Jäin kiinni kannabiksesta huumetestissä. Olen päiväkodissa töissä.
Mitä mieltä? Olisinko mielestäsi ansainnut potkut? Olisiko mielestäsi asian pitänyt antaa olla? Polttelu on ollut mulla hyvin satunnaista, mutta pienellä paikkakunnalla sana kiirii nopeasti ja työnantaja vaati multa huumetestiä. Kannabis oli positiivinen ja nyt olen sitoutunut lopettamaan ja antamaan seuloja kahden viikon välein, sekä toimittamaan niistä todistukset työnantajalleni. Töissä en ole koskaan ollut millään tavalla päihtyneenä, enkä käytä mitään muita päihteitä. Pomo suhtautui asiaan melko (yllättävän) rennosti, ei antanut minulle edes varoitusta. Mielenkiinnosta kyselen, mitä mieltä ihmiset on tällaisesta? Itse toivoisin että suomessa kannabiksen demonisointi lopetettaisiin ja pidän alkoholia huomattavasti vaarallisempana.
Kommentit (634)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä aina hoitanut työni hyvin ja saanut myös paljon positiivista palautetta sekä vanhemmilta että pomoltani. Lapset tykkää musta ja touhuilen niiden kanssa paljon enemmän kuin moni työkaverini, jotka mieluummin vain juoruilevat ja räpläävät puhelinta töissä. Sikäli en mielestäni ole huono hoitaja. Joku voi toki olla eri mieltä.
Olen jo lopettanut polttelun ja yritän ajatella asiaa positiivisesti: tässä kohtaa on pakko lopettaa ja ehkä mun elämäkin alkaa pikkuhiljaa muuttumaan parempaan suuntaan sitä myötä. Toivottavasti saan vielä jossain vaiheessa myös maineeni puhtaaksi.
Ja kuten oon jo sanonutkin, niin en millään lailla puolustele itseäni ja tiedän kannabiksen olevan laitonta, ja että hoitoalalla (ainakin alaikäisen parissa työskentelevillä) kaikki huumeet on kiellettyjä. Siitä huolimatta olen poltellut, mutta nyt se loppuu koska haluan pitää työpaikkani ja edetä urallani.
Toivoisin kannabiksen olevan laillista, itseäni ei alkoholi tai muut päihteet kiinnosta ollenkaan.
-ap
Vaikutat fiksulta.
Pidä jatkossa huolta, että seulat on puhtaat. Muuten kantsii harkita toista työpaikkaa.
Kiitos tästä kommentista! Todellakin pidän huolen siitä, että jatkossa seulat ovat puhtaat. Moni täällä tuntuu ajattelevan, että yritän tässä esittää jotain uhria, vaikka niin ei ole. Jotenkin vaan ristiriitainen fiilis tästä kaikesta, kun en todellakaan koe olevani huono hoitaja. Mulle on monta kertaa mm. päiväkodin lto sanonut, että mun työpanokseni on koko talon paras.
-ap
Huomaa ap, että tää kommentti tuli multa, jolla oli ne 2 skitsofreenikkoa lähipiirissä. En siis pidä teitä polttelijoita inhottavina ihmisinä, mutta en pidä siitä että kaikki negatiiviset ilmiöt tästä asiasta halutaan lakaista maton alle ihan vain siksi kun osa haluaa niin kovasti laillistaa kyseisen päihteen. Se on typerää. Itse en käytä mitään päihteitä, mutta te jotka käytätte niin voisitteko pitää huolta itsestänne ja olla edes itsellenne totuudenmukaisia näistä asioista, kiitos?
Harmittaa kovasti näitten sairastuneitten puolesta. Skitsofrenia ja psykoosit ei ole mikään pikkujuttu. Esim. perheenperustaminen voi jäädä haaveeksi esim. lääkityksen takia, ei voi opiskella unelma-alalle tai olla työelämässä mukana, joillakin taantumista.. jne. Ymmärsin että pilven polttelu muokkaa aivoja pikkuhiljaa ja siksi altistaa noille skitsofrenialle ja psykooseille. Nää sairastuneet ei ehtineet kauaa pössytellä, nuoria olivat. Tästä on nyt 10 vuotta eli oon nähny miten kamalia sairauksia nuo on.
Jos on alttius, on alttius.
Tiedän useammankin tapauksen, jotka on aiheuttaneet itselleen psykoosin kofeiinitableteilla ja liialla valvomisella.
