Mikä siinä on kun ei osata pitää huolta hygieniastaan?
Siis en voi ymmärtää kuinka usein törmään hieltä haiseviin ihmisiin!
Eikö oikeasti voi käydä päivittäin suihkussa ja käyttää dödöä ja laittaa päälle puhtaita vaatteita?
Mielestäni todella törkeää!
Kommentit (55)
Joskus sitä vaan päivän aikana hikoo yllättävän paljon eikä ole mahdollisuutta mennä välissä pesulle tai vaatteiden vaihtoon. Aamulla paikat pesty, dödöä laitettu ja puhtaat vaatteet.
Käsittämätöntä, että ketjun alapeukkujen perusteella ihmiset eivät peseydy ja on ok haista, vai miten alapeukut on tulkittavissa?
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, että ketjun alapeukkujen perusteella ihmiset eivät peseydy ja on ok haista, vai miten alapeukut on tulkittavissa?
Siten että kaikki eivät ole niin neuroottisia asian suhteen tai heitä ei jaksa kiinnostaa muiden, vieraiden ihmisten hygienian taso.
Onneksi mulla on ilmeisesti tosi huono hajuaisti, kun mun nenään haisevia tulee vuodessa ehkä yks tai kaks vaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kainalot ei haise, mutta kassit hikoilee. Sinne ei oikein voi laittaa deotoranttia.
Kasseille on omaa deodoranttia, esim Below the Belt
8 tuntia töissä plus kaksi tuntia/pv työmatkoja. Ei siinä kerran tuntiin käydä suihkussa .
Lähinnä kaulan ja kainalot ja paikat pestä jokapäivä kun muutoin armoton syyhy kun armoton rasvaus muutoin työlästä.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kaulan ja kainalot ja paikat pestä jokapäivä kun muutoin armoton syyhy kun armoton rasvaus muutoin työlästä.
Ja sama suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa 4 kertaa päivässä ja vaihdan alushousut aamuisin ja puolelta päivin. Minua ihmetyttää ihmiset jotka käyvät vain kahdesti tai kerran suihkussa päivässä..
Meillä työssäkäyvillä ei kato oikein ole aikaa kaikkiin samoihin juttuihin kuin sairauseläkeläisillä.
Jos nyt kerran päivässä ainakin kaikki kävisi suihkussa,niin säästytään pahimmilta hajuilta me muut :).Peskää ne hampaat varsinkin aamusin,kiitos.
Minäkin haisen välillä voimakkaasti hielle, anteeksi. Kärsin hyperhidroosista (eli liikahikoilusta) - olen kärsinyt lapsesta saakka, ja varsinkin tällä hetkellä häränpyllyä heittävät hormoonit vaikuttavat aika vahvasti hajun voimakkuuteen. Lisäksi olen fyysisessä työssä, mutta en halua siirtyä vähäliikkeiseen työhön, koska rakastan duuniani yli kaiken.
Olen kokeillut niin Absolut Torria (joka käytössä koko ajan) kuin myös botuliinia, mutta mikään ei auta pysyvästi. Absolut Torrilla saan pidettyä kainalohien aisoissa suositeltua reilummalla käytöllä, mutta hikoilu on siirtynyt nyt vuosien käytön jälkeen rintoihin, käsiin ja jalkoihin.
Pesulla käyn päivittäin/tarvittaessa useammin ja vaatteetkin vaihdan päivittäin aina, kun lähden ihmisten ilmoille. Sukat bambua, vaatteiden matskut mahdollisimman ilmavia ja hengittäviä, rintaliivejä en käytä, talkki kuuluu vakiovarustukseen, vältän hiilareita (vahvistaa hikoilua) ja juon vettä 2+L/pvä...
Voi kun hikoilu ja hajut olisikin kiinni vain pesulla käynnistä. Ongelmana vain on, että hyperhidroosi on erittäin väheksytty diagnoosi ja hoitoa on tosi vaikea saada. Jännittäminen saa hikoilun vain pahenemaan potenssiin sata.
Aina haistan itseni, vetuttaa se itseänikin kun pöllähtää jatkuvasti nenään. Onneksi mies, kaverit ja työtoverit ymmärtävät ja tekevät oloni rennoksi, jonka johdosta jännitän vähemmän ja välillä huomaan, että tänään ei kissanpissaa muistuttava haju pelmahdakaan. Otan myös itse muutoinkin rennommin, tämä nyt vaan on ihan vetullinen vaiva joka ei tule koskaan paranemaan.
t. haisuli
Jos dödöt ja suihkut ei riitä, niin pitäisi järjenkin jo sanoa, että lekurille mars. Liikahikoiluun on hoitokeinot.
Yök!
Julkisissa döfää pesemättömät ym. kuukautispil lut kesämekoista.
Laittakaa vaipat ja farkut, jos ette niitä toosianne jaksa päivittäin pestä.
N53
Tältä aamulta kokemusta tästä, haisunäädät tulevat etenkin kesällä esiin. Minun täytyi siirtyä aamulla marketissa pois juustohyllyn luota. Eräs nainen tuoksahti kuin ei olisi pariin viikkoon suihkussa käynyt. Muuten päällisin puolin siisti, puhtaat hiukset ja siistit vaatteet n. +50 v.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haisen välillä voimakkaasti hielle, anteeksi. Kärsin hyperhidroosista (eli liikahikoilusta) - olen kärsinyt lapsesta saakka, ja varsinkin tällä hetkellä häränpyllyä heittävät hormoonit vaikuttavat aika vahvasti hajun voimakkuuteen. Lisäksi olen fyysisessä työssä, mutta en halua siirtyä vähäliikkeiseen työhön, koska rakastan duuniani yli kaiken.
Olen kokeillut niin Absolut Torria (joka käytössä koko ajan) kuin myös botuliinia, mutta mikään ei auta pysyvästi. Absolut Torrilla saan pidettyä kainalohien aisoissa suositeltua reilummalla käytöllä, mutta hikoilu on siirtynyt nyt vuosien käytön jälkeen rintoihin, käsiin ja jalkoihin.
Pesulla käyn päivittäin/tarvittaessa useammin ja vaatteetkin vaihdan päivittäin aina, kun lähden ihmisten ilmoille. Sukat bambua, vaatteiden matskut mahdollisimman ilmavia ja hengittäviä, rintaliivejä en käytä, talkki kuuluu vakiovarustukseen, vältän hiilareita (vahvistaa hikoilua) ja juon vettä 2+L/pvä...
Voi kun hikoilu ja hajut olisikin kiinni vain pesulla käynnistä. Ongelmana vain on, että hyperhidroosi on erittäin väheksytty diagnoosi ja hoitoa on tosi vaikea saada. Jännittäminen saa hikoilun vain pahenemaan potenssiin sata.
Aina haistan itseni, vetuttaa se itseänikin kun pöllähtää jatkuvasti nenään. Onneksi mies, kaverit ja työtoverit ymmärtävät ja tekevät oloni rennoksi, jonka johdosta jännitän vähemmän ja välillä huomaan, että tänään ei kissanpissaa muistuttava haju pelmahdakaan. Otan myös itse muutoinkin rennommin, tämä nyt vaan on ihan vetullinen vaiva joka ei tule koskaan paranemaan.
t. haisuli
Ja miksiköhän et ota piikkejä vaivaasi ?
Mulla on se, että jos käyn liian usein suihkussa niin iho kuivahtaa rasvailusta huolimatta niin kuivaksi, että se on todella kipeä monta päivää. Esim hiuksia en tämän takia voi pestä kuin joka 3 päivä, koska päänahka on kaikista herkin tälle kuivumiselle.
Botuliinipistokset auttavat aivan varmasti joksikin aikaa, tosin ne pitää uusia säännöllisesti. Ellei sekään riitä, niin oliko se nyt helsinkiläinen klinikka joka tekee hoitoja jonka pitäisi auttaa pysyvästi. En nyt muista mikä paikka, kun itselle riittää noi pistokset
Käyttäkää ruokasoodaa deodoranttina. Pitää paremmin kuin mikään dödö, myös hikijumpassa. Sitä voi myös laittaa muuallekin kuin kainaloihin. En ole vuosiin käyttänytkään muuta deodoranttia, koska ei ole tarvinnut. Mitkään deodorantit, antiperspirantit ei ikinä täysin pitäneet.
Vierailija kirjoitti:
Tältä aamulta kokemusta tästä, haisunäädät tulevat etenkin kesällä esiin. Minun täytyi siirtyä aamulla marketissa pois juustohyllyn luota. Eräs nainen tuoksahti kuin ei olisi pariin viikkoon suihkussa käynyt. Muuten päällisin puolin siisti, puhtaat hiukset ja siistit vaatteet n. +50 v.
Ymmärrät sitten kun itselläsi on vaihdevuodet.
Kainalot ei haise, mutta kassit hikoilee. Sinne ei oikein voi laittaa deotoranttia.