naiselle niitä näitä ja lopulta ehdota tapaamista ilman, että on kiinnostunut.

Vierailija
26/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma pakkaus vaimona ei sano mitään, sillä sellaiseenkin turtuu vuosien saatossa. Oli vaimo minkä näköinen tahansa. Hän on ihastunut suhun ja toivoo sulta vastakaikua.

Vierailija
27/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan päivänselvä juttu, että miehellä ei ole niitä kuuluisia puhtaita jauhoja pussissa. Härskiä toimintaa. Kerro ehdottomasti vaimolleen.

Toisaalta mun on todella vaikea uskoa tällaista hänestä, koska mies vaikuttaa niin vilpittömältä. Lisäksi vaimo on kuuma pakkaus ja heillä on hyvä suhde. Tulemme kaikki hyvin toimeen keskenämme kun tapaamme pariskuntina/perheinä. Mutta, mielestäni tässä on jotain outoa silti. Jos kahdenkeskinen tapaaminen olisi normaalia ja hyväksyttävää niin silloinhan mies olisi voinut ehdottaa sitä vaikka vaimon ollessa vieressä?

AP

Tuon selvittämiseen taisi mennä mahdollisuudet kun torppasit ehdotuksen tapaamisesta. Jos sama jatkuu, esitä seuraavalla kerralla kysymyksiä miksi haluaa tavata.

Tapapettäjiä ei vaimon kuumuus hidasta.

Vierailija
28/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhtaasti kaverillista, niin silloin puheissa ja teksteissä kulkisi mukana myös puolisot. Sovitaan jotain, mitä kumppanit on mieltä asiasta, mitä teille kuuluu jne. Jos kaikki kommentointi keskittyy siihen, että mies haluaa tavata yksin sinut, kyselee vain sun kuulumisia eikä miehesi/perheesi, niin alkaa haista siltä että kaverisi on tehnyt huonon valinnan.

Tähän mennessä siis vasta eilisiltana tuli ensimmäisen kerran viesti, jossa kysyttiin vain minun kuulumisiani ja mies olisi halunnut tavata. Aiemmin yhteydenpitomme on liittynyt johonkin yhteiseen, sovittuun asiaan ja olen pitänyt sitä ihan aiheellisena viestittelynä. Tuo viimeiltainen ei taas liittynyt yhtään mihinkään ja tuli ihan "puun takaa".

AP

Vierailija
29/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 siis eri kuin aiempi

Vierailija
30/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille 😍😍😍

Vierailija
31/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi treffit ja katso mihin asia johtaa.

Vierailija
32/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan sitä mieltä, että mies saattoi haluta tutustua vain puhtaasti kaverimielessä? Vai ovatko kaikki sitä mieltä että tässä on vähän jotain mätää?

27-kommentoijalle, niin kysyinkin miksi hän haluaisi tavata niin mies vastasi, että hän vain ajatteli että olisi mukavaa nähdä joskus eri merkeissä kuin normaalisti. Tarkoittaen ilmeisesti juuri sitä, että tapaamme aina pariskuntina ja lasten kanssa. Tämän tyrmäsin mahdollisimman kohteliaasti eikä mies vastannut siihen enää mitään.

AP

Vierailija
33/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin miehen vaimo, haluaisin tietää. Nyt ossllistut salaisuuden pitämiseen ja jos se selviää, hän tuntee sinunkin pettäneen itseään. Eli jos vaimo on kaverisi, kerro ehdottomasti. Jos tunnet ensisijsisesti miehen ja vaimon tuttavuus tullut sitä kautta, niin kertoisin, jos juttu etenee ja sitä ennen sanoisin miehelle, että kerrot. Mutta kun ilmeisesti nainen on ydtäväsi, hän odottaisi sinun kertovsn ja olevsn rehellinen.

Vierailija
34/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi tapaaminen miehen kanssa. Sitten sovit tapaamisen hänen vaimonsa kanssa. Sit annat heille saman paikan ja ajan ja tulet itse paikalle hieman "myöhässä". Helppoa!