Vierailija kirjoitti:
Harmittavaa, että luonnon vahva oma lääke on leimattu 70-luvulla ilman perusteita HUUMEEKSI. Itselläni oli aika pahoja kipuja erään vamman takia. Niihin ei mikään auttanut ja vammakaan ei parantunut. Kunnes kokeilin kannabista ja parin kerran jälkeen olin täysin parantunut. Kannabis on vahva antioksidantti ja tappaa jopa syöpäsoluja, siksi sen polttaminen ei edes lisää keuhkosyöpäriskiä, toisin kuin tupakan polttaminen. Mutta pidetään vaan laittomana jatkossakin koska joskus päätettiin näin, täysin virheellisiin tutukimustuloksiin perustuen. Kannabishan kiellettiin suurelta osin siksi, että sitä käyttivät jenkeissä meksikolaiset ja mustat ja etelävaltioissa heitä haluttiin näin vainota.
Kyllä mäkin olen saanut kipuihin lääkäriltä opioideja, mutta kumma kyllä kenestäkään ei heroiinia pidä vapauttaa.
Vierailija kirjoitti:
PS. Lääkekannabis on jo keksitty, joten miksi se laiton versio pitäiskään laillistaa?
Lääkekannabis on ihan tavallista kannabista, jota jokainen voi itsekin kasvattaa hankkimalla saman lajikkeen siemeniä. Ei ole vaikeaa. Lisäksi lääkekannabis on todella vahvaa kannabista, THC-määrä jopa 22 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittavaa, että luonnon vahva oma lääke on leimattu 70-luvulla ilman perusteita HUUMEEKSI. Itselläni oli aika pahoja kipuja erään vamman takia. Niihin ei mikään auttanut ja vammakaan ei parantunut. Kunnes kokeilin kannabista ja parin kerran jälkeen olin täysin parantunut. Kannabis on vahva antioksidantti ja tappaa jopa syöpäsoluja, siksi sen polttaminen ei edes lisää keuhkosyöpäriskiä, toisin kuin tupakan polttaminen. Mutta pidetään vaan laittomana jatkossakin koska joskus päätettiin näin, täysin virheellisiin tutukimustuloksiin perustuen. Kannabishan kiellettiin suurelta osin siksi, että sitä käyttivät jenkeissä meksikolaiset ja mustat ja etelävaltioissa heitä haluttiin näin vainota.
Kyllä mäkin olen saanut kipuihin lääkäriltä opioideja, mutta kumma kyllä kenestäkään ei heroiinia pidä vapauttaa.
Heroiini onkin kova huume, kannabis ei ole. Kannabis on vähähaittaisin päihde koko maailmassa ja myös maailman monipuolisin lääkekasvi.
Vierailija kirjoitti:
Eikä mun pomoni oo naureskellut asialle, enkä oo niin väittänytkään? Otti hän toki asian vakavasti, mutta sikäli rennosti ettei antanut mulle potkuja tai edes sitä varoitusta. Lähinnä kai pomo oli musta huolissaan ja halusi, että sitoudun käymään seuloissa ja toimittamaan niistä todistukset. Jos lopetan polttelun ja annan puhtaita seuloja, pystyn tarvittaessa näyttämään lasten vanhemmille vaikka mustaa valkoisella etten käytä mitään. Myös pomoni pitää tärkeänä sitä, että pystymme todistamaan raittiuteni ja hän haluaa pitää minut töissä.
Pitäisikö mielestänne tosiaan tilanteesta riippumatta kaikille satunnaisille pössyttelijöille antaa heti potkut ja ”syrjäyttää” yhteiskunnasta?
-ap
Pitäisi ainakin tuollaisesta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DEA poistanut valheita kannabiksesta nettisivuiltaan.
http://www.safeaccessnow.org/iqa_victory
“The DEA’s removal of these popular myths about cannabis from their website could mean the end of the Washington gridlock” said Steph Sherer, Executive Director of Americans for Safe Access. “This is a victory for medical cannabis patients across the nation, who rely on cannabis to treat serious illnesses. The federal government now admits that cannabis is not a gateway drug, and doesn’t cause long-term brain damage, or psychosis. While the fight to end stigma around cannabis is far from over, this is a big first step.”
DEA:n sivuilla oli väitteitä, että kannabis on porttihuume, aiheuttaa älykkyyden laskua aikuisilla, psykooseja ja keuhkosyöpää.
“DEA:n tekemät yleisten myyttien korjaukset kotisivuillaan voi olla merkki Washingtonin umpikujan avautumisesta. Tämä on voitto kaikille kansakunnan kannabista käyttäville potilaille, joille kannabis merkitsee helpotusta vakavaan sairauteen. Liittovaltio myöntää nyt, että kannabis ei ole porttihuume, ei aiheuta aivovaurioita eikä psykooseja. Vaikka kamppailu kannabiksen ympärille lyödyn stigman poistamiseksi ei ole läheskään ohi, on tämä yksi merkittävä askel", ASA:n toiminnanjohtaja Steph Sherer selittää.
Lain täytäntöönpanon ylimpänä valvojana Jeff Sessionsilla pitää olla käytettävissään tieteellisesti todennettu tietopohja, jotta hän kykenee tekemään perusteltuja päätöksiä liittovaltion huumelakien täytäntöönpanosta. ASA jatkaa kampanjointiaan DEA:n jakaman informaation oikaisemiseksi.
Lähde: Forbes 3.1.2017, Huffington Post 19.1.2017, ArcView Market Research: The State Of Legal Marijuana Markets, The Free Thought Project 13.1.2017, Washington Post 11.1.2017, MPP 6.2.2017, Monitoring Health Concerns Related to Marijuana in Colorado: 2016., Toke Signals 10.2.2017, MassRoots 8.2.2017, Anthony A. Braga, Desiree Dusseault: Can Homicide Detectives Improve Homicide Clearance Rates? Crime & Delinquency 25.11.2016. , MSN 9.2.2017, EAZE tiedote.
Alkaa valehtelun aika loppua kun kannabista eniten maailmassa vastustanut järjestö on nyt valheensa myöntänyt. Suomessa tietysti kannabisvastaiset ”opetuslapset” jatkavat samojen juttujen jankuttamista.
Obaman määräys kun amerikan värilliset tykkäävät narkata.
Olipa tosi lapsellinen kommentti. Kannabis ei siis aiheuta psykooseja edes todella runsaassa päivittäiskäytössä, jollaista esimerkiksi on kannabiksen lääkekäyttö. Yksikään päihdekäyttäjä taas ei käytä kannabista niin paljon kuin lääkekäyttäjät, koska kannabis ei edes päihdytä jos sitä käyttää joka päivä ja niin paljon kuin lääkekäyttäjät sitä käyttävät.
Onko kannabiksen ongelmakäyttö sitä, että kannabista käytetään lääkärin määräyksestä kahdeksan grammaa päivässä, vai onko ongelmakäyttö sitä, että kannabista käytetään gramma kuukaudessa ilman lääkärin määräystä?
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363
Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:
1. Heroiini
2. Alkoholi
3. Kokaiini
4. Barbituraatit
5. Nikotiini
Tutkimuksen mukaan joka neljäs suomalainen on kokeillut laitonta päihdettä. Suurin osa on kannabiksen kertakokeilijoita ja satunnaiskäyttäjiä. Ongelmakäyttäjien osuus on prosentuaalisesti hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PS. Lääkekannabis on jo keksitty, joten miksi se laiton versio pitäiskään laillistaa?
Lääkekannabis on ihan tavallista kannabista, jota jokainen voi itsekin kasvattaa hankkimalla saman lajikkeen siemeniä. Ei ole vaikeaa. Lisäksi lääkekannabis on todella vahvaa kannabista, THC-määrä jopa 22 prosenttia.
Lääke on tutkittu ja saanut luvan lääkkeeksi. Keskushermostoon vaikuttava lääke vaatii reseptin ja sitä käytetään ohjeen mukaan. Lääkettä saa valmistaa vain luvan saanut lääketehdas. Sen voi ostaa vain apteekista. Kun kannabisvalmiste on lääkkeeksi luvat saanut, siihen saadaan resepti, hankitaan apteekista ja käytetään lääkärin ohjeen mukaan , on kaikki kunnossa. Huumekäytössä luvallinen lääke enää ole oikeen käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DEA poistanut valheita kannabiksesta nettisivuiltaan.
http://www.safeaccessnow.org/iqa_victory
“The DEA’s removal of these popular myths about cannabis from their website could mean the end of the Washington gridlock” said Steph Sherer, Executive Director of Americans for Safe Access. “This is a victory for medical cannabis patients across the nation, who rely on cannabis to treat serious illnesses. The federal government now admits that cannabis is not a gateway drug, and doesn’t cause long-term brain damage, or psychosis. While the fight to end stigma around cannabis is far from over, this is a big first step.”
DEA:n sivuilla oli väitteitä, että kannabis on porttihuume, aiheuttaa älykkyyden laskua aikuisilla, psykooseja ja keuhkosyöpää.
