Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teoksyysi mikset käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
06.07.2019 |

Se on tiettävästi pakollinen ja voi pelastaa henkesi.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teoksyy ? 

Hihi ;)

Sinccis

Luulen, että Teoksyysi on jokin lääke.

Vierailija
22/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se, että olen kurkkuani myöten täynnä tätä saata*an holhous ja sääntöyhteiskuntaa.

Silloin kun ajoin pyörällä ensimmäisen 20 vuotta, pyöräilykypäriä näki lähinnä kilpapyöräilijöillä, jotka ajoivat alamäki osuuksilla 60-90km/h. eikä kukaan arkipyöröilijä edes puhunut kypärästä.

En vain vitt* halua olla laumasielu joka menee massan mukana vaikka jyrkänteeltä alas.

Arvasit oikein. En myöskään kannata sateenkaarikoomaamista. Vaikka periaatetasolla voisin kannattaakin, en kannata sitä siksi että niin tekevät kaikki muutkin.

En halua olla osa lammaslaumaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on se, että olen kurkkuani myöten täynnä tätä saata*an holhous ja sääntöyhteiskuntaa.

Silloin kun ajoin pyörällä ensimmäisen 20 vuotta, pyöräilykypäriä näki lähinnä kilpapyöräilijöillä, jotka ajoivat alamäki osuuksilla 60-90km/h. eikä kukaan arkipyöröilijä edes puhunut kypärästä.

En vain vitt* halua olla laumasielu joka menee massan mukana vaikka jyrkänteeltä alas.

Arvasit oikein. En myöskään kannata sateenkaarikoomaamista. Vaikka periaatetasolla voisin kannattaakin, en kannata sitä siksi että niin tekevät kaikki muutkin.

En halua olla osa lammaslaumaa...

Etkä käytä autossa turvavyötä, koska kaikki muut tekee niin.

Vierailija
24/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen vieläkin katkera siitä, kun sain n. 12-vuotiaana remmiä, kun olin jäänyt kiinni kypärättä ajamisesta.

Satutetaan lasta, jotta käyttäisi kypärää, jotta ei satuttaisi itseään... öö.... hienoa ja loogista kasvatusta.

Vierailija
25/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska näytän typerältä. Jos joudun kolariin ja kuolen, niin se on vaan voitto mulle.

Vierailija
26/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ol pyörä.

Vierailija
27/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hölmöimmältä näyttää kun vanhempi polkee pyörällä lapsi siinä taka-istuimessa, lapsella on kypärä mutta vanhemmalla ei.

Varmaan kiva sille lapselle jos sattuu joku onnettomuus ja vanhemman aivot valuu pitkin asvalttia. Mutta valintansa kullakin, hyvä että suojaa sentään lapsen pään, kun niitäkin näkyy, ettei sillä lapsellakaan ole kypärää ja se on jo todella sairasta.

Vierailija
28/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teinit nykyään, suostuuko ne esim. kouluun polkiessa pitämään kypärää?

Vierailija
29/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minun lapsuudessani ei oltu vielä edes keksitty koko pyöräilykypärää ja se minkä nuoren oppii (ilman kypärää ajon) sen vanhana taitaa.

Vierailija
30/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SankariPyöräilijä kirjoitti:

Koska minun lapsuudessani ei oltu vielä edes keksitty koko pyöräilykypärää ja se minkä nuoren oppii (ilman kypärää ajon) sen vanhana taitaa.

Älykkäimmät meistä oppii aikuisenakin uusia temppuja, mutta eihän kaikki voi fiksuja olla.

Vierailija
31/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pakollinen, se on suositeltava.

"Teko"syyni on se, etten pyöräile.

Vierailija
32/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laissa on hassusti muotoiltu, että on yleensä käytettävä kypärää. Mitään rangaistusta ei asiasta ole säädetty.

Vierailija
33/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuu se jos haluaa polkea töihin. Fillari otetaan pois jos saadaan tietää että teini ei käytä kypärää.

Vierailija
34/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa se ON pakollinen.  Sen sijaan kyseisen lain noudattamatta jättämisestä ei ole määrätty mitään rangaistusta

Vierailija
35/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen kesällä töihin ja töissä mun pitää näyttää edustavalta. Pyöräilykypärän käytön jälkeen tukka on niin lytyssä ja päätä pitkin etten kehtaisi näyttäytyä missään. Tää on mun rehellinen syy. 

Vierailija
36/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitääkö minun käyttää kypärää, kun ajan kaupunkipyörällä?

Kaupunkipyöräillessä tulee noudattaa liikennesääntöjä, ja tieliikennelaki suosittelee kypärän käyttöä."

Vierailija
37/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuu se jos haluaa polkea töihin. Fillari otetaan pois jos saadaan tietää että teini ei käytä kypärää.

Sama. Meillä 14v tyttö ja jossain vaiheessa alkoi se vänkääminen asiasta, mutta tehtiin silloin selväksi, että jos kerrankin nähdään ajamassa ilman, niin pyörä lähtee kuukaudeksi takavarikkoon eikä autokyytejä ole tarjolla. Kulkeminen harrastuksiin ja muualle on oikeasti hankalaa ilman pyörää, joten kyllä on näyttänyt kiltisti tätä noudattavan.

Vierailija
38/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos polkee ilman kypärää, niin kannattaa sitten muistaa, että onnettomuuden sattuessa ei mikään vakuutus korvaa, kun ei ole käytetty oikeita suojavarusteita.

Vierailija
39/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hövding-turvatyynykaulus käytössä.

Vierailija
40/79 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Meillä 14v tyttö ja jossain vaiheessa alkoi se vänkääminen asiasta, mutta tehtiin silloin selväksi, että jos kerrankin nähdään ajamassa ilman, niin pyörä lähtee kuukaudeksi takavarikkoon eikä autokyytejä ole tarjolla. Kulkeminen harrastuksiin ja muualle on oikeasti hankalaa ilman pyörää, joten kyllä on näyttänyt kiltisti tätä noudattavan.

Kun lapset kuitenkin tottuu käyttämään kypärää pienestä asti, mistä se vänkääminen sitten yhtäkkiä tulee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä