Mikä on miehen motiivi viestitellä vaimonsa kaverille?
Juu eli, hyvän ystäväni mies on alkanut viestitellä minulle pikkuhiljaa koko ajan enemmän ja tänään kyseli suoraan kuulumisia. Aiemmin viestit ovat siis liittyneet ihan johonkin "oikeaan asiaan" enkä ole pitänyt sitä kummallisena. Olemme melko usein tekemisissä kaikki yhdessä perheinä, mutta eniten minä ja tämän miehen vaimo tapaamme toisiamme. Ajattelenko kuitenkin liian sukupuolistereotyyppisesti, kun mielestäni olisi outoa pitää yhteyttä kaverin mieheen erikseen? Epäilen tahtomattanikin miehen motiiveja. Arvaatte varmaan, ettei minulla ole miespuolisia ystäviä. En silti tuomitse niitä joilla on. Mitä te muut ajattelette tästä, että lauantai-iltana tulee kaverin mieheltä viestiä?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Sähän voisit kevyesti, ohimennen mainita tyyliin, et jo niin, Pekka mulle viestittelikin jo siitä että blaablaa, eli kertoisit sivulauseessa, hyvin asialliseen sävyyn miehen laittavan viestejä sinulle. Jos se on kaveristasi täysin ok, et sinäkään tuo asiaa esille 'dramaattisesti' , jos taas se ei ole kaverillesi todellakaan ok, hän saa tietää viestittelystä.
Kaveri tietää jo siitä, että sovimme asioita keskenämme hänen miehensä kanssa, kun järjestämme kaikille yhteisiä grilli-iltoja, juhlia tai lastenhoitoa. Tällaiset asiat ovat kaverilleni täysin ok ja on hän pari kertaa itsekin maininnut, että "Pekka on kotona jos kaipaat seuraa ensi viikolla, minä olen reissussa". Kaverini on hyvin itsevarma nainen eikä ole vähästä mustasukkainen. Siksi hän saattaisi ihmetellä aidosti minun epäilevää suhtautumistani tähän. Haluaisinkin kovasti, ettei tässä olisi mitään taka-ajatuksia taustalla. Mutta aion mainita ohimennen tästä, että mies olisi halunnut tavata minua. Siinähän näen sitten, oliko kaveri tietoinen näistä aikeista vai ei.
AP
Huonojen uutisten tuojat ammutaan eli jos kerrot ystävällesi, koko hyvä nelikkonne hajoaa siihen. Torju tuon miehen ehdotukset, jos jatkuvat ja vastaa muihinkin viesteihin pitemmällä viiveellä. Kyllä hän ymmärtää yskän ja lopettaa. Ihastuskin menee toivon mukaan ohi. Näin pääset asiasta tekemättä siitä mitään valtavaa hulaboota.
Vierailija kirjoitti:
Jos ystäväsi mies viestittelee ja itse olet seurusteleva, kannattaa vastaukseen jollakin tapaa lisätä myös maininta omasta miehestäsi. Niin ei vahingossakaan pääse keskustelu väärille urille tai toiveajatteluun sen ystävän miehen puolelta.
Olemme kaikki naimisissa ja perheellisiä ja mies tietää sen kyllä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset asiat ovat kaverilleni täysin ok ja on hän pari kertaa itsekin maininnut, että "Pekka on kotona jos kaipaat seuraa ensi viikolla, minä olen reissussa".
Hmm... nyt tuli kyllä hieman erikoiset vibat. Siis miksi molemmat ovat nyt työntämässä teitä yhteen? Mikähän tässä on taustalla? Mua alkoi hieman ihmetyttää nyt.
Hommaat nyt äkkiä itsellesi miespuolisen kaverin, jonka voit ottaa mukaan kaikkiin mieskaveririentoihin kolmanneksi pyöräksi. Mitäs me jätkät, eikö?
Haluat vissiin, että sulle vakuutellaan täällä, että bosslady-kaunotar-kaverisi mies voisi olla sillälailla kiinnostunut, ah ja voih, juuri sinusta pikku varpusesta. Hämmästyttävän monilla naisilla on tällaisia fantasioita, mutta se ei valitettavasti tee niistä todellisia.
