Erityisherkkä ihminen ja silmätipat
Tuttavallani on lapsi, tai oikeastaan jo aikuinen nuori erityisherkkä mies. Tämä ei pysty sietämään ollenkaan mm. rasvojen tai voiteiden laittoa iholle niiden aiheuttaessa sietämättömän epämukavan olon. Ongelmana on ollut nyt jo useampana vuotena pahanevissa määrin kesäkausi, kun pojalla ilmeisesti on heinäallergia, eikä tämä kykene käyttämään silmätippoja helpottamaan selkeästi pahaa kutinaa silmissä. Poika kirjaimellisesti oksentaa jos hän yrittää / joku muu yrittää laittaa hänen silmiinsä jotain; tippoja, geeliä, tms.
Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta? Saitteko ratkaistua ongelman jotenkin?
Hankala katsoa pojan kärsimistä ja selkeää pahaa oloa silmien kutinasta johtuen mutta silmätippojen laitto on vielä isompi paha. Allergialääkkeitä kuulemma pillerinä syö, mutta se ei silmiin paljoa auta.
Apua ja vinkkejä kaivataan!
Kommentit (2)
siis laittakaa se aikuinen poika huoneeseen ja ovi kiinni. Ei tarvitse nähdä sitten sitä.
melkeen vois laittaa rahaa taas mielenterveystyön puolelle koska on tämä maa jo syvässä suossa....
Olen itse tuollainen. Kukaan ei lähesty silmiäni. Olen itse opetellut laittamaan tippoja, mutta se käy todella vaikeasti ja paljon ainetta menee hukkaan väistelyreaktioiden kautta. Onneksi poika on jo iso. Jos ei alkuun onnistu tipan osuttaminen silmään, kiinni olevia silmiä voi myös hautoa pumpulilla jossa on tuota tehoainetta ja tislattua vettä. Sekin on paras tehdä itse.
Merellä ei ole heinäpölyä. Tiedän monta jotka matkustavat pahimpia siitepölyjaksoja pakoon muutenkin. Tsemppiä teille!