“DEA:n tekemät yleisten myyttien korjaukset kotisivuillaan voi olla merkki Washingtonin umpikujan avautumisesta. Tämä on voitto kaikille kansakunnan kannabista käyttäville potilaille, joille kannabis merkitsee helpotusta vakavaan sairauteen. Liittovaltio myöntää nyt, että kannabis ei ole porttihuume, ei aiheuta aivovaurioita eikä psykooseja. Vaikka kamppailu kannabiksen ympärille lyödyn stigman poistamiseksi ei ole läheskään ohi, on tämä yksi merkittävä askel", ASA:n toiminnanjohtaja Steph Sherer selittää.
Lain täytäntöönpanon ylimpänä valvojana Jeff Sessionsilla pitää olla käytettävissään tieteellisesti todennettu tietopohja, jotta hän kykenee tekemään perusteltuja päätöksiä liittovaltion huumelakien täytäntöönpanosta. ASA jatkaa kampanjointiaan DEA:n jakaman informaation oikaisemiseksi.
Lähde: Forbes 3.1.2017, Huffington Post 19.1.2017, ArcView Market Research: The State Of Legal Marijuana Markets, The Free Thought Project 13.1.2017, Washington Post 11.1.2017, MPP 6.2.2017, Monitoring Health Concerns Related to Marijuana in Colorado: 2016., Toke Signals 10.2.2017, MassRoots 8.2.2017, Anthony A. Braga, Desiree Dusseault: Can Homicide Detectives Improve Homicide Clearance Rates? Crime & Delinquency 25.11.2016. , MSN 9.2.2017, EAZE tiedote.
Alkaa valehtelun aika loppua kun kannabista eniten maailmassa vastustanut järjestö on nyt valheensa myöntänyt. Suomessa tietysti kannabisvastaiset ”opetuslapset” jatkavat samojen juttujen jankuttamista.
Obaman määräys kun amerikan värilliset tykkäävät narkata.
Obaman määräyksestä kannabis ei siis aiheuta mitään psykooseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ne voi antaa sulle sitten myöhemmin potkut jostain mitättömältä tuntuvasta asiasta. Pomo voi tietysti vaikuttaa rennolta. Mistä tietää vaikka itsekin pössyttelis. Monet kuitenkin tuomitsee kaiken pössyttelyn, ja varsinkin jos oot jäänyt kiinni. Sä oot monille täys nisti.
Odotellaan meneekö 10 vai 20 vuotta että on täälläkin laillista.
Nimenomaan. Tässä on vielä kyseessä pieni paikkakunta, missä suhtautuminen kannabikseen on aika ahdasmielistä. Nistin maine seuraa mua varmaan vielä pitkään..
-ap
Ei kai tuo mikään julkinen tieto ole, vaan sinun, pomosi ja testin suorittaneen laboratorion sisäinen asia? Toivottavasti kannabis vapautetaan pian, että päästään tästä naurettavasta yhteiskunnan kustannuksia lisäävästä kyyläyksestä eroon. Huvittavinta on se, että kannabis näkyy testeissä pitkäänkin kun taas vahvemmat aineet poistuvat elimistöstä muutamissa vuorokausissa. Testissä jää siten helpommin kiinnikannabiksen pössyttelijä kuin amfetamiinin viihdekäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Kuinka monta vuotta Irti Huumeista ry:n perustajan skitsofreeninen poika asui teltassa ulkomailla väkivaltaista isäänsä paossa?
Kuinka monta vuotta sinä, jälkeenjäänyt pössyttelijä, spämmäät tuota ^ ja kaikkia muita kommenttejasi täällä joka keskusteluun 24/7? Tässäkään keskustelussa ei juuri "keskustele" muut kuin sinä = spämmäät noita samoja kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Minulle olette kaikki samaa saastaa.
Itse olen ihan tavallinen muusikko ja opettaja, joka käytää kannabista. Ja olen käyttänyt kannabista yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kannabiksen ongelmakäyttö sitä, että kannabista käytetään lääkärin määräyksestä kahdeksan grammaa päivässä, vai onko ongelmakäyttö sitä, että kannabista käytetään gramma kuukaudessa ilman lääkärin määräystä?
Ongelmakäyttöä on, jos valmistetta käytetään huumaustarkoitukseen. Sama asia, jos käyttää diapamia saadakseen pään sekaisin. Lääkäri kirjoittaa reseptit todellisiin tarpeisiin.
Kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, mutta jos kannabista käyttää joka päivä useita grammoja, se ei päihdytä lainkaan. Kannabista pitää käyttää vähän ja harvoin, jos sillä haluaa "päihteillä". Kannabis on myös ainoa lääke/päihde koko maailmassa, jota päihdekäyttäjät käyttävät paljon vähemmän kuin lääkekäyttäjät. Yleensähän lääkkeiden väärinkäyttö on sitä, että lääkkeitä käytetään paljon enemmän kuin lääkäri määrää. Kannabiksen "väärinkäyttö" taas on sitä, että kannabista käytetään vain murto-osa siitä mitä lääkäri sitä potilaille määrää.
Lääkekäyttäjä voi käyttää kannabista useita grammoja päivässä, eikä päihdy lainkaan ja autoakin saa ajaa koska kannabis ei ole edes kolmiolääke. Päihdekäyttäjä taas käyttää satunnaisesti kannabista muutaman gramman osan ja mieto päihtymys vastaa muutamaa viinilasillista mutta on vähemmän haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Kuinka monta vuotta Irti Huumeista ry:n perustajan skitsofreeninen poika asui teltassa ulkomailla väkivaltaista isäänsä paossa?
Kuinka monta vuotta sinä, jälkeenjäänyt pössyttelijä, spämmäät tuota ^ ja kaikkia muita kommenttejasi täällä joka keskusteluun 24/7? Tässäkään keskustelussa ei juuri "keskustele" muut kuin sinä = spämmäät noita samoja kommentteja.
Sinuako ei yhtään haittaa, että Irti Huumeista ry:n perustaja oli pelkkä päihdeongelmainen huijari, joka lypsi vuosikymmeniä verorahaa levittääkseen itsekeksimään kannabisrasvajuttuja joka kouluun?
Sinä vähäjärkinen, jälkeenjäänyt pössyttelijä: minua ei voisi vähempää kiinnosta nuo sun Irti Huumeista juttusi eikä muutkaan paskakommenttisi, joita tänne spämmäät koko ajan. Ihan sama mitä joku muu on tehnyt tai jättänyt tekemättä, minä kritisoin sinun tapaasi spämmätä tänne noita samoja kommentteja koko ajan, joka keskusteluun. Käytkö tosiaan niin hitaalla, ettet itse muista, mitä tänne spämmäät?
Tutkimuksen mukaan joka neljäs suomalainen on kokeillut laitonta päihdettä. Suurin osa on kannabiksen kertakokeilijoita ja satunnaiskäyttäjiä. Ongelmakäyttäjien osuus on prosentuaalisesti hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuako ei yhtään haittaa, että Irti Huumeista ry:n perustaja oli pelkkä päihdeongelmainen huijari, joka lypsi vuosikymmeniä verorahaa levittääkseen itsekeksimään kannabisrasvajuttuja joka kouluun?
Sinä vähäjärkinen, jälkeenjäänyt pössyttelijä: minua ei voisi vähempää kiinnosta nuo sun Irti Huumeista juttusi eikä muutkaan paskakommenttisi, joita tänne spämmäät koko ajan.
Minua kiinnostaa kovasti miten lapsensa mielisairaaksi pahoinpidelleestä juoposta tehtiin Suomessa joku huumeasioiden asiantuntija jota on eduskunnassakin asti kuunneltu asiantuntijana, vaikka mitään ammattitaitoa hänelle ei ole koskaan ollut asioiden käsittelyyn. Ainoa esimerkkitapauksensa kannabiksen "haitoista" oli vain oma poikansa, joka taas tunnettiin aikoinaan kaupungin kovimpana happopäänä eli erittäin vaarallisen LSD-huumeen kroonisena käyttäjänä.
Irti Huumeista ry:n perustajalla oli ainoastaan itsekeksitty kannabisrasvateoria, jota on verovaroin levitetty vuosikymmenien ajan joka kouluun kuin jotain kannabisuskontoa.
Sinua ei kiinnosta muu kuin noiden samojen juttujen spämmäys. Koskee myös muita paskakommenttejasi kuin tätä Irti Huumeista-jankuttamista. Huomaa kyllä, kuinka kannabis on vienyt kaiken muistisi, kun et itse edes tiedosta spämmääväsi koko ajan samoja kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin kommentin olet spämmännyt ainakin kerran aiemmin tähän keskusteluun, ehkä peräti edelliselle sivulle. Sinuna olisin hyvin huolissani muististani.
Ei niin. Satunnaisesti kannabista käyttävä ei ole nisti sen enempää, kuin satunnaisesti alkoholia käyttävä olisi alkoholisti.