Ei tuossa mitään outoa ole. Vaimo järjestää miehelleen seksiä. Olette varattuja niin jutut ei kierrä kylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset asiat ovat kaverilleni täysin ok ja on hän pari kertaa itsekin maininnut, että "Pekka on kotona jos kaipaat seuraa ensi viikolla, minä olen reissussa".
Hmm... nyt tuli kyllä hieman erikoiset vibat. Siis miksi molemmat ovat nyt työntämässä teitä yhteen? Mikähän tässä on taustalla? Mua alkoi hieman ihmetyttää nyt.
Tämä lause on liittynyt vain siihen, että olen halunnut nähdä ystävääni ensi viikolla, mutta hän onkin lähdössä reissuun. Hän varmaan ajatteli, että kaipasin vain yleisesti seuraa enkä erityisesti hänen seuraansa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Haluat vissiin, että sulle vakuutellaan täällä, että bosslady-kaunotar-kaverisi mies voisi olla sillälailla kiinnostunut, ah ja voih, juuri sinusta pikku varpusesta. Hämmästyttävän monilla naisilla on tällaisia fantasioita, mutta se ei valitettavasti tee niistä todellisia.
Hahhah :) En koe olevani pikku varpunen enkä fantasioi tällaisesta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä lause on liittynyt vain siihen, että olen halunnut nähdä ystävääni ensi viikolla, mutta hän onkin lähdössä reissuun. Hän varmaan ajatteli, että kaipasin vain yleisesti seuraa enkä erityisesti hänen seuraansa.
AP
Ystäväsi ei arvosta sinua. Itse en missään nimessä suosittelisi umpimöllin aviomieheni seuraa, jos en itse ehtisi ystävääni tavata. Voi luoja, ajatuskin ahdistaa.
Mun miehen motiivi viestitellä minun, eli vaimonsa kaverille on se että mieheni tilaa häneltä tavaraa. Hän myös viestittelee toisen kaverini kanssa, koska he käyvät yhdessä kalassa. Ensimmäinen kaveri on nainen ja toinen mies.
Hei,
Teen etätyötä tietokoneellani ja voin tehdä sitä missä vain, milloin vain, myös niin paljon tai vähän kuin haluan. Yritykseen haetaan nyt lisää työntekijöitä, joten jos sinäkin haluaisit tehdä töitä tällä tavalla niin ota yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Nostan ketjun koska tämä eilinen juttu etenee. Tiedän että kuulostaa provolta, mutta kaipaan aivan tosissani neuvoja tilanteeseen! Tämä kyseinen mies kyseli seuraavaksi, että voisimmeko tavata (ei sanonut suoraan että kahden kesken, mutta näin viestistä ymmärsin) ja itse totesin siihen kiitos mutta ei kiitos, ja sanoin että hän on tervetullut tänne minun JA mieheni seuraan. Siihen loppui tyypin viestittely siltä illalta.
Pitäisikö mielestänne kertoa tämän miehen vaimolle? Vai ylireagoinko minä??
AP
Tässä kohta jopa se Tupla-mainoksen tyttö tietää että nyt on patukkaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ystäväsi ei arvosta sinua. Itse en missään nimessä suosittelisi umpimöllin aviomieheni seuraa, jos en itse ehtisi ystävääni tavata. Voi luoja, ajatuskin ahdistaa.
Miksi ihmeessä olet naimisissa ahdistavan umpimöllin kanssa?
Riippuu ihan siitä että tietääkö ystäväsi näistä viesteistä (siis että haluaa nähdä kahden kesken) ja millaisia ihmisiä he muutoin ovat... Itse en yhtään ihmettelisi jos oma mieheni viestittelisi ystävieni kanssa ja ihan hyvin voisin kuvitella, että hän näkisi heitä ihan kahden keskenkin ilman yhtikäs mitään taka-ajatuksia. Miehelläni puolet ystävistä on miehiä ja puolet naisia, ei siinä auta olla mustasukkainen. :D Hänellä on todella läheisiä naispuolisia ystäviä jotka ovat ottaneet minut ystäväkseen ihan vain sen takia että seurustelemme.
Mutta joo, on totta että joitakin se hieman epäilyttää ja ehkä he kuvittelevat että mieheni yrittää jotain. Monet käsittävät ystävällisyyden väärin. Nämä asiat saavat mieheni hieman vaivaantuneeksi mutta hän on ratkaissut asian puhumalla minusta aina hyvin kauniisti ja kehumalla minua ja meidän parisuhdettamme, jotta ei jää epäselväksi että mieheni haluaa olla vain ystävä.
