Entinen narkomaani avautuu part 2, kotivakuutuksen saaminen
https://www.vauva.fi/keskustelu/3484974/entinen-narkkari-avautuu-uusi-e…
Tuossa on vanhaan keskusteluun linkki. Tosiaan niin kävi, että sain kuin sainkin asunnon Helsingistä! Sain myös työpaikan, kaikki asiat tuntuvat vihdoin menevän parempaan suuntaan. Olen tehnyt todella kovasti töitä saadakseni elämääni kuntoon ja tuntuu, että olen oikealla tiellä. Nyt kuitenkin tuli taas uusi este vastaan - en tunnu saavan vakuutusta. Pystyin vakuuttamaan vuokranantajan maksukyvystäni maksuhäiriömerkinnästä huolimatta, asunto on hyvältä ja rauhalliselta alueelta keskustan läheisyydestä, mikä on tietysti tärkeää kuivilla pysymisen kannalta. Asunnon omistaja kuitenkin vaatii laajaa kotivakuutusta, mikä on todella ymmärrettävää. Minulla on vain vaikeuksia saada vakuutusta, sillä minulla on maksuhäiriömerkintä. Yhdestä firmasta sanottiin suoraan, että ei ole mitään asiaa heidän palveluihinsa ilman luottotietoja.
Mietinkin nyt, olisiko teillä vinkkejä miten voisin saada kotivakuutuksen? Olen tosiaan maksanut kaikki velkani omaehtoisesti 2 vuotta etukäteen (pääsin kaupungin velkajärjestelyyn, mutta tein kovasti töitä, säästin rahaa ja maksoin kaiken pois kerralla). Ajattelin sopia tapaamisen vakuutusneuvojan kanssa, mutta haluaisin tietää, jos on jotakin mihin kannattaa varautua.
Kiitos jo etukäteen avustanne. Haluan myös kiittää teitä, jotka vastaisitte tuohon ensimmäiseen viestiini. Ilman teidän kannustusta en olisi uskaltanut seurata unelmiani. Kiitos, kiitos todella paljon. Tukiverkko puuttuu, joten ystävälliset sanat, vaikka ne tulevatkin vain netin välityksellä, merkitsevät ihan äärimmäisen paljon.
Kommentit (58)
Miksi narkit saa noin vain mitä vaan kun tavis ei saa edes työpaikkaa millään.
Vuokranantajat edellyttävät kotivakuutusta koska niissä on vastuuvakuutus. Köyhältä narkkarilta ei saa perittyä mitään, jos kamapäissään panee kämppää päreiksi. Siksi kotivakuutus.
Moikka!
Luin ensimmäisen aloituksesi myös. Olen niin ylpeä sinusta!!!
Tiedän todella hyvin mitä olet käynyt läpi.
Entinen elämä vastaan uusi elämä.
Itselläni samanlaista taustaa kuin sinulla ja lisäksi myöskin minulle kävi noin, että pelastuin ja pääsin oikeasti rakentamaan elämääni uudestaan.
Kovaa työtä ja tuskaa se on vaatinut mutta on kannattanut.
Samaistuin hyvin paljon ja tulin kuitenkin iloiseksi lukemastani, sillä tiedän että olet oikeasti hyvällä suunnalla.
Haluaisin tavata sinut ja vaihtaa ajatuksia.
Itse olen nuori nainen ja Helsingissä tällä hetkellä töissä. :)
Kun muutin Helsinkiin niin minua auttoi silloin neljä vuotta sitten sossu, sitä kautta myös vuokravakuus hoitui. Minulla myös meni luottotiedot päihteiden ja pikavippikierteen vuoksi silloin ja myöskin 1,5 vuoden päästä saan tiedot takaisin. :D
Olisikohan mahdollista, että saisit sossun kautta sopimuksen?
Monille vuokranantajille se on ok, että vakuus on sopimus kaupungin kautta.
Kannattaa soitella noihin luotonvalvontayhtiöihin, jos tosiaan kaikki valat maksettu. Itselle kävi hyvät ja sain maksettuu kaikki kerralla pois. Ja joo oli ihan virallisesti luottotiedot kuralla ollut jo kauan. Mut kuitenkin, muutama päivä sen jälkeen kun olin maksanut soitin asiakastietoon, jos vaikka saisi merkinnän että on maksettu, josko vaikka jotain hyöty edes olisi. Yllätys olikin suuri, kun sieltä kerrottiin, että nää ihan ok. Luottotiedot on takas heti, kun ulosotto toimittaa jonkin flabarin (ite piti vielä soittaa ulosottoon). Ja toden totta, ei tarvinnu venaa mitään kahta vuotta, mihin olin varautunut. Piti olla joku merkintä (en muista, velan laadun perässä.., parivuotta aikaa, en muista). Mut pointti oli, että jos on aikuisten oikeesti kaikki velat maksanu, niin kannattaa soitella asiakastieto, bisnode yms.. voi yllättää ja helpottaa elämää kummasti. Moni ei tähän usko, mut vannon, että näin meni. Ihan hupina otin heti melkein perään jonkin uuden käyttäjän korottoman pikavipin. ja sain. eli tiedot kunnossa. Toki maksoin heti pois, kunhan kokeilin, kun en uskonut itsekään koko juttuu.
