Eroaisitko yli 30-vuotiaana seksin puutteen vuoksi?
Mies haluaa vain pari kertaa kuukaudessa, eivätkä mitkään puhumiset, seksikkäät alusvaatteet tai temput auta. Sanoo, että tuo on hänen normaali libidonsa. Testosteroniarvot normaalit. Rikkoisitko lapsilta perheen tämän asian takia? Onko tämän ikäisenä mahdollista enää löytää nuorempaa miestä, jolla olisi enemmän haluja?
Kommentit (112)
Parisuhde ilman seksiä on pelkkää ystävyyttä.
Minkä ikäisenä tahansa, jos itsellä on haluja ja toisella ei. Tuollainen tilanne ja torjutuksi tuleminen repii suhteen rikki joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"pari kertaa kuukaudessa..." taisi olla provo... "ei edes joka kuukausi" olisi ollut uskottavampaa...
Mutta en eroaisi pelkästään seksin puutteen vuoksi. Esim. meillä ei ns. libidot kohtaa, mutta näillä mennään.
Sen myönnän, että puolison haluttomuus yhdistettynä uskottomuuteen olisi melko varmasti "deal-breaker".
Miksi tuo olisi provo? Onko sinusta uskomatonta, että monelle parikymmentä seksikertaa vuodessa ei riitä? Koska meitä on paljon!
Se on varmasti monelle vähän (itse mukaan lukien) mutta en usko, että kukaan järkevä ihminen pitäisi sitä niin vähänä, että lopettaisi muuten hyvä parisuhteen (siis edellyttäen, että vähäinen seksi olisi myös hyvää) Mutta onhan meitä moneen junaan ja kaikkea sitä kuulee, kun vanhaksi elää jne.
No jos itse haluaa seksiä joka päivä, ja seksiä on vain kahdesti kuussa, silloin saa vain 7 % haluamastaan seksistä. Se on sama kuin kerran viikossa seksiä haluava saisi seksiä kolmasti vuodessa!
Ei ole olemassa mitään "muuten hyvää parisuhdetta". Parisuhde on juuri niin hyvä kuin sen huonoin keskeinen osa-alue. Ja korkealibidoiselle ihmiselle seksi on tyypillisesti hyvin keskeinen osa-alue.
Parisuhteen ainoa keskeinen osa-alue on se, että molemmat rakastavat toisiaan.
Elämönkokemus opettanee sinullekin, että parisuhteessa on PALJON asioita, joiden täytyy natsata. Pelkkä rakkaus ei todellakaan riitä.
Minulle ainakin riittää. Omassa parisuhteessani on ongelmansa, niin seksissä kuin muillakin osa-alueilla, mutta eroaminen ei ole silti käynyt mielessä. Eroaisin vasta sitten, jos en enää rakastaisi tai jos kokisin, että kumppanini ei enää rakasta minua. Sitä paitsi ero on vain näennäinen, jos kumpikaan ei ole lakannut rakastamasta.
Eroaisin kyllä. Seksuaalisuus on mulle niin tärkeä osa. Samoin musta olisi ihan kamalaa ajatella, että mun puoliso olisi seksuaalisesti mun kanssa vain pakosta. Enkä myöskään odottaisi, että mies jäisi suhteeseen, jossa löisin sakset kiinni. Toisen tuomitseminen selibaattiin on väärin.
Avoinkaan suhde ei mulle kävisi, koska tarvitsen henkisen yhteyden seksikumppaniin. Joten se, että kävisin vieraissa toteuttamassa yhtä puolta itsestäni ja palaisin sitten kämppiksen luo ei toimi mulla. Mulla, kun tunteet kuolee siinä vaiheessa, kun seksuaalinen kiinnostus siirtyy toiseen kohteeseen. Oon siis sellainen, että haluan parisuhteelta kaiken ja samoin itse olen valmis sen antamaan.
Introverttinä, mutta laajan ystäväpiirin omaavana mulla ole pakottavaa tarvetta siihen, että koko ajan pitää olla joku mies siinä vieressä. Viihdyn hyvin yksinkin.
Mun suhde perustuu siihen, että haluan ja kumppanikin haluaa olla parisuhteessa, eikä mihinkään riippuvuuteen tai tottumiseen. Intohimo kuuluu siihen isoilta osin.
Kumppanin sairastuminen olisi sitten asia erikseen, mutta siihenkin edellyttäisin puolison hakevan apua tai tulkitsisin sen niin, että en kiinnosta puolisoa enää. Jos itseltä menis halut, niin raapisin heti lääkärin ovea että nyt tää on saatava kuntoon.
Kamalaa lukea ihmisistä, jotka täälläkin palstalla kirjoittaa, etteivät oo saaneet ties kuinka pitkään aikaan, koska kumppani katsoo oikeudekseen määrätä toisen seksuaalisuudesta.
Mut jos se jollekin sopii, niin siitä vaan, kunhan kukaan ei siitä kärsi!
En eroaisi. Seksi ei ole minulle niin tärkeä asia, että luopuisin sen takia kaikkein tärkeimmästä asiasta eli miehestäni.
Minulle seksi kuuluu VAIN parisuhteeseen. Ei siis mitään lomaromansseja, deittipanoja, yhden illan hupia tai muita virityksiä sinne tänne. Eli, jos parisuhteessa ei ole seksiä minulle tarjolla osana parisuhdetta, minulla ei ole sitten tarjota parisuhdettakaan sille toiselle. Erilaiset libidot ovat fakta ja on OK määritellä itselleen ne arvot, jotka ovat tärkeimpiä onnellisen ja tyydyttävän parisuhteen syntymiselle ja ylläpidolle.
saako mieskin erota, kun muija pihtaa? sinänsä huono ajatus, koska sittenhän kaikki eroaisivat
Siinä sen taas näkee, jumalan edessä tehdyt lupaukset ei loppujenlopuksi merkkaa monelle yhtikäs mitään.
Miksi turhaan erota seksin puutteen takia, kyllä sinä löydät miehen joka haluaa seksiä vaikka ole naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä sen taas näkee, jumalan edessä tehdyt lupaukset ei loppujenlopuksi merkkaa monelle yhtikäs mitään.
Jos itse rakastaa ja haluaa selvittää parisuhteen ongelman, mutta toinen ei halua sitä selvittää, niin ollaanko samalla viivalla tämän lupauksen kanssa?
Ei ole mikään pakko elää onnetonta elämää. Ei siitä saa mitään erikoispisteitä. En usko, että Jumalan suurin toive on, että me täällä kärsisimme tekohengittäen puolikuollutta parisuhdetta eloon, jossa kummallakaan ei ole hyvä olla, ja josta lapset saavat vinksahtaneen kuvan, että tätä on toimiva parisuhde ja rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse rakastaa ja haluaa selvittää parisuhteen ongelman, mutta toinen ei halua sitä selvittää, niin ollaanko samalla viivalla tämän lupauksen kanssa?
Ei ole mikään pakko elää onnetonta elämää. Ei siitä saa mitään erikoispisteitä. En usko, että Jumalan suurin toive on, että me täällä kärsisimme tekohengittäen puolikuollutta parisuhdetta eloon, jossa kummallakaan ei ole hyvä olla, ja josta lapset saavat vinksahtaneen kuvan, että tätä on toimiva parisuhde ja rakkaus.
Ei asiassa ole mitään sen ihmeempää selviteltävää, aviomiehellä on yhtälailla velvollisuuksia vaimoaan kohtaan kuten vaimolla on aviomiestään kohtaan.
Ei kun reilusti vaan sanomaan, että jos ei ala aisaa tulee useammin, tulee miehen paikan enemmän tai vähemmän joku toinen mies korvaamaan.
Vain kukkeli tai sitten vaimoaan kohtaan jo rakkaudeton mies ei reagoisi tuollaiseen ultimatumiin odotetulla tavalla.
Teit ihan oikein. Seksissä ei ole kauheasti kompromissivaraa, vaan kumppanin olisi hyvä pitää valmiiksi sellaisesta seksistä kuin mistä itse pitää. Minulle esimerkiksi kumppanin alistuminen on hyvin tärkeää, ja se ei oikein toimi, jos molemmat eivät siitä nauti.