Sanoisin että jos tilanne sinua itseäsi yhtään epäilyttää, niin pidä etäisyyttä. Ei se maailmaa kaada että et halua tutustua johonkuhun, ihan sama mitä siinä taustalla on.
Miksi tätä pitää vieläkin vatkata?
Puhukaa ihmiset suoraan toisillenne face to face ja mielellään todistajien läsnäollessa nii ei tarvi täällä suhmuroida päivätolkulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Miksi ihmeessä olet naimisissa ahdistavan umpimöllin kanssa?
Hän osasi aikansa näytellä ihmistä suhteemme alussa, mutta möllihän sieltä sitten kuoriutui eikä upeaa ritariperhosta. Ei varmaan kenellekään muulle ole koskaan käynyt näin?
Ap, emme voi tietää. Emme mitenkään.
Vaikka tuntemani Ville, Kalle, Pera ja Kake ovat sellaisia velikultia, että vikittelevät ketä vain, vaimon kavereita toki myös, emme voi tietää, onko sinun tapauksesi Pekka sellainen vai ei. Tai tuntemani Ripa, Timppa, Jartsa ja Kartsa ovat rehtejä ja aina vain kaverimielellä liikkeellä tuttujen naisten kanssa, myös vaimonsa kavereiden, emme voi tietää, onko sinun tapauksesi Pekka sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä että tietääkö ystäväsi näistä viesteistä (siis että haluaa nähdä kahden kesken) ja millaisia ihmisiä he muutoin ovat... Itse en yhtään ihmettelisi jos oma mieheni viestittelisi ystävieni kanssa ja ihan hyvin voisin kuvitella, että hän näkisi heitä ihan kahden keskenkin ilman yhtikäs mitään taka-ajatuksia. Miehelläni puolet ystävistä on miehiä ja puolet naisia, ei siinä auta olla mustasukkainen. :D Hänellä on todella läheisiä naispuolisia ystäviä jotka ovat ottaneet minut ystäväkseen ihan vain sen takia että seurustelemme.
Mutta joo, on totta että joitakin se hieman epäilyttää ja ehkä he kuvittelevat että mieheni yrittää jotain. Monet käsittävät ystävällisyyden väärin. Nämä asiat saavat mieheni hieman vaivaantuneeksi mutta hän on ratkaissut asian puhumalla minusta aina hyvin kauniisti ja kehumalla minua ja meidän parisuhdettamme, jotta ei jää epäselväksi että mieheni haluaa olla vain ystävä.
Sanoisin että jos tilanne sinua itseäsi yhtään epäilyttää, niin pidä etäisyyttä. Ei se maailmaa kaada että et halua tutustua johonkuhun, ihan sama mitä siinä taustalla on.
Kyllä joku syy pitää ystävystymiseen ja kahden kesken ajan viettoon olla. Työ/harrastus/yllärijuhlat vaimolle.. Ei kukaan pysty pitää niin suurta ystäväpiiriä, että kaikki vaimonkin kaverit soitellaan läpi ja käydään kahdenkesken kahvilla, jos ei jotain erikoista ole meneillään. Ei vain riitä työssäkäyvällä ihmisellä siihen aika, jos meinaa viettää aikaa myös vaimon kanssa joskus, ja ilman sitä että luuri on kädessä kokoajan yötä myöten, ja viestitellään omat kymmenet kaverit läpi ja sitten siirrytään aimon kavereihin. Jos on jo muutenkin hirveä määrä kaikenlaisia kavereita, niin miksi siihen tarvitsee vielä 5-6 lisää? Varmasti riittää että vaimon kavereita tapaa yhteisissä illanvietoissa tai kun kaveri tulee vaimon luokse kahville.
Ei kaverimielessä tutustuminen menisi noin. Ole vaan vähän varuillaan jos mieheltä tulee viestejä. Varsinkin lauantai-iltana, jolloin veressä voi olla miestä vahvempaa. Eli kannattaa olla vähän varuillaan mieheltä tuleviin yhteydenottoyrityksiä kohtaan tai kohta teillä on kauheat kriisit käynnissä ja menetät ystäväsi.