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Itselläni samanlaista taustaa kuin sinulla ja lisäksi myöskin minulle kävi noin, että pelastuin ja pääsin oikeasti rakentamaan elämääni uudestaan.
Kovaa työtä ja tuskaa se on vaatinut mutta on kannattanut.Samaistuin hyvin paljon ja tulin kuitenkin iloiseksi lukemastani, sillä tiedän että olet oikeasti hyvällä suunnalla.
Itse olen nuori nainen ja Helsingissä tällä hetkellä töissä. :)Kun muutin Helsinkiin niin minua auttoi silloin neljä vuotta sitten sossu, sitä kautta myös vuokravakuus hoitui. Minulla myös meni luottotiedot päihteiden ja pikavippikierteen vuoksi silloin ja myöskin 1,5 vuoden päästä saan tiedot takaisin. :D
Monille vuokranantajille se on ok, että vakuus on sopimus kaupungin kautta.
Pitäisköhän olla hiljaa jos ei ymmärrä vakuutuksen ja vuokravakuuden eroa lukemastaan... 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Kovaa työtä ja tuskaa se on vaatinut mutta on kannattanut.Samaistuin hyvin paljon ja tulin kuitenkin iloiseksi lukemastani, sillä tiedän että olet oikeasti hyvällä suunnalla.
Itse olen nuori nainen ja Helsingissä tällä hetkellä töissä. :)Kun muutin Helsinkiin niin minua auttoi silloin neljä vuotta sitten sossu, sitä kautta myös vuokravakuus hoitui. Minulla myös meni luottotiedot päihteiden ja pikavippikierteen vuoksi silloin ja myöskin 1,5 vuoden päästä saan tiedot takaisin. :D
Monille vuokranantajille se on ok, että vakuus on sopimus kaupungin kautta.Pitäisköhän olla hiljaa jos ei ymmärrä vakuutuksen ja vuokravakuuden eroa lukemastaan... 🤔
Oho!
Olen aika väsynyt tällä hetkellä, pitkiä päivä ollut..
Tarkoitin todellakin kotivakuutusta. Jostain syystä tuo vakuus pyöri päässäni ja kirjoitin siitä. Mutta tosiaan, vakuutus hoitui minulla noin.
Lisäksi pakko vielä mainita, kun tuon nauruhymiön kommenttiini laitoin, niin en nauranut siksi, että olisi mitenkään hauskaa näiden tietojen menettäminen yms.
Se vaan kuinka hyvin yhteen nuo aloituksesi sopi tiettyjen asioiden kanssa niin jollain tapaa huvitti.
Tota kysymystä itsekin miettinyt, vaikken mikään narkkari ookkaa...
POP -vakjutukselta saat tuon kotivaakutuksen etumaksulla! Laita Googleen pop kotivakuutus ilman luottotietoja. Sen saa ostettu jopa suoraan netistä.
Vierailija kirjoitti:
POP -vakjutukselta saat tuon kotivaakutuksen etumaksulla! Laita Googleen pop kotivakuutus ilman luottotietoja. Sen saa ostettu jopa suoraan netistä.
Puhelin ja typot xd
Nousin kuiville, maksoin velkani ja viiden (5) vuoden kuluttua sain luottotietoni takaisin.
Juhlin ottamalla luottokortin. Pienellä rajalla yms. enkä ole sitä koskaan käyttänyt. Mutta miten suuri merkitys tuolla muovin palalla onkaan tässä maailmassa jossa raha on kaiken mitta.
Reissuni pimeässä kesti yli 30 vuotta, muutama siihen päälle ei tuntunut enää missään.
Kyllä sinäkin selviät!
Vierailija kirjoitti:
Täällä vastattiinkin jo että saat kun maksat koko vuoden kerralla. Varmasti jossain vakuutusyhtiössä onnistuu.
Täällä vastaillaan jatkuvasti mitä sattuu. Ei saa kotivakuutusta, vaikka maksaa etukäteen. Liikennevakuutuksen saa, koska se on lakisääteinen.
Pitääkö vääntää vielä rautalangasta?
Luottotiedoton EI SAA kotivakuutusta edes etukäteen maksamalla.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Se on vain irtaimistovakuutus. Sillä ei ole mitään tekemistä AP:lta vaadittavan laajan kotivakuutuksen kanssa.
Miksi ihmiset levittävät täällä väärää tietoa?
Mulla oli sama ongelma. Sain POP vakuutukselta kun maksoin vuoden ennakkoon :)
Vierailija kirjoitti:
😂 No ei tod. ole mikään kotivakuutus se POP-vakuutuksen myös pummeille myytävä vakuutus. Se on IRTAIMISTOVAKUUTUS. Se korvaa vain omat tavarasi tiettyyn rajaan asti. Ei sellainen hyödytä vuokranantajaa tippaakaan, ja siksi ap:ltakin vaaditaan laajaa kotivakuutusta.
Ei vakuutusyhtiö tiedä huumeiden käytöstä.