Vierailija
35/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan sitä mieltä, että mies saattoi haluta tutustua vain puhtaasti kaverimielessä? Vai ovatko kaikki sitä mieltä että tässä on vähän jotain mätää?

27-kommentoijalle, niin kysyinkin miksi hän haluaisi tavata niin mies vastasi, että hän vain ajatteli että olisi mukavaa nähdä joskus eri merkeissä kuin normaalisti. Tarkoittaen ilmeisesti juuri sitä, että tapaamme aina pariskuntina ja lasten kanssa. Tämän tyrmäsin mahdollisimman kohteliaasti eikä mies vastannut siihen enää mitään.

AP

Minä, joka kirjoitin tuosta, että minulla on paljon miehiä kaverina, voisin ihan hyvin nähdäkin ja varmaan mainitsisin miehelleni, että nään tyyppiä jne., että käydään kaffella tms. tai minne nyt sitten mennäänkin.

Minulla on eräs kaverimies, jonka kanssa aika usein vietämme aikaa nelistään pariskuntina, mutta välillä näemme kahdestaankin. Toki erona on, että olimme kavereita jo ennen kuin kumpikaan alkoi seurustella ja hänen avopuolisonsa on samasta kaveripiiristä. Saatamme käydä esim. valokuvaamassa, syömässä, baarissa tai jossain kumpaakin kiinnostavassa tapahtumassa ilman puolisoita. Joskus mukana on ollut myös veljeni, joka pitää vähän samanlaisista jutuista kuin me.

Koen, että on ihan kivaa, kun on kavereita, joiden kanssa voi toisinaan esim. puhua omassa suhteessa mietityttävistä asioista ja saada niihin vähän miesnäkökulmaa ja sama toimii toiseenkin suuntaan.

Jos jonkun miehen kaverin kanssa rupeiaisi tällainen kaverisuhde muodostumaan niin katsoisin varmaan ennakkoluulottomasti, mitä siitä tulee, jos kokisin itse kivaksi ajatukseksi viettää henkilön kanssa aikaa. Ei kai siinä mitään menetäkään? Jos kuitenkin ilmenisi, että hän haluaa viettää aikaa kanssani mielessään esim. puolisoiden pettäminen niin eihän minun olisi siihen mikään pakko ryhtyä, voisin vaan todeta, etten ole kiinnostunut hänestä siinä mielessä, thats it.

Mitä siinä häviääkään, jos ottaa asiasta selvää? Parhaimmillaan saa uuden hyvän ystävän, huonoimmillaan tulee yksi nolo tilanne läpikäytäväksi ja sitten välit ehkä voivat vähän viiletä. Itse ei ole kuitenkaan pakko ryhtyä pettämään, vaikka tämä lähestyjä sitten loppuviimein sellaista ehdottaisikin.

Vierailija
36/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin miehen vaimo, haluaisin tietää. Nyt ossllistut salaisuuden pitämiseen ja jos se selviää, hän tuntee sinunkin pettäneen itseään. Eli jos vaimo on kaverisi, kerro ehdottomasti. Jos tunnet ensisijsisesti miehen ja vaimon tuttavuus tullut sitä kautta, niin kertoisin, jos juttu etenee ja sitä ennen sanoisin miehelle, että kerrot. Mutta kun ilmeisesti nainen on ydtäväsi, hän odottaisi sinun kertovsn ja olevsn rehellinen.

Vaimo on tosiaan minun hyvä ystäväni. Toisaalta pelkään myös että hän pitäisi epäilyjäni naurettavina tai loukkaantuisi siitä, että "kantelen" hänen miehestään vaikka mitään ei ole oikeastaan tapahtunut. Luulen että mainitsen ensin tästä hänelle jotenkin ohimennen, enkä suoraan anna vaikutelmaa että syytän hänen miestään pettämisyrityksestä.

AP

Vierailija
37/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minä, joka kirjoitin tuosta, että minulla on paljon miehiä kaverina, voisin ihan hyvin nähdäkin ja varmaan mainitsisin miehelleni, että nään tyyppiä jne., että käydään kaffella tms. tai minne nyt sitten mennäänkin.

Minulla on eräs kaverimies, jonka kanssa aika usein vietämme aikaa nelistään pariskuntina, mutta välillä näemme kahdestaankin. Toki erona on, että olimme kavereita jo ennen kuin kumpikaan alkoi seurustella ja hänen avopuolisonsa on samasta kaveripiiristä. Saatamme käydä esim. valokuvaamassa, syömässä, baarissa tai jossain kumpaakin kiinnostavassa tapahtumassa ilman puolisoita. Joskus mukana on ollut myös veljeni, joka pitää vähän samanlaisista jutuista kuin me.

Koen, että on ihan kivaa, kun on kavereita, joiden kanssa voi toisinaan esim. puhua omassa suhteessa mietityttävistä asioista ja saada niihin vähän miesnäkökulmaa ja sama toimii toiseenkin suuntaan.

Jos jonkun miehen kaverin kanssa rupeiaisi tällainen kaverisuhde muodostumaan niin katsoisin varmaan ennakkoluulottomasti, mitä siitä tulee, jos kokisin itse kivaksi ajatukseksi viettää henkilön kanssa aikaa. Ei kai siinä mitään menetäkään? Jos kuitenkin ilmenisi, että hän haluaa viettää aikaa kanssani mielessään esim. puolisoiden pettäminen niin eihän minun olisi siihen mikään pakko ryhtyä, voisin vaan todeta, etten ole kiinnostunut hänestä siinä mielessä, thats it.

Mitä siinä häviääkään, jos ottaa asiasta selvää? Parhaimmillaan saa uuden hyvän ystävän, huonoimmillaan tulee yksi nolo tilanne läpikäytäväksi ja sitten välit ehkä voivat vähän viiletä. Itse ei ole kuitenkaan pakko ryhtyä pettämään, vaikka tämä lähestyjä sitten loppuviimein sellaista ehdottaisikin.

Sinulla on ihan hyviä pointteja, kiitos uudesta näkökulmasta. Vaikka minulla ei ole miespuolisia ystäviä niin periaatteessa en ole sitä vastaankaan. Mutta ehkä odottaisin asian etenevän vaikka niin päin, että huomaamme meillä olevan yhteinen kiinnostuksenkohde ja sovimme tapaavamme niissä merkeissä (niin että muutkin tietävät asiasta). Minua ei esim. haittaisi, jos mieheni haluaisi nähdä elokuvan joka ei kiinnosta minua, joten hän menisi katsomaan leffan kaverini kanssa. Tämä tuli kuitenkin jotenkin niin yllättäen ja ilman pitään perusteltua syytä niin en tiedä mitä pitäisi ajatella. Haluaisin kyllä koko sydämestäni ajatella miehen olevan viaton!

AP

Vierailija
38/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voisit kevyesti, ohimennen mainita tyyliin, et jo niin, Pekka mulle viestittelikin jo siitä että blaablaa, eli kertoisit sivulauseessa, hyvin asialliseen sävyyn miehen laittavan viestejä sinulle. Jos se on kaveristasi täysin ok, et sinäkään tuo asiaa esille 'dramaattisesti' , jos taas se ei ole kaverillesi todellakaan ok, hän saa tietää viestittelystä.

Vierailija
39/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkaa tää keskustelu frendilles niin voi itse lukea ja ihmetellä miten asia mahtaa olla?

Vierailija
40/74 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi mies viestittelee ja itse olet seurusteleva, kannattaa vastaukseen jollakin tapaa lisätä myös maininta omasta miehestäsi. Niin ei vahingossakaan pääse keskustelu väärille urille tai toiveajatteluun sen ystävän miehen puolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän