Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista taidetta tai ''taidetta'' kotonasi on?

Vierailija
03.07.2019 |

Mitä ihmettä, miksi hyvä ketju poistettiin?? Siellä oli hyvää ja asiallista keskustelua, enkä ainakaan itse (ehtinyt) nähdä mitään huonoa?? :(

Uusi yritys: Mitä ylipäänsä löytyy suomalaisten seiniltä? Kuinka moni täällä on ostanut kotiinsa aitoa taidetta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiinko? Oikeesti? Minusta se oli mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
2/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modeilla ei varmaan ole taidetta ja alkoivat pitämään itseään vähemmän arvoisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nehän ne aina poistuukin, tylsät jää.

Vierailija
4/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin minäkin, olin jättänyt ketjun auki seurattavaksi 😞

No, sama vastaus, eli julisteita, valokuvia, taidegrafiikkaa, postikortteja, vesiväri maalauksia. Mitä vaan mikä on miellyttänyt ja ollut saatavilla. Myös lapsen piirustuksia.

Vierailija
5/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa, ostaisin jonkun Anna Tuorin. Mutta kun ei ole, tyydyn vaikka Prismasta, Ikeasta ostettuihin kuvajäljennöksiin (vain luontoaiheita).

Vierailija
6/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa sitten uudelleen:

Meillä on isokokoista värillistä grafiikkaa noin 10, suurin osa elossa olevien suomalaisten taiteilijoiden töitä. Kaksi mustavalkoista isoa grafiikkatyötä ja kaksi akvarellia. Toinen akvarelli on perinteinen talvimaisema, jonka olen saanut perintönä ja jota kyllä rakastan, mutta se ei oikein hyvin natsaa samaan tilaan modernimman grafiikan kanssa.

Mulla kyllä on vielä esim. TaiKin oppilailta ostettuja pienempiä töitä, mutta ne ei ole vielä päässeet seinälle, kun on jääneet toistaiseksi kehystämättä.

Vierailija
7/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kuulla taiteilijoita nimellä. Itse tykkään mm Kristian Krokforsin töistä.

Vierailija
8/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xJulistetaulu, paikallisen taiteilijan öljyvärityö, paikallisen taiteilijan lyijykynäpiirros, lasten yhteiskuvasta tehty taulu, ulkomailta ostettu iso 3-osainen taulu, metallitaulu keittiössä ja yksi pieni patsas.

Vierailija
9/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista grafiikkaa, Kalle Taivaisen pop art -töitä, yksi Nelimarkan taulu, ystäväni luontovalokuvia suurennoksina, kaksi Balilta tuotua naamiota ja kaksi pientä Ikean canvas-taulua.

Vierailija
10/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi poistui, harmittaa, kun oli niin hyviä juttuja ja itsellä niin vähän mahdollisuuksia puhua taiteesta. Itse näin Ilkka Lammin töitä Salmelassa ja ihastuin yllätyksekseni:https://www.google.com/search?q=ilkka+lammi&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v…:

Haaveena olisi kerätä taidetta, tällä hetkellä grafiikkaa vasta

Ap

Vierailija
11/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ikean taulu ja yksi isoksi julisteeksi teetetty kehystetty kuva ammattivalokuvaajan ottamana.

Vitriinissä lisäksi pieni enkelipatsas ja hevosvarsa-patsas sekä lasinen pieni lintu ja pupu. ja toki kauniit postikortit ym päässeet esille.

Haaveilen että saisin joskus ison maalauksen seinälle. Mieluiten hevos- tai purjeveneaiheisen tai suomalaista talvimaisemaa... olen välillä koittanut netistäkin jo selata, mutta kaikki omaa makuani olevat isot maalaukset on sitä hintaluokkaa ettei vielä vuosiin ole varaa varmaankaan. Lainaamoistakin olen selannut mutta niissä ei ole tullut vastaan teoksia joista pitäisin, ainakaan oikeassa kokoluokassa. 

Vierailija
12/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiesine jonka sain työpaikasta läksiäisenä.

Muistan jossain nähneeni ihanan rauhoittavan taulun "harmaata ja punaista".  Tykkäisin puuesineistä joita voi tunnustella.

Vierailija
13/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidenäyttelyiden postereita, lapsuuden kodin kiipeilypuun tuohesta tekemäni kollaasi, lisäksi köyhänä opiskelijana hyödynnän ilmaista, oppilaitoksen ilmoitustauluilta olen luvan kanssa ottanut vanhoja graafisia postereita, käytän vanhoja valokuva-aiheisia seinäkalentereita, 5 euron lahjapaperia yms. Estetiikka on rahojen vähyydestä huolimatta tärkeää, olen aika paljon kehuja noista saanut, vaikka varmaan näin kerrottuna kuulostavat ihan kauheilta.

Vierailija
14/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä ei löydy kuin yksi taulu, isovanhempieni häälahja jostain 50-luvun loppupuolelta. Taiteilija ilmeisesti aika tuntematon kun en ainakaan googlella ole löytänyt tietoja.

Vierailija
15/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa perittynä Alpo Jaakolan veistos.

Vierailija
16/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen ostaa aitoa taidetta? Korreloiko koulutuksen, ihmisryhmän vai minkä kanssa? Rahasta puhuttiinkin viimeksi, tosin nyt esim taidelainaamot ovat tuoneet taidetta monien luo.

Vierailija
17/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitelija-isoisäni maalauksia, lasten piirroksia, Kaija Papun pienveistoksia joita taitelilija itse jakoi pois ravintolapäivän yhteydessä :D

Jos olisin rikas, haluaisin Anna Tuorin teoksia <3

Vierailija
18/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kuolleen taidemaalarin teosta. Isä oli hänen parhaita ystäviä.

Vierailija
19/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään kuvitettuja postikortteja ja taidekortteja.

Ja sitten on omia vuosien varrella tekemiäni töitä, enimmäkseen maalattuja, tyyliltään jotain naivistisia ja impressionistisia. Tykkään että seinillä on värejä ja nähtävää.

Vierailija
20/31 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun virolaisen piirustus (nimmari kertoo Kuuli tai Kuudi Vahte), lapsen töitä noin pääasiassa. Haluaisin Alfons Mucha:n tyylisiä töitä, mutta ei ole moista tekijää tullut vielä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan