Tamponi kastuu virtsatessa vaikka tekisin mitä
Olen googlaillut ja lukenut aiheesta, pitänyt narua kaikissa ilmansuunnissa kaukana virtsaputken suusta. Joskus jopa leikannut narua ja tunkenut samaan paikkaan tamponin kanssa mutta SILTI aina pissalla tunnen miten tamponi turpoaa ja kastuu. Vetäessäni sen pois, se on selvästi märkä (ei tosin ihan niin märkä kuin silloin kun se on ollut sisällä kauan).
MITEN?? Ärsyttävää kun pärjäisin tamponilla pidempään (niukat menkat) mutta pissahätä tulee usein nopeammin kuin tamponin "luonnollinen vaihto".
Kertokaa mitä teen väärin!
Kommentit (99)
Tämän vuoksi vaihdoin kuukuppiin. Inhotti, että aina menkkojen aikaan haisi housut kuselta. En usko, että tuota voi tamponin kanssa välttää.
En tiedä, sillä aikoinaan tamponeja käyttäessä kävi tismalleen samalla tavalla. Yksi monesta syystä miksi vaihdoin kuppiin
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi vaihdoin kuukuppiin. Inhotti, että aina menkkojen aikaan haisi housut kuselta. En usko, että tuota voi tamponin kanssa välttää.
Olen periaatteesta aina ärsyyntynyt kun tarjotaan aina kuukuppia kaiken tilalle mutta tämä oli itse asiassa näkökulma jota en ollut edes ajatellut 🤔
ap
Kaikkialla kiljutaan, että ei ole mahdollista että tamponi/mikään osa siitä kastuisi kun käy pissalla. Siis onko se jotain bullshittiä, miksen ole sitten kuullut että muilla olisi tätä ongelmaa, kaikki aina sanovat että ei kuule mahdotonta, teet vaan jotain väärin.
Vai onko täällä vaan kaikki kuppikäännyttäjät nyt palstalla. :D
Nuorena käytin tamponia sujuvasti ja pissailin sen lomasta, mutta 30+ iässä alkoi tuo tamponiin pissaaminen. Taitaa ihan vain liittyä ikään tai huonoihin alapään lihaksiin?
Miksi työnnätte tamppikset pissireikään.😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen periaatteesta aina ärsyyntynyt kun tarjotaan aina kuukuppia kaiken tilalle mutta tämä oli itse asiassa näkökulma jota en ollut edes ajatellut 🤔
ap
Mulla kuukupin käyttö kaiken lisäksi lyhensi kuukautisia radikaalisti, kai se alipaine nopeuttaa vuodon ulosvalumista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla kiljutaan, että ei ole mahdollista että tamponi/mikään osa siitä kastuisi kun käy pissalla. Siis onko se jotain bullshittiä, miksen ole sitten kuullut että muilla olisi tätä ongelmaa, kaikki aina sanovat että ei kuule mahdotonta, teet vaan jotain väärin.
Jos on tosi pitkä emätin ja virtsa-aukko kaukana emättimen suulta, niin ehkä tamponin kastumisen estyminen pissatessa on mahdollista, jos langat on tunkenut sisälle.
Mullakin kastuu. En tiedä tuleeko mulla kusi jotenkin samasta reiästä kuin veri. Ei pitäisi vissiin olla mahdollista, mutta jotenkin se vain on. Mä yleensä otan tamponin pois pissalla käydessä ja laitan uuden seuraavalla vessareissulla. Mulla on niin niukat menkat, että pärjään oikein hyvin ilman suojaa välillä.
Itse saan helposti vältettyä tuon kun pidän lankaa vain syrjässä. Enpä moisesta ennen ole kuullut, vaikea tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mulle nuorena ihan terkkarilla kans väitettiin ettei muka ole mahdollista kastua! Vasta vuosikymmenen myöhemmin satuin sellaiselle gynelle joka sanoi että voi todellakin kastua, ja tähän oli joku anatomiaan liittyvä selityskin, jota en enää muista. Helpotti kuulla etten olekaan niin epänormaali kuin olin luullut. Nykyään pärjäilen hyvin silleen et nykäsen tamponin vaan pois kusemisen ajaksi ja laitan sit takaisin.
Virtsaputken suu ei todellakaan sijaitse kaikilla samassa paikassa eli siellä, missä sen bilsankirjan mukaan pitäisi olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle nuorena ihan terkkarilla kans väitettiin ettei muka ole mahdollista kastua! Vasta vuosikymmenen myöhemmin satuin sellaiselle gynelle joka sanoi että voi todellakin kastua, ja tähän oli joku anatomiaan liittyvä selityskin, jota en enää muista. Helpotti kuulla etten olekaan niin epänormaali kuin olin luullut. Nykyään pärjäilen hyvin silleen et nykäsen tamponin vaan pois kusemisen ajaksi ja laitan sit takaisin.
Oikeesti!!? :0 no huh luulin että oon hirveän viallinen tai että mulla on joku elimellinen ongelma tai joku... syöpäkasvain tai JOTAIN jonka vuoksi jotenkin nesteet liikkuu väärin. Kiitos viestistäsi! Helpotti, vaikka joo tietysti olet vain anonyymi anonyymin gynen sanomisia toistamassa :)
Vierailija kirjoitti:
Nuorena käytin tamponia sujuvasti ja pissailin sen lomasta, mutta 30+ iässä alkoi tuo tamponiin pissaaminen. Taitaa ihan vain liittyä ikään tai huonoihin alapään lihaksiin?
Toivon että ei :D Olen "vasta" 23 ja olen käyttänyt vasta muutaman vuoden tamponeja. Treenaan lantionpohjia oikeastaan joka päivä. :)
ap
Mä en ymmärrä miten se voi kastua. Kusetteko te päällänne seisten vai miten virtsa pääsee toisesta reiästä ulos ja toista reikää ylös? Ei mulla ainakaan kastu kun tamponi on syvällä (missä sen kuuluukin olla). Naru saattaa silloin tällöin kastua mutta sen voi painella paperilla riittävän kuivaksi.
Miten ihmeessa onnistuin lukemaan otsikon "trampoliini kastuu virtsatessa", ja mieleen nousi kuva miehestä, joka koettaa pippelillään suunnata suihkun trampoliinin ulkopuolelle samalla kun pomppii...
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten se voi kastua. Kusetteko te päällänne seisten vai miten virtsa pääsee toisesta reiästä ulos ja toista reikää ylös? Ei mulla ainakaan kastu kun tamponi on syvällä (missä sen kuuluukin olla). Naru saattaa silloin tällöin kastua mutta sen voi painella paperilla riittävän kuivaksi.
No hyi en kyllä pyyhkis narulla, silloin siihen ainakin jää se kusen haju D: mun virtsa ainakin haisee selvästi jos kuivuu.
Ja sitä mä tässä nyt kyselen. Juu en kuse päälläni seisten kiitos kysymästä. Tosin lorotan kyllä menemään aina just sillä paineella mikä sattuu tulemaan. Vois olla että jos himmailisin ja päästelisin milli kerrallaan ulos tarkasti tähdäten niin ei menis väärään paikkaan. Aloitusviestissä kuitenkin selitin, että juu en tiiä mikä homma mutta näin nyt kuitenkin käy. Se ettet säkään ymmärrä, ei varsinaisesti tuo tähän ketjuun mitään lisää 🤔
ap
laita se tarpeeks syvälle, ei kastu ku naru vähän
Kannattaa alkaa käyttämään kuukuppia. Tamponin kastumista virtsatessa ei voi välttää.