Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikkuu sellaisten ihmisten päässä, joiden mielestä vaan filee on ihmisen ruokaa?

Vierailija
04.07.2019 |

Tänään viimeksi eräs työkaveri ilmoitti kovaan ääneen, että hän ostaa vaan kunnon lihaa, fileitä ne olla pitää! Eri palstoilla olen huomannut, että esimerkiksi broilerin koipireisi on halveksittu ruhon osa, eikä mikään muu kuin broilerin rintafilee tai sisäfilee kelpaa. Myös tältä palstalta luettua. Jos esimerkiksi naudassa ihmiselle kelpaavaa lihaa on vaan sisäfilee, niin mitä loppuruholle pitäisi tehdä? Eivätkö nämä fileemesoajat välitä ollenkaan, kuinka eettisiä heidän ruokavalintansa ovat? Lisäksi nämä väittävät, että vaan fileestä saa tehtyä maukasta ruokaa. Itse olen kokenut asian päinvastoin: mitä "köykäisempi" lihanpala, sitä parempaa siitä saa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisten ihmisten ruoanlaittotaidot eivät ole kovin korkealla. Heillä ei ole tietoa siitä, miten eri ruhon kohtia käytetään. Suotakoon moinen tietämättömyys heille, eihän se mitään haittaa, että he ostavat ne kalliit helpot palat. 

Vierailija
2/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsun niitä ihmisiä avuttomiksi.

Eivät osaa tehdä ruokaa muista ruhon osista. Vaikka monesti muut osat ovat hemmetin paremman makuisia. Filee on myös nopea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerilla ei ole fileetä koska broileri on lintu ja linnuilla ei ole psoas major-lihasta.

Vierailija
4/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Broilerilla ei ole fileetä koska broileri on lintu ja linnuilla ei ole psoas major-lihasta.

Tämä.

Alkuun nauratti kaupassa, kun ihan tosissaan myyvät broilerin fileetä. Nykyään lähinnä ärsyttää. Ehkä ne myydään sitten juuri näille, joille vain file on käypää tavara. Taas tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
5/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tyhmät ja tietämättömät osaa tehdä ruokaa.

Vierailija
6/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä kuulut tollaisesta, enkä usko, että noin typeriä ihmisiä on edes olemassa.

Vierailija
7/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Alkuun nauratti kaupassa, kun ihan tosissaan myyvät broilerin fileetä. Nykyään lähinnä ärsyttää. Ehkä ne myydään sitten juuri näille, joille vain file on käypää tavara. Taas tyhmyydestä sakotetaan.

Paljonko saa sakkoa? Sama se on, millä nimellä myydään. Tosin onhan tuo naurettavaa.

Eri

Vierailija
8/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinä kuulut tollaisesta, enkä usko, että noin typeriä ihmisiä on edes olemassa.

Olet aika uusi palstalainen?

Täällähän on myös vankkumaton fileiden kannattajajoukko myös.

Vierailija
9/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Paljonko saa sakkoa? Sama se on, millä nimellä myydään. Tosin onhan tuo naurettavaa.

Eri

Olisko se sakko se hinta, jota vedetään ylöspäin sanalla File. Vaikka kyse nyt kuitenkin on rintalihaksen viereinen pieni lihas.

Ohiss

Vierailija
10/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vain broilerin rintapaloja ja muita "kimpaleita", koska en pidä siitä rääpimisestä, mihin esimerkiksi koipireisipalojen syötävään osaan päästäkseen joutuu tekemään. Syön kyllä niitäkin valittamatta, jos tarjotaan, mutta itselleni en niitä osta. Sama pätee kalaan: ostan mielelläni kokonaisen merilohen, annan myyjän paloitella sen ja jätän perkeet kauppaan. Minulle on ihan turha selittää, että perkeistä saa ihanaa lientä - minä en syö mitään, missä on uitettu silmämunia ja aivoja.

Eettisyys ja ekologia eivät merkitse minulle mitään. Jos ostankin vain niitä ruhon osia, joista itse pidän, joku muu kyllä ostaa loput. Minun ei tarvitse uhrautua raapimaan lihanriekaleita kanankoivista sillä mielellä, että se mukamas on jonkinlainen ekoteko. Ei se ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä